Tussenpartij geboekte vlucht reageert niet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Tussenpartij geboekte vlucht reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 10:38

Beste allemaal,

Wij hebben vorig jaar een vlucht geboekt voor een verre reis in november. Door corona mogen wij niet meer gaan, er geldt code oranje voor het land. Wij hebben via BudgetAir bij Xiamenair geboekt. Omdat we niet mogen gaan willen we aanspraak maken op een annulering en refund voor de vliegtickets.

Budgetair krijgen wij al 2 maanden geen contact mee. Telefoonnummers zijn van hun website gehaald, je kan ze alleen nog via de mail bereiken. Echter reageren ze hier dus niet op. Inmiddels hebben wij Xiamenair gesproken. Zij geven aan dat de normale werkwijze is dat zij 'Authorisation for refund' geven, en Budgetair dan de vlucht cancelt en geld teruggeeft. Deze Authorisation hebben wij inmiddels op de mail staan.

Het vervelende is echter dat wij dus al 2 maanden niks horen van Budgetair. Tientallen mails verder en ze reageren gewoon niet. Wij willen erg graag onze vakantiedagen voor een andere vakantie gebruiken, vandaar dat het voor ons van groot belang is om te weten dat de vlucht echt gecancelt is. Het geld hoeven wij niet per direct terug, maar we willen wel zeker zijn dat de werkwijze zoals hierboven beschreven is klopt zodat we een andere vakantie kunnen plannen.

Nu is mijn vraag: zijn er mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt? Weten jullie of de werkwijze klopt en of de uitvoerende luchtvaartmaatschappij inderdaad het laatste woord heeft in beslissen of de reizigers hun geld terugkrijgen/mogen annuleren? En iemand nog tips hoe we Budgetair te pakken kunnen krijgen? :Y)

Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:52

Als je bij de reviews van budgetair kijkt zie je vele lotgenoten. Sommigen hebben al vanaf maart contact verloren.
Misschien bij kassa een klacht indienen. En in het vervolg zou ik persoonlijk bij een deugdelijke vliegtuigmaatschappij boeken.

http://www.reisgraag.nl/budgetair/ervaringen/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-08-20 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:52

Ellendige situatie! Via Google vind ik direct al meer van dit soort verhalen over budget air.

Vond ook dit telefoonnummer van BudgetAir: 020 - 206 1918 via een andere site. Geen idee of het nog werkt, maar valt te proberen.
Als je geen contact kunt krijgen zou ik hulp inschakelen.

blacky15

Berichten: 134
Geregistreerd: 01-11-12

Re: Tussenpartij geboekte vlucht reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:05

Ik zag dat het programma BOOS (YouTube) ook met vergelijkbare zaken bezig is.

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Tussenpartij geboekte vlucht reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:10

Ik zou kijken of je via Max vakantieman iets kan proberen als ze op mail niet reageren etc. Succes

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 11:12

gomir schreef:
Ellendige situatie! Via Google vind ik direct al meer van dit soort verhalen over budget air.

Vond ook dit telefoonnummer van BudgetAir: 020 - 206 1918 via een andere site. Geen idee of het nog werkt, maar valt te proberen.
Als je geen contact kunt krijgen zou ik hulp inschakelen.


Lijnen zijn gesloten...

Boos zal ik ook een mailtje sturen.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 11:17

x_Jeanine_x schreef:
Ik zou kijken of je via Max vakantieman iets kan proberen als ze op mail niet reageren etc. Succes

Done!

Kassa ga ik ook gelijk even doen.

Anoniem

Re: Tussenpartij geboekte vlucht reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:49

https://www.consumentenbond.nl/reisverz ... bij-onrust
Hier staat een interessant stukje met een voorbeeldbrief.
"Klachten over tussenpersoon/boekingskantoor
Is je vlucht geannuleerd en biedt de tussenpersoon geen goede oplossing? Of krijg je geen contact met de tussenpersoon/boekingsplatform? Gebruik voor een klacht dan de voorbeeldbrief van het ECC (opgesteld voor boekingsplatform Schipholtickets)."

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 12:26

Anoniem schreef:
https://www.consumentenbond.nl/reisverz ... bij-onrust
Hier staat een interessant stukje met een voorbeeldbrief.
"Klachten over tussenpersoon/boekingskantoor
Is je vlucht geannuleerd en biedt de tussenpersoon geen goede oplossing? Of krijg je geen contact met de tussenpersoon/boekingsplatform? Gebruik voor een klacht dan de voorbeeldbrief van het ECC (opgesteld voor boekingsplatform Schipholtickets)."


Fijn, dankje! Gelijk weer een mail gestuurd met dit format.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Tussenpartij geboekte vlucht reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:34


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 13:26


desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Tussenpartij geboekte vlucht reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:37

Ik loop hier tegenaan bij cheaptickets. We zouden in april vliegen maar horen helemaal niks meer van cheaptickets. De vliegmaatschappij heeft aangegeven dat ze op 29 april al aan cheaptickets terugbetaald hebben. Maar cheaptickets reageert nergens op. Helaas lees ik op fb dat iedereen hier last van heeft.

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Tussenpartij geboekte vlucht reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:10

Herkenbaar. Vanaf maart bezig geweest geld terug te krijgen van een boekingssite van mijn hotel. Hotel heeft gezegd dat het terug kwam.
Contact opgenomen met ConsumentenWijzer deze vertelde mij dat ze officieel binnen 14 dagen moeten terug storten, maar het termijn wel kunnen verlengen ivm Corona.
Ik heb mijn boekingssite een ultimatum gegeven en anders ging ik andere stappen ondernemen, welke kosten ik op hun zou verhalen, dag erna kreeg ik een mail dat ik niks terug kreeg want het hotel wilde dat niet en ik had geen annulering (heel frankrijk was gesloten), dus ik terug gemaild dat volgend contact via mijn jurist/advocaat zou lopen. Dag erna stond het geld op de rekening.

Soms moet je bluffen...

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Tussenpartij geboekte vlucht reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:23

Het is niet alleen bij budgetair zo hoor...

Ik heb via cheaptickets en vlucht geboekt en zou aankomende zaterdag weg.
Een maand geleden de vlucht geannuleerd en een refund aangevraagd omdat mijn broertje volgend jaar niet kan. Ik kon via de chat een medewerker te pakken krijgen.

Hier ook nog niets gehoord of gezien, het duurt nu gewoon allemaal heel lang. Mijn oorspronkelijke vlucht was gecanceld en wij waren overgezet op een andere vlucht, dan heb je sowieso recht op een refund.

San_Adios
Berichten: 106
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Tussenpartij geboekte vlucht reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:37

Hier hetzelfde probleem. Wij hadden via cheaptickets een vlucht met American Airlines naar Peru geboekt. Cheaptickets reageerde niet op onze mails, waarna wij American Airlines gebeld hebben. Die hebben ons een refund formulier laten invullen en een mail gestuurd wanneer zij het bedrag hadden overgeboekt. Uiteindelijk na 3 mails en 6 weken (vanaf dat cheaptickets het geld had), ben ik de CEO van travix gaan mailen. Via BOOS zijn emailadres kunnen achterhalen: jmangelaars@travix.com. Screenshot gestuurd van de mail van American Airlines dat het geld was overgemaakt en het boekingsnummer. Toen was het binen een week geregeld.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 15:28

San_Adios schreef:
Hier hetzelfde probleem. Wij hadden via cheaptickets een vlucht met American Airlines naar Peru geboekt. Cheaptickets reageerde niet op onze mails, waarna wij American Airlines gebeld hebben. Die hebben ons een refund formulier laten invullen en een mail gestuurd wanneer zij het bedrag hadden overgeboekt. Uiteindelijk na 3 mails en 6 weken (vanaf dat cheaptickets het geld had), ben ik de CEO van travix gaan mailen. Via BOOS zijn emailadres kunnen achterhalen: jmangelaars@travix.com. Screenshot gestuurd van de mail van American Airlines dat het geld was overgemaakt en het boekingsnummer. Toen was het binen een week geregeld.


Wauw, hier heb ik wat aan! Super! Gelijk een nette mail opgesteld en gestuurd. Hij had bij jou wel direct actie ondernomen begrijp ik?

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:43

Hier ook slachtoffer van cheaptickets :D

Ik heb een paar weken geleden een mail gehad van cheaptickets, dat ik zelf bij Ryanair een refund moest aanvragen. Dan zou Ryanair het geld naar cheaptickets overboeken en cheaptickets het bedrag naar mij overmaken.

Gedaan maar nog niets gezien }>
Als ik in oktober nog niets gezien heb, dan zet ik er rechtsbijstand op.
Retourvlucht was van 20 juni (3 personen Malta)

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:13

San_Adios schreef:
Hier hetzelfde probleem. Wij hadden via cheaptickets een vlucht met American Airlines naar Peru geboekt. Cheaptickets reageerde niet op onze mails, waarna wij American Airlines gebeld hebben. Die hebben ons een refund formulier laten invullen en een mail gestuurd wanneer zij het bedrag hadden overgeboekt. Uiteindelijk na 3 mails en 6 weken (vanaf dat cheaptickets het geld had), ben ik de CEO van travix gaan mailen. Via BOOS zijn emailadres kunnen achterhalen: jmangelaars@travix.com. Screenshot gestuurd van de mail van American Airlines dat het geld was overgemaakt en het boekingsnummer. Toen was het binen een week geregeld.


Is die man van travix voor alle reizen van cheaptickets ?

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 19:46

Ben ik even blij dat ik via Expedia heb geboekt en eigenlijk met Vueling en Easyjet zou vliegen! Ik had van beide binnen twee dagen het geld terug. Moest ik wel voor bellen maar het werd meteen in orde gemaakt.

Balen dat het niet voor alle organisaties geld. Is budgetair of Xiamenair niet failliet?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Tussenpartij geboekte vlucht reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 20:32

Ik snap het niet geloof ik. Hoe kun je nou nu al weten dat je in november niet mag gaan? De vlucht is ook nog niet geannuleerd toch? Dan is het vrij logisch dat er nog niet overgegaan wordt toch terugbetaling. De afgelopen tijd was het vaak zo dat je pas één, hooguit twee weken van tevoren te horen kreeg als de vlucht geannuleerd werd. Is dat nu anders?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Tussenpartij geboekte vlucht reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 20:46

Nee zijn beide niet failliet :)

GDG, opzich klopt het wat je zegt. Maar binnen Europa gaat er alleen maar meer op slot en buiten Europa is nog níks open. Ik denk zelf dat dat ook echt nog wel langer dan 2 maanden gaat duren. Maar ik heb overlegd met de uitvoerende maatschappij en zij gaven aan dat je inderdaad je geld nu ook al terug kan krijgen, en je vlucht mag cancelen. (Zij wisten dus ook van onze vertrekdatum af, logischerwijs).

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:41

fohadie schreef:
Ben ik even blij dat ik via Expedia heb geboekt en eigenlijk met Vueling en Easyjet zou vliegen! Ik had van beide binnen twee dagen het geld terug. Moest ik wel voor bellen maar het werd meteen in orde gemaakt.

Balen dat het niet voor alle organisaties geld. Is budgetair of Xiamenair niet failliet?


Veuling was bij Max van de week ook niet positief in het nieuws :o

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Tussenpartij geboekte vlucht reageert niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 21:47

Ik ben een keer naar Ibiza gevlogen met Vueling, dat doe ik dus echt nooit meer :+ in totaal 6 uur vertraging. Wel smartengeld gekregen.

En als je naar de Filipijnen gaat kom je er niet met Easyjet/Vueling :P

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 23:21

Zou best kunnen dat Vuelting bij Max net positief was, bij mij dus wel. Heel snel geld terug, dus niet altijd is iets slecht.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:03

Heb je het al via Facebook of Twitter geprobeerd? Soms willen bedrijven daar nog wel eens sneller reageren :)
En ik weet niet waar je woont, maar hun bezoekadres/postadres is Piet Heinkade 55 in Amsterdam. Als je niet al te ver weg woont, zou ik gewoon langsgaan.

Kan Xiamenair BudgetAir trouwens niet contacteren over het annuleren van de reis?