Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 01:38

Hier m'n kleine moddermonster weer opgehaald uit de polder! Hij staat nu weer bij huis samen met z'n 'broertje' en wat ander jong spul. Hij is nu een dikke 125cm met 7 maand en bij de geboorte was ie 93cm dus hij heeft een aardig groeispurtje gehad! *\o/*

Afbeelding


Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:23

WoW super Leoni! Ik vind leuk om joh te volgen heb je insta? Ook omdat we samen ook in topic dressuurhaflingers zitten en onze veulens ongv zelfde tijd geboren zijn

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:08


alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:31

Oh wat heerlijk die foto's!
Nijn is echt leuk. Hoop dat ik ook binnenkort eens de mannen buiten tref ipv aan hun maaltijd.

Leonie, fijn dat hij weer thuis is. Houd je
hem nu thuis? Of gaan de jonkies van de zomer de groep weer in?

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:40

Fijn leonie!

Mooie foto's van nijn! Maar zal even in het topic reageren!

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 02:09

alicelover schreef:
Oh wat heerlijk die foto's!
Nijn is echt leuk. Hoop dat ik ook binnenkort eens de mannen buiten tref ipv aan hun maaltijd.

Leonie, fijn dat hij weer thuis is. Houd je
hem nu thuis? Of gaan de jonkies van de zomer de groep weer in?


We zijn thuis nu druk bezig met een 'opfokstal' te maken voor de 4 jonge paarden. Ruimte is ongeveer 6x5m en overdekt. Plan is om er van die voerhekken te plaatsen waar ze dan straks in komen te staan. Ze staan nu in een mooi groot land wat we tot 1feb kunnen gebruiken en van t zomer gaan ze weer met het jonge spul het land op! Planning is om hem volgend jaar te gaan ruinen als alles op z'n plek zit :') :j

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 08:35

Wat een luxe nu nog op het land.
Erg leuk ook je eigen opfok aan huis straks. :j

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:19

Joltsje: Zelf zou ik rustig aan in het weiland/stal erbij zitten en laten wennen. Eventueel spelen met het halster. Maar ook de ‘harde’ aanpak zou ik niet verkeerd vinden, mits je zelf wel rust kan uitstralen.
Is het inmiddels al gelukt?

Wat zijn ze leuk samen, Cioccolato.

Leuke haarbolletjes zijn Regresso en Jack! Super schattig.

Wat is ie gegroeid Leonie! Zo’n eigen opfokplekje klinkt goed.

Goed dat je haar naar huis hebt gehaald, Voyou!
Klinkt niet als een opfok waar zij gelukkig is. Jammer dat er nog opfokstallen als die bestaan, klinkt alsof ik mijn veulen niet zou willen hebben.



Harry staat in de opfok in een groep van 10 hengstveulens. In de zomer gaan ze het land op met de 2-3 jarige hengsten. Denk dat het per veulen verschilt wat goed voor hem is. Merk dat Harry heel speels is en happy is in de groep. In de opfok is veel persoonlijke aandacht voor het paard.
Zondag gebeld door de opfok, Harry had dikke benen en een dik hoofd. Arm ding kon zijn ogen niet meer open doen van de zwelling. Dierenarts is geweest en heeft wat gespoten tegen allergische reactie. In de middag kon ie alweer wat zien en volgende ochtend was ie weer knap als altijd. Geen idee waar de reactie op is geweest. Wel heel trots op ‘m! Voor het eerst echt uit de groep gehaald, onderzocht door DA en daarna nog 15minuten gewandeld. Hij was echt heel erg braaf! Geen kick gegeven en alles gedaan met oortjes naar voren. Dierenarts was onder de indruk van hem <3

Afbeelding
Afbeelding
Met oortjes naar voren wachten op de spuit van de DA. Braaf paard!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:18

harry is gewoon super knap!! ook met zn dikkere oogjes. Gelukkig knapte hij snel op. En super dat hij het zo alleen goed deed zo uit de groep

JoltsjeJarig

Berichten: 9028
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:29

oooh nijn is leuk. en ja ze groeien inderdaad snel zeg

beterschap voor Harry. gelukkig gaat het snel.

ik heb nog geen halster vang poging gedaan. dit moet ff samen met een vriendin en/of de eigenaresse van de opfok. wat je zegt is een goeie. rust uitstralen. al gaat het benaderen al steeds beter. behalve de laatste keer haha.. toen was ie in de vechtmodus met zijn vrienden en terroriseerde hij de boel. ik had mijn zoontje sowieso mee. dus kon niet zoveel haha. maar me wel geamuseerd

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:00

Ooh wat zielig van Harry! Gelukkig was hij snel beter!

En fijn dat hij het zo flink deed :)

CStokman
Berichten: 39
Geregistreerd: 08-01-19
Woonplaats: Wageningen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:14

Mooi al dat jonge spul!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:23

Afbeelding
Afbeelding
Ze is zo leuk <3

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:14

Wat een leuk duo zijn ze toch Cio.

D’Leh groeit goed!

Jack gaat nog steeds door voor het schattigste ijsbeertje <3

Regreso is ook zo heerlijk fluffy!

Wat een blubbermonster Leonie! Hij ziet er goed uit en is inderdaad flink gegroeid. Wat gaaf dat je een eigen opfokje gaat beginnen!

Vervelend verhaal over je opfok voyou! Gelukkig knapt je knappe dame al weer op nu ze weer lekker thuis staat. Goede keuze!

Arme Harry, ziet er niet prettig uit. Maar wat goed dat hij zo braaf was bij de DA en dat je opfok actie heeft ondernomen. Dat geeft ook een geruststellend gevoel. Komt vast snel weer goed met je kereltje.

Hier ook nog een keer: Nijn is leuk, kleine plassenstamper! <3

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:21

Arme Harry.. Wat gek ineens zo'n reactie!

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:37

Ach arme Harry.

En een knappe nijn in de plassen!

Iemand ervaring met sulfatrim. Serai heeft nu 6 dagen sulfatrim gekregen omdat hij echt niet opknapte samen met metacam en een slijmoplosser.
Hij is echt al stukken beter als dat hij was, maar nog steeds een beetje snotneus. Twijfel om volgende week rondje kliniek met hem te doen of het gewoon even de tijd te geven juist omdat hij wel echt fitter is.

cynthiacarme
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:23

Wat een leuke foto's van Nijn!
Beterschap voor Harry, hopelijk knapt hij snel op.


Ze had in de blubber gelegen :+
Afbeelding
Helaas is het gebied waar Lynn staat door de vele regen enorm modderig geworden en staat ze dus 24/7 in de blub (er zijn wel schuilstallen). Van de week dus aan de slag gegaan om de stralen te behandelen want die zijn iets zacht geworden. Hopelijk gaan ze de voerplekken verharden, dat zou schelen.

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:13

Jack is ook eeerg vies en eeerg lelijk momenteel. Waar gaat die poep met dat veulen naartoe :+

Afbeelding

Afbeelding


Ik moet binnenkort de tandarts nog eens laten komen voor de paarden. Ik was aan het denken van Jack ook te laten controleren. Is wrs nog niet nodig, maar zo kan hij al wennen. Wat denken jullie? Doen jullie dit ook al met jullie veulens?

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:17

Oh lekker vies!

Nee doe ik niet. Gok dat ze ook niet zo'n kleine klem hebben.
Voordat ik er een bit in hang laat ik ze controleren. Oké ik oefen eerst 1 of 2 keer met een bit en dan laat ik ze doen, maar voordat ze naar buiten gaan met bit komt de tandarts.

Of als er wat mis lijkt te zijn met eten etc.

cynthiacarme
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:25

Sarah_Fons schreef:
Jack is ook eeerg vies en eeerg lelijk momenteel. Waar gaat die poep met dat veulen naartoe :+

[ [url=m/CLTxP2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TVil3C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik moet binnenkort de tandarts nog eens laten komen voor de paarden. Ik was aan het denken van Jack ook te laten controleren. Is wrs nog niet nodig, maar zo kan hij al wennen. Wat denken jullie? Doen jullie dit ook al met jullie veulens?



Ik ga dat wel doen over een maand of 2, deels alvast wennen en deels zodat hij kan kijken of alles goed zit. Ook bij een veulen kan er van alles zijn. Zou hem niet apart ervoor laten komen maar er gaan meer paarden hier, kan ze net zo goed mee :D

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:40

Vandaag lichte paniek situatie tussen mij en Tjitske.. zaten beiden klem tussen de ijzeren buizen, hoofd aan hoofd. Ik dacht echt even dat ik mijn kaken zou breken, uit eindelijk schoten we los jemig wat was ik kwaad! Natuurlijk konden we er eigenlijk niks aan doen maar was helemaal aan het trillen.

Heb nu flink zere kaken en een zeer oor, met lekker hoofdpijn. Ik snap ook nog steeds niet hoe het heeft kunnen gebeuren.. :( ging zo snel.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:26

Oh, gelukkig heb je het er redelijk goed vanaf gebracht Janine, levensgevaarlijk! Waar zat je klem tussen dan?

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:29

Klopt, ehm jaa daar kunnen ze hooi door heten en kun je stal in stappen maar ik stond er dus met één been al in en volgens mij ging ik naar achter en zei ook dus mijn hoofd kwam klem tussen dat van Tjitkse en van die ijzeren buizen. Ben toen heel hard Tjitske gaan duwen. Hoe het nu heeft kunnen gebeuren geen idee..

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:34

Oh wat schrikken.. En duwen tegen veulens wil vaak nog zeggen dat ze gewoon ekihard terug duwen in plaats van aan de kant gaan. Dat is wel een ding dat ik gelijk probeer te leren, als ik duw moet het veulen van me weg.
Beterschap. Klinkt erg pijnlijk..

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:36

Nouja ze ging op verkeerde moment na achter waardoor we klem kwamen, waren beiden in paniek en gelukkig dat ik het zo kan na vertellen, als je je kaken samen geperst voelt worden is geen pretje. Tjitske was wel gelijk weer rustig toen ze los was.