Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
gomir schreef:Ellendige situatie! Via Google vind ik direct al meer van dit soort verhalen over budget air.
Vond ook dit telefoonnummer van BudgetAir: 020 - 206 1918 via een andere site. Geen idee of het nog werkt, maar valt te proberen.
Als je geen contact kunt krijgen zou ik hulp inschakelen.
Anoniem schreef:https://www.consumentenbond.nl/reisverz ... bij-onrust
Hier staat een interessant stukje met een voorbeeldbrief.
"Klachten over tussenpersoon/boekingskantoor
Is je vlucht geannuleerd en biedt de tussenpersoon geen goede oplossing? Of krijg je geen contact met de tussenpersoon/boekingsplatform? Gebruik voor een klacht dan de voorbeeldbrief van het ECC (opgesteld voor boekingsplatform Schipholtickets)."
veerledec schreef:Hun telefoonnummer bij de KvK en in hun algemene voorwaarden: +31 (0)20 702 7200.
https://s1.travix.com/budgetair/NL/buan ... ons-nl.pdf
Telefoonnummer van het moederbedrijf: 020 - 206 19 65
https://www.anvr.nl/anvrleden/detail.aspx?nummer=4664
San_Adios schreef:Hier hetzelfde probleem. Wij hadden via cheaptickets een vlucht met American Airlines naar Peru geboekt. Cheaptickets reageerde niet op onze mails, waarna wij American Airlines gebeld hebben. Die hebben ons een refund formulier laten invullen en een mail gestuurd wanneer zij het bedrag hadden overgeboekt. Uiteindelijk na 3 mails en 6 weken (vanaf dat cheaptickets het geld had), ben ik de CEO van travix gaan mailen. Via BOOS zijn emailadres kunnen achterhalen: jmangelaars@travix.com. Screenshot gestuurd van de mail van American Airlines dat het geld was overgemaakt en het boekingsnummer. Toen was het binen een week geregeld.
Destination schreef:Heb je het al via Facebook of Twitter geprobeerd? Soms willen bedrijven daar nog wel eens sneller reageren
En ik weet niet waar je woont, maar hun bezoekadres/postadres is Piet Heinkade 55 in Amsterdam. Als je niet al te ver weg woont, zou ik gewoon langsgaan.
Kan Xiamenair BudgetAir trouwens niet contacteren over het annuleren van de reis?
Emmaa_ schreef:Maar je zou pas in november gaan? Dan weet je technisch gezien dus ook nog niet of je tegen die tijd niet of wel kan gaan. Het kan in principe best zo zijn dat je vluchten gewoon gaan en je dus ook geen refund krijgt.
Bij code oranje of het niet vertrekken van je vliegtuig krijg je je geld terug, als je nu besluit dat je zelf niet meer wil gaan omdat je de situatie te spannend vind dan in veel gevallen niet. Als het om een reis in november gaat is het totaal nog niet in te schatten of de airline je überhaupt dat geld terug gaat geven.
Gebruikers op dit forum: Articuno, CastaMickey, desireeee_x, Duhelo, Eve_16, fotolijstje, iirrssjjee, janineskolla, Joyce_R, knockout1, Lis_Ol, Roosch, Rose94, Sababber, Westhof, YandexBot en 127 bezoekers