Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:48

secricible schreef:
Wat vinden jullie van de uitrolstrategie qua vaccinaties?

https://nos.nl/artikel/2357378-kabinet- ... beurt.html

Ik had persoonlijk de zorgmedewerkers hoger verwacht, maar denk wel dat dit realistisch is. Ik was wel verbaasd over een registratiesysteem maar denk dat het veelbijdraagt aan veiligheid.

Zorgpersoneel gaat toch al mee met de eerste lichting? Of lees ik het heel anders dan jij?

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:57

Ik heb gisteren beelden gezien van shoppende mensen in de grote stad. Komen met het hele gezin. Mensen zagen er allemaal geen probleem in. Mensen hebben gehoord dat er een vaccin komt en denken nu dat alles weer kan lijkt het wel.

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:49

Popstra schreef:
SusanH schreef:
Ik heb gisteren beelden gezien van shoppende mensen in de grote stad. Komen met het hele gezin. Mensen zagen er allemaal geen probleem in. Mensen hebben gehoord dat er een vaccin komt en denken nu dat alles weer kan lijkt het wel.

Ik ben vrijdag ook lekker de stad in geweest. Lekker op de boerenmarkt in Utrecht een broodje gegeten en vast cadeautjes gekocht. Ik zie niet wat daar fout aan is!?
Overal desinfecteer je eerst je handen bij binnenkomst en je moet je mondkap op in de winkels en je houd afstand. Horeca is dicht en nergens kun je gaan zitten met elkaar. Was prima te doen.
Ben 2 maanden buiten een condoleance en controle in het ziekenhuis mijn erf niet af geweest. Mag ook wel eens wat leuks doen.

In je eentje naar de stad is niks mis mee. Maar er is gezegd ga alleen. En dus niet met je hele gezin. Of gezellig samen met je vriendin omdat je zo veel zin hebt in een uitje. Op de beelden gister op tv liepen echt hordes mensen, en niemand was alleen.

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:36

Gefeliciteerd Pien! Wij zijn in februari 12,5 jaar getrouwd. Wordt iets soortgelijks maar denk ik. Wilden eerst een feestje geven maar dat wordt hem nog niet.

Ik snap niks van die termen die voorbij komen maar komt het er in het kort op neer dat je door het vaccin juist een ergere reactie op het virus kunt krijgen? Of denk ik dan een hele verkeerde kant op?

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:45

Dank!

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:14

Als het 1 week extra is is het nog te overzien. Wat ik me wel afvraag, is het ook voor basisschoolleerlingen. Want de besmettingen komen vooral voor op de middelbare scholen.

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:22

Dan zou je haast zeggen doe alleen de VO scholen tijdelijk dicht door de vakantie te verlengen. En hou goed in de gaten of oa eindexamen kandidaten niet te ver achter gaan lopen daardoor.

Hocus Pocus Branco

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie