Belgische paarden toegelaten op Zeeuwse stranden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
foxy80

Berichten: 7867
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Belgische paarden toegelaten op Zeeuwse stranden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 17:37

Hoi,

Wij willen zondagavond met onze 2 paarden naar het strand van Nieuwvliet.

Wie weet of dit vanaf Oost-Vlaanderen mag?

Ik hoorde vertellen dat stewards op de parkings aan wagens met Belgische nummerplaat vragen om terug te draaien. Mijn baas kon geen vakantiehuisje huren omdat hij van Antwerpen komt.

Vind geen deftige info, lokale manege verwijst naar gemeente, gemeente is nu niet open. Bokt, gelieve Google te overtreffen in alwetendheid!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Belgische paarden toegelaten op Zeeuwse stranden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:43

Aangezien de gemeente Sluis beleid maakt, zou je die moeten bellen voor info.

Ik weet dat vrienden van mij die een horecagelegenheid uitbaten, geen Belgen meer zien omdat hen afgeraden wordt naar Zeeuws-Vlaanderen te komen.

Ik zou zelf de proef niet op de som nemen en wachten tot alles weer in rustiger vaarwater is. Vraag me sowieso af of het lekker toeven is zondagavond, ivm de vakantiedrukte.

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Belgische paarden toegelaten op Zeeuwse stranden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:57

Voor Nederland geldt de provincie Antwerpen (dacht ik, niet alleen de stad) als 'oranje gebied', wat betekent voor Nederlanders dat je alleen noodzakelijke reizen die kant op mag doen, en bij terugkomst wordt geadviseerd 2 weken in quarantaine te gaan.
Als je uit die regio komt, denk ik dat de Nederlandse overheid liever ziet dat je niet komt, maar ik betwijfel dat ze je terug sturen.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Belgische paarden toegelaten op Zeeuwse stranden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:47

Ik zou het er niet op wagen. Als het ergens te druk wordt sluiten ze parkeerplaatsen en/of toegangswegen af. Sta je daar met je trailer.

foxy80

Berichten: 7867
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Belgische paarden toegelaten op Zeeuwse stranden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 18:54

Op zondagavond na 18 u aankomen zal toch buiten de grote drukte zijn. Ik probeer morgen met de gemeente te bellen maar ben bang dat die niet open gaan zijn.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Belgische paarden toegelaten op Zeeuwse stranden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:56

Als het een mooie zomeravond is, zal het dan nog druk zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:18

foxy80 schreef:
Op zondagavond na 18 u aankomen zal toch buiten de grote drukte zijn. Ik probeer morgen met de gemeente te bellen maar ben bang dat die niet open gaan zijn.

Nee. Niet in Nieuwvliet.

En morgen hoef je de gemeente niet te bellen, die zijn inderdaad niet open. Strand Nieuwvliet heeft een Facebookpagina, misschien hen een berichtje sturen of ze het weten, maar alsnog zou ik niet gaan.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Belgische paarden toegelaten op Zeeuwse stranden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:27

Mensen uit België mogen toch niet naar NL? Dan lijkt mij dat dit ook niet mag

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:30

foxy80 schreef:
Op zondagavond na 18 u aankomen zal toch buiten de grote drukte zijn. Ik probeer morgen met de gemeente te bellen maar ben bang dat die niet open gaan zijn.

Ik reed woensdagavond tussen half 8 en half 9 daar op het strand en geloof me, het was echt nog slalommen tussen de badgasten.

foxy80

Berichten: 7867
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 19:44

purny schreef:
Mensen uit België mogen toch niet naar NL? Dan lijkt mij dat dit ook niet mag


De grens is niet meer dicht hoor

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:48

foxy80 schreef:
purny schreef:
Mensen uit België mogen toch niet naar NL? Dan lijkt mij dat dit ook niet mag


De grens is niet meer dicht hoor


Nee, maar je wordt door de overheid sterk afgeraden te komen. Kans is dus groot dat je wordt geweigerd. Misschien beter wachten tot de situatie weer wat is gekalmeerd, het strand loopt niet weg :j

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische paarden toegelaten op Zeeuwse stranden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:03

En er zijn wel degelijk mobiele controles, dus de kans bestaat wel dat je gecontroleerd wordt

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Belgische paarden toegelaten op Zeeuwse stranden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:15

Ik was vroeger heel slecht in Aardrijkskunde... maar België heeft toch ook strand?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:31

purny schreef:
Ik was vroeger heel slecht in Aardrijkskunde... maar België heeft toch ook strand?

Een volgebouwd strand, ja. Echt heel lelijk en niet fijn rijden. Het Zeeuwse strand is echt geweldig mooi.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:31

De Belgische instanties sporen Belgen aan om niet te gaan, vanuit Nederlandse kant is er geen bezwaar om de grens over te komen. Zeker niet als je niet uit de provincie Antwerpen komt. Gewoon hier aan de afstandsregels houden, maar dat lijkt me te paard geen probleem.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:38

veerledec schreef:
De Belgische instanties sporen Belgen aan om niet te gaan, vanuit Nederlandse kant is er geen bezwaar om de grens over te komen. Zeker niet als je niet uit de provincie Antwerpen komt. Gewoon hier aan de afstandsregels houden, maar dat lijkt me te paard geen probleem.

Voor Antwerpenaren geldt in NL wel code oranje.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:40

Ja,maar dat is de Belgische issue, ik bedoelde alleen iets over Nederland te zeggen.
En Oost Vlaanderen is neem ik aan een provincie en dus niet Antwerpen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:43

veerledec schreef:
Ja,maar dat is de Belgische issue, ik bedoelde alleen iets over Nederland te zeggen.
En Oost Vlaanderen is neem ik aan een provincie en dus niet Antwerpen?

Het was algemene info. En dat Antwerpen code oranje is, geldt ook voor Nederland, dus dat is ook een NL issue. Antwerpenaren mogen in principe niet naar Nederland reizen, enkel voor noodzaak.

Oost-Vlaanderen is inderdaad geen Antwerpen. Alsnog zou ik niet gaan. Zondagavond in augustus is niet prettig rijden, enorm veel badgasten.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:49

Maar Nederland kan dan toch geen beperkingen opleggen aan Belgische inwoners? Het NLse issue is dan dat als je als Nler naar Antwerpen gaat, je in quarantaine moet. Maakt ook verder niet uit, want niet van toepassing.

Ik begrijp uit het lokale nieuws dat het hier aan de kust nu wel meevalt met de drukte, omdat de Belgen niet durven. Maar ik heb het zelf niet gezien, dus om dat zeker te weten zou je nog even een andere bron moeten zoeken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Belgische paarden toegelaten op Zeeuwse stranden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:57

Waarom niet? Nederland kan toegang weigeren. Geen idee of dat gebeurt, trouwens. Wel wordt 14 dagen quarantaine aangeraden.

Dat Belgen niet durven betekent niet dat er helemaal niemand is, trouwens :D. Nederland heeft nog gewoon vakantie en vanuit Duitsland zijn er geen beperkingen. Anja gaf net aan dat het afgelopen week nog slalommen was, dus verwacht dat voor de komende dagen ook maar. Mijn ervaring zegt t zelfde.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Belgische paarden toegelaten op Zeeuwse stranden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:21

Ik weet het inderdaad niet van het strand, ik begreep dat het in de toeristische plaatsjes niet druk was. Ik geloof Anja uiteraard wel als ze zegt dat het druk was :D.

Van Nederlandse kant wordt niet gecontroleerd of tegen gehouden.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:28

Edit;;

Zowieso zijn niet essentiële reizen ten zeerste afgeraden

Maar, vanaf BE mag je gewoon naar NL. Alleen probeer Antwerpen te vermijden.
Vanaf Antwerpen mag je ook naar NL maar word er geadviseerd 2 weken quarantaine aan te houden.
Na de avondklok mag je bvb ook niet meer tanken/rusten in Antwerpen.

Zelfde geld als je als NLer in BE bent geweest, 2 weken quarantaine.
Ook is het volgens de Belgische overheid verplicht u binnen 48 uur voor aankomst een Passenger Locator Form (PLF) in te vullen als u LANGER dan 48 uur in België gaat verblijven bvb..

De regels zijn zowieso een beetje vaag vind ik...

Gezien de ts van Oost Vlaanderen komt, zou je dus in principe daarheen mogen.. maar het word zowieso afgeraden.
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 14-08-20 21:38, in het totaal 2 keer bewerkt

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:30

veerledec schreef:
Ik weet het inderdaad niet van het strand, ik begreep dat het in de toeristische plaatsjes niet druk was. Ik geloof Anja uiteraard wel als ze zegt dat het druk was :D.

Van Nederlandse kant wordt niet gecontroleerd of tegen gehouden.


Er staat al weken in Zierikzee een bord met 'pas op, het is druk, houd afstand'. Van Veere weet ik ook dat er maatregelen zijn in de stad zelf en Zoutelande volgens mij ook.
Dus niet druk? Geen idee waar je dat gehoord hebt. Naar mijn idee is het dit jaar eerder drukker in Zeeland dan rustiger.

foxy80

Berichten: 7867
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 21:32

Ben in juli 2 namiddagjes naar nieuwvliet met man en kind geweest. Naar Belgische normen (lees: allemaal als lemmingen op een paar vierkante km gaan zitten) best te doen. Voor met paard toen te druk maar bon, je mag pas na 18 u. En ja, als NL mag je na bezoekje Antwerpen 2 weken in afzondering, maar bij jullie worden dan weer geen mondmaskers verplicht? Echt een soepzooi dit.

foxy80

Berichten: 7867
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 21:36

_San87_ schreef:
purny schreef:
Ik was vroeger heel slecht in Aardrijkskunde... maar België heeft toch ook strand?

Een volgebouwd strand, ja. Echt heel lelijk en niet fijn rijden. Het Zeeuwse strand is echt geweldig mooi.


Dit dus. De Belgische kust is gatlelijk, tokkiedruk, godsgruwelijk duur en je mag nergens komen met je paard.