Een jaar met desi

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Een jaar met desi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 19:54

Nou waar gaan we beginnen?

Half januari hebben we onze angst overwonnen om weer tuigloos te kunnen rijden ( we hebben 2 jaar geleden een ernstige ongeluk gehad samen waardoor ik slecht ben uitgekomen en vorige jaar ook maar daar is desi slecht uitgekomen) Ik reed voor de ongelukken veel tuigloos dus alleen met touwtje maar we waren allebei zo bang dat we het niet meer hadden gedaan tot januari!

Afbeelding

In februari was ik veel bezig met vrijheidsdressuur naast het rijden en was bezig met het liggen aanleren. maar desi staat gelijk op na het rollen dus was ff goed time met heel veel wortels en snoepjes. en het was gelukt. ze bleef 15 min gewoon liggen echt bizar.

Afbeelding

Paar dagen later kon ik gewoon chill bij der zitten.

Afbeelding

Ook had een stalgenoot een vrijheidsdressuur blok gemaakt en desi ging er met hulp van andere snel op

Afbeelding

Eind februari hadden we een clinic van Angel Cid Camas die uit spanje kwam voor weekend lessen. Onwijs veel geleerd en genoten!

Afbeelding

Tot juni hadden we allemaal leuke dingen gedaan, fotoshoots, lessen, vrijheidsdressuur en veel plezier hebben. Tot juni 2018 toen begon desi opeens slecht te lopen en knakjes van haar achterbenen. desi is na de 2e ongeluk in behandeling van een kraker dus die had ik gelijk gebeld en die zei dat het aan der hoeven lag dus ik hoefsmid laten komen en moest sublementen geven dat ook gelijk besteld. Nou werkte niet. na paar weken kwam hij langs en ook geen verbetering. maar ik hoefde volgends hem niet naar dierenarts dus had viavia een sportmasseur gevonden die kwam paar dagen later en die zei gelijk. als dit niet werkt bel gelijk dierenarts.. paar dagen later was het nog niet verbeterd en toen lingehoeve laten komen. Die hebben een echografie gemaakt van der hals omdat desi overal nog goed bespierd was behalve der hals. en ze liep niet kreupel maar op het zachte liep ze achter heel kort. op harde liep ze goed. Nou uit de echografie kwam uit dat ze een verschuiving had in der hals (breuk) maar kon niet met 100% zeker heid zeggen.

Ze hadden me doorgestuurd naar emmeloord voor röntgenfoto's te laten maken.
Foto van in de kliniek en röntgenfoto's

Afbeelding


Afbeelding

Daar kwam uit dat ze of een tumor of een breuk had. ze konden niet goed zien. Hun wilde me doorsturen naar Utrecht voor een ct scan. maar omdat dit lichamelijk zwaar is en ik toch niks meer met haar kon raadde ze het me af. dus heb goed nagedacht..

Desi heeft een goed leven gehad, heeft hard gewerkt en we hadden veel meegemaakt. dus heb besloten om haar met pensioen te laten gaan en kijken hoe het afloopt. Ik mocht wel grondwerk etc doen als het beter ging. maar het moment dat we terug kwamen uit emmeloord en week later had ik een compleet ander paard. ging veel slechter en ik dacht ik moet naar een paddock paradise want daar kan ze altijd bewegen. Ze stond op stal en overdag van 10 tot 8 buiten maar ze bewoog amper. dus als laatste optie ben ik opzoek naar paddock paradise gegaan en die heb ik vrij snel in de buurt gevonden. dus 2 weken later gingen we daar heen verhuizen!

Afbeelding

Maar in die 2 weken naja was iets later denk weet niet meer precies. hadden we weekend horse event!
Desi is een groninger en we waren 2 jaar geleden al gevraagd om daar heen te gaan maar toen kwam het eerste ongeluk, vorige jaar was er iets met desi weet niet meer wat en dit jaar kon ik dan eindelijk heen!! Maar Helaas konden we geen show geven omdat we niet meer konden rijden maar ze stond 3 dagen standpaard en daar was het ook al beetje een ander paard. ze was blij en liep daar al beter dan thuis en we mochten daarom zondag meelopen met rassendefile gewoon ernaast hoor haha. maar heel het weekend in de stand als aai paard. ze genoot van al die aandacht en iedereen moest haar ook aaien haha. hier paar leuke fotos van het horse event


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een week had ik weer een compleet ander paard. Het ging stukke beter en was onwijs blij, ze is nu samen met nog een oude merrie baas van de kudde en loopt bijna 100% goed. Onze band is ook veel beter geworden. dingen die ze eerst echt niet deed zoals volgen en cirkelen doet ze nu met zo veel plezier en volgt me de hele tijd!

Wat ben ik blij dat ik deze keuze heb gemaakt en dat ik nu weer een onwijs blij paard heb zonder pijn! Als het volgendjaar nog steeds zo goed gaat willen we weer naar kliniek om te kijken als het geheelt is of beter is. Maar dat is altijd even afwachten.

Wie had dit durven dromen. Bijna een paard moeten inslapen en nu weer een onwijs blij paard. ik plaats hieronder nog wat leuke fotos hoe blij ze nu is etc.

Voor meer vragen of heel het verhaal alles staat op mn instagram Quincydesi2


Afbeelding
Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/tNl9zz.jpg

http://boktimg.nl/img/m/RodZ9m.jpg

http://boktimg.nl/img/m/BwtTO8.jpg

http://boktimg.nl/img/m/icJsMH.jpg

http://boktimg.nl/img/m/0MEQT3.jpg
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 28-11-18 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links veranderd, max 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan



poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Een jaar met desi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:12

Wat een verhaal! Ik duim dat ze nog zoveel mogelijk geneest!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Een jaar met desi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:19

Wat ziet ze er op die laatste foto's vrolijk, mooi en krachtig uit zeg! Super fijn dat ze zo braaf en gelukkig was op horse event! Een echte en knappe groninger!

Ik hoop dat je nog heel lang van dit mooie dier mag genieten! Je bent een super baasje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers