Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:14

Ja inderdaad, heel graag eerder :j. Dat bij kerst de incubatietijd iig voorbij is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:17

Het is gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend dat je niks mag.. Ik wil zooo graag op vakantie, de winter breken, ik mis dat echt. Mijn werk was dit jaar ook enorm druk, hectisch en stressvol en heb gewoon geen fatsoenlijke vakantie gehad. Ik ga niet weg, maar zodra het weer kan boek ik :j

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:17

SusanH schreef:
Ik heb gisteren beelden gezien van shoppende mensen in de grote stad. Komen met het hele gezin. Mensen zagen er allemaal geen probleem in. Mensen hebben gehoord dat er een vaccin komt en denken nu dat alles weer kan lijkt het wel.

Ik ben vrijdag ook lekker de stad in geweest. Lekker op de boerenmarkt in Utrecht een broodje gegeten en vast cadeautjes gekocht. Ik zie niet wat daar fout aan is!?
Overal desinfecteer je eerst je handen bij binnenkomst en je moet je mondkap op in de winkels en je houd afstand. Horeca is dicht en nergens kun je gaan zitten met elkaar. Was prima te doen.
Ben 2 maanden buiten een condoleance en controle in het ziekenhuis mijn erf niet af geweest. Mag ook wel eens wat leuks doen.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:24

nou ik werk dus elk zomerseizoen bij een hostel. Helaas deze week te horen gekregen dat de directie de stekker eruit heeft getrokken. Ging al iets minder maar denk dat de corona crisis wel de mokerslag was. Heel rot allemaal, ging er altijd met plezier werken en had hele leuke collega's. Swinters werkte ik altijd voor uitzendbureau's ect dus dat kan ik nu wel aanhouden, tenzij ik wat beters tegen kom. Maar vind het toch wel heeel zuur dat het bij het hostel niks meer wordt.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:43

Beide ouders in de 70 plus. Moeder met chronische longziekte. Oma van 98 waar ze nog regelmatig komen. Ouders zijn in december en januari jarig. Vandaag de vraag of wij toch niet gezamenlijk Sinterklaas willen vieren. Zal dan bij zus en gezin zijn. En vier personen. Want dat mag... ik zei niet verstandig en niet doen. En dan de verjaardag en kerst besproken. Dat moet allemaal door gaan. Kan best. Etc etc. Corona is ook een pittig familieding aan het worden.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:47

Ik ben met dit soort dingen bijna blij dat ik een hele kleine familie heb en wij kerst en oud en nieuw nooit vieren met ooms en tantes.
Verder hebben we beide ook maar 1 broer/zus

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:49

Popstra schreef:
SusanH schreef:
Ik heb gisteren beelden gezien van shoppende mensen in de grote stad. Komen met het hele gezin. Mensen zagen er allemaal geen probleem in. Mensen hebben gehoord dat er een vaccin komt en denken nu dat alles weer kan lijkt het wel.

Ik ben vrijdag ook lekker de stad in geweest. Lekker op de boerenmarkt in Utrecht een broodje gegeten en vast cadeautjes gekocht. Ik zie niet wat daar fout aan is!?
Overal desinfecteer je eerst je handen bij binnenkomst en je moet je mondkap op in de winkels en je houd afstand. Horeca is dicht en nergens kun je gaan zitten met elkaar. Was prima te doen.
Ben 2 maanden buiten een condoleance en controle in het ziekenhuis mijn erf niet af geweest. Mag ook wel eens wat leuks doen.


In je eentje naar de stad is niks mis mee. Maar er is gezegd ga alleen. En dus niet met je hele gezin. Of gezellig samen met je vriendin omdat je zo veel zin hebt in een uitje. Op de beelden gister op tv liepen echt hordes mensen, en niemand was alleen.

friezenfan2

Berichten: 2593
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:51

Ik wil ook graag iemand knuffelen maar woon alleen maar het mag niet. Echt een piep maand achter de rug, mij zelf een paar keer in slaap gehuild. Maar helaas zodra ik wel iemand zou knuffelen gaat mijn hoofd met mij aan de haal. Dus tja dan doen je het niet.

Ik geloof wel dat mijn familie zich beter inziet waarom ik dingen niet doe vanwege corona. Dat was in de begin maanden minder. Al zie ik ze zo zeggen kom gezellig bij ons met sinterklaas want dan hebben we precies 3 mensen op bezoek dus dat kan. Omdat iets kan hoeft dat niet hé.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:52

Popstra schreef:
Ben 2 maanden buiten een condoleance en controle in het ziekenhuis mijn erf niet af geweest. Mag ook wel eens wat leuks doen.

Zo gaan wij er ook mee om. Wij zitten nu voor de 2de keer in een lock down→ en dan een echte.
Met 4 vriendinnen zijn we nu wat minder streng. 1x in de week gaan wij, vrouwen die verder nergens komen, gaan we wandelen. Soms drinken we buiten met afstand iets in de tuin bij iemand. De partners komen er dan bij.
Ik heb dit nu 4x gedaan de afgelopen maand van de lock down. En sinds ik dit doen, voel ik me eigenlijk weer zoals vroeger. Erg vrolijk, vol levensvreugde en het doet me goed het wandelen met mijn vriendinnen, het kwekken en lachen. Maar officieel ben ik in overtreding hier in Frankrijk, want ik mag alleen in mijn eentje 1 km cirkel rond mijn huis 1x per dag.
Dus wij gaan verder als 1 km, meestal anderhalve uur, en ipv alleen buiten zijn we met 2 x 2. We riskeren een prent en onlangs zei C tegen mij→ of ik het moeilijk vond dat mijn vriendinnen mij hadden overgehaald. Waarop ik heb geantwoord dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is dat ik mee ga (ik was eerst zo geschokt bij het voorstel), dat ik vind dat we ons aan de afstand regels houden (2 meter meestal ipv de 1 die hier telt) , we altijd in de buitenlucht zijn, we allemaal niemand meer zien en dat al een maand en dat ik me heel erg vrolijk door onze wekelijkse wandeling voel en zie dat dit ook zo bij mijn vriendinnen is. Er is werkelijk niemand in het buitengebied waar we wonen behalve wij viertjes. Het is de prent waard vind ik .

Susan H daar schrok ik ook van. Mensen liepen zo dicht op elkaar, veelal ook zonder mondkapjes.

Freizenfan2 alleen wonen is echt tuk. Heel veel sterkte!!

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:52

NL telt niet meer als risicoland dus mijn ouders zijn al aan het plannen wanneer ze komen. Ik vind het lastig, we zitten sinds recent midden in een hotspot en zoals gezegd hebben wij een blijkbaar sociale kleuterjuf en daarnaast een meer dan sociale buurt die hun kerstfeest zeker niet gaan laten verpesten. Daarnaast nog een partner die in een ziekenhuis werkt.
Ik wil het ze ook niet verbieden en het is ook niet verboden of tegen het advies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:53

Ik vind tuk een beetje tuttig. Maar Purny, ik vind het echt volkomen ruk voor je. Ik had je die vakantie echt onwijs gegund.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:54

Safina je mag van mij tuk lezen als k u t, want dat zeg ik in werkelijkheid maar dan krijg ik de autocorrect van Bokt. Vandaar.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:57

friezenfan2 schreef:
Ik wil ook graag iemand knuffelen maar woon alleen maar het mag niet. Echt een piep maand achter de rug, mij zelf een paar keer in slaap gehuild. Maar helaas zodra ik wel iemand zou knuffelen gaat mijn hoofd met mij aan de haal. Dus tja dan doen je het niet.

Ik geloof wel dat mijn familie zich beter inziet waarom ik dingen niet doe vanwege corona. Dat was in de begin maanden minder. Al zie ik ze zo zeggen kom gezellig bij ons met sinterklaas want dan hebben we precies 3 mensen op bezoek dus dat kan. Omdat iets kan hoeft dat niet hé.

Maar kan jij niet iemand vinden met wie jij toch wat closer kan zijn? Aan de regels houden is prima maar het moet wel haalbaar zijn.
Een vriendin doet dit samen met een vriendin die net als zij ook alleen is. Prima toch? Zolang je daar beide achterstaat (en daar ook afspraken over maakt eventueel? )
Ik zie daar minder risico in dan mijn vriend en ik samen die beide op locatie met te veel mensen werken.

Echt geen haar op mijn hoofd die er ook aan denkt m’n vader alleen te laten. Zoals ik zei het moet wel haalbaar zijn.
Wel belangrijk om te weten ik ben niet knuffelig. Ook nooit geweest. In dat op zicht heb ik er dus minder moeite mee. De enige die ik knuffel is m’n vriend.

friezenfan2

Berichten: 2593
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:59

Ik doe niet aan vrienden irl, die dichtbij wonen. Ja en dat is normaal geen probleem maar nu wel.
En ook als ik dat wel had zou mijn hoofd alsnog met me aan de haal gaan en dan maar niet.
Wel laatst van mijn neefje en nichtje een knuffel gehad maar wil graag van een volwassen een knuffel.
Hoe lief mijn neefje en nichtje ook zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:05

pien_2010 schreef:
Safina je mag van mij tuk lezen als k u t, want dat zeg ik in werkelijkheid maar dan krijg ik de autocorrect van Bokt. Vandaar.


Die autocorrect is ook volkomen køt.

Tuk zeggen lijkt gewoon net zoiets als chips zeggen als je oliebol bedoelt.

Schijt. Kak. Sjit mag je dus ook al niet zeggen hier.

En als je dan probeert uit te drukken hoe ruk die hele coronatoestand is, worden je woorden ook nog vervangen met allerlei feestdagen-gerelateerde tekst. Om het nog even erger te maken. :')

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:06

Ik heb mijn vakanties ook gemist, maar met name Griekenland.
Wij hebben een pittig jaar achter de rug met een verhuizing en grote verbouwing en zeer druk jaar op het werk.
Per 1 januari een andere baan, dus ff lekker weg en ontspannen in een andere omgeving, had me wel lekker geleken !
Ik ben wel extra blij met ons nieuwe huis tijdens Corona, we hebben een hele grote tuin nu en zijn veel buiten geweest. Dat was met onze vorige stadswoning niet mogelijk geweest.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:06

Sorry als ik niet echt aansluit in wat er nu wordt besproken, ik las net het bericht dat ze vanaf januari willen gaan vaccineren in Spanje. Ik ben normaal echt niet tegen vaccins, maar ik vind het toch een beetje spannend. Het vaccin is toch snel ontwikkeld, zou het op de lange termijn geen kwaad kunnen? Ook las ik over een paar eerder ontwikkelde vaccins dat iemand bijvoorbeeld een onverklaarbare ziekte had gekregen waardoor het destijds was gestopt, ik weet niet of het om hetzelfde vaccin gaat.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:20

Tja, het is in ons voordeel dat de FDA een snelproces kent en europa niet, daarmee kunnen wij even aankijken hoe het daar gaat. Welk vaccin heeft Spanje ingekocht?
Zwitserland spreekt over juni 2021.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 22-11-20 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:20

Ik heb de vakantie eigenlijk niet zo erg gemist. Ik vond het wel lekker op m'n erf met m'n paard en m'n moestuin en m'n opblaasbad. Maar wat ik wel gemist heb is het gevoel van vakantie hebben. Want door die kak-corona heb ik heel veel gewerkt. En vooral dat continu "aan" staan is wel slopend.

Ik heb wel weer eens zin in een stedentripje. Romantisch samen een weekendje weg. Hoeft niet eens heel ver weg. Al was het Maastricht of Hamburg.

Voor mij persoonlijk is de hele corona-toestand ook wel een signaal dat het anders moet met de wereld. En dat maakt dat ik kritischer ben geworden over vliegreizen. Dat mag wel wat minder wat mij betreft.


moonsparkle schreef:
Sorry als ik niet echt aansluit in wat er nu wordt besproken, ik las net het bericht dat ze vanaf januari willen gaan vaccineren in Spanje. Ik ben normaal echt niet tegen vaccins, maar ik vind het toch een beetje spannend. Het vaccin is toch snel ontwikkeld, zou het op de lange termijn geen kwaad kunnen? Ook las ik over een paar eerder ontwikkelde vaccins dat iemand bijvoorbeeld een onverklaarbare ziekte had gekregen waardoor het destijds was gestopt, ik weet niet of het om hetzelfde vaccin gaat.


Ze hebben dat ding op tienduizenden mensen getest. Als je bang bent dat je er wat van krijgt, zou ik je met klem ontraden om ooit nog in een auto te stappen. Want de kans dat je het verkeer niet overleeft is veel groter. ;)

Ik las ook al ergens de mooie spreuk: "dus je eet al je hele leven frikadellen, maar je wilt geen vaccin omdat je niet wat erin zit?" :D

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:35

safina schreef:
Ik las ook al ergens de mooie spreuk: "dus je eet al je hele leven frikadellen, maar je wilt geen vaccin omdat je niet wat erin zit?" :D


Heel offtopic, maar deze uitspraak verdient sowieso een prijs. :')

Overigens twijfelde ik ook erg over het vaccin, maar inmiddels denk ik dat het zoveel fijner wordt met het vaccin. Ik zou zelf minder 'bang' zijn met mijn werk (hulpverlener) waardoor ik denk dat ik mensen ook beter kan helpen. Het is nu veel(!) afstand omdat iedereen ook weer mensen ziet en bepaalde zaken zijn erg lastig (denk aan digitale formulieren, evaluaties). In ieder geval goed voor de kwaliteit van de zorg :))

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:38

Er is zoveel informatie te vinden over waarom het zo snel gaat, heeft iemand eigenlijk nog een idee hoe het met het Oxford Vaccin gaat?

Ik ben eigenlijk wel blij dat het nu zo snel loopt met vaccineren, des te eerder kunnen we deels terug naar hoe het was.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:47

Ik las het op teletekst, staat niet bij om welke variant vaccin het gaat. Ze hopen dan binnen 3 maanden ongeveer drie kwart van de bevolking te hebben ingeënt.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:15

AZ loopt nog steeds niet in de US toch? Ik begreep dat de UK eerst nog een studie willen zien dat ze geen geval van neuro-mimicry hebben.
J&J is (was?) ook on hold.
Pfizer en Moderna zijn in de lead. De bijwerkingen zijn milder in oudere mensen maar het initiele resultaat net zo effectief dus dat zal wellicht meespelen om eerst ouderen te vaccineren?
Ik blijf het ietwat bizar vinden dat de trial klaar is zodra er 164 besmettingen met symptomen gedetecteerd zijn. Op basis van die 164 wordt berekend of het effectief is. Maar uiteraard begint het gross van de onderzoeken in de post-market fase. Uk wil speciale AI software inzetten daarvoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:19

safina schreef:
Ik las ook al ergens de mooie spreuk: "dus je eet al je hele leven frikadellen, maar je wilt geen vaccin omdat je niet wat erin zit?" :D


Haha die is goed he :')

Ik ben inmiddels zover dat als een vaccin betekent dat ik weer meer mag ik braaf die prik ga halen.. :o

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:31

(Ik wil inmiddels vooral heeeeel graag frikandellen...)