Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:13

Wanneer de kwetsbare mensen niet meer in het ziekenhuis komen zal de infectiedruk daar flink afnemen dus kan me er wel wat bij voorstellen. Zou het trouwens wel een goed idee vinden om de kerstvakantie met twee weken te verlengen. Het is uit onderzoek gebleken dat er heel erg veel positieve gevallen onder kinderen gemist worden. Vaak hebben ze alleen een beetje buikpijn en vermoeidheid maar kunnen ze wel anderen besmetten. Met kerst denk ik dat mensen toch bij elkaar komen en door de vakantie te verlengen met twee weken bang je een grote hausse aan besmettingen op.

bigone

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 15:25

Sterkte en gecondoleerd , wat is het toch een k*tziekte.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:44

De hele situatie is gewoon tuk, ook voor ons komt Corona wel dichterbij. Een van mijn kids appte vandaag , mag helaas de deur niet uit. Schoonpa voelde zich al paar dagen niet fit, verteld niks ( stugge boer) is vrijdag nog vrolijk bij hun wezen koffie doen, wel op afstand maar toch binnen en gister toch maar getest. Kind is boos want die heeft elke keer weer benoemd dat je moet opletten. Maar hopen dat hij negatief is .

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 19:00

Al die initiatieven worden inderdaad allemaal aan de kant geschoven en soms zitten er best goede tussen. Wat scholen betreft, gooi ze twee weken langer op slot na de kerstvakantie. Zo bang je extra besmettingen door kerst en oud en nieuw een beetje op. Reken maar dat we anders de derde golf krijgen.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:59

lenaa_tje schreef:
tienus63 schreef:
Epidemioloog wil aanscherping maatregelen scholen:

Bron Nos.nl

https://nos.nl/l/2357584

Eens met dit
Citaat:
Geef bijvoorbeeld tijdelijk online les als er meerdere besmettingen zijn in een klas en zorg ervoor dat je het contact tussen leerlingen vermindert, bijvoorbeeld tijdens pauzes."

Maar dit gebeurd nu al op veel scholen. Dat er niks gebeurd is echt onzin. Zo hebben wij leerjaren thuis gehad bij 1 of 2 besmettingen. Na een week mogen ze klachtenvrij naar school.
Ik ken ook een school in de regio die de leerlingen in het lokaal laten tijdens de pauze.
Dus laten ze eerst maar is inventariseren wat er al wel gebeurd door de scholen zelf.

Jij spreekt voor jouw school en er zullen er meerdere zijn die het wel goed voor elkaar hebben maar veel kinderen zijn asymptomatisch en kunnen wel anderen besmetten. Buiten school dus snap wel dat er voor veel scholen nog veel te winnen is en vooral na de feestdagen.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:15

lenaa_tje schreef:
Nee ik spreek over sowieso 5 scholen in regio noord. In de provincies Groningen, Drenthe, Friesland. En daarom zeg ik dat er geïnvesteerd moet worden wat scholen al doen zo dat andere scholen dit kunnen meenemen.

Zo zou ik bij ons graag zien dat ze onze pauzes aan pakken zoals dat doen op de school van mijn vriendin. Maar zeggen dat scholen niks doen is niet correct.

Volgens mij zegt niemand dat er niks gedaan is op scholen alleen dat het blijkbaar niet voldoende is.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:05

Fijn dat het vaccin van astra zenica ook goede resultaten geeft, is er iets te kiezen want deze is niet op basis van rna.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:31

Er zijn al gevallen bekend waarbij de tweede besmetting behoorlijk heftiger dan de eerste was.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:14

HC, er zijn twee pneumokokken vaccins, eentje beschermt vijf jaar en eentje veel langer. Ook nog verschil in tegen welke pneumokokken ze beschermen.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:22

Klopt Elnienjo, maar HC zegt over griepvaccin dat het waarschijnlijk niet helpt, nou, er zijn ook ongeveer 80 pneumokken soorten dus je zal maar net de verkeerde binnen krijgen. Het verminderd de kans, net zoals met griep maar 100% voorkomen doet het zeker niet. Wanneer HC het pcv10 vaccin heeft gehad, dat veel langer werkt beschermt het tegen de meest voorkomende soorten , zo'n 13 stuks.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:50

Maar HC, wanneer je vriendinnetjes en kinderen zich niet aan al die maatregelen houden (bewust of onbewust) dan loop jij dus ongevaccineerd wel een bewust risico. In geval van corona heb je niet alleen met jezelf te maken.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:16

Joh, Sizzle cool down. Was gewoon een vraag aan HC aangezien we straks allemaal wel te maken krijgen met wel/niet gevaccineerde mensen.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:12

[/quote]
Sizzle schreef:
bigone schreef:
Joh, Sizzle cool down. Was gewoon een vraag aan HC aangezien we straks allemaal wel te maken krijgen met wel/niet gevaccineerde mensen.

Ok, boodschap aangekomen :D

Er is overigens ook een zekere groep mensen die het liefst zouden zien dat de wereld in een vorm van lock-down blijft (klimaat activisten, mensen in autistisch spectrum, mensen met pleinvrees, mensen met een zwak immuunsysteem). Iedereen heeft uiteindelijk zijn eigen egoistische reden uiteindelijk om iets we/niet te willen.

:D :D

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:22

Ben het wat dat betreft helemaal met Shadow eens. Laten we proberen ( en de mensen die zich voor zover mogelijk aan de regels houden zijn daar mee bezig) om het zover mogelijk terug te dringen waarbij wat mij betreft het vaccineren de laatste zet is om weer tot een normale samenleving te komen. Lukt het dan is dat geweldig , zo niet dan hebben we er alles aan gedaan.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:43

Besita, er zullen altijd mensen zijn die er een einde aan maken. Klinkt hard maar misschien hadden ze dat bij een andere situatie ook gedaan. Het aantal zelfmoorden blijkt te zijn gedaald sinds maart, toen we in lockdown gingen. Dus je kunt het ook omdraaien, hoeveel kwetsbare overprikkelde mensen zijn blijven leven omdat ze geen druk van de grote boze buitenwereld meer voelden tijdens de lockdown. En los daarvan, ik ben voor de lockdown zoals we hem gehad hebben en sta achter de huidige maatregelen en laat mij door jou zeker geen schuldgevoel aanpraten omdat ik er voor ben en dus medeschuldig aan de dood van deze twee mensen zou zijn.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:14

Ik denk dat in de zomer elk land in Europa gedacht heeft dat ze het ergste gehad hadden.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:20

besita schreef:
We hebben nu veel meer middelen dan in het voorjaar ...Waarom was (is) de tweede golf dan nog harder ?
Als je kan uitroeien zonder lockdown en alles dichtgooien graag ..jij mag van mij meteen premier worden :j

We hebben niet veel meer middelen, wel meer kijk op behandeling van de ernstig zieken. Tweede golf is niet heftiger maar wel langduriger , scholen blijven open en verpleeghuizen ook. En een veel groter aantal mensen houd zich toch wat minder aan de regels. En uitroeien zal nooit lukken, lukt met andere virussen ook niet . Wel kan het beheersbaar en flink ingedamd worden mits de vaccins werken en mensen bereid zijn om te vaccineren.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:22

besita schreef:
bigone schreef:
Ik denk dat in de zomer elk land in Europa gedacht heeft dat ze het ergste gehad hadden.

Neen want de virologen hebben steeds gewaarschuwd voor de tweede golf maar er werd amper gehoor aan gegeven
Elk land ( overheid had zijn eigen prioriteiten en dat was ineens geen covid meer ..als ze toen ( onder de 100 besmettingen ) al hun zaakjes op orde hadden met testen ,tracen etc dan hadden we nu niet in deze oliebol gezeten

Schreeuwen vanaf de zijlijn is zo gemakkelijk. Snap wel dat jij je frustratie op deze manier uit maar dat is als als als en daar schieten we geen klap mee op.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:48

Daarom denk ik ook dat Corona het nieuwe griepvirus word, met een goed werkend vaccin, desnoods jaarlijks te herhalen kun je de maatschappij weer openen. Mits er verder onderzoek naar de langdurige gevolgen word gedaan. Er zijn nogal wat jongeren flink te pas gekomen .

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:07

Shadow0 schreef:
bigone schreef:
Daarom denk ik ook dat Corona het nieuwe griepvirus word, met een goed werkend vaccin, desnoods jaarlijks te herhalen kun je de maatschappij weer openen. Mits er verder onderzoek naar de langdurige gevolgen word gedaan. Er zijn nogal wat jongeren flink te pas gekomen .

Welke gevolgen? De langdurige gevolgen van corona? Die zijn namelijk best heftig lijkt het. En je hoort er maar weinig over.

Ja dat bedoel ik , jongeren zijn in sommige gevallen een compleet wrak , gezonde fitte jongeren compleet gevloerd.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:41

secricible schreef:
elnienjo schreef:
Degenen die er nu al last van hebben die ontwikkelen blijkbaar zelf niets. Zodra wij er hier last van krijgen dan zullen pharmaceuten er hopelijk wel opspringen. Dat zijn tenslotte commerciele bedrijven, ze moeten er wel wat aan kunnen verdienen.

soms vraag ik me echt af of je aan het trollen bent of echt zo denkt? :o

Nee hoor , zo denkt elnienjo. En ze komt er openlijk voor uit dat ze racistisch is, niets op heeft met buitenlanders en vooral niet met die uitvreters uit Afrika dus interesseert het haar totaal niet dat daar mensen nog steeds aan verschrikkelijke ziektes sterven. Alleen maar ikke en de rest .....

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:35

Was een constatering wat betreft Elnienjo, geen kritiek. Wanneer iemand zo in het leven staat vind ik het prima. Ik ben nog uit de tijd dat Biafra groot in het nieuws was en heb door de jaren heen gemerkt dat ontwikkelingshulp op de manier zoals het al vijftig jaar gaat niet werkt. Groot gedeelte komt in de verkeerde zakken terecht . Hoeveel schepen, vliegtuigen vol voedsel en bakken met geld erbij heen gaat. Mensen zelfredzaam maken door onderwijs, veel betere gezondheidszorg en hulp bij het opzetten van voedselprogramma’s wel. Maar zeer veel word meteen weer teniet gedaan door binnenlandse oorlogen, geweld en zoals nu de coronapandemie. Daardoor liggen de vaccinatieprogramma’s tegen dodelijke kinderziektes weer stil en om dat weer in te halen ben je jaren verder. En wat ik persoonlijk doe? Ik heb contact met zeer kleinschalige groepen op enkele plaatsen in de wereld waar ik rechtstreeks geld aan geef, waarvan ik verantwoording terug krijg hoeveel waterputten en naaimachines en schoolspullen of medische goederen er zijn aangeschaft. En druppel op de gloeiende plaat maar toch , tot zover mijn inzet. Al dertig jaar.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:52

Maar het is zeker opvallend dat de tijgermug vooral op die plekken gevonden word waar een bandenimport bedrijf zit. Limburg en Drenthe volgens mij en ja, dat zal vroeger ook zo zijn geweest maar door de huidige temperaturen overleven ze hier nu ook.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:54

Laatst bijgewerkt door bigone op Gisteren, 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:00

Juist niet, tijdens kerst en oud en nieuw komen er toch veel mensen in families bij elkaar waar zonder meer veel besmettingen uit voortkomen , wanneer je die twee weken van school weghoud heb je al een flinke klap erop gegeven.