.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wat doen jullie met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:44

Het ligt heel erg aan het type paard en stalling wat je hebt of ze er op reageren, als je gevoelige bloedpaardjes hebben dan zullen die sneller reageren dan de wat rustigere koudbloedrassen over het algemeen.
In ieder geval had ik door dat leuke knalvuurwerk wat buiten de reguliere tijden afgeschoten werd toch een paar keer bijna een paard bovenop me doordat ze er van schrokken en daar kan ik niet blij van worden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:10

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:07

Annet_Dottie schreef:
Volgens mij zijn er aparte topics over hoe dieren reageren op vuurwerk, daar is dit topic niet voor bedoeld..

Klopt, maar op het moment dat er eigenaren worden aangevallen op het beschermen van hun dieren, heb ik (in elk geval) daar wel wat over te zeggen.

sureido schreef:
Je zegt net ‘alle dieren zijn niet hetzelfde’ en dat is precies met vuurwerk, alle mensen zijn ook niet hetzelfde en er is voor 68 miljoen in Nederland verkocht (laat staan het illegale spul) dus de economie is heerlijk gespekt en er zijn ook genoeg mensen die het wel leuk vinden.

Zielig voor de dieren dat klopt maar daar doe je niks aan.

Zo kun je bewuste mishandeling goed praten, wordt ook grootschalig in uitgepakt. "Het is zo leuk om te doen en wat kan ons het schelen dat een ander er last van heeft".
Dat er veel van verkocht wordt/populair is, wil niet automatisch zeggen dat het iets goed is.

Het is ook niet de bedoeling om hier een vuurwerkdiscussie van te maken, maar het is aangetipt en wat ik er over kwijt wil is dat er helaas geen maatregel is die gaat helpen, omdat het probleem duidelijk in de mentaliteit van de mensen zit die er zo weg van zijn.
Als het niet mag en wat niet mag dat moet juist gebeuren want het gaat veel meer om de spanning dan wat dan ook.
En die mentaliteit val niet zo makkelijk om te buigen, dat moet vanuit mensen in je omgeving komen en bewustwording, dat kan niet door regeltjes opgeled want daar wil men zich juist weer extra tegen verzetten.

Het is jammer dat juist de mensen die bereikt moeten worden, de asocialen (in de letterlijke zin van het woord= niet sociale), zo lastig te bereiken zijn.

Iets heel anders, wie heeft het meest memorabele feest gehad in zijn persoonlijk leven, of wat was het meest memorabele feest ooit?

Ik heb hier in Portugal naar geheel Portugese traditie ooit nog op een stoel moeten staan om twaalf uur om bij elke klokslag 1 rozijntje te eten.
Geen geweldig feest, maar wel apart.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wat doen jullie met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:12

Huh maar je bent niet eens in NL geweest tijdens de jaarwisseling? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:31

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt


Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:48

sureido schreef:
Huh maar je bent niet eens in NL geweest tijdens de jaarwisseling? :=

Is het topic alleen voor mensen die in Nederland een jaarwisseling hadden? Kon ik uit de titel niet opmaken.
Ik denk niet dat het de bedoeling is om een en ander persoonlijk te maken.
Ik voeg mijn mening over bepaalde dingen toe geef argumenten waarom ik dat denk.
Elk topic is niet meer dan een verzameling meningen en ervaringen die doordat ze vaak verschillend zijn, al of niet in nuances, een ander kunnen helpen een mening te vormen of bij te stellen.

@Annet_Dottie, vandaar mijn poging weer op de rails te komen met de vraag over memorable feesten.
Ik zal verdere posten gericht aan mij negeren.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Danielleeee_, Dirkje_Nero, Emese_Flower, Floemii, IASCrawler, MaiMai, manonnevot, MiSzNiTa, nuscaniels, Sandyislief, senna21, Zil en 165 bezoekers