Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:01

Polly schreef:
Omdat die gezonde feestende mensen vervolgens wel bij (o)pa en (o)ma op de koffie gaan.
Toevallig kunnen aanschouwen hier in het dorp een paar weken terug. Feestje gevierd en niet lang daarna waren 'toevallig' twee handen vol mensen op middelbare leeftijd (dus niet oud!) waarvan de kinderen (twintigers) allemaal tot de feestende vriendengroep behoren.
Jammer alleen dat meer dan de helft van de zieken op de IC zijn beland.
Dus ja, daarom gelden de regels niet alleen voor de risicogroep, de jongeren gaan namelijk doodleuk bij deze mensen op bezoek, ook als ze (stiekem) feesten

En wiens verantwoordelijkheid is dit precies? Van de kinderen? Opa en oma hebben ze toch zelf binnen gelaten? En maar wijzen naar die kinderen. Dit is precies wat er misgaat. Kinderen indoctrineren. JIJ bent BESMETTELIJK, JIJ maakt opa en oma DOOD als je een normaal leven leidt. Dat is toch vreselijk? Opa en oma moeten gewoon verstandig zijn. Zij zijn de risicogroep en dus het “probleem”, en zij moeten hun verantwoordelijkheid nemen. Zolang ze dat niet doen, blijven ze op de IC belanden en ondertussen wijst iedereen naar de jeugd.

Femke_Tweety schreef:
Je kúnt asymptomatisch of met heeeeel weinig symptomen wél besmettelijk zijn.

Dat is nou net waarom deze pandemie bestaat....

Was het klip en klaar helder te zien wanneer iemand wel of niet besmettelijk is, dan hadden we dit virus er al lang onder.

We gaan het virus er niet onder krijgen. De griep bestaat toch ook nog steeds?
Precies hiervoor hebben we een immuunsysteem wat zich aanpast aan virussen en nieuwe mutaties daarvan. En er zitten altijd mensen bij wiens immuunsysteem dit niet aankan. Is ook altijd al zo geweest. Als je gaat proberen om gezonde mensen een steriel en gedesinfecteerd leven te laten leiden, gaat ook hun immuunsysteem naar de knoppen. Ik verwacht dan ook dat ik straks ongeveer de gezondste persoon op aarde ben, samen met mijn mede snappies :D


lenaa_tje schreef:
Tja zolang ook gezonde mensen op de IC terecht komen blijft dat zo’n kul argument.
Het zal je eigen vader, broer of opa maar zijn.

Er komen amper “gezonde” mensen op de IC. Als ze ogenschijnlijk gezond waren (waarbij het al niet vaak voorkomt dat je op de IC belandt), hebben ze vaak een (genetisch) defect aan het immuunsysteem. Die hadden dus ook van een griep op de IC kunnen komen.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:02

Kunnen jullie dit gesprek in een ander topic doen en dit topic gewoon laten voor de testevents en mensen die daar heen mogen?

Alvast bedankt voor de medewerking

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:04


Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:08

Olympia schreef:
Kunnen jullie dit gesprek in een ander topic doen en dit topic gewoon laten voor de testevents en mensen die daar heen mogen?

Alvast bedankt voor de medewerking


Openingspost:
Josien_ schreef:
Zou jij naar zo'n proef evenement willen of heb je je al aangemeld? *\o/*
Of vind jij het helemaal niks?


Nou zoals ik zei, vind ik het dus helemaal niks. Omdat je dan meewerkt aan het creëren van een testsamenleving.
Als anderen die mening bekritiseren mag ik mijn mening verdedigen lijkt me

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:10

Ik bekritiseer helemaal niet jou mening over die test samenleving. Dat vind ik helemaal prima, ik ga zelf ook niet.
Ik vind jou mening over anderen besmetten egoïstisch.
Maar ik hoop voor jou dat er niemand in jou omgeving op de IC terechtkomt

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:16

Dorine92 schreef:
iirrssjjee schreef:

Als je het bij je draagt ben je niet meteen doodziek hoor! In vele gevallen kan je nog steeds vrolijk rondlopen, en dus vrolijk anderen besmetten die er vervolgens WEL doodziek van worden.

Degenen die er doodziek van worden, horen helemaal niet bij mij in de buurt te komen, want die zijn risicogroep. Sinds wanneer ben ik verantwoordelijk voor de gezondheid van een ander? Het lijkt me een stuk efficiënter als de risicogroep verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun gezondheid, ipv gezonde mensen, jonge mensen, kinderen en zelfs baby’s te gaan testen. Want dat is wel waar deze belachelijke experimenten op aansturen.


Nou ik kan je (helaas) uit ervaring vertellen dat ik er echt heel ziek van ben geweest, en ik val toch echt niet in de risico-groep.... -O- Maar ik ben bang dat je het niet zal begrijpen, totdat het jouzelf (of naaste familie) treft.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:35

lenaa_tje schreef:
Ik bekritiseer helemaal niet jou mening over die test samenleving. Dat vind ik helemaal prima, ik ga zelf ook niet.
Ik vind jou mening over anderen besmetten egoïstisch.
Maar ik hoop voor jou dat er niemand in jou omgeving op de IC terechtkomt

Er is wel iemand in mijn omgeving op de IC beland. Diegene is risicogroep 6.0 dus dat was eigen keuze om door te gaan met leven. Was wel snel weer van de IC af (vast vanwege het doorgaan met dingen die momenteel niet mogen, maar wat wel goed is voor je gezondheid/immuunsysteem/conditie) en denkt er nog precies hetzelfde over.
Ik vind het overigens egoïstisch dat mensen die bang zijn voor corona (wat in veel gevallen helemaal niet realistisch is, omdat ze helemaal niet tot de risicogroep behoren) vinden dat de rest van Nederland, inclusief kinderen, hun leven moeten stil leggen, failliet moeten gaan, zich aan de lopende band moeten opsluiten en zich continu moeten laten testen. En dit omdat ze blijkbaar zelf niet binnen willen blijven. Want feit is: als je binnen blijft, kun je ook niet besmet worden door al die “besmettelijken” die buiten rondlopen. Ik vraag me echt af wie er nou de egoïst is dan. Degene die gewoon normaal doet, of degene die niet besmet wil worden, en dus vindt dat alle andere mensen op de wereld zich maar moeten aanpassen daaraan.
Zo’n testevenement is alleen maar een voorproefje op hoe het straks allemaal moet gaan.. continu de hele dag moeten bewijzen dat je niet ziek of besmet bent. Dat gaat tegen onze grondrechten in. Ik vind het méér dan heftig

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 00:35

Ik dacht eens kijken wat er nou oprecht op geboden wordt maar hier begin ik niet aan :+
Afbeelding

Een goede dag voor de voedselbank, dat dan weer wel :D

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 00:56

iirrssjjee schreef:
Nou ik kan je (helaas) uit ervaring vertellen dat ik er echt heel ziek van ben geweest, en ik val toch echt niet in de risico-groep.... -O- Maar ik ben bang dat je het niet zal begrijpen, totdat het jouzelf (of naaste familie) treft.

Corona heeft mij al “getroffen”. Twee keer zelfs. Niks aan t handje. Daarentegen ben ik 2 jaar geleden ofzo wel echt heel erg ziek geweest van de griep. Dat gebeurt nou eenmaal wel eens. Dat was namelijk normaal, voordat er een mega media heisa werd gestart over een virus genaamd corona. Toen ik de griep had kon ik letterlijk niet eens de kraan bereiken om water te pakken (2 meter van mijn bed vandaan). Na een tijdje ben je weer beter en dan ga je weer door met je leven. Soms heb je pech en sluimert het na. En als je risicogroep bent, kom je er soms slechter vanaf. Zo is het altijd al geweest en zo zal het altijd zijn. Naar mijn idee heeft de rest van Nederland geheugenverlies hierover, maargoed dat zal dan wel aan mij liggen.

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 00:57

Ben ik nou suf, of is de testeis voor de Efteling nou wel heel erg strak gesteld:

24 uur
Een negatieve testuitslag mag maximaal 24 uur oud zijn bij het sluiten van de Efteling op zaterdagavond


Bron:
https://www.looopings.nl/weblog/16531/O ... eling.html

Evenement is op zaterdag.
Zaterdagavond bij het sluiten van de Efteling mag de test maximaal 24 uur oud zijn.

Dat betekent dan toch dat je op vrijdagavond na x uur (weet niet wat de sluitingstijd van de Efteling is) pas kan laten testen?
Dat wordt nachtwerk, of heel vroeg op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 01:24

Smee__ schreef:
Ik dacht eens kijken wat er nou oprecht op geboden wordt maar hier begin ik niet aan :+
[ [url=m/IvWbuL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een goede dag voor de voedselbank, dat dan weer wel :D

Hij is weg gegaan voor €15.000....

De andere 2, staan er nu op dit moment al voor €15.000 op, en heeft nog een half uur te gaan. Die tikt gewoon de €25.000 nog aan.

Voor 2 kaarten.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 04:36

Als ik dat zie, denk ik alleen maar.. We hebben nog genoeg mensen zonder last van de crisis haha. Mooi bedrag voor de voedselbank!

Iedereen die kaartjes heeft gekregen : heel veel plezier!!

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 06:55

Dorine92 schreef:
iirrssjjee schreef:
Nou ik kan je (helaas) uit ervaring vertellen dat ik er echt heel ziek van ben geweest, en ik val toch echt niet in de risico-groep.... -O- Maar ik ben bang dat je het niet zal begrijpen, totdat het jouzelf (of naaste familie) treft.

Corona heeft mij al “getroffen”. Twee keer zelfs. Niks aan t handje. Daarentegen ben ik 2 jaar geleden ofzo wel echt heel erg ziek geweest van de griep. Dat gebeurt nou eenmaal wel eens. Dat was namelijk normaal, voordat er een mega media heisa werd gestart over een virus genaamd corona. Toen ik de griep had kon ik letterlijk niet eens de kraan bereiken om water te pakken (2 meter van mijn bed vandaan). Na een tijdje ben je weer beter en dan ga je weer door met je leven. Soms heb je pech en sluimert het na. En als je risicogroep bent, kom je er soms slechter vanaf. Zo is het altijd al geweest en zo zal het altijd zijn. Naar mijn idee heeft de rest van Nederland geheugenverlies hierover, maargoed dat zal dan wel aan mij liggen.

Dan nog treft het de zorg en kan reguliere zorg niet doorgaan. Ik ken niemand met Corona op de IC maar we zijn wel een huisvriend verloren aan kanker waarvan de zorg uitgesteld was. Ja helaas hè? Zonder Corona was de kans groot geweest dat hij er nog was geweest.
Ik ben helemaal niet bang voor Corona onder gezonde mensen maar zolang je niet met 100% zekerheid kan zeggen die treft het wel of niet heeft dat geen zin.
Je kan niet alle 40 plussers opsluiten in hun huis.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:32

Het had 538 gesierd om die tickets te veilen voor de Bredase horeca ipv dit vind ik persoonlijk, maar ieder zijn doel. Voedselbank heeft natuurlijk eerder dit jaar al flink wat geld gehad van 538.

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 07:38

sureido schreef:
Het had 538 gesierd om die tickets te veilen voor de Bredase horeca ipv dit vind ik persoonlijk, maar ieder zijn doel. Voedselbank heeft natuurlijk eerder dit jaar al flink wat geld gehad van 538.


Dit was ook een mooi initiatief geweest inderdaad!

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:50

hoefnageltje schreef:
Ben ik nou suf, of is de testeis voor de Efteling nou wel heel erg strak gesteld:

24 uur
Een negatieve testuitslag mag maximaal 24 uur oud zijn bij het sluiten van de Efteling op zaterdagavond


Bron:
https://www.looopings.nl/weblog/16531/O ... eling.html

Evenement is op zaterdag.
Zaterdagavond bij het sluiten van de Efteling mag de test maximaal 24 uur oud zijn.

Dat betekent dan toch dat je op vrijdagavond na x uur (weet niet wat de sluitingstijd van de Efteling is) pas kan laten testen?
Dat wordt nachtwerk, of heel vroeg op?


Efteling is tot 18.00u open. Je moet dus een sneltest doen, makkelijkst is op de ochtend zelf. Dan heb je na een kwartier de uitslag

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:31

Vreselijk hoe alles nu gecontroleerd moet worden. Je reguliere vrijheden worden totaal afgenomen en mag je je vrijheid afkopen dmv een test. Alles moet via testen of vaccinatie maar extra bedden/ziekenhuizen/personeel hoe maar. Afgelopen 3 jaar diverse ziekenhuizen gesloten dus personeel is er wel want die zijn niet opeens van de aardbodem verdwenen. Ik houd van festivals maar no way met eerst een sneltest. Ben je ziek, dan blijf je thuis. Ticketswap is dan je beste vriend om alsnog je kaartje te verkopen.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:34

martine0503 schreef:
Vreselijk hoe alles nu gecontroleerd moet worden. Je reguliere vrijheden worden totaal afgenomen en mag je je vrijheid afkopen dmv een test. Alles moet via testen of vaccinatie maar extra bedden/ziekenhuizen/personeel hoe maar. Afgelopen 3 jaar diverse ziekenhuizen gesloten dus personeel is er wel want die zijn niet opeens van de aardbodem verdwenen. Ik houd van festivals maar no way met eerst een sneltest. Ben je ziek, dan blijf je thuis. Ticketswap is dan je beste vriend om alsnog je kaartje te verkopen.


Helemaal mee eens.

Vind het zelf persoonlijk idioot, zorg daar moet je investeren en niet in dit test gedoe.

Ik doe er ook niet aan mee.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:22

Is echt bizar. 12.134 euro voor 2 kaarten. Mensen zijn echt gestoord

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:24

Een deel van de kamer wil ook dat het geld van de experimenten naar de zorg gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:31

Fenneeee schreef:
Is echt bizar. 12.134 euro voor 2 kaarten. Mensen zijn echt gestoord

Er zat een goed doel aan gekoppeld toch? Zonder dat zou men dit denk niet bieden. Is meer gunning voor het goede doel en in ruil nog wat leuks voor jezelf. En anders, voor sommige mensen is dit bedrag gelijk aan €100 voor een ander persoon. Als ze er gelukkig van worden, prima :')

Ik mag morgen naar de dierentuin. Steek echt met liefde stokjes in m'n neus als dat betekend dat ik leuke dingen mag doen. En als dat de komende 2 jaar zo zou moeten, helemaal prima. Kan ik zonder bang te zijn mensen perongeluk te besmetten de deur uit. Ik zie het probleem niet. Ja normaal is leuker, maar een pandemie is er niet om leuk te vinden. En we hebben het er voorlopig nog mee te doen. Zeker met pipo's als Bolsenaro waar de boel kan door muteren en weer de wereld over kan waaien.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:40

Fenneeee schreef:
Is echt bizar. 12.134 euro voor 2 kaarten. Mensen zijn echt gestoord


Ach, als je het geld hebt en het er voor over hebt, prima toch :)
Het geld gaat naar de voedselbank en die hebben dat hard nodig.

martine0503 schreef:
Afgelopen 3 jaar diverse ziekenhuizen gesloten dus personeel is er wel want die zijn niet opeens van de aardbodem verdwenen. Ik houd van festivals maar no way met eerst een sneltest. Ben je ziek, dan blijf je thuis. Ticketswap is dan je beste vriend om alsnog je kaartje te verkopen.


Dat personeel is echt niet op de bank gaan zitten wachten hoor.

En zonder maatregelen zouden we enorm veel IC bedden nodig hebben, dat aantal is nooit haalbaar.

Anoniem

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:42

Maar dat vergeten mensen vaak.. wat het beeld zou zijn zonder maatregelen..

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:08

Wat een hysterisch gedoe zeg om even een test te nemen van te voren. Alsof ze je wat aan doen. Blijf lekker thuis joh met je negativiteit dan hebben we op het festival tenminste alleen maar gezellige mensen :)F

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:21

Wij hebben 5 tickets voor het Startschotgala in Lichtenvoorde. Ver vooraan in de wachtrij. :D