Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 07:53

Citaat:
Nl is phobie des masques. ( heeft een masker fobie). En internationaal wordt Nl bekritiseerd over niet gebruiken masker en op dit moment heb ik daarover geen artikelen want is alweer een tijd geleden.
Maar is ook niet echt belangrijk want Nl doet het beter als Frankrijk op dit moment.

Het gaat me niet om een 'angst' voor maskers, het gaat me om het onterecht vertrouwen ontlenen aan maskers en daardoor 'denken dat je veilig bent' of andere keuzes maken qua afstand of contact. En dat lijk ik hier vaker te lezen van mensen uit Spanje, Frankrijk en Belgiƫ, dus wellicht heeft de kritische houding hier daarin wel geholpen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:58

elnienjo schreef:
veerledec schreef:
[quote
Nl is phobie des masques. ( heeft een masker fobie). En internationaal wordt Nl bekritiseerd over niet gebruiken masker en op dit moment heb ik daarover geen artikelen want is alweer een tijd geleden.
Maar is ook niet echt belangrijk want Nl doet het beter als Frankrijk op dit moment.
[/quote
Het gaat me niet om een 'angst' voor maskers, het gaat me om het onterecht vertrouwen ontlenen aan maskers en daardoor 'denken dat je veilig bent' of andere keuzes maken qua afstand of contact. En dat lijk ik hier vaker te lezen van mensen uit Spanje, Frankrijk en Belgiƫ, dus wellicht heeft de kritische houding hier daarin wel geholpen.

FFP2 maskers bieden heus wel voldoende bescherming. Die blauwe chirurgische dingen uiteraard niet.

Dat zei ik ook, maar dat zat nog in het vorige topic :D.

veerledec

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:55

Hier op basisschool nog geen enkele besmetting geweest, dus ik hoop dat ze open blijven. Twee keer is er een kindje op school geweest dat besmet bleek of waarvan de ouders besmet waren, maar geen verdere besmettingen op school.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:18

Popstra schreef:
https://www.parool.nl/nederland/meeste- ... ~b72c5f48/

Verrassend hoe de besmett8ngen verlopen als je vanaf de eerste golf kijkt.

8,5% van de besmettingen waarvan de setting bekend is, en dat is minder dan de helft. School, werk en thuis zijn natuurlijk de makkelijkste situaties om te herleiden, en je ziet dus ook dat die cijfers het hoogst zijn, bij de bekende settingen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie