Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:41

Wat een prachtige foto's! ... Wauw! Ik ga mij verder niet mengen in de discussie die nu gaande is.

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 01:03

Isabeaumin01 schreef:
Daphara schreef:
TS, je bent 17 en ik snap dat het plotselinge ‘niet meer mogen verzorgen’ van je pony een klap voor je is, vooral na 3,5 jaar. Ik snap dat het nu niet te relativeren is en dat je het er heel moeilijk mee hebt.

De liefde voor de pony spat van de foto’s af!

Leer er wat van, als je ooit zelf een paard heb en verzorgers, dan weet je hoe het voelt als verzorger. En wees verstandig, zeg er hier openbaar niets meer over, dat werkt alleen in je nadeel. Mocht je straks weer op zoek gaan naar een andere verzorgpony, dan kan een negatieve reactie (over de eigenaar van bovenstaande pony) hier ervoor zorgen dat het de eigenaren van potentiële nieuwe verzorgpaardjes afschrikt. Dus hou de eer aan jezelf, ga op je handen zitten als je de neiging hebt negatief te zijn, je mag het voelen, je mag het zeggen, maar wees verstandig en ga het niet hier typen. Die berichten op internet blijven altijd bestaan!

Edit: typo


Zoals ik hierboven ook gemeld heb, ga ik niet meer reageren op zulke reacties onder dit topic. Het is mijn intensie niet om iemand hier zwart te maken dus ga er ook niet verder op in. En voor als mensen denken nou wat een ondankbaar kreng, dat ben ik niet, ik ben ontzettend dankbaar voor wat ik heb mogen doen met hem en geleerd heb in die tijd, alleen is het zo ontzettend jammer hoe het geëindigd is, vooral omdat het ook anders had gekunt.


Het is niet je intentie om iemand zwart te maken, maar je doet het wel. Dat is het probleem.

Daarbij noemde ik je geen ondankbaar kreng, dus dat kan je de volgende keer ook wel weglaten.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 01:09

Je hebt het grote drama van bijrijder zijn meegemaakt. In een klap “jouw” paard kwijt zijn zonder dat je daar invloed op kan uitoefenen. Ik ken het. En toch, het is wat het is. Het is niet jouw paard en de eigenaar mag beslissen wat hij wil. Soms verdient dat geen schoonheidsprijs. En dat heeft even tijd nodig voor je om t te verwerken.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 07:53

Wooow wat een ontzettend mooie pony! Wat waren jullie een mooi team zo op de foto s!!!

Jammer dat het zo moest eindigen maar de herinnering blijft!

welmoedz

Berichten: 1568
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 08:17

Agh wat een mooie pony en wat zijn jullie een leuk stel! Sneu dat het zo is gegaan voor beide partijen. Wat ik me dan wel afvraag; vindt de eigenaresse het wel goed dat je foto's plaatst?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 08:39

welmoedz schreef:
Agh wat een mooie pony en wat zijn jullie een leuk stel! Sneu dat het zo is gegaan voor beide partijen. Wat ik me dan wel afvraag; vindt de eigenaresse het wel goed dat je foto's plaatst?

Ze staat er zelf op en ik neem aan dat TS de foto’s zelf gemaakt heeft, of wel in opdracht van TS gemaakt zijn. Dus het zijn haar foto’s, ‘t zou wel heel vreemd zijn als ze die ineens ook niet meer mag plaatsen, terwijl dat nog wel mocht toen ze de pony verzorgde.

Laten we AUB daarover niet ook gaan discussiëren!

Safc

Berichten: 38
Geregistreerd: 19-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:56

Ik ken jou niet , maar ken wel de andere kant van dit verhaal .Misschien als je je afspraak gewoon was nagekomen , was er niets aan de hand geweest
Als Mandy al op haar werk is en je vervolgens afbeld omdat je ineens andere dingen te doen hebt .
Terwijl zij je de verantwoording geeft over een aantal pony’s die ook uitgemest moeten worden en niet omdat jij niet wilde komen de gehele dag maar in de stront moeten blijven staan omdat zij op haar werk ook niet even snel wat anders kan regelen omdat ze op jou dacht te kunnen rekenen ? Dan moet ik haar toch echt gelijk geven . Als iemand bij mij zo zou reageren zou de gene ook maar beter wat anders kunnen gaan kunnen zoeken.
Misschien was het ook even handig om erbij te vermelden waarom je niet mee hoefde te komen.
Als je dan toch je verhaal kwijt wilde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:54

Hopelijk komt er weer wat nieuws op je pad! :(:)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:06

Het verhaal zal zeker 2 kanten hebben, maar ik denk niet dat dit de plaats is om dat te bespreken.

Mooie foto's en een hele mooie pony!

Isabeaumin01

Berichten: 36
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 23:22

Safc schreef:
Ik ken jou niet , maar ken wel de andere kant van dit verhaal .Misschien als je je afspraak gewoon was nagekomen , was er niets aan de hand geweest
Als Mandy al op haar werk is en je vervolgens afbeld omdat je ineens andere dingen te doen hebt .
Terwijl zij je de verantwoording geeft over een aantal pony’s die ook uitgemest moeten worden en niet omdat jij niet wilde komen de gehele dag maar in de stront moeten blijven staan omdat zij op haar werk ook niet even snel wat anders kan regelen omdat ze op jou dacht te kunnen rekenen ? Dan moet ik haar toch echt gelijk geven . Als iemand bij mij zo zou reageren zou de gene ook maar beter wat anders kunnen gaan kunnen zoeken.
Misschien was het ook even handig om erbij te vermelden waarom je niet mee hoefde te komen.
Als je dan toch je verhaal kwijt wilde.


Dan heeft ze niet het hele verhaal op de juiste manier verteld. Heeft ze de reden er ook bij verteld? En ook bij verteld dat er meerdere zijn op die stal die gewoon zonder iets te zeggen niet op komen dagen, maar wel gewoon mogen blijven? En ook verteld dat ik bijna elke keer meer deed dan me gevraagd werd? Ik ook vantevoren had aangegeven dat ik eigenlijk geen vaste dag kon hebben ivm school en werk? Wat bij andere geen probleem was en bij mij wel? Moest ik dan maar gwn school lager zetten dan de paarden, waardoor ik zak, zoals iemand anders op die stal? Of maar ff op me werk zeggen, nee moet ergens mesten dus kan niet, kan ook niet he?

Jij hebt ook maar een kant van het verhaal gehoord en het is dan jammer dat je haar dan meteen je gelijk geeft. Meerdere mensen hebben om mij heen aangegeven, die van beide kanten het HELE verhaal weten, dat het niet normaal was. En als ik dan hoor dat hij een week later al op de manege staat, komt het bij mij over zo van ‘ja je moest weg en dat kon wel ff zo’. Tuurlijk weet ik niet of het ook echt zo was, maar zo kwam het wel over.

Overigens wens ik je een fijne jaarswisseling en de beste wensen voor 2019! Hoop dat je dit kan laten rusten en er verder niet op in gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 23:52

Isabeaumin01 schreef:
Safc schreef:
Ik ken jou niet , maar ken wel de andere kant van dit verhaal .Misschien als je je afspraak gewoon was nagekomen , was er niets aan de hand geweest
Als Mandy al op haar werk is en je vervolgens afbeld omdat je ineens andere dingen te doen hebt .
Terwijl zij je de verantwoording geeft over een aantal pony’s die ook uitgemest moeten worden en niet omdat jij niet wilde komen de gehele dag maar in de stront moeten blijven staan omdat zij op haar werk ook niet even snel wat anders kan regelen omdat ze op jou dacht te kunnen rekenen ? Dan moet ik haar toch echt gelijk geven . Als iemand bij mij zo zou reageren zou de gene ook maar beter wat anders kunnen gaan kunnen zoeken.
Misschien was het ook even handig om erbij te vermelden waarom je niet mee hoefde te komen.
Als je dan toch je verhaal kwijt wilde.


Dan heeft ze niet het hele verhaal op de juiste manier verteld. Heeft ze de reden er ook bij verteld? En ook bij verteld dat er meerdere zijn op die stal die gewoon zonder iets te zeggen niet op komen dagen, maar wel gewoon mogen blijven? En ook verteld dat ik bijna elke keer meer deed dan me gevraagd werd? Ik ook vantevoren had aangegeven dat ik eigenlijk geen vaste dag kon hebben ivm school en werk? Wat bij andere geen probleem was en bij mij wel? Moest ik dan maar gwn school lager zetten dan de paarden, waardoor ik zak, zoals iemand anders op die stal? Of maar ff op me werk zeggen, nee moet ergens mesten dus kan niet, kan ook niet he?

Jij hebt ook maar een kant van het verhaal gehoord en het is dan jammer dat je haar dan meteen je gelijk geeft. Meerdere mensen hebben om mij heen aangegeven, die van beide kanten het HELE verhaal weten, dat het niet normaal was. En als ik dan hoor dat hij een week later al op de manege staat, komt het bij mij over zo van ‘ja je moest weg en dat kon wel ff zo’. Tuurlijk weet ik niet of het ook echt zo was, maar zo kwam het wel over.

Overigens wens ik je een fijne jaarswisseling en de beste wensen voor 2019! Hoop dat je dit kan laten rusten en er verder niet op in gaat.


Snap niet dat je dit zo openbaar moet gooien. Siert je niet nee.

Denk dat de eigenaar dit ook allemaal kan lezen of anders wel op de hoogte is gebracht. Had dat gewoon privé gehouden. :n

Maargoed, mooie foto’s en hopelijk vind je een ander maatje. :)

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 00:13

Ts , laat je wrok de boel niet verpesten. Heel vroeger, voor ik zeker wist of mijn oudste dochter uit het juiste hout was gesneden voor een eigen pony heb ik haar naar een goede kennis gestuurd . Daar kreeg ze een verzorgpony. Elke dag na school was ze daar drie uur . En na drie maanden vroeg ik eens hoe vaak ze al had gereden. Nog maar drie keer!!! Ik vroeg hoe dat zo kwam en ze vertelde dat de bekende haar gebruikte om vier stallen af te mesten en vaak op de jonge kinderen te moeten passen. Volgende dag navraag gedaan en daar hoorde ik een compleet ander verhaal. Tja wat was waarheid maar aangezien onze dochter daar was om die pony te rijden en verzorgen ben ik gewoon meegegaan en ik kreeg na twee weken al te horen dat ze niet meer hoefde te komen. Het goedkope hulpje was weg. Ik heb de pony maar gekocht en dat was een gouden greep. Ik wens je een fijne tijd met een nieuwe pony toe en laat dit topic maar verwijderen want het word bekvechten hier en dat doet de liefde die jij voor deze pony voelt geen recht.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 31-12-18 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 00:14

Sneu dat een ruzie tussen eigenaar en verzorger zo opgelost moet worden via bokt.

Ts, je geeft aan dat je erg volwassen bent voor je leeftijd. Gedraag je dan ook zoals je zegt en los dit op een andere manier op.

Buiten dat, mooie foto’s. Zonde dat je moest stoppen.

Anoniem

Re: Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 00:25

Jeetje ik open het topic. Lees een verdrietige maar mooie liefdevolle openingspost, lees vervolgens de reacties en na 1 negatieve reactie gaat iedereen ineens kritiek leveren.
Als je 3,5 jaar een pony hebt verzorgd kan dat pijn doen als dat in een keer bij je weggenomen word.
Vind het heel jammer als ik het nu goed begrijp dat een eigenaresse je na 1 keer je ding niet nakomen dan maar weg stuurt zonder afscheid of whatever. Dat vind ik heel kinderachtig, aannemende dat de eigenaresse wel iets ouder is dan jou (TS), dan vind ik dat jij er al ben je 17 netjes mee om gaat.
Het is je goed recht dit topic te maken, jij hebt niks raars gezegd of niemand zwart gemaakt, er zijn andere bokkers die er nu een negatief topic van maken.

Dit gezegd hebbende hoop ik dat je terug kan kijken op de mooie jaren, dat dit topic ondanks alles een stukje afsluiting voor je is, en al is de pony niet overleden toch wens ik je ook sterkte met het verlies van je lieve verzorgpony!

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 00:30

Ik heb geen idee waarom je de eigenaar zo behandelt. Wat ik wel zie dat je op de laatste foto veel te groot voor de pony bent en dat de combinatie niet meer passend is. Misschien is het je zelf ook opgevallen. Misschien heel wijs van de eigenaar om deze pony niet meer door jou te laten rijden. Nu is de pony gezond gebleven en jij hebt nog een wedstrijd kunnen rijden. Doorgaan was w.s. ten koste van de gezondheid van de pony gegaan op de lange duur. Je bent er vanaf gegroeid dus rijden past ook niet meer. Ik snap heel goed dat scheiden heel erg lijden voor jou betekent. Maar als er nu een kleinere ruiter voor de pony is dan gaat dat de pony goed doen.Sterkte met alles.

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 00:37

Rizette schreef:
Ik heb geen idee waarom je de eigenaar zo behandelt. Wat ik wel zie dat je op de laatste foto veel te groot voor de pony bent en dat de combinatie niet meer passend is. Misschien is het je zelf ook opgevallen. Misschien heel wijs van de eigenaar om deze pony niet meer door jou te laten rijden. Nu is de pony gezond gebleven en jij hebt nog een wedstrijd kunnen rijden. Doorgaan was w.s. ten koste van de gezondheid van de pony gegaan op de lange duur. Je bent er vanaf gegroeid dus rijden past ook niet meer. Ik snap heel goed dat scheiden heel erg lijden voor jou betekent. Maar als er nu een kleinere ruiter voor de pony is dan gaat dat de pony goed doen.Sterkte met alles.

Wat een smerige opmerking. Ze is lang maar niet zwaar en dan zeggen dat ze de pony kapot rijd. Ging blijkbaar niet om het rijden maar om de stront scheppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 00:39

Rizette schreef:
Ik heb geen idee waarom je de eigenaar zo behandelt. Wat ik wel zie dat je op de laatste foto veel te groot voor de pony bent en dat de combinatie niet meer passend is. Misschien is het je zelf ook opgevallen. Misschien heel wijs van de eigenaar om deze pony niet meer door jou te laten rijden. Nu is de pony gezond gebleven en jij hebt nog een wedstrijd kunnen rijden. Doorgaan was w.s. ten koste van de gezondheid van de pony gegaan op de lange duur. Je bent er vanaf gegroeid dus rijden past ook niet meer. Ik snap heel goed dat scheiden heel erg lijden voor jou betekent. Maar als er nu een kleinere ruiter voor de pony is dan gaat dat de pony goed doen.Sterkte met alles.


Alsjeblieft zeg. Sorry hoor. Kijk even goed ze leunt naar voren waardoor haar hele houding anders word en het een vertekend beeld geeft, ze is echt niet "veel te groot" voor de pony.
Hoe behandeld zij de eigenaar van het paard precies? Zij heeft namelijk geen slecht woord gezegd, andere bokkers beginnen namen en situaties te noemen, dan is het TS haar goed recht om daar op te reageren en haar kant van het verhaal te vertellen.
Wat een ontzettend gevoelloze botte mensen zitten soms hier op bokt, ben echt verbijsterd hoe sommige mensen hier reageren op een meisje van 17 die gewoon ter afsluiting een mooi herinnering topic maakt..
Dan kom je uit het topic van Quera die ziek is hier, wat een wereld van verschil, aan een kant hoe hard bokt kan zijn, aan de andere kant hoe lief, meelevend en zorgzaam bokt kan zijn..
Is er niet gewoon een middenweg dat iedereen in ieder geval normaal op elkaar reageert en als dat niet kan je iemand een pb stuurt of gewoon een ander (uit al die duizenden) topic kiest die je wel leuk vind?

Ik vind dat de eigenaresse van deze pony zich mag schamen, de TS alles behalve. De eigenaresse een vrouw van 30+ die omdat een meisje voor haar zelf kiest en 1 dag een keer niet kan komen om andermans vieze karweitjes te doen, gelijk de laan uit te sturen? Sorry hoor dan ben je echt ondankbaar..

Excuses voor mijn toon, maar dit soort dingen maken me wel een beetje verdrietig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-12-18 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluisje8

Berichten: 169
Geregistreerd: 30-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 00:40

Sorry Rizette dit vind ik nou een achterlijke opmerking van je.
Even lekker nog iemand een trap na geven. {:)-:(

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 00:58

Haar benen bengelen een eind onder de pony uit en het is geen ijslander. Ik ben er niet bij geweest wat daar precies is gebeurt en wat er al meer wel of niet mee heeft gespeeld. Dat zul je moeten horen van de mensen zelf en hier wordt maar 1 kant van het verhaal verteld. Ik zou iemand van deze lengte netjes vertellen dat ze niet meer passend voor de pony is. Niets meer en niets minder. Sinds wanneer is iemand zielig als dat gezegd wordt. Op ponyclubs en maneges is het vaste kost. Je past er niet meer op. Achterlijk ben je als je daar geen rekening mee houdt.

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 08:42

Als de lengte al had uitgemaakt (wat wij niet weten) dan hoef je niet daarvoor iemand uit de laan te sturen. Ts heeft geholpen de pony in te rijden en zoals op de foto's te zien daarvoor ook verzorgd. Dat zou nu dus zonder te rijden ook kunnen.

Al bij al een heel naar geplaatste post die geen toegevoegde waarde heeft rizette

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:37

Amber_anne schreef:
Als de lengte al had uitgemaakt (wat wij niet weten) dan hoef je niet daarvoor iemand uit de laan te sturen. Ts heeft geholpen de pony in te rijden en zoals op de foto's te zien daarvoor ook verzorgd. Dat zou nu dus zonder te rijden ook kunnen.

Al bij al een heel naar geplaatste post die geen toegevoegde waarde heeft rizette

De lengte is een reden waardoor je er zelf niet meer op zou gaan als je ponyvriendelijk bent en maar enigzins het goede wilt voor het dier.
Dus dat had al van haarzelf moeten komen.
Maar inmiddels heb ik heel wat meer gehoord over TS en ik ben er van overtuigd dat ze zelf heel goed weet wat ze gedaan heeft en het de staleigenaresse siert dat ze het hier niet plaatst want dan komt ze nergens meer binnen.

Pluisje8

Berichten: 169
Geregistreerd: 30-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:42

He Rizette je moet je mond dicht houden.
Net wat andere al hier allemaal zeggen niet van toepassing wat je allemaal zegt.
Zou fijn zijn als we gewoon weer on topic kunnen gaan zonder modder gooien.
Laatst bijgewerkt door Pluisje8 op 31-12-18 10:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:43

Rizette schreef:
Amber_anne schreef:
Als de lengte al had uitgemaakt (wat wij niet weten) dan hoef je niet daarvoor iemand uit de laan te sturen. Ts heeft geholpen de pony in te rijden en zoals op de foto's te zien daarvoor ook verzorgd. Dat zou nu dus zonder te rijden ook kunnen.

Al bij al een heel naar geplaatste post die geen toegevoegde waarde heeft rizette

De lengte is een reden waardoor je er zelf niet meer op zou gaan als je ponyvriendelijk bent en maar enigzins het goede wilt voor het dier.
Dus dat had al van haarzelf moeten komen.
Maar inmiddels heb ik heel wat meer gehoord over TS en ik ben er van overtuigd dat ze zelf heel goed weet wat ze gedaan heeft en het de staleigenaresse siert dat ze het hier niet plaatst want dan komt ze nergens meer binnen.


Wat mensen wel en niet vinden kunnen qua lengte is persoonsgebonden en ga ik geen uitspraak over doen. Ik ga er van uit dat iedereen in deze situatie het beste wilt voor het paard en om erover door te gaan wat wel en niet goed is heeft geen toegevoegde waarde.

Laag om ts nog zwart te maken terwijl je zegt dat het de stal eigenaresse siert om het niet te doen. Dat je dingen gehoord hebt wil niet zeggen dat het waar is, geen van ons is erbij geweest

fleurtjeuh
Berichten: 10313
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:46

Pluisje8 schreef:
He Rizette je moet je bek dicht houden.
Net wat andere al hier allemaal zeggen niet van toepassing wat je allemaal zegt.
Zou fijn zijn als we gewoon weer on topic kunnen gaan zonder modder gooien.

Bijzondere reactie...
Ik ga temmen..

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:46

TS, heel jammer dat je moest stoppen op een manier die je niet verwacht had.
of het terecht of onterecht is, kunnen wij denk ik niet oordelen, aangezien het hele verhaal onbekend is.
Dat maakt imo verder ook niet uit.

Verder helpt het je misschien wel TS, als je die foto's bekijkt en ziet dat je inderdaad aan de grote kant was, en het dus (zeker voor zo'n jonge pony) misschien wat dat betreft fijner is voor hem om een kleinere, lichtere ruiter te hebben. Ik zeg dit niet om je af te kraken, maar puur als steun.
Hoop dat je dit verdriet een beetje een plaatsje kan geven.

Edit: pluisje, volgens mij gaan we zo toch niet met elkaar om op bokt. Iedereen mag zijn mening uiten, ook al is die niet in je straatje. Ik heb getemd.