Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:01

IMJ schreef:
Waarom moest jij je laten testen dan? Nu denk ik niet dat het veel kwaad kan dat jullie in de auto zitten hoor.. daar besmet je niemand mee.


Ik moest me niet laten testen. Sterker nog toen ik de afspraak maakte om mijn dochters op dag 5 te laten testen en ik aangaf mezelf ook preventief te willen laten testen mocht dit niet. Ik was geen nauw contact, ik had geen klachten en mijn dochters ook niet. Toen ben ik gebeld i.v.m. bron- en contactonderzoek en vertelde ik dat ik me preventief wilde laten testen, maar dat dit niet mocht. Zij gaf aan dat het niet nodig was en dat ik niet in quarantaine hoefde, maar dat ze mij wel begreep en ik online best een afspraak kon maken. Toen heb ik alsnog online een afspraak gemaakt. Deels preventief en deels als soort steuntje voor mijn kinderen, dat niet alleen zij getest hoefde te worden.

Dus als mijn kinderen niet hadden hoeven testen, had ik ook niet getest omdat hier geen directe reden toe was. Ik wilde het gewoon even zeker weten. En dit was geen reden om dan de uitslag van de test thuis af te wachten. Dat is als je test omdat je in quarantaine zit of omdat je klachten hebt. Dan is het een ander verhaal.

En uiteraard zijn mijn kinderen niet meegereden naar de Mac. Zij mogen dat inderdaad niet. Zij hebben alleen buiten in de tuin gespeeld en een ritje naar de test straat en terug. Dus helemaal volgens de regels. Sterker nog ik heb alle dagen afstand van ze gehouden. Ze hebben zelfs op hun slaapkamer gegeten. Niet omdat dat moest. Maar hun vriendinnetje dat besmet is en in isolatie zit moet dat wel. Via teams hebben ze eigenlijk heel de dag contact (we hebben een soort virtueel kind erbij) en zo eten ze ´samen´ in isolatie om het voor haar wat minder eenzaam te houden.

Ik ben het echt niet eens met alle regels, maar bij risico op besmetting volg ik netjes alle regels. Sterker nog, ik was ook gewoon in quarantaine gegaan als dit mij was gevraagd. Maar de GGD was duidelijk. Ook mijn werkgever. Ik heb speciaal gebeld om te overleggen of ik geen gevaar kon worden voor mijn cliënten.

Overigens hebben we net 3x een negatieve uitslag gehad.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:06

Ik denk nu niet dat je met de McDrive zoveel kwaad kan :+

Afhalen in een restaurant of echt vanuit je auto is toch heel wat anders imo.

Ik heb nog geen een keer in quarantaine gezeten gelukkig. Ik klop het niet eens meer af, doe ik al een half jaar. En dat terwijl ik in een studenten huis woon.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:08

Dat denk ik ook niet, maar ik zou het niet doen als ik in quarantaine zou zitten. Ik hoefde niet te testen en niet in quarantaine, dus mocht ´alles´. Een preventieve test zonder dat ik in quarantaine moest of klachten had veranderd daar natuurlijk niks aan.


Wat ik minder verstandig vond was die testbus voor kinderen. De eerste keer in mijn jongste gewoon vanuit de auto getest. Nu moesten we (bij dezelfde test straat) in een bus. Kleine ruimte en je gaat naar binnen, direct als het gezin voor je naar buiten is. Je mondkapje gaat toch af op het moment van testen. Dat voelde minder veilig dan vanuit je eigen auto.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 16-04-21 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:10

Ach.. ben hier al 2 keer buiten iemand met wandelen tegen gekomen die eigenlijk in quarantaine hoorde. Liep wel echt op 5 meter afstand voorbij maar toch. Hond moet ook gewoon naar buiten.

Ik hoor iedereen hier die dicht bij het bos woont wel zeggen dat ze wel gewoon zouden gaan wandelen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:13

sureido schreef:
Ach.. ben hier al 2 keer buiten iemand met wandelen tegen gekomen die eigenlijk in quarantaine hoorde. Liep wel echt op 5 meter afstand voorbij maar toch. Hond moet ook gewoon naar buiten.

Ik hoor iedereen hier die dicht bij het bos woont wel zeggen dat ze wel gewoon zouden gaan wandelen.


Een hond snap ik eigenlijk wel! Nu hebben we hier een stuk weiland dus 5000m2 eigen grond. Daar kunnen we in geval van quarantaine of isolatie de hond uitlaten. Maar anders voelt het verstandiger om zelf op rustige tijdstippen je hond uit te laten en mensen ruim te ontwijken. Vindt maar eens iemand die 4 x per dag de hond uit komt laten. En dan overhandig je steeds een hond + riem die heel de dag in een besmet huis zit. Ik vind dat meer risico eigenlijk.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:17

Vayo schreef:
Dat denk ik ook niet, maar ik zou het niet doen als ik in quarantaine zou zitten. Ik hoefde niet te testen en niet in quarantaine, dus mocht ´alles´. Een preventieve test zonder dat ik in quarantaine moest of klachten had veranderd daar natuurlijk niks aan.


Wat ik minder verstandig vond was die testbus voor kinderen. De eerste keer in mijn jongste gewoon vanuit de auto getest. Nu moesten we (bij dezelfde test straat) in een bus. Kleine ruimte en je gaat naar binnen, direct als het gezin voor je naar buiten is. Je mondkapje gaat toch af op het moment van testen. Dat voelde minder veilig dan vanuit je eigen auto.

Grappig. Ik ben 4 keer getest (3 keer voor dat feest en 1 keer omdat ik iets voelde in mijn keel na oud en nieuw en dacht ja dan ga ik maar) en dat was allemaal in een container of binnen! Ik ben nog nooit vanaf de auto getest.

Ik snap de hond ook wel alleen sprong die hond wel tegen mij op :') Maar goed, geen Corona van gekregen. Was een meid van mijn leeftijd.

Ik woon ook echt aan het bos bij mijn ouders en toen mijn ouders vorig jaar echt ziek waren (was corona) ben ik ook met vriendinnen gaan wandelen.. en zij hebben allemaal niks opgelopen. Ik zelf was daarvoor ziek en hun allemaal gezien, alleen mijn ouders aan gestoken en oma helemaal niet terwijl zij gewoon telkens binnen kwam bij mijn ouders toen ze zo ziek waren :+

Was wel in de periode dat de kroegen gewoon nog open waren en quarantaine niet bestond. Net na carnaval.

Dus ik denk dat als je een keer een ommetje maakt terwijl je in quarantaine zit je niet heel veel kwaad doet, tenzij je in de stad zit. Maar hier vandaag ook 1.5 u gewandeld en niemand tegen gekomen.

Electra63

Berichten: 17841
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:50

Bij mijn dochter op het werk (acute opname ggz) is weer een uitbraak.
2 collega's ondanks vaccin AZ in maart positief getest.
Mijn dochter wordt maandag weer getest. Zij heeft in januari Corona gehad en in maart AZ.

Dat valt me toch wel tegen, ondanks dat het personeel allemaal inmiddels is ingeënt, zij toch ook (weer) besmet kunnen raken.

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:54

Hoezo valt dat tegen? Er is nooit een 100% dekking gegeven? Vooral niet nu het overgrote deel nog ongevaccineerd is..

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:57

Dat is balen! 1 vaccin hebben ze dan gehad. AstraZenica biedt natuurlijk wel ‘maar’ een bescherming van 60% tegen het krijgen van Corona. Maar het werkt vooral goed tegen ernstige ziekte en ziekenhuisopname.

Electra63

Berichten: 17841
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 00:19

Relaxed schreef:
Hoezo valt dat tegen? Er is nooit een 100% dekking gegeven? Vooral niet nu het overgrote deel nog ongevaccineerd is..


Dat er toch weer personeel ziek uitvalt. Zo blijft het verzuim hoog, bedoel ik.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 06:48

@vayo, ik denk ook echt niet dat het kwaad had gekund hoor! Dus je hoeft je niet te verdedigen! :D

Electra: je kan helaas nog steeds corona krijgen maar gelukkig niet meer heel ernstig of dood gaan..

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 07:50

Vayo fijn 3x negatieve test.

Als ik positief getest zou worden, dan ga ik hier gewoon wandelen als ik me goed voel. Ik kom nooit iemand tegen, heb wel altijd maskertje bij me , en voor mij zelf is dat gezond.
Maar ik denk niet dat ik me ooit laat testen. Ik zou de strenge regels hier omzetten in 10 dagen zelfisolatie met wandelen, want ik doe daar niemand kwaad mee. De groepswandelingen zijn dan klaar.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:20

Ik denk dat het dadelijk als de ziekenhuizen leeglopen ook klaar is met besmettingen, want dat maakt toch niks meer uit dan. Het doel is om die leeg te houden en sterfte te voorkomen, niet besmettingen voorkomen..

Als we straks een stuk verder zijn hoop ik toch niet dat je door elke verkoudheid moet blijven testen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:01

IMJ schreef:
@vayo, ik denk ook echt niet dat het kwaad had gekund hoor! Dus je hoeft je niet te verdedigen! :D


Als ik me niet had laten testen, omdat dit ook helemaal niet hoefde had geen haan erna gekraaid. Nu heb ik me gewoon extra laten testen en ik hoefde van de GGD de uitslag niet thuis af te wachten. Ik heb het er in eerste instantie misschien niet duidelijk bijgezet, maar dan nog hoeven mensen geen aannames te doen en uitspraken zoals ´dit soort grappen´ incl. smileys zoals MarlindeRooz.
Pien vraagt gewoon netjes hoe het zit en dan kan ik het uitleggen. Dus ondanks dat het niet hoeft, wilde ik mezelf toch even verdedigen :D



Ik denk inderdaad dat dat ook het doel is. Dat corona zoiets wordt als een griep/flinke verkoudheid. Dat mensen nog wel ziek kunnen worden, maar er vervolgens in verhouding tot nu maar weinig mensen door in het ziekenhuis belanden of door sterven.

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:04

Ik ben blij met de uitleg, want ik ken de regels niet in Nl. Ik verbaasde me en zoals ik nu lees dus onterecht.

Hier in het gehucht moet de zoon in isolatie, want op zijn werk is iemand positief covid getest en hij is daarmee in aanraking geweest. Hij woont nog in Limoges. Zijn vriend is in Limoges gebleven en hij leeft nu in zijn eigen huis maar eet etc bij zijn ouders. Zijn ouders zijn 60++. Gelukkig tot nu toe is alles negatief getest. Dit valt dus gewoon onder de toelaatbare regels die in Nl gelden, dus dan is het goed .

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:09

In Nederland moet je in je eigen woning te blijven als je in quarantaine zit. Mijn kinderen mochten wel buiten spelen in de tuin. En dan het ritje op en neer naar de teststraat. In huis moest ik 1,5 meter afstand van ze houden. En met een puber en tiener is dat goed te doen. Die vinden het juist lekker om veel op hun kamer te mogen hangen. Goed luchten enz.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:11

Je mag toch wel naar buiten in je eigen tuin als je in quarantaine zit? Ik heb gisteren heerlijk in de zon gelegen. Daar heeft niemand last van :+ De buren zitten sowieso op meer dan 1,5 meter afstand en daarbij zijn ze met de camper op pad.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:14

Tuurlijk mag je in je eigen tuin, het moet niet gekker worden anders :+

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 10:30

Die regels zullen hier ook wel zo zijn, maar tja als je op het platteland woont heeft dat wel zo zijn voordelen tijdens covid tijd. HEt is niet voor niets dat zoveel huizen op dit moment in trek zijn in de Limousin. Mensen in de stad die zijn pas echt de klos en zij die het kunnen betalen proberen een vakantie huis(je) te bemachtigen.
Dus niemand blijft hier binnen. De boer die in isolatie moet en negatief getest is, die werkt gewoon buiten en doet zijn koeien (ziet ook nooit iemand) etc.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:12

Fitzroy schreef:
Je mag toch wel naar buiten in je eigen tuin als je in quarantaine zit? Ik heb gisteren heerlijk in de zon gelegen. Daar heeft niemand last van :+ De buren zitten sowieso op meer dan 1,5 meter afstand en daarbij zijn ze met de camper op pad.


Dat zeg ik toch ook. Als je in quarantaine moet dan moet je in je eigen woning blijven en je mag in je eigen tuin inderdaad.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:16

O, ik dacht dat je bedoelde dat alleen kinderen de tuin in mochten :+

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:36

Fitzroy schreef:
O, ik dacht dat je bedoelde dat alleen kinderen de tuin in mochten :+


Haha nee gelukkig niet

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:23

Mijn vader (1955) is nu ook door de huisarts opgeroepen, maandag vaccin. Ben het nu wel een beetje kwijt, hij valt niet in de groep die door huisartsen worden gedaan, hij is 65.

BigOne
Berichten: 38255
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:29

Relaxed schreef:
Mijn vader (1955) is nu ook door de huisarts opgeroepen, maandag vaccin. Ben het nu wel een beetje kwijt, hij valt niet in de groep die door huisartsen worden gedaan, hij is 65.

Heeft hij ook overgewicht ?

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:45

Nee ook niet, geen risicogroep.