Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:52

Loretta schreef:
Denise_Storm schreef:
Ik snap niet waar de conclusie wordt getrokken dat de cijfers dalen?
Volgens mij zijn er tot nu toe elke dag hogere cijfers qua aantal besmettingen, overledenen en opnames bijgekomen... Ben ik echt zo kippig of snap ik niet waarop die conclusie wordt getrokken?


Ik vermoed dat ze meer bedoelen dat de stijging linear begint te lijken inplaats van expotioneel.

Als je de graofiek totale aantalen per dag aanklikt dan zie je dat de stijging niet steeds sneller wordt. Het is maar een gedachte van mij waar je niet al teveel waarde aan moet nemen. Voordat iemand weer beweert dat ik net doe of ik het allemaal weet.

https://www.arcgis.com/apps/opsdashboar ... 4029bf6251

De cijfers dalen inderdaad niet, maar nemen minder snel toe.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:52

Natuurlijk kunnen er gezonde mensen overlijden, als je het maar erg genoeg krijgt. Maar de kans is wel heel klein.

Maar wat zijn geen onderliggende problemen?
je leest ook wel eens van die verschrikkelijke berichten van kinderen die op het voetbalveld in elkaar zakken aan een hartaanval. Waarvan men niet wist dat het kind een hartafwijking had.
In welke groep worden deze nu geplaatst mochten ze te overlijden komen?
In de 5 % of toch in de groep met onderliggend lijden.

En zo zijn er natuurlijk wel meer mensen die iets hebben maar nog niet weten en dat nu op een verschrikkelijke manier ondervinden.

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:00

Even over het debat he; die Jesse Klaver heeft zich binnen afzienbare tijd ook ontpopt tot een naar mannetje zeg. Veldman verdient een prijs voor snelspreken :D

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:01

Jesse Klaver heb ik gemist, maar inderdaad, die Veldman. Ik dacht echt even WTF :')

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:02

PSvanLot schreef:
Hij is er ook zomaar neergezet in een hele moeilijke tijd.


Helemaal niet, hij is gewoon minister van VWS en daarnaast vice-premier. Dat is niet 'zomaar neergezet.'

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:02

bigone schreef:
https://nos.nl/l/2327537


Voor de mensen die denken dat het alleen mensen met onderliggende problemen treft om op de ic te komen en te overlijden, zou het onderste stuk uit bovenstaande link even lezen.


het zou interessant zijn als bekend zou zijn in welke leeftijdscategorie de overledene vallen die geen onderliggend lijden hadden.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:03

Ik heb trouwens het idee dat hier ineens veel meer mensen rondlopen, veel meer dan gisteren.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:03

secricible schreef:
Laten we eerlijk zijn, je kan op NL blijven hakken, maar over het algemeen zijn de cijfers voor NL toch echt nog een stukje beter dan voor Spanje...


Ik zou het fijn vinden als niemand hakt, maar we gewoon proberen informatie uit te wisselen ...

In diverse stukken heb ik al proberen uit te leggen waarom je sowieso landen niet met elkaar zou vergelijken, dus wedstrijdjes hebben ook geen zin.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:04

Waarom vergelijken we steeds met Spanje? Ik meen toch dat de situatie daar niet te vergelijken was met hier? Een beetje meekijken hoe het in andere landen gaat snap ik, maar als je het zo graag wil hebben over Spanje dan ga je toch op een Spaans forum? Of is daar geen bokt? :+

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:04

Shadow0 schreef:
PSvanLot schreef:
Hij is er ook zomaar neergezet in een hele moeilijke tijd.


Helemaal niet, hij is gewoon minister van VWS en daarnaast vice-premier. Dat is niet 'zomaar neergezet.'


hij moet een Bruins vervangen die in deze crisis het voortouw heeft genomen. het is nogal wat als dat acuut over moet nemen.

Ik vind dat hij het heel goed oet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:05

PSvanLot schreef:
bigone schreef:
https://nos.nl/l/2327537


Voor de mensen die denken dat het alleen mensen met onderliggende problemen treft om op de ic te komen en te overlijden, zou het onderste stuk uit bovenstaande link even lezen.


het zou interessant zijn als bekend zou zijn in welke leeftijdscategorie de overledene vallen die geen onderliggend lijden hadden.


Je weet niet zeker natuurlijk of iemand onder liggende gezondheidskwalen heeft. Dus de vraag is wat je daar uiteindelijk aan hebt. Hoewel ik daar ook wel nieuwsgierig naar ben hoor.
Moeder van mijn collega is overleden aan corona. (waarschijnlijk zelfs besmet door die collega zelf, die al 3 weken goed ziek is en inmiddels een longontsteking heeft). Was (voor zover bekend), gezond. Leeftijd 84. Denk dat je bij mensen zonder onderliggend lijden toch al snel in een hogere leeftijdscategorie zit.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:05

Die verscherpte maatregelen, gelden die ook op pensionstallen bijvoorbeeld?

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:05

Huertecilla schreef:
Destination schreef:
[ Dit geldt bijvoorbeeld ook voor Spanje, waar nu veel minder getest wordt dan voorheen.


Pertinent onjuist.
Er zijn hier sinds maandag doorrij sneltest stations en dagelijks komen er nieuwe bij.
In andalucia zijn er al meer dan een dozijn en worden nu the APK stations ingericht.
Bron? Junta de Andalucia.

Inmiddels is er binenlandse productie van 15-20 duizend tests per dag.

Het stond in het artikel van FT in mijn bericht waar je de quote uit hebt gehaald. Daar werd gesteld dat in o.a. Madrid eerst ook mensen met milde klachten werden getest en dat daar nu is overgeschakeld naar het alleen testen van mensen met zware klachten, zoals ademhalingsproblemen.

En heb je een link naar een bericht over de binnenlandse productie?

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:07

Majabeestje schreef:
Waarom vergelijken we steeds met Spanje? Ik meen toch dat de situatie daar niet te vergelijken was met hier? Een beetje meekijken hoe het in andere landen gaat snap ik, maar als je het zo graag wil hebben over Spanje dan ga je toch op een Spaans forum? Of is daar geen bokt? :+


Ik heb eerder aangeboden het hier niet meer over Spanje te hebben, maar kreeg toen juist de vraag van diverse mensen om dat wel te doen omdat ze het interessant vinden.

En nee, Spanje heeft geen Bokt, maar wel veel informatie die ik net zo goed volg. Mijn interesse in Nederland is zeker zo groot, gezien mijn hele gezin daar bijna woont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:08

opisop_shop schreef:
Die verscherpte maatregelen, gelden die ook op pensionstallen bijvoorbeeld?


Ja natuurlijk.

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:08

Joman schreef:
PSvanLot schreef:


het zou interessant zijn als bekend zou zijn in welke leeftijdscategorie de overledene vallen die geen onderliggend lijden hadden.


Je weet niet zeker natuurlijk of iemand onder liggende gezondheidskwalen heeft. Dus de vraag is wat je daar uiteindelijk aan hebt. Hoewel ik daar ook wel nieuwsgierig naar ben hoor.
Moeder van mijn collega is overleden aan corona. (waarschijnlijk zelfs besmet door die collega zelf, die al 3 weken goed ziek is en inmiddels een longontsteking heeft). Was (voor zover bekend), gezond. Leeftijd 84. Denk dat je bij mensen zonder onderliggend lijden toch al snel in een hogere leeftijdscategorie zit.


Dat weten ze bij ruim de helft van de overledene wel zeker. Daar zou je behoorlijk goed een aantal feiten uit kunnen halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:08

MoniqueT schreef:
Majabeestje schreef:
Waarom vergelijken we steeds met Spanje? Ik meen toch dat de situatie daar niet te vergelijken was met hier? Een beetje meekijken hoe het in andere landen gaat snap ik, maar als je het zo graag wil hebben over Spanje dan ga je toch op een Spaans forum? Of is daar geen bokt? :+


Ik heb eerder aangeboden het hier niet meer over Spanje te hebben, maar kreeg toen juist de vraag van diverse mensen om dat wel te doen omdat ze het interessant vinden.

En nee, Spanje heeft geen Bokt, maar wel veel informatie die ik net zo goed volg. Mijn interesse in Nederland is zeker zo groot, gezien mijn hele gezin daar bijna woont.


Ik vind het nog steeds interessant om te lezen.
Men doelt meer op het gehak van HC, dat begint behoorlijk irritant te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:08

PSvanLot schreef:
Joman schreef:


Je weet niet zeker natuurlijk of iemand onder liggende gezondheidskwalen heeft. Dus de vraag is wat je daar uiteindelijk aan hebt. Hoewel ik daar ook wel nieuwsgierig naar ben hoor.
Moeder van mijn collega is overleden aan corona. (waarschijnlijk zelfs besmet door die collega zelf, die al 3 weken goed ziek is en inmiddels een longontsteking heeft). Was (voor zover bekend), gezond. Leeftijd 84. Denk dat je bij mensen zonder onderliggend lijden toch al snel in een hogere leeftijdscategorie zit.


Dat weten ze bij ruim de helft van de overledene wel zeker. Daar zou je behoorlijk goed een aantal feiten uit kunnen halen.


En dus bij een groot deel ook niet :)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:09

opisop_shop schreef:
Die verscherpte maatregelen, gelden die ook op pensionstallen bijvoorbeeld?

Hoe bedoel je dat? Pensionstallen zijn in principe privéterrein.

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:10

Joman schreef:
PSvanLot schreef:


Dat weten ze bij ruim de helft van de overledene wel zeker. Daar zou je behoorlijk goed een aantal feiten uit kunnen halen.


En dus bij een groot deel ook niet :)


Dat klopt. Maar de helft kan voldoende zijn als uit cijfers blijkt dat (bijna) alle 'jongere' mensen die overleden zijn een onderliggend lijden heeft.

Je hebt niet altijd alle cijfers nodig om conclusies te trekken.

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:13

Ik ben belastingadviseur met kantoor aan huis. Net komt een klant de gegevens brengen voor de belastingaangifte. Zij is iemand die maar blijft praten en je bijna niet weg krijgt. Ze werkt in het ziekenhuis en vertelde nota bene dat ze al drie keer met een patiënt zonder bescherming in aanraking was gekomen en die later Corona bleken te hebben... Ik ging steeds verder weg staan. Mooi dat ze in de zorg werkt, maar denk een beetje na. En ik ben echt niet iemand die heel panisch is en doet om niet besmet te raken, maar dit vond ik toch wel vreemd.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:15

Ik was net in de supermarkt net en ik vond het echt druk.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:17

Joman schreef:
Ik vind het nog steeds interessant om te lezen.
Men doelt meer op het gehak van HC, dat begint behoorlijk irritant te worden.


Klopt.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:18

Bloodymary schreef:
Ik ben belastingadviseur met kantoor aan huis. Net komt een klant de gegevens brengen voor de belastingaangifte. Zij is iemand die maar blijft praten en je bijna niet weg krijgt. Ze werkt in het ziekenhuis en vertelde nota bene dat ze al drie keer met een patiënt zonder bescherming in aanraking was gekomen en die later Corona bleken te hebben... Ik ging steeds verder weg staan. Mooi dat ze in de zorg werkt, maar denk een beetje na. En ik ben echt niet iemand die heel panisch is en doet om niet besmet te raken, maar dit vond ik toch wel vreemd.

En , ondanks dat ze klant, heb je haar niet even verteld hoe dom ze bezig is?

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:20

Destination schreef:
opisop_shop schreef:
Die verscherpte maatregelen, gelden die ook op pensionstallen bijvoorbeeld?

Hoe bedoel je dat? Pensionstallen zijn in principe privéterrein.


Ze kunnen je zelfs in huis beboeten als je daar een feestje aan het bouwen bent. Dus ja het geldt ook op priveterrein.