Sinterklaas jeugdsentiment

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:32

Blijft leuk idd zelfs nu onze dochter voor het eerste jaar niet meer gelooft (zo jammer....) gaan we wel gezellig het Sinterklaasjournaal kijken :j



SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:09

Daarom fijn als we dat buiten dit topic kunnen houden. Het is een kinderfeest en wij hebben gisteravond heerlijk samen op de bank gezeten. Grappig dat ze hoewel ze dus weet dat Sinterklaas nu niet meer bestaat, wel meteen in het verhaal zat.

Vroeger toen ik klein was, kwam de Sint niet vaak op tv. De landelijke inkomst en bij Sesamstraat, dat was het wel zo'n beetje. Wij hadden een langspeelplaat met verhalen en liedjes van Sinterklaas. Voor hier thuis vind ik de cd van VOF de Kunst nog steeds geweldig. Al blijven de echte klassiekers natuurlijk ook mooi om mee te zingen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:35

Jolien87 schreef:
Ik vind het overigens wel een hele eer om Sinterklaas in persoon in dit topic te mogen ontmoeten. _/-\o_


Sinterklaas heeft een account op bokt <:) :j al is hij geen hele actieve bokker.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:43

Ik heb echt heel lang heilig geloofd. Mijn dochter is precies zo. Maar omdat ze in groep 5 Sinterklaas anders gaan vieren en vorig jaar al merendeel van de klas niet meer geloofde haar het een aantal weken terug verteld toen ze over Sinterklaas begon. Ik vond het niet leuk want je sluit zo'n leuke fase af. Gelukkig was ze heel duidelijk, ze wil het perse vieren. Vooral om de [o] [o] [o] [o] [o] [o] [o] natuurlijk :D{

En ze zag meteen de voordelen ook er wel van in, ze zei gelijk dan kan ik mijn lijstje gewoon aan jullie doorgeven. Eehm ja tuurlijk :') dat deed je eerst ook al maar dan via een omweg :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:57

Ja Bram is zo goed. Die reclame van Bol.com is ook de enige reclame die ik leuk vind. Vorig jaar nog een film gekeken waarin hij Sinterklaas was. Briljant die humor. Ik kwam een aantal keer niet meer bij terwijl mijn dochter zoiets had van, waarom lach jij nou?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:15


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:42

Heb hier thuis ook nog een pak liggen. Maar dat gaat nu echt niet meer passen helaas. Ook ooit te groot gekocht maar die kinderen groeien veel te snel. Die van mij wel iig. Kan me herinneren dat we vroeger op school in de poppenhoek een sinterklaas en pietenpak hadden. Daar is veel mee gespeeld.

Wij hebben een echte schimmel:

Afbeelding

Hij is alleen nog niet zo geschikt want hij schrikt zelfs van zijn eigen schaduw :') iets meer training nodig nog. En ietsje witter worden moet hij ook nog /3 <<)

Zo'n pepernotenpaard is ook heel leuk :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:42

Ik vind de nieuwe hoofdpiet ook nog even wennen. Maar die importeurs heb ik me gister om bescheurd, wij zijn importeurs wij voeren helemaal niks uit :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:01

Ze nemen de discussie wel op de hak hoor. Het is iig wel voorbij gekomen. Gister werd letterlijk gezegd dat niet zeker was of het door kon gaan, dat Terneuzen de intocht niet wilde en dat ze daarom naar Zaandam gingen. Kwartje van de plaatjes icm een bepaalde grootgrutter die uit Zaandam komt viel bij mij gister ineens. Dan is idd wel extra grappig dat Frank die in alle Jumbo reclames zit plaatjes uitdeelt.

Mijn ouders lieten altijd de buurman aankloppen. Mijn ouders zaten dus ook gewoon in de kamer. Stond er ineens een zak voor de deur.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:15

Ja hij was weer goed vandaag. Al vind ik het jammer dat Jan Boerenfluitjes pas 1 keer langs is gekomen. Die vind ik ook zo grappig. En dat echtpaar gespeeld door Bert Visser en Brigitte Kaandorp mogen van mij ook nog wel langs komen :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 08:44

Ja dat liedje van Hendrik Haan moest ik ook meteen aan denken. Dacht dat iedereen dat liedje wel kende. Hoort wel bij de opvoeding vind ik, de liedjes van Annie MG Schmidt :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:49

Wij zitten ook op de bank. Lijkt een andere Amerigo als vorig jaar?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:11

Toch goed gezien. Die vorige had een beetje een ramsneus herinner ik me. Dit is wel een mooie witte.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 18:28

Ik kijk sowieso niet meer naar DWWD. Zitten altijd dezelfde gasten. En Mathijs ben ik ook wel klaar mee.

Mijn dochter weet inmiddels wel hoe het zit maar zei gisteren bij het naar bed gaan dat ze toch nog wel een beetje in Sinterklaas gelooft. Vond ik zo schattig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:24

Nee poesjes kijken we niet maar vond het voorstukje erg lijken op een tv programma met cavia's wat vroeger op tv was.

Ik heb gister blauw gelegen om Jan en Helma. Hoop dat ze nog een keer voorbij komen :j :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:15

Meestal zitten we nog te eten dan. Maar misschien toch eens kijken. Ja Jan en Helma moet je zeker terugkijken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, ComscoreBot, djodjodjo, Dominique_96, Gee, GrapeshotBot, Imhrien, Inney, Josien_, katinker, roucha1, Sabbientje, Telpeva, VuurVleugels en 48 bezoekers