Sinterklaas jeugdsentiment

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Sinterklaas jeugdsentiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:20

Wij keken altijd op televisie de intocht, met Bram vd Vlugt, Aart Staartjes, Michiel Kerkebosch (wegwijspiet) en nog heel veel die ik nu vergeet. In ons dorp was geen intocht. Die avond de schoen zetten en elke zaterdag tot aan sinterklaas. Elke zondag vroeg wakker natuurlijk.
Dat schoen zetten, iig 1x per periode hebben we gedaan tot we uit huis waren :')
Op de middag dat we het vierden met opa en oma, tante en nichtjes altijd vol spanning wachten op het gebons op de deur. En later, toen we al iets ‘vermoeden’ op de tijd dat de cadeautjes ongeveer wel zouden komen bij de voordeur wachten om te kijken wie er zou aankloppen. Maar uiteraard kwamen toen de pakjes via een andere deur, of op een andere manier,. dus we hebben nooit ontdekt wie er nou toch die cadeautjes neerlegde -O-

En sinterklaas in Sesamstraat op 5 december! Jaa, jeugdsentiment.

Toen ik al een stuk ouder was keek ik altijd de club v sinterklaas. Vind het nog steeds geweldig, heb de dvdbox van serie 1t/m5 8-)

[o]


verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Sinterklaas jeugdsentiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:23

Hier weer gestart met Sinterklaasjournaal kijken. Ik vind sinterklaas eigenlijk nog veel leuker nu ik zelf een kind heb dan toen ik kind was :')
Het is zo prachtig om te zien hoe een kind helemaal opgaat in het verhaal (ok, de mijne nog niet echt, nu 2,5, maar begint er wel wat van te begrijpen)

Heb ook alle cadeautjes al binnen en ingepakt en kan niet wachten om er wat in zn schoen te stoppen en pakjesavond <3

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Sinterklaas jeugdsentiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:56

Ik vind de intocht niet meer leuk sinds Aart en Bram er niet meer bij zijn :')

Maar ga me er wel weer instorten nu mijn kind 2,5 is en er ook wat van gaat snappen :D Dit wordt zijn jeugdsentiment, met Dieuwertje Blok en Jeroen Kramer, dus ik zet me erover heen :)F

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:26

Niels vd Laan is nu die verliefde hoofdpiet :P

Ik vind roetveeg en helemaal zwarte pieten een prima oplossing :j volgens mij zijn er meer roetveeg dan zwart dus de overgang zal vast geleidelijk gaan.
Voor de kids maakt het niks uit.

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Sinterklaas jeugdsentiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:39

Joh, kleuters hebben het nog niet eens door als je je ter plekke voor hun neus omkleed als zwarte piet/Sinterklaas.
Die vinden hoogstens dat de stem lijkt op iemand die ze kennen oid.
Zou niet bang zijn voor herkenning.

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 18:54

Borstplaat! Wel zelfgemaakt. Die uit de supermarkt hoef ik niet :')

Net als marsepein, van de bakker heerlijk. Uit de supermarkt smaakt niet eens naar amandelen :+

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:52

SusanH schreef:
Ja dat liedje van Hendrik Haan moest ik ook meteen aan denken. Dacht dat iedereen dat liedje wel kende. Hoort wel bij de opvoeding vind ik, de liedjes van Annie MG Schmidt :j


Is toch van VOF de kunst?
Of hebben die er een liedje van gemaakt met de tekst van Annie Mg schmidt?

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:07

Ik :')
En mijn kind ook maar die begrijpt daar ook de helft niet van :P

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Sinterklaas jeugdsentiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 18:09

Oh huh, ik reageerde op jouw post, maar nu is ie weggegaan? Nu staat het een beetje raar :P

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Sinterklaas jeugdsentiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:39

Hier ook wel alleen met sinterklaas cadeautjes hoor. Ik vind het onzin om de kids met kerst ook nog te overladen met cadeaus. Zou ook niet weten wat ik dan allemaal nog moet kopen.
Dus met Sint elke zaterdag vanaf de aankomst de schoen zetten tot aan pakjesavond. En dan een zak cadeautjes. Wat overigens ook niet overdreven veel en groot is.

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Sinterklaas jeugdsentiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:59

Haha, maar dat hoort wel bij die Paul de leeuw show. Ik vond m dit jaar nog aardig beschaafd, het is wel eens veel erger geweest :')

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Sinterklaas jeugdsentiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:02

Dat is al jaaaaaren niet meer :(

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Sinterklaas jeugdsentiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:00

Jaaa, pakjesavond hebben wij zondag gevierd. Met de familie en 3 kleine kinderen. Ik voelde me echt weer even terug in mijn jeugd; de spanning, de zenuwen bij het gebons op de deur, de verrassing als er dan zakken vol cadeaus voor de deur staan... <3 Heerlijk om de kids te zien genieten van de kadootjes :)

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Ashleytjuhh, Charlies, Eefje_Sammy, eva1969, Lanoca, Leukertje, luuntje, LWDaisy, Tucktuck, ulaantje, VuurVleugels, xmirax, xPearl en 67 bezoekers