Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Christiene
Berichten: 7717
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:31

Die trump vliegt ook alle kanten op. Rare maatregel dan zijn naan op een cheque maar dat mag weer niet van de overheid dus staat die op een aperte stuk..
https://www.nu.nl/buitenland/6044815/tr ... angen.html

Draaiorgel verschrikkelijk. Maar voor de mensen die dat willen wel even te overleven bij wijze van . Ga altijd weg bij die dingen veels te hard geluid


Dat half uurtje voor die jongen. Hadden ze ook een waarschuwing kunnen geven.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 15-04-20 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:31

LadyMadonna schreef:
Maar waar heeft hij nou een boete voor gekregen?


organiseren van een evenement...

tienus63

Berichten: 12054
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:31

Hier ook verslechtering bij patiënt in zkh.
Kwartje tolt langzamer, patiënt wil graag de 18e halen. 17e zou zoon trouwen.
Hé, 18e is onze trouwdag.
Patiënt aan telefoon gehad. Te zwak voor video bellen.
Denkt zelf dat deze slag verloren gaat worden.

Gezegd dat we bij hem komen als ie dat wil.
Had wel trek in slokje cola, dus er wordt met spoed flesjes cola afgeleverd in het ziekenhuis voor patiënt.

Heel hard duimen dat kwartje op goede kant valt.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:33

Over draaiorgelmuziek, ik kijk uit op een verzorgingstehuis, maar afgelopen zaterdag heeft daar zeker 3,5 uur een draaiorgel gestaan. Ik gun die oudjes echtwel een uurtje muziek, maar na 2 uur ben je zon draaiorgel echt wel zat.

Maar ik vind wel dat dit soort dingen moeten kunnen als men het leven van een ander daar iets makkelijker door maakt. De oudjes kwamen massaal de balkons op en hebben er wel van genoten

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:33

Christiene schreef:
Die trump vliegt ook alle kanten op. Rare maatregel dan zijn naan op een cheque maar dat mag weer niet van de overheid dus staat die op een aperte stuk..
https://www.nu.nl/buitenland/6044815/tr ... angen.html

Draaiorgel verschrikkelijk. Maar voor de mensen die dat willen wel even te overleven bij wijze van . Ga altijd weg bij die dingen veels te hard geluid


Dat half uurtje voor die jongen. Hadden ze ook een waarschuwing kunnen geven.


Die Trump is toch werkelijk niet in orde...

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:33

Ladybird schreef:
Over draaiorgelmuziek, ik kijk uit op een verzorgingstehuis, maar afgelopen zaterdag heeft daar zeker 3,5 uur een draaiorgel gestaan. Ik gun die oudjes echtwel een uurtje muziek, maar na 2 uur ben je zon draaiorgel echt wel zat.

Maar ik vind wel dat dit soort dingen moeten kunnen als men het leven van een ander daar iets makkelijker door maakt. De oudjes kwamen massaal de balkons op en hebben er wel van genoten


als het niet dagelijks is dan is het wel te overzien.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:36

Rizette schreef:
Ineke2 schreef:
Sterkte Rien en Tienus...

Wat vinden jullie hier nou van?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... aatregelen

Ik vind het wel sneu zo

Er is blijkbaar geen groter gunst dan afgunst te vinden. Ik schrik hier enorm van. Het is toch geen dagenlang gejengel. Veel mensen genieten er van. Warme gebaren naar elkaar. Dat helpt iedereen enorm. En dan zijn er weer mensen die zich moeten ergeren aan wat volgens hen lawaai is. Kunnen ze daar nou niet even een keer overheen stappen tbv deze jongen en zijn familie en buren?

Als zwaar overprikkelde autist leef ik al 51 jaar in een maatschappij die ik slecht trek. Nu mensen een keer een poosje in een maatschappij moeten leven die dicht bij mijn comfort zone aansluit dan denk ik suck it up, voor jullie is het tijdelijk ongemak, voor mij komt het ongemak weer terug zodra de maatschappij weer uit lockdown gaat. Laat nu mij maar ns even aan m'n trekken komen met deze stilte.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:36

tienus63 schreef:
Hier ook verslechtering bij patiënt in zkh.
Kwartje tolt langzamer, patiënt wil graag de 18e halen. 17e zou zoon trouwen.
Hé, 18e is onze trouwdag.
Patiënt aan telefoon gehad. Te zwak voor video bellen.
Denkt zelf dat deze slag verloren gaat worden.

Gezegd dat we bij hem komen als ie dat wil.
Had wel trek in slokje cola, dus er wordt met spoed flesjes cola afgeleverd in het ziekenhuis voor patiënt.

Heel hard duimen dat kwartje op goede kant valt.


Verdrietig dit Tienus ;(
Ik hoop zo met je mee dat het toch nog de goede richting uitgaat.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:37

Als we elkaar dit niet meer gunnen gaan we de verkeerde kant op. Begin een beetje bang te worden voor de verdeeldheid in onze samenleving. Jammer hoor!

Als je overprikkeld raakt van “normale” dingen dan moet je er over denken om te verhuizen. Dit is een moment van rust en bezinning maar als je er achter komt dat je de dagelijkse activiteiten niet aan kunt moet je actie ondernemen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:38

tienus63 schreef:
Hier ook verslechtering bij patiënt in zkh.
Kwartje tolt langzamer, patiënt wil graag de 18e halen. 17e zou zoon trouwen.
Hé, 18e is onze trouwdag.
Patiënt aan telefoon gehad. Te zwak voor video bellen.
Denkt zelf dat deze slag verloren gaat worden.

Gezegd dat we bij hem komen als ie dat wil.
Had wel trek in slokje cola, dus er wordt met spoed flesjes cola afgeleverd in het ziekenhuis voor patiënt.

Heel hard duimen dat kwartje op goede kant valt.

Wat heftig, hoop met je mee!

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:38

elnienjo schreef:
Rizette schreef:

Er is blijkbaar geen groter gunst dan afgunst te vinden. Ik schrik hier enorm van. Het is toch geen dagenlang gejengel. Veel mensen genieten er van. Warme gebaren naar elkaar. Dat helpt iedereen enorm. En dan zijn er weer mensen die zich moeten ergeren aan wat volgens hen lawaai is. Kunnen ze daar nou niet even een keer overheen stappen tbv deze jongen en zijn familie en buren?

Als zwaar overprikkelde autist leef ik al 51 jaar in een maatschappij die ik slecht trek. Nu mensen een keer een poosje in een maatschappij moeten leven die dicht bij mijn comfort zone aansluit dan denk ik suck it up, voor jullie is het tijdelijk ongemak, voor mij komt het ongemak weer terug zodra de maatschappij weer uit lockdown gaat. Laat nu mij maar ns even aan m'n trekken komen met deze stilte.


Zorgen dat je heel ver weg diep in het bos een hutje gaat vinden. Kun je echt geen empathie opbrengen voor zo'n knul? 30 minuten op 24 uur?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:39

elnienjo schreef:
Als zwaar overprikkelde autist leef ik al 51 jaar in een maatschappij die ik slecht trek. Nu mensen een keer een poosje in een maatschappij moeten leven die dicht bij mijn comfort zone aansluit dan denk ik suck it up, voor jullie is het tijdelijk ongemak, voor mij komt het ongemak weer terug zodra de maatschappij weer uit lockdown gaat. Laat nu mij maar ns even aan m'n trekken komen met deze stilte.


Ga lekker in een hutje op de hei wonen dan.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:39

Ymor schreef:
Als we elkaar dit niet meer gunnen gaan we de verkeerde kant op. Begin een beetje bang te worden voor de verdeeldheid in onze samenleving. Jammer hoor!

Als je overprikkeld raakt van “normale” dingen dan moet je er over denken om te verhuizen. Dit is een moment van rust en bezinning maar als je er achter komt dat je de dagelijkse activiteiten niet aan kunt moet je actie ondernemen.

Daarom woon ik al buitenaf, zit ik in de WIA en loop ik ook al een aantal jaar bij een psych.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:41

"Ik trek dat niet, zulke muziek. Nog geen 5 minuten" lees ik (meerdere keren) hierboven.

Nou, ik trek dat ook niet. Ik haat sommige muziek genres. En ik sta op diezelfde muziek enthousiast mee te dansen als ik daar iemand een plezier mee kan doen. Dan "trek" ik dat helemaal. Met liefde.

Tjongejonge, hebben we dan echt HELEMAAL niks meer voor elkaar over?


Zwager update; steeds een beetje slechter.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:42

PSvanLot schreef:
Zorgen dat je heel ver weg diep in het bos een hutje gaat vinden. Kun je echt geen empathie opbrengen voor zo'n knul? 30 minuten op 24 uur?

Heb de maatschappij nog nooit stilte-uren in acht zien nemen voor de overprikkelden. Empathie moet 2 kanten op werken.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:43

Ik merk dat de stille samenleving mij ook goed doet. Maar ik sta wel mee te dansen op k** muziek als ik daar iemand blij mee maak.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:45

rien10 schreef:
Ik merk dat de stille samenleving mij ook goed doet. Maar ik sta wel mee te dansen op k** muziek als ik daar iemand blij mee maak.


Dat dus. Ik woon zó stil, het enige geluid wat ik al weken hoor hier zijn vogeltjes en wat hondengeblaf. En ja, daar genieten we enorm van.

Maar die muziek zou me geen moment storen, integendeel.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:46

Rien wat een kl*tenieuws.
Hopelijk is het lot jullie toch nog gunstig gezind...

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:47

Heel veel sterkte Tienus en Rien..!

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:48

Christiene schreef:
Die trump vliegt ook alle kanten op. Rare maatregel dan zijn naan op een cheque maar dat mag weer niet van de overheid dus staat die op een aperte stuk..
https://www.nu.nl/buitenland/6044815/tr ... angen.html



Maar zijn naam op (een apart deel) de cheque geeft hem wel een weldoeners status.

Slim gespeeld....

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:49

Kelly_ann schreef:
Christiene schreef:
Die trump vliegt ook alle kanten op. Rare maatregel dan zijn naan op een cheque maar dat mag weer niet van de overheid dus staat die op een aperte stuk..
https://www.nu.nl/buitenland/6044815/tr ... angen.html



Maar zijn naam op (een apart deel) de cheque geeft hem wel een weldoeners status.

Slim gespeeld....


Precies, deze man denkt maar aan een ding..

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:51

Ik lag gisteravond in bed naar zijn ego show te kijken. Oh nee, persconferentie. Werd er misselijk van en heb de TV uitgezet.

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:51

Cer schreef:
Eens, een draaiorgel, of metal muziek, of idd de Snollebollekes (of dat genre) trek ik ook niet.. maar als mijn gehandicapte buurtje blij wordt van een half uurtje een draaiorgel voor de deur, dan gun ik m dat met alle plezier :j
Dus nee, dat maakt mij echt niet uit.. Wat is een half uurtje op een mensenleven.. ?

Ik heb een buurvrouw (althans, ik denk een buurvrouw) die denkt dat ze kan zingen, of ze zit op zangles of weet ik veel, maar die doet een soort toonladders gedurende de hele dag, op een hele verschrikkelijke manier... alsof er een kat vermoord wordt.. Maar ergens moet k daar eigenlijk alleen maar heel hard om lachen :') Wij schieten soms echt proestend in de lach :=


Mee eens.

:')
Wij hebben een buurvrouw die geen blad voor de mond neemt, buurvrouw aan de andere kant was piano aan het spelen en aan het zingen, was niet best maar ach ze had er plezier in, komt buurvrouw zonder blad voor de mond naar buiten de tuin in en roept, wie is daar zo vreselijk aan het zingen!? het werd gelijk stil en een schuifpui ging dicht, vond het best sneu. :(:)

Wat heftig Rien, ik duim voor jullie

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:53

elnienjo schreef:
PSvanLot schreef:
Zorgen dat je heel ver weg diep in het bos een hutje gaat vinden. Kun je echt geen empathie opbrengen voor zo'n knul? 30 minuten op 24 uur?

Heb de maatschappij nog nooit stilte-uren in acht zien nemen voor de overprikkelden. Empathie moet 2 kanten op werken.


:') Sorry..
maar ik denk dat een aantal dingen bij een maatschappij horen.. Zoals geluid.
Prima dat je nu fijn kan genieten van de extra stilte, en het is ook goed dat mensen rekening met elkaar houden, maar een aantal dingen zijn niet te voorkomen..
We kunnen ook niet bijv. een uur per avond/acht straatlantaars uitzetten omdat iemand daar fobisch voor is.

Ik snap dat het lastig is om snel overprikkeld te zijn, en een anti-empathische stoornis erbij maakt het allemaal niet eenvoudiger.. voor sommigen is het gewoon lastiger om zich te verplaatsen in een ander, ik snap dat wel :j

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:54

Trump, hoe narcistisch kan je zijn. Zowel de bijdrage voor de WHO stilzetten als die cheques maken weer duidelijk hoe bizar die man in elkaar zit.

@Rien: wat een zorgen! Sterkte!