2018 ~ een jaar vol levensveranderingen~

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kim_1990

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

2018 ~ een jaar vol levensveranderingen~

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 10:36

Hoi, hierbij ook weer een jaartopic van mij :j
2018 is voor mij een jaar vol veranderingen.
Zo begon ik het jaar gelukkig met mijn knappe tinkerventje Riley, allebij waren we veel te dik en werd er dus nog niet gereden door mij. Riley zou beleerd zijn voor de kar maar na het tuig 1 x opdoen en het paard zo in wilde paniek had ik de gedachte dat hij dit zomaar eens niet kon kennen en hij dus ook niet beleerd was. Helaas dus, geen rijden en dus ook geen mennen helaas...uitgebreide knuffelsessies, longeren, mooi maken etc konden we uiteraard wel doen en werd dan ook veel gedaan.
Ik heb riley op 29 december 2017 gekocht dus we konden mooi samen starten aan een nieuw, hopelijk mooi 2018. Het begon bij deze eerste zelfgemaakte foto van riley waarbij ik overdondert was dat zo’n knappe en lieve man in mijn bezit was
Afbeelding

Afbeelding

We zochten een leuke bijrijder die we gevonden hadden en erg leuk met jou kon rijden. Helaas besloot ik in Maart van het nieuwe jaar om jou te verhuizen, ik had het idee dat ik wat anders nodig had, wat nieuws, andere mensen etc...zo geschiedde, jij verhuisde naar een nieuwe stal. Een stal waar ik het onwijs naar mijn zin had, enorm leuke stalgenootjes, binnenbak, overdekte longeercirkel, lekker buiten wandelen en jij had een mooie grote loopstal van 14 meter x 5 meter breed met daaraan een grote vaste paddock van 30 x 7 meter breed...hier mocht jij samen met jou nieuwe vriendinnetje Proudly staan, een lieve 21 jarige draversmerrie met pensioen en zo onderdanig als jij was, gingen jij en proudly fantastisch samen omdat zij ook zo’n onderdanige muts was
Afbeelding
Samen uit 1 slowfeeder eten had ik jou nog nooit zien doen en op de paddock zo dicht bij een ander paard staan ook niet...proud kon soms wel een nukkige merrie zijn, maar jullie leken echt een gelukkig getrouwd stalletje samen. Het weideseizoen begon en jij en proudly hoefde niet bij alle andere paarden in, jullie kregen je eigen stukje alleen voor jullie 2 en daar heeft devica fotografie deze mooie plaat uit geschoten
Afbeelding
Helaas bleek Riley eczeem te hebben, hij heeft welliswaar manen van 1.20 meter, maar helaas toch echt eczeem en de eczeemdekens kwamen tevoorschijn en jij mocht dus geen volle dagen op het gras meer waardoor proudly dat eigenlijk ook niet kon omdat jullie inmiddels enigszinds onafscheidelijk waren geworden. Helaas is proudly haar eigenaresse opzoek gegaan naar een ander plekje voor proudly, zij heeft nog een paard op dezelfde stalling welke helaas meer centjes kost dan was gehoopt en proudly stond toch met pensioen dus die kan eigenlijk ook wel op een wat goedkopere stalling eventueel 24/7 buiten staan...zo geschiedde dat proudly terug ging naar haar fokker waar ze 24/7 buiten staat en wat eigenlijks nagenoeg niks kost behalve tijd en af en toe de paarden controleren, proudly heeft het goed daar. Helaas dus kwam riley alleen te staan en toen begon de ellende op deze stal helaas...je zou een ander paard in dezelfde loopstal krijgen maar dat paard staat overdag de gehele dag met andere paarden op de wei en paddock wat inhoud dat riley dan de gehele dag alleen op de wei en paddock zou staan...dit wilde ik niet dus vroeg ik voor een oplossing hiervoor...geen oplossing, enige wat gezegt werd was dat ik mensen tegen hun in het harnas werkte, dat ik roddelde, dat ik de eigenaresse van proudly gedwongen heb om proudly weg te doen etc etc etc...deze beschuldigingen kwamen me zo snel de strot uit dat ik gauw opzoek ben gegaan naar een ander plekje en asap verhuisd ben van deze stal waar er helaas niet met je meegedacht wordt en waar overigens de basisbehoeftes ook zowiezo al erg slecht zijn tenzij je er goed achteraan gaat...geen hooi op de paddocks terwijl ze in de winter toch zeker wel een x aantal uren buiten staan, vervelende klierende paarden, gescheurde dekens etc etc etc...de ellende was begonnen en kim en riley pakte hun spulletjes en verhuisde...eind mei hebben riley en ik meegedaan aan een fotomeeting in appelscha, echter doordat ik al langere tijd niks kon met riley (qua rijden/mennen/longeren) wegens mijn overgewicht en rugklachten is onze band nogal verslapt, merkte ik aan riley dat hij verre van gelukkig was bij mij en heb ik de moeilijke knoop doorgehakt en hem te koop gezet, de foto’s in appelscha zijn voor mij dan ook een soort van afscheidsfoto’s geworden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1.5 week later stond daar de perfecte koper...ze had gereden en kwam nog net niet met tranen van geluk van riley zijn rug af, ze zei meteen al dit is hem, deze wil ik...zo geschiedde, riley werd gekeurd en zoals verwacht klinisch en rontgen goed bevonden...hij was dus verkocht en verhuisde ook per direct naar zijn nieuwe huisje in harlingen vlak bij de zee, goed voor zijn eczeem en een fantastisch nieuwe eigenaresse.

Ik heb zelf eind juni een operatie gehad voor een Gastric Bypass, dit om mij te helpen bij het afvallen. Mijn rugklachten werden erger en erger mede door het gewicht wat ik had. Ik wilde weer mezelf zijn, kunnen paardrijden en weer kunnen werken, mijn eigen leven weer bepalen dus toch maar de operatie gedaan omdat mijn rugklachten echt ondragelijk werden.

Het was de bedoeling dat ik na de verkoop van riley een paardenpauze in zou lassen...ik had toch even geen zin meer in paarden met mijn gewicht en klachten kon ik toch niks doen...maarja, het loopt altijd zoals je niet gepland hebt...Jaike belandde op mijn pad. Jaike kende ik al omdat ze voorheen van een goede vriendin is geweest, zij heeft jaike in september 2017 verkocht en in juli 2018 kwam jaike weer te koop, dit hoorde ik dus van mijn vriendin en ze was er nogal beduusd van omdat ze het niet zag aankomen, evenals de nieuwe eigenaresse die jaike liever niet wilde verkopen maar helaas door prive onstandigheden er wel verstandig aan deed het wel te doen...ik ben altijd gek geweest op jaike en zodoende heb ik dus de stoute schoenen aangetrokken en geinformeerd bij de nieuwe eigenaresse...2 weken later was jaike van mij
Afbeelding
*\o/*
Nynke Leen heb ik via bokt leren kennen omdat ze riley wel eens op de foto wilde zetten, dit is gebeurd in appelscha bij de meeting maar we hebben eigenlijks bijna dagelijks contact en is nu meer vriendschap geworden, zij is speciaal een uur deze kant op gekomen om een welkomstshoot te doen van Jaike en wat ben ik blij met de eerste foto’s van haar
Afbeelding

Jaike heeft kort op deze plek gestaan want de stalling was een tussenoplossing omdat we eigenlijk op stel en sprong bij de andere stal weg gingen maar de stal waar ik heen wilde had geen plek...de stal kreeg al vrij snel een plekje vrij en dus verhuisde ik jaike naar de nieuwe stalling...een laatste x rondparaderen in haar ouwe bakkie
Afbeelding

Jaike kwam op de nieuwe stalling aan, helemaal naar wens, alles wat we wilde of nodig hadden was er, we hebben super leuke stalgenoten, fantastische meedenkende stalbazen die heel erg goed op de paarden passen. Ik kan me voor nu echt niks beters wensen.
Inmiddels zijn we halverwege september ( ja ja, een heel verhaal en het jaar nog niet uit) en zit ik dus 1,5 maand na mijn operatie...ik was al dusdanig veel afgevallen dat ik wel voor een keertje alvast op jaike haar rug durfde te zitten...verder niks, alleen even zitten, foto en er weer af...wat was ik gelukkig dat ik eindelijk weer op MIJN/een paard had gezeten
Afbeelding

Na die ene x had ik graag willen opbouwen, ik kreeg van veel mensen te horen dat ik alweer prima op een paard kon met mijn gewicht dus ik had besloten het weer te gaan opbouwen...wat denk je, breekt deze domme muts begin oktober niet ff haar vinger en haar hak in 1 x...pfff, daar ging het opbouwen weer...mooi niet dus :')

14 oktober hadden we wederom een fotomeeting in appelscha waar ik dus met mijn mooie en lieve jaike heen ging, onwijs trots op mijn merrie en op de fotografen die zulke ontzettend mooie foto’s gemaakt hebben
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


We zijn nu in december aangekomen, de eigenaar van proudly is nog altijd een goede vriendin van me en doordat haar andere paard momenteel onberijdbaar is, rijd zij nu Jaike voor mij bij en hebben ze afgelopen vrijdag een eerste dressuurclinic gereden.

Ik hoop dat 2019 mijn/ons jaar wordt, van mij en Jaike...het jaar waarin ik hopelijk weer kan gaan rijden, het jaar waarin ik hopelijk mijn streefgewicht ga halen, het jaar waarin ik hopelijk ondanks de rugklachten weer kan gaan werken...hopelijk is 2019 ons jaar en voor nu, sluit ik af met het persoonlijke resultaat wat ik tot nu toe geboekt heb.
Afbeelding


Sorry voor het lange verhaal, bedankt als je het helemaal gelezen hebt...ik ben niet zo goed in “verkorte” versies schrijven _/-\o_

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️


Nynkster

Berichten: 5327
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: 2018 ~ een jaar vol levensveranderingen~

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:44

Levensveranderingen is zeker waar, maar volgens mij is het het 200% waard geweest! Jij beter in je vel, riley op een plekje waar hij minder last heeft van jeuk en Jaike een mooi plekje bij jou!
2019 wordt helemaal jullie jaar! Als je op dit tempo door blijft gaan met afvallen zit jij er binnen no time op en heb je minder last van je rug, kun je weer lekker rijden!
En als het zover is sta ik weer voor de deur om het vast te leggen! <3

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Muronia

Berichten: 19382
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: 2018 ~ een jaar vol levensveranderingen~

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:48

Jeetje Kim, wat een verhaal, maar respect voor jou hoor! Je bent geweldig goed bezig en ik hoop van harte dat 2019 jullie jaar mag gaan worden. Ik verheug me alvast op jullie eerste rij-topic straks!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) - Löwenprinz (v. Löwenkönig) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

kim_1990

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: 2018 ~ een jaar vol levensveranderingen~

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 11:08

Bedankt Nynke en Claudia <3
Ik kan zelf ook niet meer wachten, hoop dat het snel 2019 is en dat we verder kunnen :D
Ben ook wel erg blij met mezelf qua resultaat hahaha _O-

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Re: 2018 ~ een jaar vol levensveranderingen~

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:29

Wauw wat een jaar vol veranderingen inderdaad. Ik heb Riley nog te koop zien staan, vond het een heel aansprekend dier en toen ik de eerste foto van het topic zag dacht ik weer, wauw wat is die gaaf!
Hopelijk wordt 2019 jullie jaar!

kim_1990

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: 2018 ~ een jaar vol levensveranderingen~

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 00:51

Bedankt bear95!
Riley is ook een ontzettend lief leuk en mooi paard, vind het nog steeds jammer dat we geen klik hadden maar waar hij nu staat is beter voor hem :) dat vind ik belangrijker dan dat ik hem zelf houd en hij ongelukkig is...

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Re: 2018 ~ een jaar vol levensveranderingen~

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:04

Wat een veranderingen! Je mag trots zijn op jezelf wat je al bereikt hebt, je komt er wel. En fijn dat je een nieuw paardenvriendinnetje hebt gevonden waar je in 2019 lekker mee kunt opbouwen.

Zus

Berichten: 599
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:48

Wat een pittig jaar heb je achter de rug!
Ik vind het erg knap dat je al zoveel bent afgevallen. Ik wens je dan ook veel rijplezier met Jaike in 2019 toe .

kim_1990

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: 2018 ~ een jaar vol levensveranderingen~

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 12:05

Bedankt allebij! Ben ook heel blij dat er al zoveel af is :D hoop inderdaad dat ik in het nieuwe jaar weer actief kan gaan rijden...heb afgelopen week voor het eerst weer op jaike gezeten om even uit te stappen ;)

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

Set_Elkol
Berichten: 14829
Geregistreerd: 06-06-06

Re: 2018 ~ een jaar vol levensveranderingen~

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:11

Respect Kim, en je ziet er al geweldig uit! Veel geluk in 2019.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: 2018 ~ een jaar vol levensveranderingen~

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:17

Respect ook voor hoeveel je bent afgevallen
Waren idd veel veranderingen maar zeker geen slechte zoals ik dat lees

kim_1990

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: 2018 ~ een jaar vol levensveranderingen~

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 12:36

Dankje katja en elvirakelan ;)
Zijn zeker geen slechte veranderingen +:)+
Ik voel me echt een stuk minder “gevangen” dan 38 kilo geleden _O-

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:50

Wat een leuk overzicht. Je mag best trots op jezelf zijn hoor. Wat een verandering al zeg!

Je hebt zo te zien een goede beslissing gemaakt, Riley een betere plek en Jaike lijkt een goede match te zijn.

Vind het trouwens beiden erg mooie paarden. Alleen zie ik Friezen graag met lange manen, ga je Jaike haar manen zo kort houden?

kim_1990

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 13:14

herous schreef:
Wat een leuk overzicht. Je mag best trots op jezelf zijn hoor. Wat een verandering al zeg!

Je hebt zo te zien een goede beslissing gemaakt, Riley een betere plek en Jaike lijkt een goede match te zijn.

Vind het trouwens beiden erg mooie paarden. Alleen zie ik Friezen graag met lange manen, ga je Jaike haar manen zo kort houden?


Ja, dat denk ik wel...jaike is volgens mij 1 van de weinig friezen die eigenlijk bijna geen aanleg heeft voor een mooie volle lange bos...ik heb het toen in sportcoupe geknipt ondat ik hoopte dat het dan wat dikke zou groeien ook en dat gebeurd gelukkig nu wel...maar stiekem ben ik helemaal niet van de lange manen etc dus denk dat het gewoon bij sportcoupe blijft...jaike hoeft niet op keuringen te verschijnen oid dus in mijn ogen hoeft ze ook niet rastypisch te zijn dan qua manen en sokken...ik vind het heerlijk om mijn paard er netjes getoiletteerd bij te hebben staan zonder sokken en met een mooi sportcoupje :')
Ach, ieder zijn ding natuurlijk, een ander vind lang mooi, ik hou van kort haha

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:22

Ik wens jullie een gelukkig nieuw jaar toe. Dat heb je wel verdiend.

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: 2018 ~ een jaar vol levensveranderingen~

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:14

Wauw wat een veranderingen! Vooral die laatste foto! petje af hoor! Ik wens je veel plezier met je mooie merrie in 2019!

Spoiler:
Patience is key

Moniquex

Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:48

Wat een verhaal en veranderingen, respect! Op naar een heel mooi 2019 voor jullie *\o/*

Jonker's Olivia (Veenstra's Promise x Orchard D'avranche) KEUR-SPORT-IBOB-AA
Aroshoeve's Don Olivius (Heidenhof's Don Diëgo x Veenstra's Promise) GRONINGS KAMPIOEN L1(2016) & L2 (2017) paarden

kim_1990

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 19:56

Bedankt!
Ja bij de laatste foto valt het mezelf ook pas op hoe veel ik afgevallen ben _O- iedere dag in de spiegel kijken zie je dat verschil niet zo goed maar met die foto wel gelukkig haha

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:30

Wauw, heel erg knap gedaan! Wat een groot verschil zeg. Op naar een mooi 2019 :D

Noukie
Berichten: 10922
Geregistreerd: 27-12-01

Re: 2018 ~ een jaar vol levensveranderingen~

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:55

Pittig jaar, maar je bent goed bezig!
Hopelijk ga je samen met Jaike een fantastisch 2019 tegemoet!

kim_1990

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: 2018 ~ een jaar vol levensveranderingen~

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 16:58

Bedankt!
Heb er niks aan toe te voegen, volledig eens met jullie...op naar een mooi en fantastisch 2019 :D

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, Fientj, SusanH en 47 bezoekers