(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Welke bijwerkingen heb jij ervaren van het AstraZeneca vaccin?

Zere arm
126 (19%)
Hoofdpijn
103 (15%)
Koorts
74 (11%)
Verhoging
64 (9%)
Vermoeidheid
99 (15%)
Spierpijn
93 (14%)
Bult op de prikplek
34 (5%)
Roodheid op de prikplek
27 (4%)
Geen bijwerkingen
38 (5%)

Totaal aantal stemmen: 658


Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:24

Ok, vriendin van mij is gister gevaccineerd en ze is inderdaad vannacht ook ziek geworden, griepverschijnselen.

Gistermiddag zijn al haar collega's(gaat om een huisartsenpraktijk) allemaal geprikt en allemaal zijn grieperig vandaag.

Ik ga aanstaande donderdag voor de 1ste prik, dus ben benieuwd


Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:25

hoelang hebben de bijwerkingen bij jullie geduurd?

Ben blij dat ik de 3 dagen na het zetten vrij ben :D

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:17

Froukje_J schreef:
Ik haal de vaccinatie zelf niet ook ivm zwangerschap.
Maar ik ga zo met een vriendin mee die de AZ vaccinatie gaat krijgen. Ze moet er 3 kwartier voor rijden dus vroeg of ik mee wou voor de zekerheid.


Verstandig! Mijn man gaat met mij mee

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 06:00

moniiquee schreef:
Ik ben donderdag geprikt, nergens last van :D

Fijn Monique, zo kan het gelukkig dus ook

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 13:01

xRedshift schreef:
Inmiddels is het meer dan 24 uur geleden dat ik gevaccineerd ben.

Ik ben om 8:50 gevaccineerd. Rond 12 uur een lichtelijk misselijk gevoel, een beetje lichtjes in het hoofd en vooral vermoeid.
In de nacht nat van zweet wakker geworden en wisselingen gehad tussen warm en koud.
Maar niet in de mate dat ik kan zeggen dat ik er last van had.

De bijwerkingen zijn mij enorm meegevallen!



Fijn

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 03:20

Jester_ schreef:
[ [url=m/uXZ8e0.jpg]Afbeelding[/url] ]



Zou aanstaande donderdag geënt worden, maar niet dus. Had het al verwacht, Nederland is vaker later met hun beslissing om andere landen toch te volgen

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 16:47

Ok , vaccineren gaat verder.

Ik ga donderdagavond, ik ga er vanuit dat het goed getest is en dat het een veilig middel is.

Wie laat het ook nog zetten? Of wie haakt af?

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:31

Ik heb donderdagavond ook de 1ste gehad en dacht ik slaap op links dan laat ik hem rechts zetten (kan ik in ieder geval lekker liggen vannacht)
De eerste nacht super geslapen , geen centje pijn, maar naarmate de vrijdag vorderde hoe meer last ik kreeg van....................mijn linker arm! En eind van de middag , ik had de houtkachel zo opgewarmd dat de kamer temperatuur 28,5 graden aangaf en ik nog rillend voor de kachel zat hahaha
En een spierpijn dat ik had, echt het gevoel dat mijn armen door een mangel gehaald waren :(:)

Vrijdag in totaal 4 paracetamolletjes geslikt en gister ochtend ook nog 1, daarna nergens last meer van.

Nichtje van mij heeft hem ook donderdag gehad en zij begint nu pas op te knappen.

Collega kreeg hem vrijdag en omdat zij Positief getest is geweest in januari hoeft zij maar 1x de Astra Zenica geprikt te worden ivm al aanwezige anti stoffen.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:27

SusanH schreef:
Hubbels schreef:
Ik heb donderdagavond ook de 1ste gehad en dacht ik slaap op links dan laat ik hem rechts zetten (kan ik in ieder geval lekker liggen vannacht)
De eerste nacht super geslapen , geen centje pijn, maar naarmate de vrijdag vorderde hoe meer last ik kreeg van....................mijn linker arm! En eind van de middag , ik had de houtkachel zo opgewarmd dat de kamer temperatuur 28,5 graden aangaf en ik nog rillend voor de kachel zat hahaha
En een spierpijn dat ik had, echt het gevoel dat mijn armen door een mangel gehaald waren :(:)

Vrijdag in totaal 4 paracetamolletjes geslikt en gister ochtend ook nog 1, daarna nergens last meer van.

Nichtje van mij heeft hem ook donderdag gehad en zij begint nu pas op te knappen.

Collega kreeg hem vrijdag en omdat zij Positief getest is geweest in januari hoeft zij maar 1x de Astra Zenica geprikt te worden ivm al aanwezige anti stoffen.


Hubbels dat laatste vind ik wel bijzonder. Ik heb zelf de GGD infolijn gebeld omdat ik in dec corona heb gehad, degene die ik sprak zei dat van 1 prik na besmetting in deze vaccinatieronde nog geen sprake was?


Tja het is toch echt zo! GGD zit ook niet altijd op 1 lijn. Ze heeft zelfs op het vaccinatie registratiekaart staan dat ze er maar 1 hoeft.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 02:43

SusanH schreef:
Ja dat is het advies van de gezondheidsraad. Maar dat is dus niet het advies van de ggd.



Deze collega heeft de AZ vrijdag gehad, het was toen zelfs ook op het nieuws geweest, ook zij zelf wist het niet en werd er op geattendeerd door de medewerkerster van de GGD. Ga verder ook niet over discuseren, staat zelfs op haar registratie kaart die ze na afloop kreeg, die ik ook gezien heb.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:47

Nou inderdaad wat een gedoe weer om dit vaccin.

Ik heb hem nu 1,5 week geleden gehad en gelukkig nergens last van.
Ik schrok wel even toen ik hoorde dat ze weer gestopt zijn, maar ik relativeer het maar met de wetenschap dat ik ook al jaaaaaaren de pil slik en deze ook een verhoogd risico geeft op trombose geeft en daar hoor je niemand over.

Hoor ook van genoeg mensen die zeggen, nou kom maar op met die prik(de AZ ) de bijwerkingen van Corona zijn vele malen erger.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:04

Gelukkig inderdaad wordt niet iedereen ernstig ziek door Corona, maar ook dat weet je per individu niet zeker.

Ik zie oude mensen die er zelfs aan zijn overleden en ik zie jonge, sportieve mensen die er zo vreselijk ziek van geworden zijn dan ze bijna een jaar na dato nog de gevolgen er van ondervinden.

Dus je weet gewoonweg niet hoe het virus jou persoonlijk te pakken gaat nemen.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 08:11

Hoorde afgelopen weekend ook een internist vertellen dat er niet meer trombose gevallen dan normaal gemeld zijn sinds het vaccineren met AZ.
Tja zeg het maar, wie wil je geloven, we zijn hier op bokt allemaal niet meer expert dan de mensen die er voor gestudeerd hebben zeg maar.

Ik heb vandeweek ook best even getwijfeld of ik die 2de nog wel haal, eind mei maar ik doe het toch. Het duurt ook nog even voor het zover is


Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 06:01

Ann schreef:
Volgens de nieuwsberichten kan die 2e prik gehaald worden. De bijwerkingen schijnen vnl. na de 1e prik voor te komen las ik.


in Nederland heeft nog niemand de 2de prik, dus ook dit weten we nog niet zeker.

Ik vind het een lastige hoor, gelukkig duurt het nog even voor ik de 2de "moet"ophalen,maar ik sta er niet om te springen -O-

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:41

We moeten wel een beetje nuchter blijven natuurlijk, er zijn zoveel medicijnen die ook bijzondere bijwerkingen hebben die we zo bij de drogist kunnen kopen

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 06:20

Ik heb de AZ 3 weken geleden gehad, de volgende dag was ik er even "ziek" van, duurde een paar uurtjes en met wat paracetamolletjes was het weer over.

Ik leef nog ! *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, Bagheera_206, dazzy, furious, gillian, Kmbrly, MyrtheJ, reina, san4nie, Sokje_6, stalxpaard, Sweetgirl1, VuurVleugels, Whisky00, xLillith en 159 bezoekers