[pol] Is het Coronavirus er?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Is het Coronavirus er?

Ja
1023 (81%)
Ja, maar het is vergelijkbaar met griep
210 (16%)
Nee, ik geloof virus waanzin/waarheid
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1248


Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:32

Het is ook nog eens een bar slechte pol.
Je kunt niet half in het bestaan van iets geloven. Het bestaat of het bestaat niet.
Daarna als volgende stap kun je je dan afvragen of jij de gevolgen ernstig of niet ernstig vind.
Pas als 3e stap vraag je je dan af of je de maatregelen correct of overtrokken vind en dan zul je dat ook nog verder moeten ondervedelen over de verschillende maatregelen.

De manier waarop de pol nu gemaakt is, is puur sensatiezucht en ik hoop dat dit topic gesloten word.



Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:35

xSCWx schreef:
Vervelend dat jullie het allemaal zo’n nare vraag vinden. Er hoeft ook letterlijk geen discussie van gemaakt te worden, iedereen mag alleen de pol invullen.


Die valt niet in te vullen, de vraagstelling slaat nergens op.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:43

xSCWx schreef:
Verbeter hem gerust, ik sta open voor verbetering.


Dat heb ik boven al geschreven.
Als iemand vind dat de maatregelen te ver gaan heeft dat 0.0 te maken met geloven dat het virus wel/niet bestaat.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:48

Mensen die vinden dat het griepje is geloven niet „half“. Die geloven dus dat het virus echt is maar vinden dat de gevolgen wel meevallen. Dat is echt wat anders dan half geloven.
Dat is hetzelfde met iemand die niet tegen mazelen wil inenten. Die gelooft niet half in mazelen, dat slaat nergens op.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:57

Je zegt het zelf al: het kan.
Dat betekent dus dat het niet zwart-wit is.
Niet iedere aanganger van viruswaanzin gelooft niet in het bestaan van het virus.
Er zijn blijkbaar wel echt mensen die in het algemeen niet in het bestaan van virussen geloven maar dat eigenlijk haast los van die groepering.
Dan heb je nog de mensen die wel geloven dat er een virus is maar denken dat de symptomen gelogen zijn.
Dan heb je nog de groepen die wel weten dat het bestaat en ook de ernst kennen maar toch gewoon vinden dat je geen maatregelen moet nemen en moet laten woekeren.

Als je echt alleen maar wil weten hoeveel mensen denken dat het virus nep is moet je de middelste keuze weghalen en ook niets benoemen over viruswaanzin.
Gewoon: denk je dat het corona virus bestaat? ja/nee
Dan kun je daarna evtl gericht verder vragen.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:05

Het heeft ook niet met elkaar te maken. Het kan beide.
Als je van rood houdt kun je ook van blauw houden maar dat heeft geen relatie met elkaar. Dat is gewoon willekeur.
Je moet geen dingen willen verbinden die niet expliciet met elkaar in verbinding staan.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 11-10-20 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:51

De mensen die wel aangesloten zijn bij viruswaanzin maar wel ook geloven dat er een virus rondwaait dat echter uitgebuid wordt voor weet ik veel wat voor complotten zullen geen fatsoenlijk antwoord kunnen geven op de pol.
Er is echt maar een klein groepje dat echt niet geloofd in het bestaan in de eerste plaats. Ook hoeven die niet perse viruswaanzin aanhangers te zijn. Er zijn namelijk ook mensen die sowieso in geen enkel virus geloven.
Je hebt ook nog de mensen die niet verder komen dan: we zien wel, kan me niets schelen.
Of de: het is gods wil.
Die zijn hier allemaal niet vertegenwoordigd in deze pol.
Dan heb je nog de groep die het wel vergelijkbaar vind aan een erg griep seizoen (spaanse griep) maar de griep niet zien als „maar een griepje“. De griep is namelijk ook een ziekte met een mogenlijk zeer ernstige tot dodelijke afloop.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arianne_94, Dewii, GoogleAdsense, Heez, heleen06, hooi, maras, Plus_en_Min, Snuitje52, waikiki_6, xKatinkii, XxLMMxX en 170 bezoekers