Kerst alleen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:46

Ik heb echt niets met kerst! Gewoon lekker thuis met de honden, chinees halen, prima hoor :+

Vind het sneuer de mensen die met tegenzin alle familie afgaan omdat dat `verplicht`is, terwijl ze liever lekker thuis blijven.


Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:19

leestmee schreef:
sharoontje schreef:
Ik vind het ook sneu als mensen alleen zijn met kerst, in mijn ogen hoort niemand met kerst alleen te zijn :o Uiteraard zijn er mensen die dit zelf fijn vinden, maar dan vind ik het alsnog sneu :')


Waarom hoort alleen met kerst niemand alleen te zijn en niet op een random dag. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Er zitten zat mensen het hele jaar door eenzaam te zijn.
Maar alleen met kerst worden dit soort uitspraken gedaan.



Oh zeker niet alleen met kerst hoor, vind het sowieso erg als mensen eenzaam zijn. En snap ook zeker wel dat mensen bewust kiezen voor alleen te zijn met kerst en ik noem ook niemand zielig :)
Weet niet precies hoe ik het moet verwoorden, omdat ik gewend ben aan drukte met de kerst. Maar ieder zijn ding natuurlijk, ieder zijn goed recht :)

Dus ik leef vandaag, want de morgen is mij niet beloofd.. :):)

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Kerst alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 21:38

Kerstavond vieren we altijd met het gezin (als in mijn ouders met kinderen en eventuele aanhang) en dat is altijd super gezellig.

De kerstdagen ben ik nog wel alleen, maar ik verwacht nog wel ergens iets met vrienden of broer te kunnen plannen. Vind het toch wel leuk om met die dagen iets te doen :)

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Kerst alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 21:42

Waarom is het direct zielig om alleen thuis te zijn met kerst?

Ik hecht er weinig waarde aan. Je eet ff wat anders dan normaal, maar vaak werk ik tweede kerstdag en vind ik het totaal niet erg om lekker in een joggingbroek op de bank neer te ploffen en niks te hoeven.
Ik zie mijn familie vaak genoeg waardoor het met kerst niet als speciaal of extra voelt. Ik heb geen schoonfamilie waar je ‘verplicht’ heen moet dus daar ook druk achter/vandaan..

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Kerst alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 21:43

Ik! *\o/*
Alhoewel, met 3 honden is het ook niet alleen. Eigen keus, dus ook niet zielig!
Fok kerst.

http://www.skyesearchdogs.nl
Reddingshonden, mantrailen, vlaktezoeken, detectie

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 21:48

Trui schreef:
ik vind jullie allemaal zo zielig...

Of je nou op een doordeweekse woensdag alleen zit, of met Kerst :+

Zelf ben ik met Kerst niet alleen.

*pum*

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Kerst alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 21:53

Vorig jaar heb ik een kerstdag alleen gezeten. Vriendlief ging naar zijn ouders. Ik bleef thuis, heerlijk!
Overdag naar mijn paard gegaan. En in de avond lekker gekookt en daarna met een wijntje op de bank. Lekker tv kijken en kroelen met de katten.

Wil dat dit jaar weer! Ben bang dat ik dit jaar verplicht ben naar mijn schoonouders te gaan. Blegh

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 21:55

Hier vieren we het de 23e met familie maar met kerst zelf ben ik weer alleen. Denk dat ik net als vorig jaar maar op stap ga, was nog best gezellig :')

[o]

black_kelpie

Berichten: 7810
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 21:55

Trui schreef:
nee vind t oprecht zielig als je alleen zit

Joh, ik zou maar al te graag alleen zitten met hond en kat op schoot, een lekker glas wijn en Netflix aan. Helaas heb ik wel verplichtingen, ik vind er geen hol aan :')

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 21:57

sharoontje schreef:
Oh zeker niet alleen met kerst hoor, vind het sowieso erg als mensen eenzaam zijn. En snap ook zeker wel dat mensen bewust kiezen voor alleen te zijn met kerst en ik noem ook niemand zielig :)
Weet niet precies hoe ik het moet verwoorden, omdat ik gewend ben aan drukte met de kerst. Maar ieder zijn ding natuurlijk, ieder zijn goed recht :)

Nee, je noemt niemand zielig, maar de term 'sneu' suggereert wel behoorlijk in die richting >;)

Ik weet nog niet of er een uitnodiging aankomt, maar stiekem hoop ik van niet <<)
En anders bedank ik hoogstwaarschijnlijk alsnog.

Heerlijk languit met een fleecedekentje en een kat op schoot, een kerstfilm ergens op een BBC-kanaal, soep op het fornuis, lekkere hapjes voor mens en kat, en dan een ovenschotel die ik niet wekelijks maak om mezelf te verwennen <3 *\o/*

Let the feast begin {:) *\o/* <|-

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Kerst alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:02

Ik vind mensen die bewust kiezen om alleen te zijn niet zielig. Mensen die graag kerst met anderen vieren maar niemand hebben en dus alleen zijn, vind ik wel zielig.

Ik zou ook graag kerst alleen vieren. Maar helaas die verplichtingen... onze dagen zijn vol gepland. Ag ja, volgend jaar zullen we met kerst niet in NL zijn en dus met zn 3tjes.

Rex & Jazz

Wranglerbutt

Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:05

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *\o/* eindelijk weer eens een Kerst alleen!
Ik verheug me er enorm op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:07

Ik ben begin november geëmigreerd naar de VS, ik ken hier niemand en mijn man is op uitzending tot maart. Dus ja, ik ben alleen :')

Ik geef niks om kerst dus het maakt me niet zoveel uit := Iemand zielig noemen vind ik nogal overdreven :')

Wranglerbutt

Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:08

Nessa schreef:
Overdag naar mijn paard gegaan. En in de avond lekker gekookt en daarna met een wijntje op de bank. Lekker tv kijken en kroelen met de katten.

Klinkt als de perfecte Kerst! _/-\o_ Misschien zelfs boek ipv film :o

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Kerst alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:30

YES, eindelijk een alleen kerst vieren topic *\%/* :+

Ook ik breng kerst min of meer alleen door. Geen familie meer in leven (of ik wil ze niet meer zien) dus qua die richting geen verplichtigen en vrienden hebben allemaal of net een kindje of gaan dan bevallen of zijn net gaan samenwonen of hebben net een nieuwe vriend/in. Dus die hebben hun dagen al volgegooid.

Ik ga wel werken, zodat collega's lekker bij vrienden en familie kunnen zijn. Ben ik lekker rustig alleen met alle paardjes. Natuurlijk wel samen brunchen maar verder niks. Zal niet meer dan 4 uurtje per dag wezen.

Ik zit dan wel midden in een verhuizing (al ga ik dan proberen al om geschakeld te zijn) Ben ik nog in mijn oude huis gaat mijn meter grote gourmetplaat aan en ga ik lekker gourmetten met een goede film aan (desnoods een dvd erin) en in mijn nieuwe huis ga ik........ geen idee eigenlijk nog. Als mijn eettafel mee gaat kan mijn giga gourmet ook mee. Anders verkoop ik dat ding....

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Kerst alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:44

Ik zou graag een avondje voor mezelf hebben komende kerst.. Maar ik zit helaas 3 dagen+avonden vol geboekt :\

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Kerst alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:49

Wil iemand met me ruilen? Dan ga ik alleen zitten en mag jij hier fijn de verplichtte rondjes doen....

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:04

Siamsmeesje schreef:
sharoontje schreef:
Oh zeker niet alleen met kerst hoor, vind het sowieso erg als mensen eenzaam zijn. En snap ook zeker wel dat mensen bewust kiezen voor alleen te zijn met kerst en ik noem ook niemand zielig :)
Weet niet precies hoe ik het moet verwoorden, omdat ik gewend ben aan drukte met de kerst. Maar ieder zijn ding natuurlijk, ieder zijn goed recht :)

Nee, je noemt niemand zielig, maar de term 'sneu' suggereert wel behoorlijk in die richting >;)

Ik weet nog niet of er een uitnodiging aankomt, maar stiekem hoop ik van niet <<)
En anders bedank ik hoogstwaarschijnlijk alsnog.

Heerlijk languit met een fleecedekentje en een kat op schoot, een kerstfilm ergens op een BBC-kanaal, soep op het fornuis, lekkere hapjes voor mens en kat, en dan een ovenschotel die ik niet wekelijks maak om mezelf te verwennen <3 *\o/*

Let the feast begin {:) *\o/* <|-



Hey voel je niet zo aangevallen *\o/*
Zo bedoel ik mijn post niet...
Kan niet zo goed verwoorden wat ik bedoel, dus laat ik het hierbij :')

Dus ik leef vandaag, want de morgen is mij niet beloofd.. :):)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:14

sharoontje schreef:
Hey voel je niet zo aangevallen *\o/*
Zo bedoel ik mijn post niet...
Kan niet zo goed verwoorden wat ik bedoel, dus laat ik het hierbij :')


Ach, hetzelfde gevoel zullen mijn collega's ook hebben. Wordt nu prompt uitgenodigd voor feestjes. Ze willen niet dat ik alleen zit. Vinden het sneu, zielig, vreemd of apart. :') Ben niet apart, ik ben ik :+

Ah, ik kan er echt mee leven. Meet me, myself and I. *\o/* :+ Heerlijk. Slapen wanneer ik moe ben, achter de laptop zitten of juist lekker tv kijken. Of in bad stappen met een goed boek en een glas wijn. Of allemaal kleine hapjes in huis en de lounge gedeelte van de bank ombouwen tot een buffet tafel waardoor ik urenlang niet hoef op te staan. Of te wel heerlijk lui. I LOVE IT.



Ik ga, denk ik, maximaal naar 2 dingen. Met een dobbelsteen gooien voor kadotjes ofzo) en 1 eetpartij. Dan is iedereen weer happy en kan ik daarna weer op mijn eilandje gaan zitten.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:19

Ik voel me zeker niet aangevallen, maar het is ieder jaar hetzelfde liedje. Een leuk topic voor iedereen die graag alleen wil zijn, en dan komen daar weer de sneu-, zielig- en medelijdenriedeltjes langs waar niemand hier op zit te wachten :+
Laat ik het anders ook eens op een andere manier verwoorden: het zou wel eens leuk zijn als andere mensen het ook spontaan leuk voor ons zouden vinden, ook al vieren ze het zelf liever anders {:)

Mijn zus heeft graag iedereen er bij, maar snapt inmiddels wel dat ik zeer geniet van een dagje zonder gezelschap. We gunnen het elkaar dus :j
Ik heb kerst niet nodig om gezellig samen te kunnen zijn :D

@Chamion.... Dat is ook wel een goed idee, kleine kadootjes kopen en dan met een dobbelsteen gooien :j

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar


Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:22

siamsmeesje; na dit bericht zal ik mijzelf ook zeker verwijderen uit dit topic _/-\o_ 1e keer dat ik überhaupt in dit topic reageer, maar hey de boodschap is duidelijk :')

Dus ik leef vandaag, want de morgen is mij niet beloofd.. :):)

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:01

Siamsmeesje schreef:
Ik voel me zeker niet aangevallen, maar het is ieder jaar hetzelfde liedje. Een leuk topic voor iedereen die graag alleen wil zijn, en dan komen daar weer de sneu-, zielig- en medelijdenriedeltjes langs waar niemand hier op zit te wachten :+
Laat ik het anders ook eens op een andere manier verwoorden: het zou wel eens leuk zijn als andere mensen het ook spontaan leuk voor ons zouden vinden, ook al vieren ze het zelf liever anders {:)

Mijn zus heeft graag iedereen er bij, maar snapt inmiddels wel dat ik zeer geniet van een dagje zonder gezelschap. We gunnen het elkaar dus :j
Ik heb kerst niet nodig om gezellig samen te kunnen zijn :D

@Chamion.... Dat is ook wel een goed idee, kleine kadootjes kopen en dan met een dobbelsteen gooien :j

TS zegt toch nergens dat zij het leuk vind om alleen te zijn met Kerst? :) Jij wel dat is wel duidelijk, maar misschien is dat de insteek wel niet van haar topic. Tegen je wil alleen zijn met Kerst wat overal als zo'n familie en vrienden feestdag wordt gepromoot lijkt mij echt heel naar en in die zin vind ik dat wel vervelend voor die persoon (en dus zielig), maar dan heb je het over ongewenst alleen en dus niet over jou en een aantal anderen hier.

Van mij kan het nooit kerstig genoeg zijn, hele familie bij elkaar, spelletjes, schreeuwende neefjes en nichtjes, de hond die stiekem een kerstkransje uit de kerstboom pikt, etc. Maar soms er even uit om die hond uit te laten of een rondje paardenvoeren is dan ook heerlijk en ik snap het wel als mensen het te druk vinden allemaal.

In ieder geval komt het erop neer dat ik hoop dat iedereen de kerst heeft zoals hij of zij die voor zich ziet of dat nu alleen of met de hele buurt is. <|- <|-

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

lor1_1984

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:07

Trui schreef:
ik vind jullie allemaal zo zielig...

Ik ben alleen met de kerst maar ben absoluut niet zielig hoor. :+
Ik maak er gewoon mijn eigen feestje van: cadeautjes uitpakken, lekker met de hond struinen in het park, in de stad een bakkie koffie doen als er wat los is, filmmarathon houden in mijn pyjama met een dekentje/kat/hond/lekkers op de bank, gourmetten/fonduen of iets anders eten wat je normaal niet zo snel maakt, puzzelen, tutten.
Maar vooral: geen verplichtingen en de bijbehorende stress. *\o/*

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:28

En nu valt iedereen dus over mij omdat ik mezelf nog steeds niet als zielepoot wil zien _O-

Ik had nog het een en ander in gedachten, maar ik zet het maar niet neer. Krijg het nooit zo getypt dat mijn bedoeling overduidelijk en slechts voor één uitleg vatbaar zal zijn, dus dan laat ik het maar. Geen zin in nog meer gehannes over taal.

@lor1_1984, jij doet precies zoals ik :D

@Depende, van mij kan het ook niet kerstig genoeg zijn, serieus waar <|- {:) (boom staat bv van na sinterklaas tot zeker februari, ik tel af naar kerst - te beginnen wanneer de boom ingepakt is, en jaarrond staan er nog steeds kerstdingetjes in huis, zelfs op stal ben ik in kerststemming <|-)
Maar dan wel graag zonder de schreeuwende neefjes en nichtjes en al helemaal zonder de (imo suffe) spelletjes of muziekprogramma's.
En ik gun het iedereen van harte die daar van geniet (ja, vroeger deed ik dat ook), maar inmiddels geniet ik veel meer in m'n eentje. Heerlijk naar al m'n lichtjes kijken, andere verlichting uit, boom in vol ornaat *\o/*

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:50

Zielig? Ik vind de mensen zielig die verplicht alle familie afmoeten waar ze geen zin in hebben, verplicht de schijn ophouden aan een gespannen kerstdiner. Hoe houden we het gezellig, niet teveel zeggen, is de dag al voorbij? Dan alleen morgen nog naar schoonloeder en dan is het weer voorbij.

Als je alleen bent kan je lekker bankhangen in je pyjama of onesie, leuke films op of YouTube kijken. Lekker eten en drinken wat en wanneer je wilt. Niemand die aan je hoofd zeurt dat de visite droog staat of dat er eten gemaakt moet worden, of dat je je wel netjes aan moet kleden want we gaan zo weg.
Pffffff

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Amyyy, Doedatje, eroslover, Josien_, Westhof, YandexBot en 194 bezoekers