2018: van zwart naar wit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

2018: van zwart naar wit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 14:08

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder een topic heb aangemaakt in EJL-ITP, maar ik vind het toch wel heel leuk om dat voor dit jaar wel te doen.

2018 begon met het dressuurmatig verder trainen van Floris, mijn bijrijdpaard en maatje, een Friese ruin van rond de 10 jaar. Het trainen ging met ups maar ook vooral veel downs, en dat vond ik best lastig af en toe. Het was eigenlijk mijn streven om met hem te gaan starten, maar we waren er nog steeds niet klaar voor voor mijn gevoel. Floris is erg sensitief en mede daardoor niet de makkelijkste. Ook met mij ging het niet best, eind januari kwam ik thuis te zitten met een burn-out. Ik had nauwelijks energie, maar genoot met volle teugen van de 2 keer in de week dat ik naar Floris kon. Mijn lijf werkte ook niet mee, ik had erg veel pijntjes die niet echt te verklaren waren. Rustig trainden we door.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Ik merkte dat ik absoluut niet fijn in het zadel zat, dus ik besloot een eigen zadel aan te schaffen. Dit scheelde een hoop en ik kon veel beter blijven zitten.

3.
Afbeelding

4. Ook maakten we af en toe een sprongetje, waar Floris heel enthousiast van wordt!
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Begin van de zomer deden we mee aan een super leerzame clinic van Sander Marijnissen, en mijn vriend kwam kijken!
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Ondertussen ging het met mij nog niet goed, ik was bezig met een revalidatietraject en ging op vakantie naar Italie, waar ik heerlijk heb gereden. Het rare was, mijn pijntjes waren weg. Zou het dan toch te maken hebben met de manier van lopen van Floris?

Eenmaal thuis was ik heel blij Floris weer te zien, maar na de eerste keer trainen keerde de pijn terug. Het was heel moeilijk maar ik heb toen toch de knoop moeten doorhakken en besloten met hem te stoppen.

9. Een van de laatste keren rijden
Afbeelding

Ik miste het rijden zo ontzettend en ik wist ook dat als ik een paard vond dat anders liep ik zonder pijn zou kunnen rijden. En toen heel gauw kwam er iets nieuws op mijn pad. Op de hoofdpagina van bokt kwam Eternity (ET) voorbij. Franka zocht een bijrijder voor haar. Ik had al eerder topics voorbij zien komen van ET en ik zag het helemaal zitten. Franka was ook enthousiast, alleen Eternity niet echt :+. In het begin heeft ze me behoorlijk dwars gezeten, ze vertrouwde met nog niet dus ging ze ook echt niet haar best voor me doen en wilde ze zich niet helemaal geven. Gelukkig was ik meteen al gek op haar en was ik niet van plan om zomaar op te geven.

10. Een van de eerste keren rijden
Afbeelding

11. Langzaam maar zeker won ik haar vertrouwen
Afbeelding

12. En wat ben ik blij met haar!
Afbeelding

13.
Afbeelding

Een paar weken geleden zijn we van stal gewisseld, en dat is heel goed geweest. Ze staat lekker de hele dag op de wei en 's nachts op stal. En ik merk dat we door de verhuizing dichter naar elkaar toe zijn gegroeid.

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

En over een tijdje gaan we starten in de B! *\o/*

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: 2018: van zwart naar wit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:15

Wat jammer dat je noodgedwongen met Floris moest stoppen. Maar je hebt er een super leuk verzorgpaard voor in de plaats gekregen. Veel plezier samen en succes met starten :j

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:35

Mooi overzicht. Jammer van Floris. Hoe gaat de pijn nu bij ET? Merk je verschil, waar zit het verschil in voor je?

Veel plezier volgend jaar! *\o/*

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 2018: van zwart naar wit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 22:28

Dank jullie wel! Ik heb nu helemaal geen pijn meer, dus super fijn! :)