Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:37

daffie1986 schreef:
Waarom niet meerdere kleine tegoedbonnen van b.v. de plaatselijke slager/bakker/visboer/groenteboer/kaasboer/supermarkt en dat dan aanvullen met een kerstbrood b.v. Iemand die het niet ruim heeft kan dan zelf kiezen en heeft dan ook nog een ruime keuze.

Mijn schoonvader geeft altijd een kerst-/paasbrood

Ik zou niet voor meerdere kleine bonnen gaan, dan zit je vaak met het probleem dat je ze of niet op maakt (en 5x 2 euro op de kaart is toch 10 euro weggegooid) of dat ze moet bijbetalen en dat laatste wil je juist voorkomen als iemand het al niet breed heeft.

Ik vind het wel een lastige keus, aan de ene kant zou ik neigen naar een bon of iets zodat het wel aan iets leuks moet uitgeven, maar aan de andere kant is heel suf geld geven iets wat ontzettend kan helpen. 50 euro cash voor boodschappen of huur/gwl/schulden/watdanook is natuurlijk prettiger als je weinig te besteden hebt dan een etos bon, want alles wat je bij etos nodig hebt, verkoopt de action voor de helft van het geld.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:56

Wat een mooi gebaar! <3 Ik weet uit mijn directe omgeving dat een envelopje vaak meer gewaardeerd wordt. Ik zou denk een klein pakketje maken met wat lekker chocolaatjes en een fles Rituals ofzo en het envelopje dan aanvullen met het bedrag dat je overhoudt?

Ik vind het zo lief dat je eraan denkt!

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:57

inderdaad, kleinere bonnen zou ik ook niet doen.
Als je een 10 euro bon bij een slager krijgt, moet je al goed je best doen om er niet teveel boven te gaan zitten, en dan betaalt ze 5 euro extra voor een potje krabsla oid die je in de aldi voor 1 euro kan kopen, dus dan mis je het doel een beetje.
Ik zou dan eerder een groter bedrag geven van 1 bepaalde winkel (die ze al dan niet in meerdere keren kan opgebruiken) waardoor ze dan wat luxere productjes kan uitkiezen. en 5 euro extra betalen op een bon van 50 euro is minder erg dan 5 euro extra betalen op een bon van 10 euro (zeker als je 5 bonnen geeft bv).

ik zou gaan voor een leuk snoep/koekjespakketje van een bakker oid met een envelopje met wat zakgeld erbij. (of als je geen geld wil geven een groter snoeppakketje)

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:58

Ik zou persoonlijk oppassen met vlees/kaas/wijn. Dat is heel persoonlijk. Mij maak je er in ieder geval niet blij mee. Ik zou gaan voor of inderdaad een bakje luxe bonbons(als je weet dat ze van chocolade houdt) en een envelop met inhoud. Of een mooie bos bloemen wat het huis mooi oplfleurt en een envelop met inhoud.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:43

emr schreef:
Ik zou persoonlijk oppassen met vlees/kaas/wijn. Dat is heel persoonlijk. Mij maak je er in ieder geval niet blij mee. Ik zou gaan voor of inderdaad een bakje luxe bonbons(als je weet dat ze van chocolade houdt) en een envelop met inhoud. Of een mooie bos bloemen wat het huis mooi oplfleurt en een envelop met inhoud.

Dat is inderdaad zo.
Wij meenden het ooit goed, een lekkere fles wijn (vonden wij dan), chocolade en een mooie kaart met 50 euro erin gegeven.
Nou, ik kreeg alleen de opmerking dat de wijn niet lekker was, vond ze te zoet, ze had liever een cava brut gehad :')

Kaplaars

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:49

Wat lief!

Ik heb dit jaar een tasje gemaakt met een paar grappige dingen: kerstsokken, kerstmuts voor de hond, confetti kanon. En daarbij een mooi tijdschrift, nootjes, chocolaatjes, en een cadeaubon.
Lekker wat om uit te pakken! Daar hou ik zelf ook altijd van.

(Maar onze hulp komt al jaaaren en zonder haar stort hier alles in :D )

nimbletje
Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:55

emr schreef:
Ik zou persoonlijk oppassen met vlees/kaas/wijn. Dat is heel persoonlijk. Mij maak je er in ieder geval niet blij mee. Ik zou gaan voor of inderdaad een bakje luxe bonbons(als je weet dat ze van chocolade houdt) en een envelop met inhoud. Of een mooie bos bloemen wat het huis mooi oplfleurt en een envelop met inhoud.


Mij ook niet. Ik drink geen alcohol en lust geen kaas. Ik zou een thee pakket dus wel waarderen, want ben een echte thee drinker. Ik zou ook gaan voor een envelopje met chocola of een kerstbrood, of snoepjes als ze dat lekker vindt.


Toen wij nog een hulp hadden gaven we ook meestal een klein pakketje met wat lekkers en 50 euro.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:57

Ik zou gaan voor een lekkernij met een enveloppe.
Ik zou denk ik geen alcohol doen, tenzij je weet wat ze graag drinkt. Zou iets van lekkere luxe bonbons doen.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:58

Sassy schreef:
emr schreef:
Ik zou persoonlijk oppassen met vlees/kaas/wijn. Dat is heel persoonlijk. Mij maak je er in ieder geval niet blij mee. Ik zou gaan voor of inderdaad een bakje luxe bonbons(als je weet dat ze van chocolade houdt) en een envelop met inhoud. Of een mooie bos bloemen wat het huis mooi oplfleurt en een envelop met inhoud.

Dat is inderdaad zo.
Wij meenden het ooit goed, een lekkere fles wijn (vonden wij dan), chocolade en een mooie kaart met 50 euro erin gegeven.
Nou, ik kreeg alleen de opmerking dat de wijn niet lekker was, vond ze te zoet, ze had liever een cava brut gehad :')

Maar dat vind ik dan gewoon onbeleefd van de ontvanger. Ik drink ook geen wijn (sterker, ik vind het eigenlijk heel erg vies :+ ). Maar als ik ergens een fles krijg van iemand, dan zal ik altijd heel vriendelijk bedanken, en als ze vragen nadien hoe die beviel zal ik aangeven dat die lekker smaakte (hoeft niet door mij te zijn :D ).
Meestal krijg ik dergelijke cadeau's toch maar eenmalig van mensen die veraf staan, dus geen vrees dat ik uiteindelijk 20 flessen wijn krijg. (en indien wel, er is altijd wel iemand die het wel lust / er blij mee is)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:00

Ja tuurlijk ga je bedanken. Maar als je iets kan geven waarvan je meer zekerheid hebt dat de ontvanger het lekker gaat vinden doe je dat toch gewoon?

Marocje
Berichten: 5602
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:09

Vorig jaar kwam ik binnen bij mijn schoonmaakadres, lag er een envelop met mijn naam.. zat er een kaart in met 2x€50.- ‘bedankt voor al je hulp, jullie ook prettige feestdagen!’ Ik was echt helemaal ontroerd en eigelijk blij dat ik daar alleen was..

Dit zijn wel de uitzonderingen hoor.

Op andere adressen lag er bijvoorbeeld een kerstpakket, samengesteld door henzelf: met kaartje erbij vond ik echt het leukste (persoonlijkste). Gaat er dan niet om dat er dan nog een bedrag in zit (uiteraard heel welkom) maar dat het echt voor mij was samengesteld.

Op 1 adres, waar de mensen ieder een bedrijf hadden met tig werknemers, heb ik niks gehoord of gezien. Dat voelde toch echt heel naar, vooral omdat ik mooie pakketten had zien staan voor hun werknemers. Elke keer als ik kwam lag er een briefje met wat ze gedaan wilde hebben. De keer voor kerst een briefje dat ik de week erop niet hoefde te komen omdat ze kerst op hun winteradres vierden.
Ander adres dacht er gewoon niet aan. Ook helemaal niet erg, wist dat hij het waardeerde dat ik daar schoonmaakte en dat is voor mij echt belangrijker.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:45

Marocje schreef:
Op 1 adres, waar de mensen ieder een bedrijf hadden met tig werknemers, heb ik niks gehoord of gezien. Dat voelde toch echt heel naar, vooral omdat ik mooie pakketten had zien staan voor hun werknemers. Elke keer als ik kwam lag er een briefje met wat ze gedaan wilde hebben. De keer voor kerst een briefje dat ik de week erop niet hoefde te komen omdat ze kerst op hun winteradres vierden.
Ander adres dacht er gewoon niet aan. Ook helemaal niet erg, wist dat hij het waardeerde dat ik daar schoonmaakte en dat is voor mij echt belangrijker.


Dat is wel zuur.. want eigenlijk ben jij ook gewoon hun werknemer..

Marocje
Berichten: 5602
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:48

xGoldenHero schreef:
Marocje schreef:
Op 1 adres, waar de mensen ieder een bedrijf hadden met tig werknemers, heb ik niks gehoord of gezien. Dat voelde toch echt heel naar, vooral omdat ik mooie pakketten had zien staan voor hun werknemers. Elke keer als ik kwam lag er een briefje met wat ze gedaan wilde hebben. De keer voor kerst een briefje dat ik de week erop niet hoefde te komen omdat ze kerst op hun winteradres vierden.
Ander adres dacht er gewoon niet aan. Ook helemaal niet erg, wist dat hij het waardeerde dat ik daar schoonmaakte en dat is voor mij echt belangrijker.


Dat is wel zuur.. want eigenlijk ben jij ook gewoon hun werknemer..

Precies. Ik ga ervan uit dat ze het gewoon vergeten zijn, want zij waren bijv ook het enige adres waar ik vakantiedagen kreeg en doorbetaalden bij ziekte. Met het gaf toch echt een rotgevoel.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:08

Ik zou iets van rituals kopen met een lief kaartje en een extraatje.
Stukje luxe voor haarzelf.
Lekker bodycreme of doucheschuim.

Mirjam79

Berichten: 1710
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:17

Wij kopen vaak een pakketje van de warme bakker met een gevulde envelop erbij.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78507
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:23

Ik maakte altijd een mooi pakketje met etenswaren die langer houdbaar waren. Mijn werkster had het ook niet breed. Wel gek van dieren en vogels, dus er zat ook flink verwennerij voor haar honden en katten in en genoeg om de hele winter de vogels in de tuin te voeren.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:48

Mando schreef:
Ik zou iets van rituals kopen met een lief kaartje en een extraatje.
Stukje luxe voor haarzelf.
Lekker bodycreme of doucheschuim.

Ja dit!!
Eten kopen ze toch wel met de feestdagen en geld is een beetje saai.
Als je krap bij kas zit zijn juist die extra luxe artikelen voor jezelf het laatste wat je koopt.
Daarnaast evt nog een envelopje want een goede betrouwbare hulp is onbetaalbaar!

Bitchy
Berichten: 314
Geregistreerd: 29-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 01:16

Heeft ze een auto? Dan zou je ook kunnen overwegen om een brandstofbon te kopen en die leuk te verpakken.

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 12:31

Even een update :D

Bedankt voor alle input, precies de reden dat ik het ook lastig vindt, iedereen denkt er anders over.

Ik heb bedacht om mijn budget met 20-25 euro op te hogen, zodat ik een mandje met wat echt luxe dingetjes kan doen, bij een chocolatier vandaan (koekjes, chocolade etc) en daarbij gewoon mijn 50 euro in een envelopje kan doen, zodat ze zelf kan bekijken wat ze ermee wil.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Re: Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:36

Super lief ts!

Ik zag dat we voor onze schoonmaakster een envelopje hadden, iets van de Rituals plus een kerstolletje van de bakker.

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 12:38

Een kerststol is een beetje jammer denk ik in mijn geval. Ik ben bakker en heb ze heel veel zelf gemaakt :')

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Kerstpakket voor de schoonmaakster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:49

Super lief gaat ze vast blij mee zijn!!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:51

Wat lief!
Ik denk dat je zo wel iets leuks hebt gehaald, ruim genoeg om zelf wat te laten kiezen maar ook zeker nog persoonlijk en de moeite in gestoken om echt waardering te laten blijken :j

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:05

Mijn moeder werkt ook als schoonmaakster voor enkele uren per week, en is altijd het meest blij met een envelopje. :j

Van mij heeft ze een lekkere kappersbon gehad.

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 22:37

Vandaag hebben we het even gebracht en ze was er heel blij mee. Tranen in dr ogen en had echt niet gehoeven. Bedankt voor alle tips en ideeën !