Coronaregels provincie Antwerpen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Coronaregels provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 11:54

Hoi :) .

Aangezien de regels hier in de provincie Antwerpen weer best wat vraagtekens oproepen hoop ik dat jullie mij iets meer kunnen vertellen over het volgende. Morgen ga ik met mijn bubbel wandelen ergens in één of ander bos (we moeten nog even bekijken welke route we juist nemen, maar het zal zeker niet op een drukke plaats zijn), en nu weet ik niet of we een mondmasker moeten dragen of niet. De regels ivm mondmasker zijn pas nog veranderd maar wat ik er over vind is weer heel vaag dus ik ben niet zeker. Iemand die kan helpen?

Michelle_

Berichten: 3186
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: Coronaregels provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:56

Ja mondmaskers zijn nog verplicht in Antwerpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:02

Michelle_ schreef:
Ja mondmaskers zijn nog verplicht in Antwerpen.


Het laatste wat ik kon vinden is dat ze niet meer verplicht zijn? Misschien heb ik verkeerd gelezen. Of is het intussen tijd weer veranderen hoor. (Gezette van drie dagen geleden)

Hoe dan ook, het is overal verplicht er één bij je te hebben. Meestal Google ik op de gemeente of het bos om te zien of ze daar permanente draagplicht hebben of niet. Tot nu toe vond ik dat het meest duidelijke. Omdat er dus inderdaad zo ontzettend veel tegenstrijdigheid te vinden is.

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Coronaregels provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:04

In A'pen ben ik gisteren nog tegengehouden door de politie met mijn paard. Complimenten omdat ik het verplichte masker droeg, ze vroegen zich af waar dat van mijn paard was en of ze eens mochten aaien :')

Het blijkt dat de gemeentes eigen regels mogen opleggen. Ook als de provincie niks verplicht kunnen de gemeentes het wel.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:05

Ik dacht dat het op rustige plekken niet meer verplicht is, waar de afstand sowieso gegarandeerd kan worden. Maar het is wel verplicht altijd een mondmasker bij te hebben.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 12:07

xAnthea schreef:
Ik dacht dat het op rustige plekken niet meer verplicht is, waar de afstand sowieso gegarandeerd kan worden. Maar het is wel verplicht altijd een mondmasker bij te hebben.


Dit was dus idd ook wat ik eruit af kon leiden.

Iemand zei per stad even kijken of het verplicht is, dat vind ik een goede! Had ik niet aan gedacht.

Michelle_

Berichten: 3186
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: Coronaregels provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:09


History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Coronaregels provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:16

Zeker de regels bekijken van de gemeente waar je naartoe trekt. Naar mijn ervaring zetten met meeste mensen hun masker ook in een bos op om iemand te kruisen of voorbij te steken.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 12:25

Michelle_ schreef:
https://newsmonkey.be/antwerpen-coronam ... rs-horeca/

Hierin staan de regels tot 26 augustus.
Alleen als je helemaal alleen bent mag die af.
Ik zou het voor de zekerheid wel meenemen en aankijken hoe druk het is in het bos.


Die had ik dus ook gezien, maar dan vraag ik mij af, bedoelen ze daar niet je bubbel mee? Ik bedoel, als je met je bubbel thuis zit draag je toch ook geen mondmasker?


History_ schreef:
Zeker de regels bekijken van de gemeente waar je naartoe trekt. Naar mijn ervaring zetten met meeste mensen hun masker ook in een bos op om iemand te kruisen of voorbij te steken.


Dat is wel handig zo ja!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Coronaregels provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:27

Is er geen infolijn waar je heen zou kunnen bellen om je vraag te stellen?

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 14:05

Destination schreef:
Is er geen infolijn waar je heen zou kunnen bellen om je vraag te stellen?


Ik zou naar de gemeente zelf kunnen bellen maar een echte infolijn ken ik niet...

Amie89
Berichten: 68
Geregistreerd: 28-07-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:39

Je bent verplicht om ten allen tijde een mondmasker bij je te hebben, maar opzetten is alleen verplicht "op drukke plaatsen waar je geen 1,5 m afstand kunt houden", zoals in drukke winkelstraten. Redelijk vaag dus. Hier in de parken in Antwerpen of aan de Schelde wisselt het heel erg of mensen wel of geen masker dragen. In winkels, shopping centra, musea etc. zijn mondmaskers wel verplicht, en ook in restaurants, als je bijv. naar het toilet wil gaan, maar niet als je aan tafel zit.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 14:44

Amie89 schreef:
Je bent verplicht om ten allen tijde een mondmasker bij je te hebben, maar opzetten is alleen verplicht "op drukke plaatsen waar je geen 1,5 m afstand kunt houden", zoals in drukke winkelstraten. Redelijk vaag dus. Hier in de parken in Antwerpen of aan de Schelde wisselt het heel erg of mensen wel of geen masker dragen. In winkels, shopping centra, musea etc. zijn mondmaskers wel verplicht, en ook in restaurants, als je bijv. naar het toilet wil gaan, maar niet als je aan tafel zit.


Denk dat het dan gwn meenemen wordt, en moest het op bepaalde plaatsen toch drukker zijn even opzetten.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:43

Ik verplaats je topic naar het subforum over Corona [CV] :)

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 17:07

Hanmar schreef:
Ik verplaats je topic naar het subforum over Corona [CV] :)


Bedankt!

Gigixponys

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Coronaregels provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 18:47

Ik ben vandaag in het bos gaan wandelen (Ravels). Wij hadden mondmasker bij en zette dit op op plaatsen waar je elkaar niet met genoeg afstand kon kruisen. Anders af. Maar ik moet zeggen dat niet iedereen hetzelfde deed wanneer ze ons passeerde. Nu was het ongeveer 50% terwijl 2 weken terug nog 100% het masker opzette.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 19:04

Gigixponys schreef:
Ik ben vandaag in het bos gaan wandelen (Ravels). Wij hadden mondmasker bij en zette dit op op plaatsen waar je elkaar niet met genoeg afstand kon kruisen. Anders af. Maar ik moet zeggen dat niet iedereen hetzelfde deed wanneer ze ons passeerde. Nu was het ongeveer 50% terwijl 2 weken terug nog 100% het masker opzette.


Oh oké, fijn dat ik nu vrij zeker kan zijn dat het idd niet verplicht is! Ik zal het wel opzetten als het nodig is hoor maar als er geen kat te zien is heb ik het altijd belachelijk gevonden dat het verplicht was.

Gigixponys

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 19:21

MoppieFilou schreef:
Gigixponys schreef:
Ik ben vandaag in het bos gaan wandelen (Ravels). Wij hadden mondmasker bij en zette dit op op plaatsen waar je elkaar niet met genoeg afstand kon kruisen. Anders af. Maar ik moet zeggen dat niet iedereen hetzelfde deed wanneer ze ons passeerde. Nu was het ongeveer 50% terwijl 2 weken terug nog 100% het masker opzette.


Oh oké, fijn dat ik nu vrij zeker kan zijn dat het idd niet verplicht is! Ik zal het wel opzetten als het nodig is hoor maar als er geen kat te zien is heb ik het altijd belachelijk gevonden dat het verplicht was.


Dat is zeker waar. :P
Maar 2 weken terug deden de meeste ook enkel bij het passeren opzetten hoor. Maar een beperkt aantal mensen had het constant op.
Maar nu zijn er dus ook al mensen die het niet meer doen bij passeren.