Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:04

Eigenlijk zou het testen op school moeten gebeuren. Lessen leren van andere landen

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:06

Hoor net op het nieuws dat er ondertussen meer dan 20 besmettingen zijn met die indische variant in ons land.
Grootste deel is meegekomen met studenten verpleegkunde uit India.
Die hadden 2x een negatieve test bij aankomst, maar toch is het virus daarna nog gedetecteerd.
Best bijzonder weer dit.

DuoPenotti

Berichten: 29474
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:07

bigone schreef:
Sizzle, ik snap ook niks van dat losse gedoe. Nederlanders hebben een veel te groot ego in dit soort tijden blijkbaar en de regering is een slappe hap. Doorpakken en aanpakken is er niet bij.

politiestaat!!!!
Allemaal fake

Zoiets krijg je dan :j

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:07

Citaat:
In de praktijk betekend het hier op de basisschool vaak dat het GGD scholenteam bij 1 besmetting al de hele klas in quarantaine zet. 10 dagen of vanaf dag 5 testen en een negatieve test. In de praktijk blijkt op onze school dat 90-95 % van de kinderen getest wordt op dag 5.


En dit is ook goed! Ik ben blij dat ik op een school werk die dit beleid in november al volgde. (Op het testen na, dat is wel echt een ding hoor)
Maar dit verschilt gewoon per omgeving

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:07

Mijn dochter is lerares. Halve klas hoest en snottert en keelpijn. Maar ouders willen niet testen en halen hun kind gewoon niet op als erom gevraagd wordt

Vandaag 1 kind wel getest omdat moeder Corona heeft, kind heeft corona, maar is er nou net eentje zonder symptomen.

Van de GGD hoeft er niemand in quarantaine want ... kind heeft geen symptomen.

Nou ja we nemen het maar weer gewoon aan en doen braaf wat de GGD adviseert, maar we zijn benieuwd. Hopelijk valt het echt mee en het zijn het gewoon alleen maar verkouden kinderen. Wat dat kan natuurlijk ook

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:08

Als je niet weet of het kind besmet is (immers vaak zonder symptomen), dan weet je ook niet of de ouders mogenlijk besmet zijn :)*
Maar het maakt natuurlijk wel een serieus enorm verschil dat bij ons voor jonge of angstige kinderen en ook voor routine tests ook PCR speekseltests toegelaten zijn. Dat is zoveel simpeler.
Mijn buur is ook anti kind testen (en anti vaccineren) maar een speekseltest vind ze geen probleem voor haar kind.

Wellicht loopt het bij ons nu binnenkort ook wel weer uit de hand nu publiek weer toegestaan is.
De overheid had het over evenementen tot 1000 personen vanaf juli, daar ben ik nog wel flink sceptisch over als ik eerlijk ben :x

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:09

lenaa_tje schreef:
Sizzle schreef:
Ik ga liever 100x testen dan de strenge beperkende regels in NL.

Voor mij is afgezien van de volledige home office het leven weer behoorlijk normaal. Een groepsgrootte van 10 overschreidt ik normaal ook niet :D

Ik ook maar dan moeten mensen dat wel gaan doen.

Ik ben trouwens nog steeds pro onderwijs open hoor maar die lakse ouders vind ik wel lastig.
Zeur niet zo en test gewoon als een kind in aanraking geweest is met Corona. Kinderen verspreiden ook.


Besef wel dat niet alle ouders die hun kind niet laten testen lakse ouders zijn. Zolang kinderen in quarantaine zitten kunnen ze niet meer verspreiden. Er zijn gewoon ook kinderen die enorm angstig zijn. Sommige kinderen hebben op medisch vlak al een hoop meegemaakt. Ik ken iemand die 3 keer gereden is met een 4 jarige wat steeds weer uitmondde op een drama. Daar zou ik dus niet aan beginnen. Ik vind het belangrijk dat het kind er zelf akkoord mee is. Mijn kinderen gaan er gelukkig makkelijk mee om en vonden het testen geen probleem. Maar ik vind het het niet waard om een kind dat in paniek raakt, huilend in een houdgreep te moeten nemen om zo´n test uit te laten voeren. Dus zolang mijn kinderen er oké mee zijn gaan wij op dag 5 testen in geval van quarantaine. Maar als ze echt niet willen, dan houdt het op en gaan ze 10 dagen in quarantaine.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:09

Pandora2 schreef:
Hoor net op het nieuws dat er ondertussen meer dan 20 besmettingen zijn met die indische variant in ons land.
Grootste deel is meegekomen met studenten verpleegkunde uit India.
Die hadden 2x een negatieve test bij aankomst, maar toch is het virus daarna nog gedetecteerd.
Best bijzonder weer dit.


Hoe zijn ze er dan achter gekomen? Of testte ze na een aantal dagen en bij het opkomen van klachten nog een keer?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:10

Nah ik durf wel te zeggen dat zonder klachten toch echt wel minder besmettelijk is.
Heel vaak krijgen mensen namelijk daarna nog wel symptomen.
Wij hebben dit ook een aantal keer gehad en dat heeft ook inderdaad niemand besmet. Daar moet je toch vanuit gaan dan

@vayo dat besef ik maar wij hebben afdelingen thuis gehad om dit feit en die kinderen mogen van ouders vervolgens gewoon sporten en werken. Dan heb je quarantaine ook echt niet begrepen. Blijf thuis of doe een test en pak gewoon even door. Ik werk op de bovenbouw en de meeste van mijn leerlingen zijn dus minimaal 15.
En ook al heeft jou kind dat, dan kan je ook zonder zeuren je kind gewoon thuis houden. Dat zeuren vind ik echt vervelend. Ook als je een kind van 4 hebt. Vervolgens gewoon laten spelen met andere kindjes buiten vind ik dan ook gewoon asociaal

friezenfan2

Berichten: 2593
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:01

Misschien is dit ook nog voor iemand anders interessant.
Vandaag mijn vaccinaties kunnen plannen, in plaats van astrazeneca krijg ik nu pfizer.
De eerste op 6 mei en dat valt precies in mijn vakantie en de laatste op vrijdagmiddag dus daar hoef ik niet voor te schuiven voor mijn werk. En beide gewoon op die grote prik locatie in Breda.
Wel wat zenuwachtig maar het komt vast goed.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:05

moonsparkle schreef:
Pandora2 schreef:
Hoor net op het nieuws dat er ondertussen meer dan 20 besmettingen zijn met die indische variant in ons land.
Grootste deel is meegekomen met studenten verpleegkunde uit India.
Die hadden 2x een negatieve test bij aankomst, maar toch is het virus daarna nog gedetecteerd.
Best bijzonder weer dit.


Hoe zijn ze er dan achter gekomen? Of testte ze na een aantal dagen en bij het opkomen van klachten nog een keer?


Omdat er blijkbaar na een paar dagen studenten ziek werden. Ook die al ingeënt waren met Pfizer.
Schijnt een superverspreider geweest te zijn op de bus vanuit Parijs naar Brussel.
Hier het artikel uit de krant.
https://www.hln.be/aalst/twintig-buiten ... ~aceb2113/

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:09

een kennis van me belde de GGD net, medewerkster 1 sprak amper Nederlands en zei dat het BSN niet klopte, ze kreeg het dossier niet open, was moeilijk. Hij moest ophangen en terugbellen. Medewerkster 2 zei dat haar agenda niet verder dan juni ging en dat alles vol zat tot juni, dat hij begin juni maar moest terugbellen.
Schiet lekker op op zo'n manier natuurlijk.......

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:25

Mijn vader kan maandag al terecht.

friezenfan2

Berichten: 2593
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:32

Beide mederwerkers die ik aan de lijn had waren goed te verstaan en gaven duidelijk antwoord.
En 6 mei is echt al bijna en gewoon in Breda waar ik ook woon.

Misschien had ik geluk met wie ik aan de telefoon had? Al is het best een zooitje bij die afspraken lijn.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:34

Mijn man had ook een dame aan de lijn die hem keurig te woord stond.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:45

Ik belde afgelopen week voor een afspraak. Netjes geregeld, volgende week aan de beurt.
Vervolgens werd ik gisteren gebeld door iemand die zei vd GGD te zijn om te controleren of ik wel in aanmerking kwam voor pfizer en ik moest mijn geboortejaar en beroep noemen. Ik vertrouwde het eerst niet maar hij wist mijn dag en tijd te benoemen.
Uiteindelijk bleek dame 1 een foutje te hebben gemaakt waardoor mijn beroep niet geregistreerd stond waardoor het in het systeem mis ging.
Maar blijkbaar is gewoon een beroep toevoegen geen optie, nee, ik moest een volledig nieuwe afspraak maken :+
Aangezien ik zelf niet mag autorijden had ik aardig wat moeten regelen voor vervoer ed die dag. Gelukkig was het rustig en nog genoeg tijdslots voor die datum, maar ik vond het echt heel knullig.

BigOne
Berichten: 38255
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:48

Een van de vele knulligheden zo te horen, kwestie van 25 ggd eilandjes en personeel dat niet deugdelijk is opgeleid.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:11

bigone schreef:
Een van de vele knulligheden zo te horen, kwestie van 25 ggd eilandjes en personeel dat niet deugdelijk is opgeleid.


Ja zeg, géven ze werk aan minderheden is het wéér niet goed ;)

BigOne
Berichten: 38255
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:15

Minderheden maak jij er van.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:17

Wat een onzin ook weer. Er wordt weinig tijd genomen om mensen op te leiden.
M’n schoonmoeder is aangenomen en tijdens een dat inwerken gaven ze aan dat ze ook vooral moest komen met goede ideeën want sommige liepen gewoon niet. Tja dat vond ik wel genoeg zeggen eigenlijk

BigOne
Berichten: 38255
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:29

Dat bedoel ik, ook al ben je bvb universitair geschoold, wanneer je niet verteld word wat er exact verteld moet worden en er blijkbaar sommige zaken gewoon niet duidelijk zijn kun je dat de mensen achter de telefoon niet kwalijk nemen, de ggd wel. En dat komt door de 25 regio’s met blijkbaar verschillende opleidingen.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:21

Covid19 heeft een vervelend bij-effect mbt gevoel voor humor blijkbaar
:P

Ok, :9k

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:04

Eleeke schreef:
Mijn dochter is lerares. Halve klas hoest en snottert en keelpijn. Maar ouders willen niet testen en halen hun kind gewoon niet op als erom gevraagd wordt

Vandaag 1 kind wel getest omdat moeder Corona heeft, kind heeft corona, maar is er nou net eentje zonder symptomen.

Van de GGD hoeft er niemand in quarantaine want ... kind heeft geen symptomen.

Nou ja we nemen het maar weer gewoon aan en doen braaf wat de GGD adviseert, maar we zijn benieuwd. Hopelijk valt het echt mee en het zijn het gewoon alleen maar verkouden kinderen. Wat dat kan natuurlijk ook

Zou die kinderen gewoon weigeren in 't schoolgebouw. Ze gaan maar naar huis of blijven op het schoolplein wachten tot hun ouders ze ophalen. Bizar dat hoestende leerlingen naar binnen mogen. Geen wonder dat die besmettingen zo op blijven lopen ondanks het betere weer.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:04

Afbeelding

Wat heftig, zou nl ook geen vluchten moeten weigeren? Je zou maar als patiënt een ziekenhuis nodig hebben

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:04