.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 22:49

Booooo schreef:
In Breda is een mega leuk groot feest voor het eerst :D Dus dat is voor ons een optie, en anders lekker thuis.

Welke? *D

Ik heb lekker met vriendinnen thuis afgesproken en daarna de stad in.

Vind oud en nieuw zo overrated. Daarom vind ik het het leukst om het in een groep vriendinnen te vierden, zonder een groot feest.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:06

Ik ben thuis. Met de katten. Heb er niet zoveel mee. Ga wel lekker voor mezelf koken en heerlijk films kijken op tv. Dan vuurwerk fotograferen dus hopelijk is het droog. Daarna de foto's bewerken en een topic openen met de foto's. De laatste oliebollen/appelflappen opeten en dan rond half 2 eens naar bed. Volgende ochtend gelijk de kerstboom opruimen (hij staat namelijk sinds vandaag al) en de hele woonkamer een goeie schoonmaakbeurt geven. Dan ben ik klaar voor het nieuwe jaar...

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Wat doen jullie met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:27

Ik heb mijn familie en vrienden uitgenodigd voor een kerst barbecue bij mij thuis :-).

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Wat doen jullie met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:30

Ik draai voor het eerst weekenddienst met oud& nieuw. Afhankelijk hoe vroeg mijn collega wil beginnen op 1 januari wordt het al niet slapend het nieuwe jaar in (of als een zombie op het werk rondlopen).

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: Wat doen jullie met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:39

Ik ga dit jaar naar een natuurcamping met de honden in de camper. Verweg van de herrie.
Er komt een hele groep bij elkaar daar en we maken er een outdoor kamp van met gezellig met elkaar op kampvuren koken.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Wat doen jullie met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:43

Ik ben thuis. Woon aan de rand van een dorp dus wel wat vuurwerk dus wil ik mijn paard die aan huis staat in de gaten kunnen houden. Plus dat er bij mij thuis geen rotjes achter de staart van mijn hond gegooid kunnen worden. Zij kan dus standaard mee naar buiten om 24.00 uur. Paard is dan ook rustig omdat ik er ben en hond gaat mooi zitten kijken naar al die flikkerende lichtjes in de verte.

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:48

Waarschijnlijk weer mijn vaste prik; vriendje bij z'n ouders carbid schieten met vrienden, oliebollen vreten en zat worden. Ik lekker naar het bos met de hond, hete douche en met een film, fles wijn en toastjes op de bank.

Mijn kat is bang voor vuurwerk dus daar wil ik sowieso bij blijven. Hond vind het allemaal prima gelukkig, maar ook die laat ik niet alleen. Als mijn vriend thuisgebracht kan worden is hij er om middernacht, en anders niet. Ik vind het prima zo, ik heb een schurfthekel aan het hele gedoe :')

nicole_floor

Berichten: 3243
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:58

Eerst bij mij thuis(keet) carbid schieten s avonds gaan we naar het dorp tot half 1 ofzo. En dan gaan we weer terug naar de keet of we gaan naar een oud en nieuw feest ergens in de buurt. Er komt dit jaar voor het eerst een feest een dorp verder misschien gaan we daar wel even kijken.

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wat doen jullie met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:13

Voorgaande jaren met mijn ouders geviert en vorig jaar met wat bokkers. Dit jaar geen idee, heb niet zo veel sociale contacten.....

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:08

Annet_Dottie schreef:
tess_84 schreef:
Wij zijn heel erg saai en blijven gewoon thuis, om verschillende redenen. Ten eerste zijn wij niet zo van de "verplichte" feestbeesten, zo gaan ook valentijn, Halloween en carnaval lekker aan ons voorbij. Ten tweede hebben we de paarden en honden thuis en die houden NIET van vuurwerk. Om iets voor 12 gaan we dus naar de stal om te kijken of alles in orde is (wekker moet dan wel gezet want meestal liggen we al lang voor twaalven te slapen in de zetel :') )
Niet echt tips voor jou dus, helaas. :+


Haha dankjewel maar ik zoek geen tips hoor misschien inspiratie maar ik heb niet heel veel opties en alle opties zoals het nu lijkt heb ik weinig trek in. Dus dan zal ik ook lekker thuis gaan zitten in de hoop dat de bovenbuurman deze keer niet de hele dag keiharde hardcore gaat draaien :x
Maar wat je zegt is wel bekend denk ik met dieren thuis dus eigenlijk een rustige avond en tussendoor even gaan kijken of alles daar oké is. Hoop dat je een beetje buitenaf woont dan?


Ja, we wonen in een klein dorpje in Duitsland, ze houden zich gelukkig wel goed aan de toegestane tijden om vuurwerk af te steken. Van 12u tot half 1 en dan is het weer rustig. :j

Anoniem

Re: Wat doen jullie met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:24

Ik ben home alone met de katten ,1 heeft wat trauma's en is enorm bang met oud en nieuw (gaat van 9 a 10 in de ochtend tot 1 A 2 snachts door met veel lawaai en de weken ervoor ook )

Nieuwe kat waarvan ik geen idee heb hoe die erop reageert

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat doen jullie met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:37

Ik zal voor 00.00 uur uit het werk zijn. Blij met een hete douche en nog blijer met mijn joggingpak, mijn honden en een glas wijn op mijn terras. Zoals altijd geen toeters en bellen want 1 januarie roept de zaak weer. :)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:45

nicole_floor schreef:
Eerst bij mij thuis(keet) carbid schieten s avonds gaan we naar het dorp tot half 1 ofzo. En dan gaan we weer terug naar de keet of we gaan naar een oud en nieuw feest ergens in de buurt. Er komt dit jaar voor het eerst een feest een dorp verder misschien gaan we daar wel even kijken.

Haha dat is bij ons ook altijd. Wij hadden trouwens ook altijd paarden/honden die niet bang waren van vuurwerk en gelukkig maar want bij ons achteraf ging het er heftig aan toe met carbid :’)

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 01:03

Nog geen idee. Heb net een hondje dus moet sowieso van te voren thuis blijven. Daarna misschien de stad in maar wellicht denk ik tegen 01.00 uur :z dus ik weet het nog niet echt.

Al die die zeggen in de stal zitten....onze paarden hadden een open stal of stonden op de wei. Nooit wat raars gebeurd. Hooi ervoor en lekker eten.

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:42

Zonnetje81 schreef:
Nog geen idee. Heb net een hondje dus moet sowieso van te voren thuis blijven. Daarna misschien de stad in maar wellicht denk ik tegen 01.00 uur :z dus ik weet het nog niet echt.

Al die die zeggen in de stal zitten....onze paarden hadden een open stal of stonden op de wei. Nooit wat raars gebeurd. Hooi ervoor en lekker eten.


Hier staan ze ook in een openstal met paddock, maar vorig jaar werd er op 50m van onze stal vuurwerk afgeschoten, dat was voor mijn altijd-coole-vraatzuchtige-Haflingermerrie toch ook te veel van het goede hoor...

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wat doen jullie met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:47

Maar heel veel kan je niet doen en ze voelen je eigen angst als je er al die tijd al bij gaat zitten.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat doen jullie met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:51

Wij krijgen 5 jan de sleutel van ons nieuwe huis, dus waarschijnlijk ploppen we een flesje open thuis tussen de dozen. Misschien nog met vrienden van mijn vriend afspreken maar waarschijnlijk gewoon thuis bij de poezen :) Gebeurt hier ook niet zo veel qua vuurwerk/buren naar buiten. Ik woon tussen de bejaarden :x

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:56

xRaisin schreef:
Wij overwegen om met een klein groepje naar de Efteling te gaan! Lijkt me wel een leuke ervaring!


Vorig jaar ben ik met mijn vriend geweest, ook deels voor mijn verjaardag. Het was leuk, maar denk vooral aan handschoenen en een muts want het is heel koud XD.
En voor het geld viel het een beetje tegen, het was ontzettend druk, en de attracties gingen al rond 23:00 dicht.
Maar het is zeker de moeite waard, de vuurwerkshow op het einde was best mooi. Alleen vorig jaar was het extreem bewolkt, en dat was jammer

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:00

nouky12 schreef:
xRaisin schreef:
Wij overwegen om met een klein groepje naar de Efteling te gaan! Lijkt me wel een leuke ervaring!


Vorig jaar ben ik met mijn vriend geweest, ook deels voor mijn verjaardag. Het was leuk, maar denk vooral aan handschoenen en een muts want het is heel koud XD.
En voor het geld viel het een beetje tegen, het was ontzettend druk, en de attracties gingen al rond 23:00 dicht.
Maar het is zeker de moeite waard, de vuurwerkshow op het einde was best mooi. Alleen vorig jaar was het extreem bewolkt, en dat was jammer


Ik heb gehoord dat er geen afterparty was en meteen hup hup hup wegwezen....beetje een domper zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:04

Lekker samen eten, conference kijken en spelletjes spelen met een paar goede vrienden :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-11-17 17:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:05

Niks waarschijnlijk :P
wij hebben een hond dus kunnen hem niet alleen laten.
Hem meenemen naar zo'n drukke bedoeling is ook geen optie, dus is voor ons geen andere avond als normaal op de oliebollen na :P

Kerst vieren we bij onze ouders maar alleen dineren, ga daar niet de hele dag zitten en moet waarschijnlijk met kerst ook 1 halve dag werken :P

vind oud en nieuw ook niks aan en de januari maand erna al helemaal niks :P saaiste maand van heel het jaar

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:05

Wij doen er niets aan! Wij hebben een melkveehouderijbedrijf en gaan 's avonds gewoon op tijd op bed.
We hebben wel eens dat er rond 12 uur een koe moet kalven..............
En het doet mij eigenlijk ook niet veel. Als wij wat zouden willen met kerst of oud en nieuw moeten wij mensen inschakelen om op het bedrijf te passen..... En wie wil dit? Bijna niemand!
En vind je wel eentje via bijvoorbeeld AB dan is dat verschrikkelijk duur !!!!
Dus nee voor ons geen feestdagen.

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:11

Zonnetje81 schreef:
Maar heel veel kan je niet doen en ze voelen je eigen angst als je er al die tijd al bij gaat zitten.


Vorig jaar was het voldoende om mijn Haflinger (die leidster van de kudde is) vijf minuten bij haar halster te houden - ze was als een gek beginnen rondrennen, en daardoor de andere 5 paarden ook - en vers hooi te geven. Ze kalmeerde eerder door mijn aanwezigheid, dus ik denk niet dat ik angst op haar overgebracht heb.
Ik zit er trouwens niet de hele avond bij, zoals hierboven al eens gezegd, houden ze zich hier prima aan de toegestane tijd voor vuurwerk afsteken. Een half uurtje en dan is het weer voorbij.

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Wat doen jullie met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:16

Wat ik me nu ineens afvraag, zijn er mensen die wel eens met Oud&Nieuw naar het strand zijn geweest? Lijkt mij best leuk/romantisch, maar is dat het ook echt? :o

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:17

tess_84 schreef:
Zonnetje81 schreef:
Maar heel veel kan je niet doen en ze voelen je eigen angst als je er al die tijd al bij gaat zitten.


Vorig jaar was het voldoende om mijn Haflinger (die leidster van de kudde is) vijf minuten bij haar halster te houden - ze was als een gek beginnen rondrennen, en daardoor de andere 5 paarden ook - en vers hooi te geven. Ze kalmeerde eerder door mijn aanwezigheid, dus ik denk niet dat ik angst op haar overgebracht heb.
Ik zit er trouwens niet de hele avond bij, zoals hierboven al eens gezegd, houden ze zich hier prima aan de toegestane tijd voor vuurwerk afsteken. Een half uurtje en dan is het weer voorbij.


Oh dat is wel handig dat het maar even is.