Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Hanmar

lenaa_tje

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:47

Nou inderdaad.. maar je stukje over mensen die wachten op een test dat geloof ik wel. Ik vind dat echt zorgelijk dat dat testbeleid nog steeds niet op orde is. Hoezo kan dat in andere landen wel.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:50

Herr_Balou, even over patiënt 31, simpel te vinden hoor maar hierbij. Die vrouw had Corona, komt door een auto-ongeluk in ziekenhuis. Corona kwam toen daar niet voor en de patiënt kreeg na een aantal dagen wat koorts en besloot toch om het ziekenhuis te verlaten om met een vriendin te eten en om een zeer grootschalige kerkdienst te bezoeken. En zij heeft niet 5000 mensen aangestoken maar veroorzaakte het domino effect .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:17

lenaa_tje schreef:
Nou inderdaad.. maar je stukje over mensen die wachten op een test dat geloof ik wel. Ik vind dat echt zorgelijk dat dat testbeleid nog steeds niet op orde is. Hoezo kan dat in andere landen wel.

En zolang het testbeleid niet op orde is blijven we duizenden besmettingen per dag zien. Want van die 8000 van vandaag zaten er waarschijnlijk een hele hoop van voor woensdag tussen.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 23:00

bigone schreef:
Herr_Balou, even over patiënt 31, simpel te vinden hoor maar hierbij. Die vrouw had Corona, komt door een auto-ongeluk in ziekenhuis. Corona kwam toen daar niet voor en de patiënt kreeg na een aantal dagen wat koorts en besloot toch om het ziekenhuis te verlaten om met een vriendin te eten en om een zeer grootschalige kerkdienst te bezoeken. En zij heeft niet 5000 mensen aangestoken maar veroorzaakte het domino effect .

Ik zeg nergens dat zij zelf 5000 mensen besmette. Ik heb het over het fenomeen super-spreader en zij was een super-spreader, evenals die barman in een ski-gebied in Oostenrijk waar heel veel besmettingen in heel Europa op terug te herleiden waren.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 00:13

Om even terug te komen op het test beleid en zorg personeel, de ene vriendin van mij die in een klein ziekenhuis werkt mag op dit moment niet eens thuis blijven in afwachting van een uitslag of als iemand in haar omgeving positief getest word. Pas wanneer ze koorts of benauwdheid krijgt moet ze thuisblijven. Dit omdat ze anders mensen missen.

Zij draait op dit moment nog OK’s (maar vrijwel alleen spoed omdat het grootste deel van de andere zorg dus allemaal al stil ligt daar) maar de verwachting is dat ze binnenkort weer ingezet gaat worden op de IC. Zij kijkt daar echt als een berg tegen op want het werk op de IC in het voorjaar was echt vreselijk zwaar. Ik merk echt aan haar dat ze zich enorm zorgen maakt over de ontwikkelingen.

Fanatiek in het te fanatiek zijn [o]

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 03:58

Dimphyl schreef:
Als reactie op de vragen over mijn vriendin: ik ga daar geen antwoord op geven omdat er achter de schermen ook vanalles speelt en zij al op de vingers is getikt over dingen die ze niet mag vertellen. (Dus niet, dingen die niet kloppen, maar echt dingen die ze niet mag vertellen)

Maar goed, volgens haar zijn er op dit moment, in het ziekenhuis waar zij werkt
3 patiënten die echt voor covid in het ziekenhuis zijn, en verder nog een aantal die wel positief getest zijn of in afwachting van uitslag, maar die voor andere problemen opgenomen zijn.

Ook zegt zij dat het probleem met zorg tekorten op dit moment vooral ligt bij het veel vuldig testen, en dan in afwachting van uitslag een aantal dagen thuis moeten blijven, van de medewerkers. Dat is iets wat nodig is uiteraard, maar helaas geeft het wel nog meer druk op een team dat vóór corona eigenlijk al onderbemand was.

Ik heb je berichten in dit topic even teruggelezen en daaruit concludeer ik dat ik het verhaal over je vriendin met een hele grote korrel zout moet nemen.

idinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 07:13

Nou inderdaad.. heel hard roeptoeteren dat het niet klopt, "een vriendin zegt". En dan vervolgens geen antwoorden geven. Hoe krijg je de verhaaltjes de wereld in geslingerd, dit is een pracht voorbeeld!

Alsof iedereen in de zorg maar staat te liegen. Er heeft niemand baat bij zo'n verhaaltje verkondigen, als er in praktijk niks aan het handje is.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 07:55

ElSea schreef:
Voor de ziekenhuis opnames discussie is het wel zo makkelijk om daar gewoon cijfers bij te pakken IPV via via verhalen lijkt mij.

[ [url=m/s9GPgs.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

Ik vind dit misleidend dat ze niet de grafieken beginnen vanaf maart

In Belgie wel ..en ik volg deze dagelijks op de site van sciensano Toen de premier gisteren zei dat het nu al veel erger is met de ziekenhuisopnames dan in maart vond ik dat "gelogen " ook zei ie veel meer bezette bedden , overvolle ic en mesen aan beademing dan bij de piek in maart dus veel strengere maatregels ..ik wil echt niets ontkennen maar de grafieken geven dat niet weer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:19

Lolaliza schreef:

In Belgie wel ..en ik volg deze dagelijks op de site van sciensano Toen de premier gisteren zei dat het nu al veel erger is met de ziekenhuisopnames dan in maart vond ik dat "gelogen " ook zei ie veel meer bezette bedden , overvolle ic en mesen aan beademing dan bij de piek in maart dus veel strengere maatregels ..ik wil echt niets ontkennen maar de grafieken geven dat niet weer

De cijfers van een commercieel bedrijf zijn betrouwbaar? Heb je cijfers van de belgische tegenhangers van het RIVM, NICE, etc?

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:21

herr_balou schreef:
Lolaliza schreef:

De cijfers van een commercieel bedrijf zijn betrouwbaar? Heb je cijfers van de belgische tegenhangers van het RIVM, NICE, etc?

Sciensano is het belgische RIVM :)

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:33

Lolaliza schreef:
ElSea schreef:
Voor de ziekenhuis opnames discussie is het wel zo makkelijk om daar gewoon cijfers bij te pakken IPV via via verhalen lijkt mij.

Ik snap je niet? De grafiek vanaf februari staat gewoon op de genoemde website van het RIVM?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:45

Lolaliza schreef:
ElSea schreef:

[ [url=m/65E5Fh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UzQU5b.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0ZTjuc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iNeHrm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kB2iWi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik sta verder wel achter je standpunt, maar de grafieken die ik deelde zijn vanaf 27 februari. Dus wel vanaf begin maart :)

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:56

Ja ik had alleen telkens de eerste datum aangeklikt :j

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:37

Cayenne schreef:
Dimphyl schreef:
Als reactie op de vragen over mijn vriendin: ik ga daar geen antwoord op geven omdat er achter de schermen ook vanalles speelt en zij al op de vingers is getikt over dingen die ze niet mag vertellen. (Dus niet, dingen die niet kloppen, maar echt dingen die ze niet mag vertellen)

Maar goed, volgens haar zijn er op dit moment, in het ziekenhuis waar zij werkt
3 patiënten die echt voor covid in het ziekenhuis zijn, en verder nog een aantal die wel positief getest zijn of in afwachting van uitslag, maar die voor andere problemen opgenomen zijn.

Ook zegt zij dat het probleem met zorg tekorten op dit moment vooral ligt bij het veel vuldig testen, en dan in afwachting van uitslag een aantal dagen thuis moeten blijven, van de medewerkers. Dat is iets wat nodig is uiteraard, maar helaas geeft het wel nog meer druk op een team dat vóór corona eigenlijk al onderbemand was.

Ik heb je berichten in dit topic even teruggelezen en daaruit concludeer ik dat ik het verhaal over je vriendin met een hele grote korrel zout moet nemen.

Nou, dat weet ik niet...
Er lijkt overal meer stress te zijn over de ondermaatse capaciteit, en omplannen en uitstellen van operaties, dan dat er stress is over de vele dodelijk zieke mensen en de doden die afgevoerd moeten worden (ik chargeer even).

Binnen ziekenhuizen wordt de data voor de meeste medewerkers afgeschermd. Je kunt dus wel zien wie er kanker, of iets anders akeligs heeft, maar je kunt niet zien wie er Corona heeft. Best vaag.
Men heeft ook een geheimhoudingsplicht.

Ik blijf het wonderlijk vinden... maar dan ben ik direct OF schofterig OF een complotdenker.
Social distancing wordt wel steeds makkelijker op deze manier, je hebt ook gewoon geen zin meer om steeds ondergedompeld te worden in die massa-hysterie waar je gezonde verstand zich tegen verzet.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:03

Het verbaast me altijd als mensen hun gevoel 'hun gezonde verstand' noemen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:14

Ninx schreef:
Cayenne schreef:

Binnen ziekenhuizen wordt de data voor de meeste medewerkers afgeschermd. Je kunt dus wel zien wie er kanker, of iets anders akeligs heeft, maar je kunt niet zien wie er Corona heeft. Best vaag.
Men heeft ook een geheimhoudingsplicht.

Geheimhoudingsplicht lijkt me logisch, maar in welke ziekenhuizen zijn alleen de Corona data afgeschermd :?

[o]

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:17

[o]

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:18

Facebook een echte bron :') Nee Janine, dit is een facebookpost met een mening van de eigenaar van een supermarkt. Dat is iets héél anders dan een artikel en een echte bron.

If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:20

Nou jullie zeggen altijd dat ik met nep pagina’s kom dit is niet nep en een mooie mening met mooi weer woord. Eentje die durft op te komen voor t recht van z’n personeel. Daarnaast word het straks toch verplicht wat al triest genoeg is.

[o]

idinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:21

"Worden zij een groot deel van hun leven verboden om vrij te ademen" .. daar haak ik dan al direct af. Overdrijven is ook een vak. En het is facebook, dat valt niet onder een echte bron. Ik kan een zelfde post schrijven die precies het tegenovergestelde zegt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:23

idinn schreef:
"Worden zij een groot deel van hun leven verboden om vrij te ademen" .. daar haak ik dan al direct af. Overdrijven is ook een vak. En het is facebook, dat valt niet onder een echte bron. Ik kan een zelfde post schrijven die precies het tegenovergestelde zegt.

Oké ik verwoorde het even te lomp maar in de post staan wel bronnen.

Daarnaast zou ik eens verder lezen dan gelijk afhaken. Het is een lange post maar zeker waar (in mijn ogen en vele anderen gelukkig ook)

[o]

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:24

Facebook is de meest slechte bron die er maar is als het om corona gaat. Daar halen de complotgekkies hun informatie ook weg.

Volg mijn twee fjordenpaarden Udith en Ofira via @fjordhorseudith

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:24

Janinevv schreef:

Wat vind jij mooi aan dit "artikel"?

Zij geeft aan.. zolang het niet verplicht is, ga ik mijn werknemers het niet verplichten en dat is haar goed recht.
Dat een mondkapje schadelijk is voor je gezondheid (fysiek en mentaal) ben ik het niet mee eens.
Al 10-tallen jaren worden er door heel veel mensen verplicht een mondkapje gedragen op het werk in Nederland.
Niet alleen chirurgen/tandartsen maar ook door iedereen die werkt in bv. de voedselverwerkende industrie en laboratoria enz.
Nooit en dan ook nooit zijn daar artikelen over geweest dat het schadelijk zou zijn, mensen dood neervallen of ernstige gevolgen hebben van het dragen ervan.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 18-10-20 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:25

safina schreef:
Het verbaast me altijd als mensen hun gevoel 'hun gezonde verstand' noemen.

Dat lijkt een trend momenteel.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:26

Ik vind het mooi dat een groter bedrijf niet als een mak schaap iedereen achterna rent.

Dat vind ik mooi aan deze post

[o]