Lessen op andere locatie tijdens corona

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-20 20:21

Beste bokkers!

Ik ben benieuwd, mogen jullie van stal naar ander terrein om te lessen? Zo nee, wat is de reden dat jullie niet mogen. Kan via de knhs niet erg veel vinden over of het nou wel of niet mag. De manege lessen zijn namelijk wel weer van start. Maar mag je ook weer op ander terrein lessen met eigen paard? Heeft iemand hier meer info over voor mij?

Groetjes van mijj!!


MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-20 20:35

Ik ben onder de 18 dus mag weer sporten in de buitenlucht op 1,5 m afstand..... vandaar deze vraag. Ook is het erg belangrijk ivbm dat ik al weken geen les heb gehad, en ik een paardensport opleiding doe waar als ik mijn rijden niet verbeter ik van de opleiding gegooid word.

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-20 20:36

Ja alleen word het nu erg tegenstrijdig dat de manege lessen wel weer door gaan maar je niet 1 op 1 in de buitenlucht op ander terrein mag komen met je paard.

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-20 20:41

Ik hoef niet in de buurt te komen van mijn instructrice, het is een prive stal voor derest en alleen mijn instructrice en haar broer en zus zijn er aanwezig, geen verdere pension klanten


MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-20 20:43

knollentuin schreef:
Ik weet dat de rijverenigingen ook weer gaan opstarten met jeugd, daar komen de leden ook naar de vereniging toe, dat is van KNHS uit .


Hmm ik denk dat ik maandag de knhs maar even bel hoe het nou precies zit, zie allerlij ruiters namelijk gewoon lessen en de manege lessen zijn ook weer van start.

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-20 23:29

De stal waar ik heen ga is op loop afstand ze hebben er een buitenbak van 20x60 en het is een prive stal waar ze met zijn 4e (broers en zussen)rond lopen en geen pension klanten zijn. Ik mag wel daar heen van mijn instructrice alleen laat helaas mijn stal (een manege waar manege lessen weer gestard zijn) het niet toe (eerst weer wel maar nu weer niet) omdat ze de richtlijnen van knhs en fnrs aan houden. Er staat nu nog dat je niet mensen vanaf buiten je accomodatie moet laten gebruiken maar volgensmij is dat niet meer helemaal relevant aangezien er ook weer groepslessen op de manege gegeven worden. Hierdoor heb ik een beetje een discusie gekregen of het nou wel of niet mag en wilde ik wat ervaringen maar als ik het zo hoor mag het dus wel! Ik moet gewoon weer les krijgen omdat het erg belangrijk is voor mijn opleiding. Maar denk dat ik morgen voor de zekerheid nog even de knhs bel zodat ik het kan bewijzen. Dankjewel allemaal voor de reacties!

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-20 09:12

Blackberry28 schreef:
Is wel een beetje dubbel inderdaad dat mensen onder de 18 wel mogen lessen, maar je moet wel de accommodatie gesloten houden voor mensen van buitenaf voor training, waar val je dan onder he ;) ?

Hier de link met de nieuwste maatregelen https://www.knhs.nl/nieuws/2020/geldend ... et-19-mei/

. Buitenaccommodaties KNHS-verenigingen beperkt open voor kinderen t/m 18 jaar
Verenigingen met een eigen accommodatie mogen beperkt open voor kinderen t/m 18 jaar. Bij kinderen van 13 t/m 18 jaar moet te allen tijde 1,5 meter afstand tussen elkaar worden aangehouden.

Er mogen ook op verenigingen georganiseerde paardensportactiviteiten, zoals groeps- en privélessen, plaatsvinden in de buitenlucht voor kinderen t/m 18 jaar. Voor jeugd van 13 t/m 18 jaar geldt dat er minimaal 1,5 meter afstand gehouden moet worden. Ouders mogen niet langs de rijbaan staan. Bij klachten zoals koorts, hoesten of verkoudheid geldt ook voor kinderen nog steeds: blijf thuis.

Accommodaties waar paarden gestald staan, blijven beperkt open om paarden te voorzien in hun basisbehoeften. Hierbij moeten de sociale- en hygiënemaatregelen in acht genomen worden.

Maatregelen paardensportverenigingen:

Houd de accommodatie voor volwassenen gesloten voor lessen, evenementen of andere activiteiten tot en met 19 mei.
Laat geen mensen (en paarden) van buitenaf de accommodatie gebruiken voor training.
Vaste leden mogen de accommodatie gebruiken voor de dagelijkse en individuele training van hun paard. Doe dit waar mogelijk zonder begeleiding.


Heel erg bedankt voor je reactie! Hier heb ik wat aan.

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-20 09:20

Om een dingen even helder te maken, als mijn staleigenaresse altijd nee had gezegd had ik er mee kunnen leven maar ze zij afgelopen zaterdag toen ik t vroeg ja het mag weer en kwam daar gister avond opeens op terug daarom ben ik het hier gaan na vragen wat nou wel of niet mag om discusie op stal te verkomen

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-20 09:34

Rocamor schreef:
Ik ben het wel met heidy_wilco eens.
De stal waar ts staat, heeft kennelijk momenteel nog andere en dus strengere regels dan de overheidsregels. En daar dien je je, hoe bagger soms ook, gewoon aan te houden.

Ts, heb je al aan de staleigenaren gevraagd wat de reden is dat ze deze regels zo hanteren? En heb je gevraagd of ze al voornemens zijn om het gevraagde toe te laten en zo ja, wanneer?

Wat voor opleiding doe je eigenlijk?


Ik doe een paardensport opleiding waar ik tot basisinstructeur word opgeleid (en evt wedstrijdinstructeur als mijn niveau het toe laat) nu heb ik net voor de corona tijd gehoord dat ze helaas mijn rijden nog niet op het niveau vinden waar het moet zijn en dat ik dat moest gaan verbeteren. Maar toen kwam helaas de corona tijd en mocht ik van stal niet meer naar ander terrein (het terrein waar ik naartoe zou gaan laat het gewoon toe) ik mis dus heel veel ondersteuning voor vooral mijn houding dat iemand me er continu op wijst tuurlijk kan je veel wel zelf voor elkaar krijgen mr zak soms toch zonder het door te hebben terug in mijn oude houding. Daarom wil ik heel graag weer gaan lessen zodat ik dat snel kan gaan verbeteren.

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-20 16:35

Ik heb de knhs benaderd en een reactie gehad. Vanuit de knhs mag het maar moet ik vragen hoe de gemeente er in staat. Dus Morgen even de gemeente bellen!

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-20 12:22

De knhs heeft gereageerd dat het mag omdat ik onder de 18 ben. De gemeente doet er nix mee dus moet ik dan maar gewoon in gesprek gaan met mijn stal eigenaresse dat ik de knhs heb contact en dat hun zijden dat het mag? Want mijn stal waar ik sta zegt dat ze de richtlijnen van de knhs en fnrs opvolgen en dit is hun richtlijn.

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-20 12:50

Polly schreef:
Dat kan je doen, met het risico dat je te horen krijgt dat ze het niet goed vinden zoals eerder naar je is gecommuniceerd.
Ik zou er als pensionstal niet blij van worden als klanten steeds blijven emmeren en vissen om tussen de regels die door de stal zijn gecommuniceerd door te glippen.



Ik denk dat je een bericht van mij niet goed gelezen hebt. Ze gingen eerst akkoord maar omdat ze dachten dat het niet mocht van de knhs hebben ze toch nee gezegd nu ben ik gaan na vragen en mag het dus wel omdat ik onder de 18 ben

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-20 14:13

Rocamor schreef:
Marie_Anne schreef:
Maar wie zegt dat ze emmert en vist :?
Jee, je mag blijkbaar altijd alleen maar ja en amen zeggen volgens sommigen hier. Bizar.
Ze kan het toch gewoon op een normale manier aankaarten? Ik zou dan weer niet blij worden van zo'n starre staleigenaar waarmee je nooit iets kunt bespreken, omdat alles als drammen wordt gezien.

Ts, je kunt gewoon voorleggen dat de KNHS het zo ziet. Wat ingvdh zegt is een goed idee.
Als ze dan nog niet akkoord gaan, zul je je er bij neer moeten leggen.
En als je stalbaas net zo star is als sommige bokkers hier, zal hij of zij misschien wel geïrriteerd zijn omdat je het vraagt. Dus je toon is dan wel heel belangrijk waarschijnlijk :roll: .


TS geeft aan dat het zaterdag wel mocht, zondag niet. TS geeft ook aan dat ze er een discussie over heeft gehad. Dus er is in korte tijd al veel over gesproken. Of dat enkel met / door TS is, dat weten we niet.

TS: probeer het een open vraag te houden. Zoiets als: Hoi Stalhouder, ik begreep dat jullie de KNHS richtlijnen volgen. Ik heb gehoord dat de KNHS de richtlijnen heeft aangepast. Ik zou heel graag weer gaan lessen, omdat ik bang ben dat ik anders mijn opleiding niet mag afmaken. Zou u kunnen aangeven of u al weet per wanneer we weer mogen gaan lessen bij XXX? uiteraard houden we daarbij de richtlijnen van het RIVM aan. (en dat dan wel doen ;)...)


Ik heb geen echte discussie gehad enkel gevraagd waarom hun het niet meer wilde doen en daarna zelf gaan uitzoeken van goh klopt he nou wel of niet omdat ik onder de 18 ben. Ik ben nergens in door gegaan en er zij mischien 5/6 zinnen gewisseld en heb het daarna gewoon gelaten.

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Re: Lessen op andere locatie tijdens corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-20 18:28

Heb er nog nix over gehoord, had het heel even laten rusten voor mezelf en toen kwam het besluit van afgelopen woensdag dat iedereen weer op anderhalve meter afstand mag sporten. Ben morgen weer op stal dus vraag het dan even persoonlijk of het weer mag maar lijkt me heel sterk dat het niet mag (en ook een beetje on eerlijk) dus nu duimen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Annisa, Chita, ComscoreBot, IASCrawler, Iepoetjuh, juval, ontherun, Wenta, wonanda, YandexBot en 37 bezoekers