Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:31

PSvanLot schreef:
Ik vind de live-blog van de NOS toch echt ideaal. Constant op de hoogte van de ontwikkelingen en duidelijk geschreven. Echt top.


Klopt! Echt ideaal vind ik dat!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:43

Gebruik Discord. Super makkelijk een priveserver op te zetten. JE kan met elkaar in call en tekstkanalen aanmaken en je kan live je beeldscherm sharen zodat iedereen kan zien wat je kan doen. Speciaal voor Corona hebben ze open gezet dat er 50 mensen met het je uitleg mee kan kijken.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:54

Astorga! ik heb precies hetzelfde.I werd 14 februari ziek. Fixe griep gehad maar nu zo goed als weer hersteld. Ben er echt opgelucht over

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:22

Djali schreef:
Trump sprak gisteren over juli / augustus. We zijn nog lang niet klaar.



Maar ik denk dat dat zo is ook. Mede ook na wat Rutte gister zei. We zijn er voorlopig nog niet klaar mee. Ik hoop dat het in het voorjaar toch beter gaat, maar we zijn er nog wel even zoet mee

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:34

Ik moet zeggen dat ik ook nog wel dingen onderneem hoor, ik zoek niet meer de drukte op, dus ga geen boodschappen doen, tandarts, dokter en werk enzo gaat niet meer door, maar ga nog wel 20 min fietsen naar mn verzorgpaarden. Die staan aan huis dus opzich kom ik daar dan weer niemand tegen behalve de eigenaaresse.

Ik moet ook zeggen dat ik gister op de fiets daarheen was en dat het drukker op het fietspad/stoep was als op een normale doordeweekse dag. Veel mensen die (samen) de hond uit laten, kinderen die gewoon buiten spelen in van die voetbalkooien of op het schoolplein.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:11

Zullen we privekwesties die niet op bokt zijn besproken niet hier erbij halen? Lijkt me niet verstandig.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:26

Koning Willem-Alexander blijft met zijn gezin de komende tijd binnen in paleis Huis ten Bosch in Den Haag. Dat doen ze naar aanleiding van hun wintersportvakantie in Oostenrijk eind februari.

In het Oostenrijkse Lech, waar het gezin verbleef, zijn vijf bevestigde coronabesmettingen zonder directe bron. Het RIVM adviseert in dat soort gevallen sociale contacten te vermijden. Ze blijven binnen tot en met zaterdag 21 maart. Geplande werkbezoeken gaan dus niet door.

Niemand van het gezin heeft gezondheidsklachten.

Liveblog nos.nl
-------------------------------

Is dit niet een beetje mosterd na de maaltijd?
a. Ze zijn al 14 dagen thuis? dus dan zijn ze vrij laat met deze maatregeling toch?!
b. Maxima en Willem zaten van de week nog in indonesiƫ

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:15

Blue_Monday schreef:
Kan iemand deze zieke gedachte uit mn hoofd zetten of juist bevestigen lol.

China zet een bio wapen in (corona)
China en amerika al langer in conflict (aliexpress, economie onderuithalen)
Saodie arbie in conflict met rusland
Amerika die ten tijden van Corona via vlissingen richting duitsland (rusland??) gaan (waarom je leger naar epicentrum europa sturen?)

Mijn vader zit in azie. Heeft zn hele leven lang al heftige long problemen. Ik hoop gewoon dat zijn vlucht niet doorgaat :(



Ik heb dit echt 4x gelezen, maar ik snap niet wat je precies bedoeld?

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:51

Meneer van Dissel heeft wel een duidelijk verhaal!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:09

IMANDRA schreef:
Best interessant: Van Dissel geeft ook aan dat de maatregelen niet zijn om groepsimmuniteit te krijgen (wat wel zo geframed wordt door de media) maar juist om tijd te winnen tot er een vaccin komt, want als we moeten wachten op groepsimmuniteit dan gaat het lang duren. Dat pakt weer terug op wat iemand hier in het topic zei dat wachten op groepsimmuniteit niet kan (ben even zijn/haar naam kwijt, die iets met animal Medical oid gestudeerd heeft waarin virologie e.d. aan bod kwam?). De verkregen immuniteit n.a.v. het doormaken van het virus is mooi meegenomen.



Ja dat vond ik ook een interessante opmerking.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:19

Van dissel verwacht niet binnen een jaar dat er een vaccin is. Ik had gehoopt op eind van het jaar

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:24

tienus63 schreef:
Ladybird schreef:
Van dissel verwacht niet binnen een jaar dat er een vaccin is. Ik had gehoopt op eind van het jaar

Dat vind ik wel logisch.
Normaliter duurt het minstens 1,5 jaar dat er iets beschikbaar is. Bovendien zijn dat vaak vaccins ontwikkelt naar aanleiding van een aandoening/virus die bekend is.
Nu is de veroorzaker een nieuw virus.
Waarom zou het nu sneller kunnen? Bovendien moet het ook veilig zijn en dus alle testfases doorlopen hebben.

Je wilt immers toch ook niet dat er een vaccin gebruikt wordt wat achteraf grote nadelen heeft en of niet veilig is en tot extra sterfte leidt.


Ik wist niet dat dta zo lang duurde. Ik heb daar verder ook geen verstand van. Had iets gelezen over eind van het jaar. Daar lag dus mijn hoop op, dus ik schrok van het antwoord zeg maar.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:12

Hanneke_68 schreef:
Stille meelezer hier. Ik volg dit topic omdat jullie goede info geven en ik zo van de situatie in Nederland op de hoogte kan blijven waar mijn familie woont. Nu heb ik alleen een vraag en ik kan in dit tooic er zo gauw geen antwoord op vinden. Hoelang kan het virus blijven leven op oppervlakken. Dus buiten het lichaam van een mens? Ik hoor hier, Zuid-Afrika, telkens op de radio dat het tot wel negen dagen, onder bepaalde omstandigheden, op allerlei oppervlakken kan blijven leven?



Volgens mij zijn daar verschillende meningen over. van 20 minuten tot meerdere dagen

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:22

PSvanLot schreef:
Ik denk dat Wilders heel goed geoefend heeft hoe hij het woord lockdown op zijn hardst uit kan spreken...


Denk ik ook! Gisteravond voor de spiegel al ff staan schreeuwen _O-

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:23

Het songfestival gaat ook niet door lees ik net in de liveblog van de NOS

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:17

_djoeke_ schreef:
Emmaa_ schreef:


Ja, ze wonen in nederland. De ambassade kan hun vraag over twee dagen beantwoorden, ze zijn een beetje overbelast.
Dus ze zijn maar gaan rijden met hun campertje. Ze konden vanaf portugal wel spanje in.


Ik lees op NOS (die linkt naar facebook) dat er een brief is voor mensen die in spanje zitten: De Nederlandse ambassade in Spanje heeft een brief van vrije doorgang gemaakt voor landgenoten die over de weg het land willen verlaten. "U heeft recht op vrije doorgang mits u de kortste route naar huis kiest en geen toeristische rondreis maakt.

https://www.facebook.com/AmbassadeurJan ... =3&theater

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:03

sassefras schreef:
toch,,, hebben wilders en baudet een punt, of zijn alle andere landen overdreven bezig ? neem bv Thailand, daar gaat het virus met een noodgang ineens, zo erg dat zelfs daar inmiddels hele provincies afgesloten zijn. nemen de kamerleden niet een heel groot risico op deze manier ??? ik weet t antwoord niet, en niemand kan voorspellen hoe deze narigheid afloopt helaas


Dat is het lastige. Niemand weet het antwoord.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:53

amber15 schreef:
Een vraag.. door een verhuizing zit mijn huidige huisarts nog 10km verderop. Net buiten de cirkel van huisbezoek. Moet ik me hier zorgen om maken? Ik zit momenteel in een traject waarin het niet handig is om van huisarts te veranderen, vandaar ook dat ik daar nu nog zit.
En nog een vraag die me te binnen schoot.. is het verstandig om helemaal geen nsaid's te gebruiken nu? Ik gebruik dat voor mijn menstruatiepijn die anders niet te harden is..

Sterkte Raket! En alle andere bokkers die ziek zijn.


Ik denk dat je dat het beste met je eigen huisarts kan bespreken? Gewoon even bellen

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:59

Vanwege de grote hoeveelheid aan topics is er een speciaal subforum over corona gekomen namelijk CV Corona Vragen. Omdat dit topic over Corona gaat verplaats ik dit topic daarheen.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:16

moonsparkle schreef:
Wanneer denken jullie dat er nieuwe maatregelen komen? Ik hoop zo op geen lockdown want ik denk met aanpassingen dat je al een eind kunt komen (hoewel ik dat denk en geen expert ben) zoals handhaving om te voorkomen dat meer dan twee mensen bij elkaar staan, regels voor supermarkten en winkels, die zijn er maar er gebeurd althans hier eigenlijk weinig mee.


Dat weet niemand denkik. Het komt als het komt.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:43

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet weet wat mijn bloedgroep is

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:41

_lautje_ schreef:
Ik kon vanmiddag de huisarts bellen. Want ik ben astma patiƫnt, zwanger en ben aan het hoesten, keelpijn en heel erg benauwd.
Huisarts boos dat ik niet eerder had gebeld. Moest naar de hap in het ziekenhuis. Ik kom daar: ja mevrouw uw bloeddruk is verhoogd. Ja u bent idd erg benauwd en dat is niet van de astma idd. Ja u heeft een virus, maar ja welke...
Als het erger wordt belt u maar weer.

Niet getest. Niks gezegd over of mijn man ergens rekening mee moet houden. Wat ik moet doen. Niks. Eigenlijk heel laconiek.


Morgen weer de huisarts bellen zou ik doen. Wat heftig zeg

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:34

Ik was net ook even in de stad. Wat een drukte. Heb het gevoel dat Corona niet in Drachten bestaat ofzo. Jumbo had wel is waare en handenwasplek buiten, maar alle broodjes liggen niet los verpakt maar gewoon allemaal nog in bakken.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:31

Ik schrok me rot :') Maar wel een goede zaak denk ik! Hopen dat iedereen zich er nu aan houd.

Maar zal wel niet. Tis te moooi weer. HEt zou beter zijn als het de hele dag goot van de regen -O-

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:30

Ik vind het lastig te snappen. Het is wat warrig allemaal heb ik het gevoel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, Bellatrix, ComscoreBot, dinek123, EmptyWords, nicole_floor, Paloma_Janet, Polarize, valonka, YandexBot en 176 bezoekers