Ideeën voor een Corona proof babyshower

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-20 22:15

Aangezien ik proud mommy to be ben en dit graag samen met mijn vriend wil "vieren" met vrienden/kennissen leek het mij een leuk idee om een corona proof babyshower te organiseren <3.

Maar goed waar begin je dan, wat is momenteel verantwoord en prima te doen in deze tijden der corona. De planning is om max 3 personen buiten ons gezin te laten komen per keer en dus op een dag meerdere tijdzones in te plannen. Het zou gaan om 8 a 10 mensen waarvan grotendeels stellen. De gebruikelijke regels zullen uiteraard worden opgevolgd. De babyshower zou over +/- 6 a 7 weken plaatsvinden, enkele weken na de 20 weken echo. Ik wil graag het geslacht tijdens de babyshower bekendmaken aan onze kennisen/vrienden.

Nou ben ik opzoek naar ideeën.

Wat is ivm de tijdzones handig qua hapjes e.d. Het lijkt mij leuk een soort van high tea te plannen maar deze zal dan bij elk nieuw stel aangevuld moeten worden, in principe niet erg. Recepten zijn welkom!
- Wat is leuk om te doen qua bezigheden tijdens een corona proof babyshower? En leuke tips/ideeën voor decoratie/sfeermakers zijn ook altijd welkom.

En voor mij een van de belangrijkste punten waar ik tijdens het brainstormen constant op vast loop:

Hoe het geslacht op een leuke/orginele manier bekend maken. Dit zal dus iets zijn wat bij elk stel weer ter sprake kan komen dus zal moeten worden hergebruikt/makkelijk er weer bij te pakken.

Erg benieuwd naar jullie ideeën *\o/*.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen



Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-20 23:57

Jammer dat je hier meteen een aanname maakt. Het was mij niet bekend dat dit per dag geld. De standaard regels zijn mij bekend, verder hou ik mij niet zoveel bezig met de vorderingen/persconferenties. Tevens zet ik niemand voor het blok met een risico en zijn mensen uiteraard vrij om niet te komen. Vooralsnog is het een advies en geen verplichting mbt het houden van "blokjesverjaardagen" en dergelijke.

elnienjo schreef:
Wat heb je niet begrepen aan het dringende advies 'GEEN BLOKJES VERJAARDAGEN' te vieren?
Je snapt toch wel dat dat niet alleen voor verjaardagen geldt maar voor álle soorten bezoek?
elnienjo schreef:
Zou het gewoon online doen, wel zo veilig voor je familie en vrienden dat je hen niet voor 't blok zet met een risicovolle uitnodiging.

Ah okay, het was mij niet duidelijk dat het ging om max 1 bezoek per dag. Gezien ik het vooralsnog persoonlijk met vrienden/kennissen wil vieren zal ik dit dan over een langere tijdsperiode verspreiden. Elke week 1 a 2 stellen op bezoek met inachtname van de 1,5 meter regel en geen klachten e.d is in mijn ogen nogsteeds verantwoord. Familie word overigens niet uitgenodigd gezien deze al nauw betrokken zijn bij de zwangerschap dus zie hierin geen noodzaak om het met hun te "vieren". Onze vrienden hebben allemaal een druk persoonlijk leven dus zien we amper tot weinig, vandaar de keuze om het met hun persoonlijk wel te vieren.

Ik ben overigens niet uit op een eventuele Corona discussie. Ik vind het verantwoord om het op deze manier, verspreid over een langere tijdsperiode, alsnog met vrienden te vieren. Iedereen deelt een andere mening mbt corona en wat je wel/niet vind kunnen en dat is prima, maar daar is mijn topic niet voor bedoelt. Er staan al een aantal leuke ideeën tussen welke voor zowel online als persoonlijk mogelijk zijn. Ideeën in beide richtingen zijn uiteraard welkom, mits dit geen aanleidingen geeft voor potentiële discussies.

Logischerwijs is alles onder voorbehoud, mochten de regels strenger worden en er helemaal geen bezoek meer worden toegestaan dan houd het nou eenmaal op.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 00:37

Een babyshower is officieel een Amerikaans feestje om de komst van de baby te vieren. In Amerika kennen ze geen kraamvisite dus vieren ze de komst van de baby van te voren. Het is inderdaad een hype/trend dat dit merendeels door vrienden/familie word georganiseerd, echter is dit niet altijd het geval. Vandaar dat er ik ervoor kies om de term babyshower te blijven gebruiken. Het idee is hetzelfde, echter niet door een ander georganiseerd :o.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 01:02

Nogmaals ben ik niet uit op een discussie. Wat de een verantwoord vind is voor een ander onverantwoord, dit is een kwestie van meningen. Als het een risico voor mijzelf of voor mijn kind zou vormen had ik dit ook niet gedaan, dit is mijn eigen keuze.

Waaruit maak je trouwens op dat ik hoogzwanger ben?
Citaat:
De babyshower zou over +/- 6 a 7 weken plaatsvinden, enkele weken na de 20 weken echo.

Nogmaals is dit geen ik vind dit wel of niet verantwoord topic. Het is mijn keuze om het door te laten gaan, ik vind dit verantwoord en het past prima tussen de regels, hier hoef ik dan verder ook geen commentaar op te hebben. Ik ben opzoek naar ideeën qua bezigheden op een verantwoorde manier voor tijdens de babyshower en ideeën om het geslacht bekend te maken aan betreffende vrienden, tijdens. Niets meer en niets minder. Bij deze dan ook het verzoek om commentaar op mijn keuze, waarin ik vrij ben, achterwege te laten.

Femke_Tweety schreef:
SnuitjeLove schreef:
Volgens mij word een babyshower toch altijd georganisseerd door vrienden/vriendinnen van de zwangere?



Dacht ik ook.

En ook alleen de laatste jaren, ik vind het een verschrikkelijk gebeuren.


On topic, we zitten middenin een pandemie én je bent hoogzwanger.

Er is maar 1 verantwoorde optie naar jezelf, je kind en de rest van de wereld, en dat is nu níét fysiek bij elkaar komen.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 01:07

Dankje voor je on topic reactie!

Krijg al honger bij het horen van de high tea hapjes ideeën, iets met cravings... _/-\o_ :P.

Een prikkertje gebruiken is een goede inderdaad! Ik zat al even na te denken hoe dit het beste opgelost kon worden zodat iedereen enkel hetgene pakt/aanraakt wat diegene wil hebben.

Speurtocht klinkt erg leuk! Wij hebben een ruime eengezinwoning. Ondanks dat is de gang/trap e.d niet breed genoeg om echt ruim afstand te houden. Ik denk dat we elkaar tijdens de speurtocht dan ook aardig in de weg gaan lopen, mits mijn vriend en ik beneden blijven. Dan zou het wel kunnen.

Diddykong schreef:
Wat leuk zeg, en wat maakt het nu uit hoe het "hoort". Als TS nu een leuk feest heeft, het is toch haar buik :+. Even los van de corona regels haha.
Een high tea is een hartstikke leuk idee natuurlijk. Je kunt wat zoete en hartige producten maken. Met een prikkertje erdoor is wat meer corona proof bijv.
Scones zijn lekker, met ieder een eigen bakje zelfgemaakte jam en slagroom. Je kunt zelf pindarotsjes maken, koekjes bakken, lange vingers met muisjes in 2 kleuren. Wat fruit erbij. Mini tompoesjes, slagroomsoesjes.
Hartige hapjes bijv wraps met kipfilet of zalm, kleine driehoekjes wit brood met een lekkere broodbeleg met wat luxe sla erbij. Bladerdeeghapjes kun je ook makkelijk zelf maken, mini saucijzebroodjes, hapjes met knakworst, kaashapjes kan ook nog.


Ik ben niet zo goed met ideeen voor het geslacht bekend maken. Je zou natuurlijk iets van cupcakes kunnen doen met roze dan wel blauwe vulling. Of een heliumballon in een doos, die kun je ook wel opnieuw inpakken. Of een soort speurtocht met hints door je huis, dat ze uiteindelijk in de babykamer uitkomen en dat die dan helemaal roze of blauw is (hoeft niet blijvend, maar met versiering of zo) Als de deur op slot kan, kun je nog in je speurtocht verwerken dat ze eerst de sleutel moeten vinden. Nu ja misschien is een ander creatiever :D

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 12:10

Het mijn keuze om het op deze manier door te laten gaan, MITS DE REGELS NIET AANGESCHERPT WORDEN! Jullie kijk is daarin anders. Ik ben vrij om hiervoor te kiezen zolang het binnen de regels past. Wat jullie hiervan vinden is daarop niet van toepassing, jammer dat er geen gehoor word gegeven aan het vriendelijke verzoek geen dergelijke discussies te gaan veroorzaken. Het is mijn mening dat dit wel kan, hier is op een volwassen manier over na gedacht. Dat anderen het niet zouden doen maakt het niet meteen een onvolwassen keuze. Tevens is dat roze wolk gevoel totaal niet aanwezig, ben niet zo van dat oeh ah lief blablabla gedoe. Tuurlijk zijn wij blij met de komst maar nee ik zweef niet op een roze wolk en zou dit ook nooit doen, dit is niet hoe ik ben. Hoe jullie je verantwoordelijkheid nemen in deze "pandemie", die door de media en onbetrouwbare cijfers/testen een stuk erger word gemaakt, is jullie keuze, maar respecteer de mijne dan ook. En ja om ons heen hebben de mensen nogsteeds gewoon een druk leven wat verder gaat met of zonder corona. Zo gek is dit niet. Nogmaals mijn keuze, het kan binnen de regels en er is verantwoord over na gedacht. Ik denk dat de overvolle treinen, de scholen, mensen in de supermarkt e.d een groter risico vormen dan een goed doordacht "feestje". Het griepseizoen komt ook om de deur kijken , maar goed, ga hier verder geen discussie in voeren. Typisch bokt om geen respect te tonen voor andermans keuze omdat je het zelf anders zou doen/er zelf anders over denkt en er ondanks verzoeken toch op doorgehamerd word over wat anderen wel en niet vinden kunnen.

Mijn vrienden/kennissen en tevens familie die denken hier overigens precies hetzelfde over. Bij deze laat ik het topic voor wat het is en ga ik zelf online opzoek naar ideeën. Mijn verzoek aan de mods is dan ook om dit topic te sluiten gezien er geen nut is om het open te houden :wave:.
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 28-10-20 12:27, in het totaal 2 keer bewerkt

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 13:47

Ben ik verplicht ja en amen te zeggen dan? Nee, ik reageer bewust niet meer omdat dit topic niet bedoelt is voor discussie, wat meerdere malen gemeld is. Ga ergens anders oude koeien uit de sloot halen, die er overigens 0,0% mee te maken hebben.

KimD schreef:
Dit topic gaat net zo verlopen als het puppy topic van TS ben ik bang... Als TS niet hoort wat ze wilt horen gaat de kont tegen de kribbe.


Dit is jullie kijk op corona en hoe jullie je verantwoordelijkheid nemen heb dan ook respect voor een ander en ga geen dingen opdringen.

Nogmaals het verzoek voor een slotje.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 14:04

Zal ik dan speciaal voor jullie een topic aanmaken waarop jullie mij mogen afbranden op het hebben van een andere visie mbt corona en het volgens jullie niet nemen van mijn verantwoordelijkheid?

Misschien dat dit een handige oplossing is gezien het nogsteeds teveel gevraagd is om dit topic niet als discussietopic te gebruiken omdat je een andere mening deelt. Prima dat jullie op de oh zo betrouwbare feiten hameren maar doe dit dan in een topic waar deze voor bedoelt is en hou je ongevraagde commentaar en aannames in dit topic a.u.b voor je.

Dus wie stemt voor een speciaal we gaan iemand helemaal afbranden omdat wij dit vinden en dat is wet en waarheid topic? Want oh wee als iemand er anders over denkt en de verantwoordelijkheid anders neemt als jij dat zou doen. Dan is er natuurlijk meteen noodzaak een heel topic te verzieken en iemand af te branden.
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 28-10-20 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 14:09

Dus omdat ik een "feestje" geef welke momenteel prima binnen de regels past ben ik niet verantwoordelijk? Dat ik in jouwn ogen geen verantwoordelijkheid neem betekend dat ik een slechte moeder ga zijn? Of geen verantwoordelijkheid voor een kind mag dragen? Nou pardon maar dat gaat mij een beetje te ver en vind ik dan ook ronduit respectloos om te zeggen. Maar goed blijkbaar acht je het nodig zo persoonlijk te worden en iets gigantisch respectloos te zeggen tegenover een aanstaande moeder omdat je het niet eens bent met de manier waarop zij haar verantwoordelijkheid neemt.

Laatste wat ik hierover ga zeggen, slotje graag.

Denise_Storm schreef:
Je bent niet verplicht om “ja en amen” te zeggen, maar je kan wel je verantwoordelijkheid nemen. Niet zo zeer om het virus, wel voor het personeel in de zorg die zich helemaal rot werkt door mensen met jouw instelling.

En in solliciteer waarschijnlijk op een ban van Bokt, maar ik ga het toch zeggen: als je je verantwoordelijkheid niet wil nemen voor de risico’s dan snap ik niet dat je de verantwoordelijkheid voor een kind mag dragen. Arm kind met een moeder die dus geen verantwoordelijkheid wil nemen.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 14:21

Precies dit. Tevens heb ik ook al meerdere keren aangegeven dat dit een planning is op basis van de huidige maatregelen en als er door verscherping geen mogelijkheid is dit door te laten gaan het uiteraard niet doorgaat. Maar blijkbaar praat ik daarin tegen een muur en is het nodig om mij persoonlijk aan te vallen en te bekritiseren als a.s moeder zijnde.

Goof schreef:
TS heeft al aangegeven dat ze enkele mensen verspreid over meerdere dagen zal zien.
Dit mag gewoon. Ziet niemand van jullie nog vrienden en familie (verspreid dus)?

Ik zou er persoonlijk alsnog niet voor kiezen en zou ook niet komen als ik uitgenodigd werd, maar als TS het op deze manier invult overtreed ze nergens de regels en adviezen.
De reacties hier zijn echt belachelijk sneu.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 14:24

Er zaten inderdaad tips tussen waar ik zeker wat mee kan mochten de regels verscherpen. Vandaar dat er ook om ideeën voor zowel een klein feestje als online ideeën werden gevraagd. Aangezien ik natuurlijk geen "feest" ga geven als de regels worden aangescherpt. Iets wat velen in dit topic blijkbaar denken.

Zonnetje81 schreef:
TS wil het over verschillende dagen doen. Het mag....is het verstandig....misschien niet. Zolang de regels niet strenger worden is dit toegestaan, al doet ze dit 10 dagen achter elkaar. Ja Rutte gaf aan je verstand te gebruiken en niet de grenzen op te zoeken.

vraag aan TS: Er zijn wel veel bruikbare tips genoemd, heb je daar iets aan? Mochten de regels strenger worden kan je inderdaad gevulde cupcakes doen en bijv soort drive langs je huis doen...

Ik snap dat het balen is maar ik denk niet dat je ziek wil worden tijdens een zwangerschap.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie