Welke werkgroep vergeten we in onze dank?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:49

Ik vind de supermarktmedewerkers nog wel extra bewonderenswaardig.

In het ziekenhuis snapt men tenminste dat je voorzichtig moet zijn. In de supermarkt komen elke dag tientallen mensen die nog steeds denken dat het allemaal zwaar overtrokken is :')

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:45

Cowgirl schreef:
Ik ga zo weer naar de dierenambulance om vrijwillig een dienst te draaien.

Uiteraard onder aangepaste omstandigheden.

Ook dieren hebben in deze tijd nog steeds hulp nodig en helemaal nu de jonge dieren periode voor de deur staat.

Ja!
Al hoop ik dat het misschien ietsje rustiger is doordat er minder verkeer is als het goed is.
Hier voor in de gracht zwemt een eendengezinnetje <3 hebben nu fijn al het water voor zichzelf nu er geen rondvaartboten zijn. Da's wel even prettig denk ik.

Wat boeren betreft heb ik toch een vraag: we hebben nu toch niet meer of minder eten nodig dan normaal? Ik snap dat er waarschijnlijk behoefte is aan ander eten omdat mensen thuis niet zo snel kogelbiefstuk gaan klaarmaken ofzo, maar ik heb toch moeite me een voorstelling te maken bij een gebrek aan afzet. Of ligt dat vooral aan de export (of liever gezegd: de afwezigheid ervan)?

Verder denk ik dat dit stukje van Pieter Derks van een paar weken terug zeer van toepassing is:

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Welke werkgroep vergeten we in onze dank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:24

Maar... We dragen toch allemaal wat bij? Ik werk bij het waterschap, ik kan je vertellen dat het ook zeer snel bergafwaarts gaat met de maatschappij als het rioolwater niet meer wordt gezuiverd en (iets minder snel) als dijken en gemalen niet meer worden onderhouden. Of misschien "stroomafwaarts" :D

Punt is, zullen we er even geen wedstrijdje van maken wie er belangrijker is of voor wie de crisis het ergst is?

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:43

Tiepfoudt schreef:
Magrathea schreef:
Maar... We dragen toch allemaal wat bij? Ik werk bij het waterschap, ik kan je vertellen dat het ook zeer snel bergafwaarts gaat met de maatschappij als het rioolwater niet meer wordt gezuiverd en (iets minder snel) als dijken en gemalen niet meer worden onderhouden. Of misschien "stroomafwaarts" :D

Punt is, zullen we er even geen wedstrijdje van maken wie er belangrijker is of voor wie de crisis het ergst is?


Dat is precies wat ik al eerder zei. Wat mij betreft verdient iedereen die bijdraagt aan onze primaire behoeften (veiligheid, gezondheid en voedsel- en watervoorziening) gewoon een beetje (extra) waardering. Dat zijn veel meer mensen dan je in eerste instantie zou bedenken. Het Corona-virus geeft wat mij betreft een 'mooie' gelegenheid om al die mensen eens onder de aandacht te brengen, omdat het doorgaans ondergewaardeerde beroepen zijn.

Ik vind het jammer dat zodra mensen uit de agrarische sector uitleggen dat zij geraakt worden door de Corona-crisis, je dat opnieuw af doet als een 'wedstrijdje om wie het het ergst heeft'. Daar gaat het helemaal niet om. In dit topic wordt de vraag gesteld welke werkgroepen vergeten worden nu er massaal (al dan niet nutteloos) geklapt wordt voor helden zoals artsen, verpleegkundigen, verzorgenden. Alles mag worden benoemd, van kantoormedewerker tot vuilnismannen en van vakkenvullers tot schoonmakers. Van ICT-er tot alle ondernemers die in onzekerheid zitten. Wat mij betreft meer dan terecht dat zij allemaal genoemd worden!

Maar zodra hier een boer/boerin komt melden wat voor hem/haar of zijn/haar familie de gevolgen zijn, als reactie op iemand die kennelijk de voedselproducenten niet zo belangrijk vindt én zelfs denkt dat de agrarische sector weinig schade zal ondervinden, is het opeens weer een wedstrijdje waarin jij het liefst bepaalt wie zijn/haar mond open mag doen. Flauw, maar het viel te verwachten.

Ik post het nu omdat het de afgelopen pagina's ineens heel dominant over boeren gaat, terwijl juist in de OP de voedselvoorziening expliciet genoemd werd. Dat zijn boeren toch ook? En ik hoor juist van alle kanten de woorden van waardering voor die keten. Om dan zo'n zin als de laatste te plaatsen vind ik dan weer flauw. Er komen heel veel mensen in de problemen door deze crisis, niet alleen boeren.

Ik had hier nog een hele uitgebreide post getypt maar ik denk dat we dan te ver offtopic gaan :) Nogmaals, het is niet mijn bedoeling om iemands leed te bagatelliseren, maar stellen dat "alle" boeren heel erg in de problemen zitten klopt gewoon niet. (Zeg ik trouwens op basis van verhalen uit mijn eigen omgeving.)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:44


We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, Joelle1996, rider, Rivendell, Tieneke en 149 bezoekers