Coronavirus flyer huis-aan-huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_88

Berichten: 14045
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Coronavirus flyer huis-aan-huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 21:21

Tot mijn grote verbazing lag er vanmiddag een flyer op de mat, met hierin allerlei beweringen en standpunten over het virus, uit het oogpunt van virus waanzin en dat soort aanhangers. "Laat je niets wijs maken, de media zaait angst en verwarring etc.
Ik was zeer verbaasd dat dit zomaar gebeurt en ik vroeg mij af of meer steden dit hebben?

Ik heb de flyer al verscheurd, maar zal even proberen duidelijke foto's te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Coronavirus flyer huis-aan-huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:24

Vreselijk ja. Ik heb er een tijd terug al 1 gekregen. (Kun je nagaan hoeveel geld daar ook omgaat: ontzettend veel fullcolour flyermateriaal dat gewoon kan...)

Deze week gelukkig een mooiere in de bus, van de gemeeente, met heldere informatie en een Dick Bruna-ansichtkaart.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:29

Ik heb ze nog niet gezien, maar vorig jaar wel een tegen abortus in de bus gehad. Ik zag ergens dat je ze retour afzender kan sturen en dan kost het de afzender geld. Dat heb ik toen met die pro-life flyer gedaan en dat zal ik zeker ook met die onzin doen.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:30

Sjong schreef:
Ik heb ze nog niet gezien, maar vorig jaar wel een tegen abortus in de bus gehad. Ik zag ergens dat je ze retour afzender kan sturen en dan kost het de afzender geld. Dat heb ik toen met die pro-life flyer gedaan en dat zal ik zeker ook met die onzin doen.

Dat doe ik met alle onzin die maar blijft komen zoals vriendenloterij etc

Daisyyxx
Berichten: 108
Geregistreerd: 25-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:32

Ik kreeg hem een keer in mijn handen geduwd. En dat terwijl ik zelf verpleegkundige ben en werk op en covid afdeling.. Het is dat ik pas later doorhad wat ik in mijn handen kreeg, maar anders had ik er wat van gezegd.
Diegene die het uitdelen snappen niet dat ze hiermee ook mensen kunnen kwetsen ..

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Coronavirus flyer huis-aan-huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:36

8)7

Die laatste pagina _O-

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Coronavirus flyer huis-aan-huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:40

Die hadden ze beter in maart kunnen verspreiden, dan was meteen het tekort aan toiletpapier opgelost :j

marleen_88

Berichten: 14045
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 21:42

Sjong schreef:
Ik heb ze nog niet gezien, maar vorig jaar wel een tegen abortus in de bus gehad. Ik zag ergens dat je ze retour afzender kan sturen en dan kost het de afzender geld. Dat heb ik toen met die pro-life flyer gedaan en dat zal ik zeker ook met die onzin doen.


Dit is ook erg. Hier staat geen retouradres op, dus dat wordt niets.

Niemand anders heeft hem dus nog gehad, hmmmm.

Polly schreef:
Die hadden ze beter in maart kunnen verspreiden, dan was meteen het tekort aan toiletpapier opgelost :j

Mijn moeder zei ook al dat ik mn reet ermee af moest vegen.

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:17

Ik zou dit bewaren, Marleen.
Dit is over 50 jaar zoveel geld waard, helaas geen mint-condition meer, maar dit wordt geschiedenis :P

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Coronavirus flyer huis-aan-huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:21

"Wees kritisch: waarom is er eigenlijk een coronavirus"

Wauw. :')

Amber_anne

Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Coronavirus flyer huis-aan-huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:25

Een patiënt bij mij op werk verspreid deze flyers en het tijdschrift 'gezond verstand'. Heb er al een aantal gekregen van haar... Deze specifieke heb ik nog niet gezien maar wel een over de gevaren van een mondkapje. Terwijl wij deze de hele dag op hebben, ook als er geen corona is

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:29

Amber_anne schreef:
Een patiënt bij mij op werk verspreid deze flyers en het tijdschrift 'gezond verstand'. Heb er al een aantal gekregen van haar... Deze specifieke heb ik nog niet gezien maar wel een over de gevaren van een mondkapje. Terwijl wij deze de hele dag op hebben, ook als er geen corona is


Bijzonder altijd dat zulke dingen ‘gezond verstand’ heten terwijl als je het leest dat ‘gezonde verstand’ in zijn geheel niet aanwezig lijkt te zijn :=

Amber_anne

Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:35

verootjoo schreef:
Amber_anne schreef:
Een patiënt bij mij op werk verspreid deze flyers en het tijdschrift 'gezond verstand'. Heb er al een aantal gekregen van haar... Deze specifieke heb ik nog niet gezien maar wel een over de gevaren van een mondkapje. Terwijl wij deze de hele dag op hebben, ook als er geen corona is


Bijzonder altijd dat zulke dingen ‘gezond verstand’ heten terwijl als je het leest dat ‘gezonde verstand’ in zijn geheel niet aanwezig lijkt te zijn :=


Ik weet er alles van, je valt van de ene verbazing in de ander. Corona bestaat niet, corona is een truc van de overheid om mensen links te laten stemmen, Trump wordt expres gedwarsboomd, klimaat opwarming bestaat niet en nog veel meer

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:19

Arnon schreef:
"Wees kritisch: waarom is er eigenlijk een coronavirus"

Wauw. :')


Volgens Jopie Parlevliet omdat ze in Wuhan een vleermuis in de pan hebben gepleurd. :+

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:59

Ik vind zulke pamflets juist angst zaaien. Bang voor de regering, bang voor chips, bang voor onderdrukking. En dan noemen ze de mensen die zich aan maatregelen houden angsthazen... Het blijft bijzonder.

Maar goed. Het mag denk ik wel. Ik krijg ook 'God is geweldig' folders en nooit 'Darwin is de waarheid'. Ik heb het idee dat juist de theorieën zulke reclame nodig heeft en de feiten niet.

En ergens wel interessant om te lezen.

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:02

Was een idioterie!

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:07

Die folder had ik niet, maar dit had ik wel op m'n mat liggen ondanks een NEE NEE sticker. >;)

Afbeelding

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:09

Zo had ik hier een tijdje geleden inderdaad het tijdschrift Gezond Verstand in de bus. Was direct geïrriteerd. :+ Misschien maar ritueel verbranden ofzo. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:20

Rawr schreef:
Die folder had ik niet, maar dit had ik wel op m'n mat liggen ondanks een NEE NEE sticker. >;)

[ [url=m/eystzJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt net op een bijsluiter dit https://mondkapjeseffecten.nl/effecten/

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:20

Dat kopje "controle over informatie" >;)

Als ze al die dingen nou eens op hun eigen info zouden doen :')

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:23

Magrathea schreef:
Dat kopje "controle over informatie" >;)

Als ze al die dingen nou eens op hun eigen info zouden doen :')


Hoezo? Ze gebruiken toch pubmed, researchgate, rivm en nih? :')

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:55

marleen_88 schreef:
Polly schreef:
Die hadden ze beter in maart kunnen verspreiden, dan was meteen het tekort aan toiletpapier opgelost :j

Mijn moeder zei ook al dat ik mn reet ermee af moest vegen.


Je weet dat dit papier snijd in je reet. Leuk als je aambeien hebt maar anders heb je er alleen maar last van :j

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Coronavirus flyer huis-aan-huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 23:01

Ik vind het nog niet eens zo gek...... maar ik ben dan ook nogal vreemd blijkbaar ;-)

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:01

Ninx schreef:
Ik vind het nog niet eens zo gek...... maar ik ben dan ook nogal vreemd blijkbaar ;-)


Wat vind je er niet zo gek aan?

marleen_88

Berichten: 14045
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 17:49

Ninx schreef:
Ik vind het nog niet eens zo gek...... maar ik ben dan ook nogal vreemd blijkbaar ;-)


Hoe bedoel je dit precies?