Wat vind jij leuk om in je kerstpakket te vinden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
san4nie
Berichten: 3562
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:09

Ik heb al jaren niks gehad. Vind dingen of eten wel leuker om te krijgen dan een bon. Iedereen tevreden krijgen met alle producten gaat je niet lukken. En dan wat afwisselen tussen luxe en standaard, met producten die veel mensen wel kunnen waarderen. Ik word blijer van chocola, chips, thee en een pak fris ofzo, dan van dure wijn en olijven bijvoorbeeld. Heb ook ooit eens wc papier in m’n pakket gehad. Altijd handig. Een mooi kerststukje voor op tafel oid kan ik ook erg waarderen, maar dat zal vast ook erg persoonlijk zijn.

nimbletje
Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:17

Ik vind een zelf samengesteld pakket altijd wel leuk. Ik drink geen alcohol en eet geen kaas dus daar maken ze mij niet blij mee. Toen ikzelf een keertje pakketten heb besteld, heb ik een plak chocolade met ons bedrijfslogo gedaan. Dat werd wel op prijs gesteld.
Ik vind een mok en een fleecedeken dan wel weer leuk omdat dat fier veel gebruikt wordt. VVV bon liever niet omdat je die niet overal kan inleveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:17

Ik zelf hou heel erg van pakketten met eten en drinken erin :) ik vind het ook erg leuk dat er dan soms dingen in zitten die ik zelf in eerste instantie niet zou kiezen, maar toch verrassend lekker zijn.
Cadeaubonnen om zelf te besteden waardeer ik ook!
Ik drink geen alcohol dus met een fles wijn zou ik zelf niet zo blij zijn.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Wat vind jij leuk om in je kerstpakket te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:26

Ik vind delicatessen producten altijd geweldig. Goede wijn, kazen, vleeswaar, noten, kaviaar, olijven etc.
Qua producten wel iets wat ik zou gebruiken. Bijvoorbeeld pannen, snijplank, fleecedeken. Met iets van mokken of schaaltjes zou ik niet zo blij zijn, heb liever geen allergaartje.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Wat vind jij leuk om in je kerstpakket te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:37

Als je non-food wil toevoegen kan je denken aan iets leuks om de spullen in te doen zoals een handige koffer of (rug)tas, een mooie mand of schaal etc.
Probeer wel iets van knappe kwaliteit te geven, niemand zit te wachten op een goedkope uitvoering van iets dat binnen de kortste keren kapot in de prullenbak ligt, dan iets eenvoudiger/kleiner maar goede kwaliteit.

Wat ik ooit zag was een pakket waarin naast het gebruikelijke ook een vvvbon in zat. Zo had je een beetje van alles wat.

Wij krijgen een code waar we zelf wat uit kunnen kiezen en voor degenen die van een ouderwets kerstpakket houden, die kan je ook uitkiezen :) .
Ik vind het ideaal, ik kies meestal voor een kadobon en koop daar iets leuks van zodat ik weet dat dit het kerstpakket was.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:42

Toen ik nog in loondienst was werd het kerstpakket altijd afgestemd op het jaarlijkse uitje wat we gehad hadden. We waren bijvoorbeeld een weekend in Boedapest geweest en toen kregen we als kerstpakket een grote pan met allerlei ingrediënten voor goulash soep en een kookboek voor Hongaarse gerechten en een lekkere fles wijn. Erg leuk.

Het idee dat iemand er bewust over nagedacht had vond ik een veel leuker gevoel dan dat het gewoon een "standaard" pakketje was.

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Wat vind jij leuk om in je kerstpakket te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:47

Ik vind een cadeaukaart het fijnste, maar in een pakket vind ik bijvoorbeeld Rituals producten leuk of iets eetbaars (chocolade, kaascrackers etc)

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:49

Ik ben nog jong, niet veel kerstpakketen meegemaakt. Ik was altijd super enthousiast met de pakketen van mijn vader, waar van alles en nog wat van eten inzat en van die nutteloze dingen zoals een lantaarn, een poef, snijplank enzo en veel eten, dat altijd naar de buurman ging :')

Echter, toen ik zelf zo’n soort pakket kreeg vond ik er geen zak aan. Ik luste niks van wat er eigenlijk in zat. (Snapte toen waarom alles altijd naar de buurman ging...) Champagne staat nog steeds in de kast. Echt zonde.

Mijn andere baas heeft daar in tegen al 2 kersten een gepersonaliseerd cadeautje gegeven. 1x iets voor mijn katten, wat thee en ritualshandcream. En de keer daarvoor een beertjes sleutelhanger (kon ze niet weten, maar ik hou van beertjes en sleutelhangers), paardenkerstbal (geen idee wat ik er mee moet, maar te leuk om weg te doen) en thee... (en nog wat, maar dat ben ik vergeten, iets van eten).

Ook heb ik ooit voor kerst een cadeaubon gekregen van de winkel waar ik in werken... daar vond ik geen zak aan eerlijk gezegd.

Iets waar moeite in gestoken is om te bedenken of om samen te stellen geeft een gevoel van dat je baas je ook daadwerkelijk kent en betrokken is. En dan maakt het gene wat je krijgt eigenlijk niet echt meer uit. (In mijn ogen).

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat vind jij leuk om in je kerstpakket te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 00:04

Wij krijgen met Valentijnsdag en Sinterklaas wat lekkers. En met kerst een pakket met eten en spulletjes er in. Was eerder altijd een Primera bon.

En ik werk 9 uur pw in een frietzaak. :=

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 00:24

Ik heb ook een aantal jaar de pakketten zelf gemaakt!
Ik gebruikte producten van de winkeltjes hier in de stad. Dus wat chocolade, kaas en nootjes, extra grote mokken voor warme chocolademelk :9 thee, etc etc.

Maar momenteel staat mijn hoofd totaal niet bij pakketten maken en ik vind een cadeau kaart geven zelf niet zo leuk dus wij gaan met alle werknemers een activiteit doen en eten. Ook erg leuk! Dus ipv een pakket. Het is altijd wel leuk om wat te geven, maar in ons team werken de meesten toch zelfstandig dus zien elkaar vrij weinig. Samen lekker eten en kletsen is dan wel echt heel leuk.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 00:38

Ik waardeer alles wat ik extra krijg in december, het meest nuttig vindt ik eten, het leukst vindt ik een bon waarmee je iets kunt gaan doen.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 00:49

Ik vind een ouderwets kerstpakket ook erg leuk om te krijgen met spulletjes en eten etc :j

Snap wel wat de meeste hier bedoelen, zonde als er producten inzitten die men niks vindt of niet lust.

Op mijn werk deden ze ook eerst zelf pakketten maken, afgelopen jaar een Rituals pakket (vond iedereen heel leuk!) En dit jaar gaan we voor de verandering weer eens met het hele team lekker uiteten op kosten van de zaak.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 00:50

Op mijn werk is er unaniem gekozen voor een bol.com bon (50E).
Mijn man krijgt een code voor tintelingen of een andere cadeau-site. (75-100E).
Mijn zoon (20) en dochter (16) krijgen ook een bon van hun werk.

Leuk een kerstpakket, maar met het meeste doe ik niets, vaak geef ik het maar weg.
Heb al genoeg spullen (mokken/manden/schalen) en het "luxe" eten is vaak ook heel persoonlijk wat men lekker vindt.

Ik krijg op mijn werk nog wel een kerstbrunch aangeboden en dan krijg je vaak ook een zakje met chocoladekransjes oid mee.
Dat vind ik dan wel weer heel leuk.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 01:15

Ik weet niet hoeveel medewerkers jullie hebben maar ik kan een persoonlijk bedank kaartje dat speciaal voor jou geschreven is erg waarderen.

Wij krijgen vaak een door de baas samengesteld paket met biologische producten. Daar word ik erg blij van.

Vorig jaar kregen we een bon, dat vind ik toch minder kerstpakket sfeer geven. Verpakking van het pakket vorig jaar was wel weer erg leuk.Afbeelding

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 02:07

Ik woonde vroeger in een buurt waar heel veel mensen bij de (toen nog) PTT werkten. Bij de eerstvolgende kleedjesmarkt op koninginnedag verkochten alle kinderen dezelfde meuk uit het kerstpakket, die natuurlijk geen hond wilde hebben.

Ik ben altijd blij met een bus goede slagroom. Die doe ik dan lekker op de warme chocomel. Dat is iets dat ik zelf niet koop, want nergens voor nodig, maar daarom juist extra lekker en luxe als je het krijgt.

Toen ik zelf ooit voor een wat groter bedrijf werkte, hadden we een heel leuk kerstpakket. Er was in een hal van het bedrijf een markt opgezet waar allerlei dingen te koop waren. Je kreeg 50 munten, ter waarde van ongeveer 50 euro, en die kon je uitgeven op die markt. Er was voor ieder wat wils; boeken, huishoudartikelen, dure wijn, foto's op canvas, echt vanalles. Je kon het ook schenken aan een goed doel. De meeste mensen zochten iets uit dat ze graag wilden hebben en gaven dan de rest aan het goede doel. Het was vooral ook heel leuk en gezellig, zo'n privé-kerstmarkt. Het was tegelijkertijd ook de kerstborrel. Nu heb ik daar niet zo'n behoefte aan, maar doordat het zo samen viel was wel iedereen er, en dan drink je toch even wat, tussen het shoppen door. Het is een wat andere ervaring dan een kerstpakket uitpakken, maar wel erg leuk, én je hebt iets dat je graag wilt hebben.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Wat vind jij leuk om in je kerstpakket te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 03:32

Wat je tegenwoordig vaak hoort is dat werknemers zelf hun pakket kunnen samen stellen bij de kraampjes die dan op het bedrijf komen te staan.

Wat ik bv van de pakketten (krijg ze helaas zelf niet meer) minder vond was bv wijn of speciale bieren terwijl wij allebei dit niet lusten/mogen. Of kinderspeelgoed terwijl wij nooit kinderen mogen krijgen. Bedrijf partner komt al paar jaar met een foeilijk klein rood of wit fleecekleedje met de meest verschrikkelijk geknipte franjes eraan zetten, ook heel saai elk jaar een bedrijfstrui die sowieso altijd besteld/gepakt kan worden daar. Helaas in dat bedrijf is de waardering er ook niet naar de werknemers en dat is ook terug te zien in de pakketten.

Ohh en ooit is lid geworden van staatsloterij door het gratis geschonken lot van de baas.....was iedereen ook heel blij mee nadat je automatisch lid werd daarna.

Verder mis ik het wel de kerstpakketten. Krijg ze zelf niet meer door ziekte maar het stukje waardering wat het bedrijf gaf waar ik toen werkte was altijd fijn.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wat vind jij leuk om in je kerstpakket te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 05:52

Jaren terug heb ik eens een mooie leren tas op wieltjes gekregen als kerstpakket. Die heb ik echt heel veel gebruikt als handbagagetas voor het vliegtuig.

En verder vind ik themapakketten leuk. Ooit eens eentje gehad rond Hollands eten. Die pannenkoekenpan gebruik ik nog steeds. Helaas zit er ook vaak spul in wat ik niet lust. Dat geef ik weg of blijft in de kast staan.

Tegenwoordig krijgen we een inlogcode van een online site. Daar kun je zelf een cadeau of cadeaubon uitzoeken.

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 06:41

Kaka schreef:
Voeg het bedrag alsjeblieft toe aan de eindejaarsuitkering. Alles beter dan dat een werkgever namens mij allerlei zooi aanschaft waar ik absoluut niet op zit te wachten (fleecedekens die ik nooit in de buurt van een open haard zou durven gebruiken ivm brandgevaar, broodroosters die stuk zijn na 1 keer gebruik, vieze snoepjes, blikken ragout of vlees, vazen en potten, tassen met bedrijfslogo - echt, waarom zou ik daarmee rond willen lopen >;) ).

En als je dan perse iets wilt geven, doe dan een bon waarbij je niet de keuze hebt uit naar de sauna gaan of iets van eerdergenoemde zooi.

denice schreef:
Ik weet iig wat ik niet wil krijgen, en dat zijn inderdaad spullen. Ik koop erg bewust en kan echt balen als er troepjes in zitten..


Mijn vorige baas had daar dus een handje van, die doos heb ik een paar keer geweigerd. Probeer ik een beetje bewust te leven, koopt de baas voor mij plastic wegwerpvoorwerpen.


Mijn vorige baas deed dus aan een eindejaarsuitkering (300 €) en ik mocht dat ieder jaar weer wegbrengen naar de belastingdienst...

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 06:46

smit_ilse schreef:
Wat je tegenwoordig vaak hoort is dat werknemers zelf hun pakket kunnen samen stellen bij de kraampjes die dan op het bedrijf komen te staan.

Wat ik bv van de pakketten (krijg ze helaas zelf niet meer) minder vond was bv wijn of speciale bieren terwijl wij allebei dit niet lusten/mogen. Of kinderspeelgoed terwijl wij nooit kinderen mogen krijgen. Bedrijf partner komt al paar jaar met een foeilijk klein rood of wit fleecekleedje met de meest verschrikkelijk geknipte franjes eraan zetten, ook heel saai elk jaar een bedrijfstrui die sowieso altijd besteld/gepakt kan worden daar. Helaas in dat bedrijf is de waardering er ook niet naar de werknemers en dat is ook terug te zien in de pakketten.

Ohh en ooit is lid geworden van staatsloterij door het gratis geschonken lot van de baas.....was iedereen ook heel blij mee nadat je automatisch lid werd daarna.

Verder mis ik het wel de kerstpakketten. Krijg ze zelf niet meer door ziekte maar het stukje waardering wat het bedrijf gaf waar ik toen werkte was altijd fijn.



Mijn werkgever (nou ja, 1 ervan, werk voor 2 bedrijven) organiseert ook ieder jaar een kerstmarkt, is heel gezellig en de waardebonnen die we niet opmaken gaan naar een goed doel.

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Wat vind jij leuk om in je kerstpakket te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 07:54

wij hebben het op werk dit jaar anders gedaan ipv voor iedereen het zelfde of een bon(die je vaak vergeet) hebben wij aan iedereen gevraagd een verlanglijstje te maken met producten tot een x bedrag. mag alles zijn wat ze kunnen bedenken. hier worden dan een dingen voor gekozen die wij dan bestellen en inpakken. Dan blijft het toch een beetje een verrassing maar krijgen ze toch iets nuttigs wat ze willen.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 08:19

Ceetje_bokt schreef:
Vorig jaar een bol.com-bon...eindelijk... geen doos met meuk en eten waar ik niet op zit te wachten. Dus ik wil graag een bon.


Dit dus. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 08:21

Ashleytjuhh schreef:
wij hebben het op werk dit jaar anders gedaan ipv voor iedereen het zelfde of een bon(die je vaak vergeet) hebben wij aan iedereen gevraagd een verlanglijstje te maken met producten tot een x bedrag. mag alles zijn wat ze kunnen bedenken. hier worden dan een dingen voor gekozen die wij dan bestellen en inpakken. Dan blijft het toch een beetje een verrassing maar krijgen ze toch iets nuttigs wat ze willen.

Oh dat is ook leuk ja :j.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wat vind jij leuk om in je kerstpakket te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:21

Ik vind trouwens dingen met het bedrijfslogo ook echt verschrikkelijk. Ik ga toch geen dekentje met het logo van mijn werk op de bank leggen... die dingen eindigen altijd als hondenspeelgoed oid.

Iets persoonlijks zoals hierboven is voorgesteld is wel heel leuk! Wel lastig alleen denk ik als het een groot kantoor is.

Het is trouwens niet zo dat ik ondankbaar ben, of de giften niet waardeer. Ik vind het met kerstpakketten altijd alleen zo zonde dat ze meestal bij het vuil/kringloop/kleedjesmarkt eindigen. Dan kost het een bedrijf veel geld en heeft eigenlijk niemand er plezier van.

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Wat vind jij leuk om in je kerstpakket te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:37

Ik krijg een cadeaubon van bol.com twv €100.
Ben daar heeeeeel blij mee, nu kan ik zelf wat leuks kiezen en het bedrag is ook nog eens mooi :)

Bij mijn vorige werkgever een rituals pakket gekregen, waar ik erg blij mee was!
En het jaar erop een parfum, waarmee ze plank mis sloegen :') Parfum is nogal persoonlijk.
En het jaar daarop een pakket met eten, wat imo ook altijd leuk is.

Dus... Cadeaubon, voedselpakket, ritualspakket. Daar maak je mij blij mee.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:45

Wij krijgen ieder jaar een pluijm (of iets anders met tzelfde idee) van 50 euro. Heb er bijvoorbeeld al een x bioscoopkaartjes van gehad en afgelopen jaar een kadobon van shoeby. Das best leuk om van een pluijm te kunnen doen vind ik. de spullen kies ik er nooit van. Meestal kies ik dan iets waar we alledrie iets aan hebben thuis, maar de shoeby kadobon van vorig jaar was een x echt voor mij 8-).

Ik vind dat leuk om te krijgen, hoewel, mijn vriend krijgt echt een uitpak-kerstpakket. Die vind ik ook altijd superleuk. Vorig jaar hadden we een fleecedeken, een vuurkorf (is mega veel gebruikt), lekkere nootjes, thee, echt een winterpakket. Eigenlijk zat er maar 1 ding in wat wij allebei niet lekker of leuk vonden (soort zoutjes).
Laatst bijgewerkt door Wennii op 29-11-19 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt