Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 23:44

Hoi allemaal,
Hopelijk is er nog geen te vergelijkbaar topic maar ik vraag het mij oprecht af.
Hoe streng voeren jullie de richtlijnen tegen corona door? Zien jullie niemand, spreken jullie met niemand af? Alleen 1-2 uitgekozen personen?
Of doen jullie er makkelijker mee en spreken jullie gezellig af met wie dan ook, maar houdt wel wat afstand (geen begroetingsknuffels, handen of kusjes).
Als jullie niet samenwonen met jullie partner, zien jullie die dan wel?
Kortom, waar ligt voor jullie de grens wanneer je wel of niet in sociale isolatie gaat?

Ik twijfel zelf enorm hoe ver ik moet gaan namelijk.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:47

Ik denk als je eerlijk bent dat je niet zo strikt bent je heel bokt over je heen krijgt dus hoeveel eerlijke antwoorden je krijgt vraag ik me af

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:49

Ik heb keelpijn en ben verkouden dus vermijd momenteel andere mensen behalve mijn partner. Als mijn klachten zijn afgenomen moet ik weer gewoon naar mijn werk. Morgen horen we meer over de extra maatregelen. Verder schud ik inderdaad geen handen en kom ik buiten werk momenten niet in fysiek contact met andere mensen. Wel ga ik gewoon naar mijn paard.

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:49

Streng. Geen nieuwe contacten aangaan, vrienden die ik afgelopen week niet heb gezien hoef ik nu ook niet te zien, thuis werken, zo min mogelijk naar de supermarkt, op stal, in het bos, tijdens het uitlaten van de honden uit de buurt blijven van mensen.

Ik ben nu bij mijn ouders en daar blijf ik even. Hoe ik thuis kom zie ik wel weer.

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:49

Ik zelf werk vanaf nu thuis als het goed is.
Ben vanmiddag nog wel bij oma geweest zoals ik elke week doe, zij zelf wil dit ook graag dus dat blijf ik ook doen, tenzij ik echt ziek ben.
Verder zullen sociale contanten iets minder zijn denk ik, maar zal met deze maatregelen mezelf ook nog niet binnen opsluiten...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:51

Niet heel streng... Ik woon alleen en dat zou dan betekenen dat ik niemand mag zien. Ik houd het bij een paar goede vriendinnen (3 die ik zie, waarvan er 1 ziek is). En mijn date, als een van ons wat heeft had de ander het al gehad. :7

Maar vermijd drukke plekken en contact met nieuwe mensen.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:51

Ik ben niet super streng voor mezelf. Ik probeer me aan de adviezen van het rivm te houden, ga even niet naar mijn ( schoon)ouders, maar ben afgelopen zaterdag wel even naar de Intratuin geweest om plaatjes te halen en vandaag de hele dag op stal. Dan houdt ik niet perse 2 meter afstand gewoon omdat ik het vergeet. De kinderen zijn tot nu toe ook gewoon naar school gegaan, maar ik heb liever niet dat ze nu vrienden over de vloer uitnodigen.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:52

Ik moet me aan de spaanse wet houden. Dat betekend alleen de deur uit voor boodschappen, artsen of werk wat nog door gaat.

Ik ben in principe van plan thuis te blijven. Maar ik zeg geen nee tegen mijn speelkameraadje die op grond van zijn werk zich kan verplaatsen.

Ik zal ook naar de zaak moeten. Om daar achter gesloten deuren de boel in orde te maken en netjes achter te laten.

Maar ik ga er niet uit om vervolgens een sociale bijeenkomst in de super te houden.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:53

Ben van mezelf al niet zo sociaal haha. Ik zou gewoon naar vrienden gaan, mits zij fit zijn, en ik ook. Nu zijn er in mijn omgeving (nog) geen vastgestelde besmettingen, lopen ook nog veel mensen over straat in de stad, net als normaal..

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:56

Ik doe mn best.
Op kantoor elke dag bureau + pc met alcohol doekjes reinigen (vanaf morgen thuis werken)
Extra handen wassen
Geen koffie halen voor collega’s
Deurklinken, trapleuningen etc op kantoor vermijden
Geen handen geven
Nadenken over gaan naar sociale gelegenheden (verjaardagen bv)

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:03

Tsja, ik werk altijd vanuit huis, ik ben geen sociaal persoon, dus voor mij is het gewoon hetzelfde;p Alleen dan geen training met mijn honden en koop wat meer in 1 x bij de supermarkt. Met de hond loop ik sowieso al in gebieden waar niemand komt.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:05

Ik ben behoorlijk strikt. Maar ik heb dan ook een vader en schoonvader in de risicogroep.

Mijn ouders heb ik dinsdag voor het laatst bezocht. Anders bijna dagelijks.
Maar woensdag vond een wildvreemde het noodzakelijk om dichtbij te passeren, hardop te lachen en haar adem daarbij vol in mijn gezicht te blazen.
Ik moest op dat moment in een stad zijn met bevestigde corona gevallen. Was voor de veiligheid al met eigen auto gegaan en niet met de trein. Dus ik was 'not amused'. Ik denk dat het goed is gegaan, maar beperk voorlopig wel mijn contacten.

In overleg met mijn vriend daar wel dit weekend geweest. We zien elkaar al alleen maar het weekend en zijn beiden nog vrij van klachten. Maar geen bezoek oid.

En vanaf morgen werk ik voorlopig verplicht thuis.

Het grootste probleem vind ik dat in de supermarkt bijvoorbeeld mensen geen afstand houden.

Je kan zelf dan wel denken dat je niet besmet bent. Maar je weet niet welke contacten iemand anders heeft gehad.

De enige manier om dit onder controle te krijgen is sociale afstand houden. En dat is strijdig met onze natuur. De mens is een kuddedier.
Maar blijf gewoon een poosje bij elkaar weg. Ga appen, bellen, skypen. Wat dan ook. Maar hou afstand.

leeslampje

Berichten: 1111
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:08

Ik ben wel streng: ik blijf zoveel mogelijk thuis.

Hoor teveel artsen aanraden om aan zoveel mogelijk ‘social distancing’ te doen - daar draag ik graag aan bij. Baadt het niet, dan schaadt het niet.

Geen verjaardagen (ken ook niemand die zijn verjaardag nu door laat gaan). Geen familiebezoekjes. Komende tijd thuiswerken, zo weinig mogelijk naar de supermarkt. Mijn partner doet hetzelfde. Wij hebben dus wel elkaar nog qua sociaal contact :D De rest mijden we.

Oké, vooruit, ik zal af en toe ook buiten een rondje op de racefiets maken :) Maar ik doe dat wel alleen, zonder fietsmaatje.

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:08

Thuis blijven, supermarkt en andere boodschappen allemaal in 1x in de week. Schoon er naartoe en thuis meteen handen wassen en sowieso vaak handen wassen.Verder niets afspreken wat niet hoef. Paardenvoer in huis voor 5 weken. Niet vanuit het idee om te hamsteren maar om niet zo vaak weg te hoeven

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:09

Echt streng, omdat ik het ook echt belangrijk vind. En ik vind het pittig, want ik woon helemaal alleen. Ik bezoek mijn ouders dus ook niet (risicogroep). Ik zou het mezelf gewoon niet vergeven. En ik hoop dus ook van harte dat iedereen echt meedoet met de maatregelen.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:10

Ik heb veel mensen in mijn directe omgeving in de risico groep. Dus ik hoop dan ook dat er streng wordt omgegaan met de regels.

Het gaat niet alleen om jou en jouw omgeving maar denk ook aan anderen. Corona is ook maar bij 1 persoon begonnen....
Laatst bijgewerkt door 2a54z6e45r6r op 16-03-20 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:10

Ik bel mijn afspraken af of probeer ze telefonisch te doen indien mogelijk.
Honden lange wandeling doen gebeurt 's nachts, ff kort voor het huis gewoon overdag maar als de schutting heel was dan hadden ze de tuin in gegaan overdag.
Verder alleen voor de boodschappen de deur uit.
Visite is ook niet welkom nu, socializen doen we wel via FaceTime of na 6 april.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:11

5 weken alleen kan iedereen best toch even zonder zn maatjes, toch? Als het leven van anderen in gevaar is? Of gaat eigen gevoel voor?

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 00:16

Ik zit zelf nu gewoon thuis vanwege studie die niet doorgaat, maar vriendinnen vragen om af te spreken en ik vind t maar lastig. Ene kant denk ik ja, zolang je geen symptomen hebt is het goed, houden we gewoon wat afstand. Andere kant denk ik ja ff 3 weken alleen mn vriend zien en verder niemand is best prima te doen.

Ik wilde ook bijv al heel lang met een vriendin paardjes huren voor een buitenrit, dat zou nu mooi kunnen. Ze wilde ook gezellig mee naar mijn bijrijdpaard, die staat op een boerderij waar weinig mensen komen. Beter van niet? Ik vind het heel moeilijk. Ze is vrij van klachten.

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:18

Ik heb trouwens wel veel online contact met mijn vrienden, hangout-en, videobellen, gamen met Skype op de achtergrond. Misschien is dat ook een optie voor jou?

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:19

Je hebt een tijd waarin je besmet kan zijn zonder het te weten. Dat is waarom je niet kan uit gaan van symptomen. Daarom dat de overheden zo drastisch optreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:21

Ik beperk sociale contacten. Ik ga morgen even langs wat winkels om wat dingen te halen voor komende week. Verder enkel met de honden door het bos en naar stal. Ik heb besloten maar te gaan klussen :D

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:23

Vrij streng. Ik zag al weinig mensen omdat ik even in een flinke dip van mijn burnout zit. Ik heb afgelopen week nog wel een paar mensen gezien, maar afgezien van m'n date geen fysiek contact. Zou even langs oma, maar gezien keelpijn afgezegd. Ik paste op het huisje van een vriendin, maar heb gezorgd dat ik een uur voordat zij thuis kwam weg was, voor weggaan alles schoongemaakt. Nu weer thuis en alles even laten bezinken.

Morgen wordt ik 30 en gezien mijn huidige situatie vond ik dat al behoorlijk dubbel en nu zit ik ook nog alleen. Visite afgezegd, ouders afgezegd (al zal ik wel voor ze open doen als ze toch voor de deur staan), feestje komend weekeind ook afgezegd. Ik kon me al nooit voorstellen dat ik 30 zou worden, maar deze voorstelling had ik me er in ieder geval niet van gemaakt haha.

Ik ben overigens absoluut niet bang om zelf ziek te worden, dus als iemand willens en wetens langs wil komen: best. Maar de kring die ik evt kan besmetten wil ik zo klein mogelijk houden.

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:27

Ik zit thuis met keelpijn en verhoging, mijn vriend is verkouden. Wij blijven dus mooi binnen. Met de hond in de auto naar buitengebied of bos en verder is het even jammer de bammer. Ik vind het niet erg om wat sociaal geïsoleerd te zijn, voor mijn vriend gaat het nog moeilijk worden ben ik bang :=

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:30

Nou een heel eerlijk antwoord: mijn vriend en ik wonen samen we knuffelen en kussen elkaar gewoon. Waarom niet? Ziek worden doe je toch wel van elkaar als je 1 bed deelt.

Vriendinnen zie ik sowieso al weinig ivm drukte, maar nu ben ik verplicht 3 weken vrij. Als een van mijn vriendinnen ook verplicht vrij is zou ik best gezellig wat af willen spreken. Knuffelen of aanraking laat ik dan wel achterwege.

Ouders zie ik elke dag en geef ik normaal gesproken ook altijd een kus op de wang. Dit heb ik al een paar weken voor de zekerheid niet gedaan.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 16-03-20 00:32, in het totaal 2 keer bewerkt