Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:05

Destination, en hoe zit het met mensen uit Zuid- en Noord-Holland die in Duitsland op vakantie willen of al zijn? Mag dat wel?

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:06

Ik woon in een dorp dat net in Noord-Holland ligt en we gaan volgende maand week op vakantie. We wilden even naar Bad Bentheim. Ik vermoed dat we aan de grens gescreend gaan worden dus die excursie hebben we maar geschrapt.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:16

Tancreda4 schreef:
[...]
Vanmiddag naar de supermarkt gelopen, even vergeten dat vandaag de jaarmarkt zou zijn. Er is wel kermis. En veel mensrn nog vrij want het was super druk.... Ik heb vanavond in een andere super m'n boodschappen gehaald.

Lukt het bij jullie om echt een coronaproof kermis te organiseren? Hier is alles geannuleerd, wat voor mijn gevoel verstandig is. Afstand houden en ruim alcohol nuttigen lijkt me haast onmogelijk. Maar er is veel onvrede over de beslissing tot cancellen, want in andere plaatsen mag het wel.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:18

Fitzroy schreef:
Destination, en hoe zit het met mensen uit Zuid- en Noord-Holland die in Duitsland op vakantie willen of al zijn? Mag dat wel?

Die worden ook gevraagd om te testen en 14 dagen in quarantaine te gaan. Daar wordt geen onderscheid gemaakt tussen Nederlander en Duitser.

Dit is de mail die ik kreeg.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Destination op 16-09-20 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:19

Oh ja.... er is in den haag ook kermis. Ben benieuwd of hij nog door mag gaan

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:23

Astorga schreef:
Lukt het bij jullie om echt een coronaproof kermis te organiseren? Hier is alles geannuleerd, wat voor mijn gevoel verstandig is. Afstand houden en ruim alcohol nuttigen lijkt me haast onmogelijk. Maar er is veel onvrede over de beslissing tot cancellen, want in andere plaatsen mag het wel.

Ik las vandaag 'n bericht dat in Brabant de kermissen vanaf oktober misschien door zullen gaan, "want het kan zo veilig in de buitenlucht". Maar ze vergeten daarbij dat een groot deel van het publiek op kermissen af komt om gezellig de kroeg in te duiken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34598
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 05:56

Arjen Hollander zei gisteren op Nieuwsuur dat de maatregelen volgens hem vooral bestaan uit voorlichting aan de groep die nu de meeste besmettingen kent. En ik hoorde al de term "geen feestje maar college" vallen. Nou dat gaat echt zoden aan de dijk zetten.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:12

SusanH schreef:
Arjen Hollander zei gisteren op Nieuwsuur dat de maatregelen volgens hem vooral bestaan uit voorlichting aan de groep die nu de meeste besmettingen kent. En ik hoorde al de term "geen feestje maar college" vallen. Nou dat gaat echt zoden aan de dijk zetten.

Vooral ook fijn omdat er helemaal geen college is. :')


Al snap ik echt niet waar studenten met hun hoofd zijn die feestjes organiseren.


Ik ben helaas ook besmet geraakt recent, maar heb echt zeer zeker niet op feestjes of in kroegen geweest. Aja pech....

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:24

Destination schreef:
Fitzroy schreef:
Destination, en hoe zit het met mensen uit Zuid- en Noord-Holland die in Duitsland op vakantie willen of al zijn? Mag dat wel?

Die worden ook gevraagd om te testen en 14 dagen in quarantaine te gaan. Daar wordt geen onderscheid gemaakt tussen Nederlander en Duitser.

Dit is de mail die ik kreeg.
[ [url=m/MwboFC.png]Afbeelding[/url] ]


Maar hoe weten ze waar je vandaan komt? Is dit dan op goed vertrouwen of gaan ze inderdaad iedereen testen die de grens over wil?

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:41

Maar weet je dan wel hoe je eraan gekomen bent, Pabie? Want dat is dan denk wel heel interessant? (en voor jou vervelend helaas.. -O- )

Flying_Angel

Berichten: 15713
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:56

elnienjo schreef:
Astorga schreef:
Lukt het bij jullie om echt een coronaproof kermis te organiseren? Hier is alles geannuleerd, wat voor mijn gevoel verstandig is. Afstand houden en ruim alcohol nuttigen lijkt me haast onmogelijk. Maar er is veel onvrede over de beslissing tot cancellen, want in andere plaatsen mag het wel.

Ik las vandaag 'n bericht dat in Brabant de kermissen vanaf oktober misschien door zullen gaan, "want het kan zo veilig in de buitenlucht". Maar ze vergeten daarbij dat een groot deel van het publiek op kermissen af komt om gezellig de kroeg in te duiken.


In mijn geboortedorp ging de kermis ook door. Ongelooflijk. Een paar cafés hebben zelf besloten dicht te gaan dat weekend in verband met risico en boetes bij geen 1,5 meter.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:29

Astorga schreef:
Tancreda4 schreef:
[...]
Vanmiddag naar de supermarkt gelopen, even vergeten dat vandaag de jaarmarkt zou zijn. Er is wel kermis. En veel mensrn nog vrij want het was super druk.... Ik heb vanavond in een andere super m'n boodschappen gehaald.

Lukt het bij jullie om echt een coronaproof kermis te organiseren? Hier is alles geannuleerd, wat voor mijn gevoel verstandig is. Afstand houden en ruim alcohol nuttigen lijkt me haast onmogelijk. Maar er is veel onvrede over de beslissing tot cancellen, want in andere plaatsen mag het wel.


Ik ben er niet op geweest. Want daar ga ik niet vanuit dat het goed en veilig kan. Ik was om de hoe bij de super 3n was het al super druk.
Nodige relletjes zijn er ook geweest, vroegtijdige sluiting (niet door drukte maar door dreiging ofzo). ik zit niet ver en het is de hele dag gegil in de attracties. Je mag niet zingen en juichen ivm overdracht, maar je longen uit je lijf gillen kan wel? Onder het mom het is buiten en ze zijn jong?
Ik stond iig te kijken dat ze het door hebben laten gaan.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:33

Je mag ook nog steeds binnen sporten (daar zijn de sportscholen heel blij mee) dus waarom zou je binnen wel mogen hijgen (vergelijk een beetje met gillen) en buiten niet? Ik zou het buiten veiliger vinden dan binnen, denk ik?

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:42

Cer schreef:
Maar weet je dan wel hoe je eraan gekomen bent, Pabie? Want dat is dan denk wel heel interessant? (en voor jou vervelend helaas.. -O- )



Ja ik weet hoe ik er aan ben gekomen. Maar degene van wie ik het heb gekregen helaas niet.

Maar ja wel echt balen als ik veel mensen zie knuffelen (nu zie je natuurlijk altijd alleen t slechte en valt t niet op dat sommigen het niet doen) en ik zelf maanden vriendinnen geen knuffel meer heb gegeven.

Maar ja t is maar zo. Heb zelf zeer waarschijnlijk niemand aangestoken en dat is t belangrijkste. Maar voelt alsnog alsof ik echt iets fout heb gedaan heel naar (en ben ook goeie twee weken ziek geweest en zit nu al ruime 3 weken binnen in een studenten kamerzonder enig idee wanneer ik weer naar buiten mag (ja vandaag en morgen nog niet))

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:13

ingedebruijn schreef:
Maar hoe weten ze waar je vandaan komt? Is dit dan op goed vertrouwen of gaan ze inderdaad iedereen testen die de grens over wil?

dat vraag ik me ook af, ik neem aan dat ze grenscontrole doen en dan in je paspoort/ID kaart kijken en je de keus geven: terug of testen en quarantaine.

Een kennis van me is in het begin van de pandemie teruggestuurd bij de grens, ze is Duitse, maar woont hier en moet iedere maand naar Duitsland om het graf van haar moeder te verzorgen. Dat was geen noodzakelijke reis volgens de douane en ze kon dus mooi terug.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:16

Maar je paspoort/ID zegt niets. Dat is maar net waar die uitgegeven is. Als je verhuisd bent kan het dus goed zijn dat je paspoort nog uitgegeven is in NH/ZH maar je daar al tijden niet geweest bent.
Ik zou begin deze week naar Noordwijk maar ben nu blij dat ik dat niet gedaan heb. Maar opnieuw, hoe weten ze in dit hotel (in Duitsland) dat ik dat niet toevallig wel gedaan heb? Ik ben nog niet in paniek opgebeld en kon ook nog gewoon naar het ontbijtbuffet vanochtend :+

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:18

Fitzroy schreef:
Maar je paspoort/ID zegt niets. Dat is maar net waar die uitgegeven is. Als je verhuisd bent kan het dus goed zijn dat je paspoort nog uitgegeven is in NH/ZH maar je daar al tijden niet geweest bent.
Ik zou begin deze week naar Noordwijk maar ben nu blij dat ik dat niet gedaan heb. Maar opnieuw, hoe weten ze in dit hotel dat ik dat niet toevallig wel gedaan heb?


ze weten het niet. Ze doen een oproep aan het gezonde verstand van mensen en doen een beroep op eerlijkheid. Want het valt gewoonweg niet te controleren allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:23

Tancreda4 schreef:
Ik ben er niet op geweest. Want daar ga ik niet vanuit dat het goed en veilig kan. Ik was om de hoe bij de super 3n was het al super druk.
Nodige relletjes zijn er ook geweest, vroegtijdige sluiting (niet door drukte maar door dreiging ofzo). ik zit niet ver en het is de hele dag gegil in de attracties. Je mag niet zingen en juichen ivm overdracht, maar je longen uit je lijf gillen kan wel? Onder het mom het is buiten en ze zijn jong?
Ik stond iig te kijken dat ze het door hebben laten gaan.

Meer onder het mom: de Efteling en andere pretparken zijn ook open, dat is niet anders dan een kermis. Dat volwassenen de kermis dan weer als reden zien om eens flink te zuipen, moet je daarom dan die kermisexploitanten hun inkomen ontzeggen?

Die idioten moeten gewoon hun gezonde verstand eens een beetje gebruiken, dan kan de kermis open en hebben die ondernemers wat inkomen.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:09

In veel gevallen komt het zuipen toch nadat ze naar de kermis zijn geweest?

Ik kreeg ook weer eens iets doorgstuurd. Vind het onzin maar misschien zijn er meer mensen die dit hebben gehad?

Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:24

Daar heb je gelijk in Marie-Anne. En nee, inkomsten ontzeggen hoeft niet, maar he tis vooral aan de bezoekers die het beter kunnen doen en het verpesten.

Ik zelf ga de drukte niet opzoeken. Maar baal er wel van als er maar besmettingen bij blijven komen en er straks weer strengere maatregelen moeten komen.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:28

Ze kunnen op het moment helemaal niet iedereen testen (praktisch gezien, wat een zooitje), en de Jonge heeft toch duidelijk gezegd dat vaccineren niet verplicht wordt. En dat mag ik hopen. Denk dat dit papiertje meer in het viruswaanzin topic past ;)

Maar ik vind eerlijk gezegd soms wel dat er heisa maakt wordt om (tot nu toe) niet zorgwekkende zaken.

Ja het aantal besmettingen loopt op onder jongeren. Maar wie zegt dat dit tijdens de eerste golf niet zo hoog was? Toen werd er gewoonweg niet getest, en al helemaal niet onder jongeren (zie eerder geplaatst artikel, geen tijd om de link te zoeken). Doel is altijd geweest 'flatten the curve', en tot nu toe lukt dat allemaal prima. Ziekenhuisopnames stijgen niet grandioos (en iedereen die zegt, wacht maar, over x aantal weken: dat is al zo vaak geroepen, ik wacht elke x af), Gemiddelde IC tijden zijn tot 1/3e verkort wat de capaciteit ook vergroot.

Het virus uitbannen kan gewoonweg niet, dat gaat hoe dan ook zijn weg wel door de samenleving. Doel is altijd geweest ziekenhuiscapaciteit voldoende te laten zijn. Tot nu toe is er daarom denk ik geen reden tot paniek.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:31

Solistar schreef:
Ze kunnen op het moment helemaal niet iedereen testen (praktisch gezien, wat een zooitje), en de Jonge heeft toch duidelijk gezegd dat vaccineren niet verplicht wordt. En dat mag ik hopen. Denk dat dit papiertje meer in het viruswaanzin topic past ;)

Maar ik vind eerlijk gezegd soms wel dat er heisa maakt wordt om (tot nu toe) niet zorgwekkende zaken.

Ja het aantal besmettingen loopt op onder jongeren. Maar wie zegt dat dit tijdens de eerste golf niet zo hoog was? Toen werd er gewoonweg niet getest, en al helemaal niet onder jongeren (zie eerder geplaatst artikel, geen tijd om de link te zoeken). Doel is altijd geweest 'flatten the curve', en tot nu toe lukt dat allemaal prima. Ziekenhuisopnames stijgen niet grandioos (en iedereen die zegt, wacht maar, over x aantal weken: dat is al zo vaak geroepen, ik wacht elke x af), Gemiddelde IC tijden zijn tot 1/3e verkort wat de capaciteit ook vergroot.

Het virus uitbannen kan gewoonweg niet, dat gaat hoe dan ook zijn weg wel door de samenleving. Doel is altijd geweest ziekenhuiscapaciteit voldoende te laten zijn. Tot nu toe is er daarom denk ik geen reden tot paniek.


Ik vind het ook zorgwekkend dat dit rondgaat. Persoon waar ik het van heb gekregen heeft een beperking dus die zou het sneller geloven.
Ik vermoed ook dat het van viruswaanzin afkomt, zal eens vragen hoe hij eraan komt.

mvdende

Berichten: 5687
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:31

Fitzroy schreef:
Maar je paspoort/ID zegt niets. Dat is maar net waar die uitgegeven is. Als je verhuisd bent kan het dus goed zijn dat je paspoort nog uitgegeven is in NH/ZH maar je daar al tijden niet geweest bent.
Ik zou begin deze week naar Noordwijk maar ben nu blij dat ik dat niet gedaan heb. Maar opnieuw, hoe weten ze in dit hotel (in Duitsland) dat ik dat niet toevallig wel gedaan heb? Ik ben nog niet in paniek opgebeld en kon ook nog gewoon naar het ontbijtbuffet vanochtend :+


Mijn paspoort staat nog op Gemeente Westland, geldig tot 2024, mijn rijbewijs en id kaart op Den Haag.

Terwijl ik ondertussen in Noord-Brabant woon....

Zou mooi zijn als ze mij nu zouden weigeren aan de grens.... Terwijl ik helemaal niet in Noord/Zuid-Holland geweest ben.

Ze moeten inderdaad of vertrouwen op de goodwill van mensen of een heel land op rood gaan zetten

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:59

Ik las gister en vandaag een artikel over een sport. De oranje voetbal vrouwen gaan naar oranje rusland voor een wedstrijd. En zien daar geen probleem in. De baanwielrensters moeten naar oranje bulgarije en gaan niet omdat dat onveilig gezien wordt door de wielerbond. En de tour de france gaat nu door oranje stukken van frankrijk. De logica van deze keuzes zie ik niet, of is dit het verschil tussen binnen of buiten sporten? En kan sport gezien worden als noodzakelijke reis want werk of eigenlijk compleet nutteloos?

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:03

karuna schreef:
Ik las gister en vandaag een artikel over een sport. De oranje voetbal vrouwen gaan naar oranje rusland voor een wedstrijd. En zien daar geen probleem in. De baanwielrensters moeten naar oranje bulgarije en gaan niet omdat dat onveilig gezien wordt door de wielerbond. En de tour de france gaat nu door oranje stukken van frankrijk. De logica van deze keuzes zie ik niet, of is dit het verschil tussen binnen of buiten sporten? En kan sport gezien worden als noodzakelijke reis want werk of eigenlijk compleet nutteloos?

Sport is vaak een bron van inkomsten, dus noodzakelijk