Intocht Sint in Dokkum

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Intocht Sint in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:10

Sinterklaas is eigenlijk een beetje vies.Hij heeft schimmel tussen zijn benen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:12

Oude man met kleine kindjes op schoot, veel leugens en onwaarheden. Als je lief bent krijg je cadeautjes. Eigenlijk heb ik met die hele boodschap veel meer moeite mee dan dat hele zwarte piet gebeuren.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:19

Dit jaar voor het eerst echt sinterklaas geintroduceerd hier thuis (3,5).
Ik ben niet zo van het voorliegen maar wil ook geen fantasie ontnemen.
Dingetjes voor in de schoen koop ik daarom gewoon in bijzijn en ook op amazon hebben we samen gekeken wat het leukste cadeautje is en dan werk ik vanzelf wanneer ze de link gaat/wil leggen. Sommige kinderen willen gewoon graag geloven in sinterklaas (of eenhoors en stiphelsen) en dat mag natuurlijk ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:24

Jennyj01 schreef:
Oude man met kleine kindjes op schoot, veel leugens en onwaarheden. Als je lief bent krijg je cadeautjes. Eigenlijk heb ik met die hele boodschap veel meer moeite mee dan dat hele zwarte piet gebeuren.


haha echt he, je wordt al van kleins af aan geleerd niet te liegen en de eerste grote leugen die ze je voorschotelen is sinterklaas..... -O- :D{

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:26

Ja vind ik raar. Doen we met de kerstman en paashaas toch ook niet.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Intocht Sint in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:28

Wij met kerst niet. De rest van de wereld wel.
Wanneer gaan daar de obesitas mensen de straat op? Of lilliputters?

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 00:15

komone schreef:
Bamii schreef:
Amerigo was dit jaar niet Okki, maar Mentor. Heb op hem nog een paar weken geleden gereden voor de film Redbad. Hij is dus van stoer vechtpaard naar trouwe schimmel gegaan :P


Wat leuk om te lezen Bamii ! Kun je nog meer over Mentor vertellen? Vind ik altijd interessant om de achtergrond van zo’n paard te weten.


Is ook bekend waarom dit jaar Okki niet en Mentor wel?
Vond Mentor wel echt veel rustiger ogen dan Okki vorig jaar.

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 07:39

bruintje123 schreef:
Ik vind het discriminatie dat het altijd een schimmel is.
Mijn bruintje wil ook Sinterklaas paard zijn.

Maak je nu grapjes over discriminatie? Of snap je niet dat er mensen zijn die dagelijks last hebben van discriminatie. Wat ontzettend ongepast dit.

druppeltje

Berichten: 1923
Geregistreerd: 04-09-06

Re: Intocht Sint in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 07:42

Iemand is lekker aan het provoceren. Lang leve de foei knop. Ik zeg, niet op in gaan en please niet de zwarte pieten discussie hier uitvechten.

Ik ben benieuwd naar Mentor in vechtuitrusting!

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:02

PlantsTho schreef:
bruintje123 schreef:
Ik vind het discriminatie dat het altijd een schimmel is.
Mijn bruintje wil ook Sinterklaas paard zijn.

Maak je nu grapjes over discriminatie? Of snap je niet dat er mensen zijn die dagelijks last hebben van discriminatie. Wat ontzettend ongepast dit.


Dat maakt juist deze hele pieten discussie ongepast. Juist omdat het zo’n ernstig onderwerp is. Omdat er nog steeds slavernij en discriminatie is. En dit hele verhaal over sint en piet niks met discriminatie te maken heeft. Misschien honderden jaren geleden maar inmiddels ook al heel lang die status ontgroeit. Een kinderfeest verpesten met een geradicaliseerde minderwaardigheidscomplex dat is pas ongepast.

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Re: Intocht Sint in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:44

Last hebben van racisme noem jij een geradicaliseerd minderwaardigheidscomplex? Wow.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:50

Nou nee hoor. Dat is wat jij er in wil lezen. Het verpesten van een kinder feest.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Intocht Sint in Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:00

Ik maak grapjes over discriminatie als het aanstelleritis is en geen discriminatie, zoals met de zwartepieten discussie.
Want door die aanstelleritis word echte discriminatie misschien ook wel ondergesneeuwd, dat zou erg zijn.

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:06

Hoe kan jij beslissen of het aanstelleritis is, als je zelf wit bent? Heb je ooit écht te maken gehad met discriminatie?

Moet er blijkbaar altijd even worden bijgezet: Een racistische traditie leuk vinden maakt je nog geen racist. Ik was vroeger ook hartstikke pro-zwarte piet, maar ben gaan inzien dat het heel pijnlijk en vervelend kan zijn om geconfronteerd te worden met een racistische karikatuur, ookal is het lang geleden dat het een daadwerkelijke racistische karikatuur was; hij is er nog steeds op gebaseerd.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:10

Ja hoor. Mn schoonmoeder wil niks met me te maken hebben omdat ik wit en joods ben :D . Oh ja en ik heb ook nog zo’n vieze hond in huis.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:11

Ja hoor ik ben meerdere maken gediscrimineerd.
"jij vrouw zijn, jij man halen"

Hoe kan jij bepalen dat het geen opruiers zijn dan?

Er zijn gewoon mensen die graag op alles tegen zijn en graag alles provoceren. Ze moeten wat met de dag doen natuurlijk. En daar schaar ik ze onder.


fijne dag nog :){

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:20

PlantsTho schreef:
Hoe kan jij beslissen of het aanstelleritis is, als je zelf wit bent? Heb je ooit écht te maken gehad met discriminatie?

Als je wit bent, heb je dus nooit echt te maken gehad met discriminatie?
Zie en begrijp je wel wat je zegt?
_O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-11-17 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:20

Niet alleen gekleurde mensen lopen tegen dingen aan die je, als je het wilt, discriminatie kunt noemen, vrouwen die bij sommige banen niet hoeven te solliciteren, hebben we het nog niet eens over zwangere vrouwen. Bepaalde bedrijven die alleen mensen met een bepaalde godsdienst aannemen en zeker geen homo's/lesbienes.
Zo zijn er nog tig dingen te noemen, maar om dan te keer te gaan over een kinderfeest, sorry.

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:31

Anoniem schreef:
PlantsTho schreef:
Hoe kan jij beslissen of het aanstelleritis is, als je zelf wit bent? Heb je ooit écht te maken gehad met discriminatie?

Als je wit bent, heb je dus nooit echt te maken gehad met discriminatie?
Zie en begrijp je wel wat je zegt?
_O-

In Nederland in ieder geval niet op huidskleur. Dat had ik er nog even bij moeten toevoegen inderdaad.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:48

Weet iemand al wat de mannen met koffers gaan doen?Sinterklaas journaal nog niet gezien.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:49

PlantsTho schreef:
Anoniem schreef:

Als je wit bent, heb je dus nooit echt te maken gehad met discriminatie?
Zie en begrijp je wel wat je zegt?
_O-

In Nederland in ieder geval niet op huidskleur. Dat had ik er nog even bij moeten toevoegen inderdaad.


Dat polen veel minder betaald krijgen dan Nederlanders, dat bij veel mannen nog steeds het aangevraagde ouderschapsverlof niet goedgekeurd wordt, dat vrouwen minder betaald worden in dezelfde functie als mannen of dat vrouwen überhaupt niet aangenomen worden omdat ze kinderen kunnen krijgen is geen discriminatie..?

En mensenhandel is ook in NL zeer actueel, en er worden niet alleen zwarte mensen verhandeld...

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:49

Britta31 schreef:
Weet iemand al wat de mannen met koffers gaan doen?Sinterklaas journaal nog niet gezien.


Dat zijn de hulpsinterklazen.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:57

Britta31 schreef:
Weet iemand al wat de mannen met koffers gaan doen?Sinterklaas journaal nog niet gezien.


Mijn leerlingen hebben twee theorieën: of het zijn pieten óf het zijn hulpsinterklazen. Wat ik trouwens wel geinig vind is dat John Jones (de man in het grijze pak) voorheen Zwarte Piet speelde in het Sinterklaasjournaal. Ik vraag me dus af of dit nog met elkaar te maken heeft of dat dit niet in de verhaallijn terugkomt.

Malyma
Berichten: 335
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:02

@planths2; of ik ooit met discriminatie te maken heb gehad? Nou, steeds vaker. Bijvoorbeeld door mensen die zich gediscrimineerd voelen omdat ze een donkerdere huidskleur hebben dan ik, die me uitmaken voor rascist omdat ik niet tegen zwarte Piet ben?

Wat mij betreft is het Sinterklaasfeest voor alle kinderen, ongeacht huidskleur en afkomst. Ik zou me best enorm kunnen vergissen, maar ik denk dat de meeste Nederlanders er ook zo over denken.

Schreeuwers die het gerechtvaardigd vinden om dit kinderfeest te verpesten, vind ik gewoon dom.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:07

In dit topic gebeurt dus precies wat de Friezen tegen wilden houden: discussies ten koste van een kinderfeest. In dit geval dan meer discussies ten koste van mensen die gezellig over de intocht willen praten. Wordt dat nu echt niet gesnapt?