Geef de kinderen het Sinterklaasfeest terug

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Geef de kinderen het Sinterklaasfeest terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 21:32

Vanavond is het pakjesavond en dat lijkt mij een mooi moment om de kinderen het sinterklaasfeest terug te geven!

De afgelopen maanden heb ik heel "volwassen" mensen zien schelden met vreselijke berichten over de kleur van de pieten, berichten die waarschijnlijk ook gelezen worden door de kinderen voor wie dit feest eigenlijk bedoeld is. Zowel op bokt als op facebook is er een tweedeling tussen wie wel en wie geen zwarte piet wil.

Ik ben pieten discussie moe en ik ben vast niet de enige! Het maakt mij niet uit hoe een piet er uitziet, ik wil dat de kinderen weer het onbezorgde sinterklaasfeest kunnen vieren zoals dat vroeger was. En misschien moeten wij volwassenen dan een keer onze trots inslikken, een keer zeggen: we zijn het niet met elkaar eens maar hoe gaan we zorgen dat we samen het Sinterklaasfeest kunnen redden zodat iedereen er plezier aan beleeft.

Dat wij zwarte piet geen rasisme vinden hoeft niet te betekenen dat dat voor iedereen ook zo voelt. Het sinterklaasfeest wordt niet verpest door de mensen die tegen of voor zwarte piet zijn maar door hoe deze mensen met elkaar omgaan.

Dus doe mee, geef de kinderen het mooiste cadeau dat er is en staakt het vuren, zoek een oplossing die de Kinderen helpt! Zodat volgend jaar alle kinderharten weer vol verwachting kunnen kloppen zonder volwassenen die het verpesten.

Dit topic gaat er over hoe we Sinterklaas weer leuk kunnen maken voor iedereen, de pietendiscussie houden we hier dus erbuiten (daar zijn genoeg andere topics voor.)


Supervixen

Berichten: 12819
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Geef de kinderen het Sinterklaasfeest terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:53

Geen discussies meer houden over de pietendiscussie.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:58

Afbeelding

Idd een discussie meer over Zwarte Piet.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:59

Hoe doe je dat dan, kinderen het Sinterklaasfeest terug geven? Door het niet over bepaalde zaken te hebben? Volgens mij zijn kinderen het Sinterklaasfeest nooit kwijt geweest, die ervaren de magie toch wel, hoe het ook ingevuld wordt.

Cowgirl: :')

Wit beyond measure is man's greatest treasure

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:02

Deze discussie gaat eenvoudigweg te ver. Mensen die elkaar via internet letterlijk doodwensen en bedreigen? Mensen die elkaar gaan discrimineren om een mening? Mensen die gaan demonstreren bij een kinderfeest? Mensen die die demonstranten vervolgens gaan blokkeren op de snelweg waardoor een levensgevaarlijke situaties ontstaan, en dezelfde groep demonstranten twee week later onder begeleiding van ME'ers hun stem moeten laten horen? Wtf?
Het boeit voor kinderen geen reet of piet nou zwart of pimpelpaars is. Sterker nog, het boeit ze niet eens of de cadeautjes van sinterklaas of de kerstman komen; als ze maar cadeautjes krijgen!

Wat mij betreft schaffen ze dat hele sinterklaas gewoon af, dan is het klaar.

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Geef de kinderen het Sinterklaasfeest terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 09:39

Mensen gaan gewoon zo ver in de pietendiscussie dat daardoor het sintgevoel ( In iedergeval bij mij) wel verpest wordt. Ieder persoon die zich hier van bewust wordt en er op let op de discussie minder heftig te laten worden (en de kinderen er buiten laat) is er een. Dat probeer ik hier te bereiken.


upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Geef de kinderen het Sinterklaasfeest terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:43

En dan helpt het door er nog meer aandacht aan te besteden..

Het is 6 december, we hebben weer 11 maanden voor deze disussie weer aangewakkerd mag worden hoor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __sanne, _kimm, Amazonbot, Arlette1991, BlackClaw, Boheme, Celiien, Cerosa, craiester, Ginny135, goldith, Iselda, Lalladidoo, miezelke, Ponylover_11, Sabrinatomic, StonedRomy, TessaxQuincy, Ufurio4e, xEliesx, xSannee, Xyris, YandexBot en 127 bezoekers