Een Spaans jaar vol avonturen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Een Spaans jaar vol avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 17:02

Hoi allemaal!

Leuk dat jullie kijken naar dit topic. Het was een leuk, spannend, verdrietig jaar. Het jaar begon met 2 knappe Spaanse mannen, en heb ik afgesloten met 2 knappe Spaanse mannen én een Spaanse dame!
Het was een jaar waarin Enzo geopereerd is, en bijna 3 weken in de kliniek heeft gestaan. Een jaar waar ontzettend veel prachtige, lange buitenritten zijn gemaakt en het jaar waar ik een nieuw paard er bij kocht.

Geniet van de foto's en laat gerust een reactie achter! :)

In januari hadden wij een super gave fotoshoot van Louka Rongen! Super blij mee :)
Afbeelding

Ook hebben Vigo en ik onze eerste (onderlinge) wedstrijd gereden!
Afbeelding

In februari niet heel veel spannende dingen gedaan. Lekker gereden en geknuffeld met Enzo. Helaas viel Enzo wat af, en kreeg ik niet lekker op gewicht. In November is hij gecastreerd en daarna is hij gaan afvallen.
Hij mocht voor de eerste keer mee naar het bos aan de fiets! Dat vond hij echt heel leuk!

Afbeelding

In maart kwam ik er achter dat Enzo op de plek van zijn castratie een enorme bult had zitten met gele/pusserige korsten er aan... Ik ben hier zo van geschrokken en heel verdrietig en boos op mijzelf geweest dat ik dit niet eerder had gezien... Hij heeft nooit wat laten merken, altijd zo vrolijk, alert en goed eten..
Ik heb gelijk de dierenarts gebeld en kon over 2 dagen terecht.


Deze foto's zet ik in een spoiler, mochten mensen dit als schokkend kunnen ervaren. Kan je niet tegen pus/korsten, kijk ze dan niet!
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding


Mijn arme lieve schat... :(:)
Afbeelding

Ongeveer een weekje na de operatie mocht ik lekker met je wandelen buiten. Lekker die grasjes!
Hier voor was ik natuurlijk al wel een aantal keer bij je op bezoek geweest. Helaas stond je op 3 kwartier afstand. Ik kwam zo vaak mogelijk!

Grasjes eten bij de kliniek

18 april, na 19 nachtjes slapen mocht je weer naar huis! Dit heeft zo lang geduurd omdat hij na de eerste week antibiotica toch nog weer koorts kreeg en er een nieuwe kuur gestart werd. Je mocht pas naar huis als je 3 dagen na de kuur nog koorts vrij was. Helaas duurde het eventjes wat langer..
Eindelijk weer samen met je grootste vriend! <3


Ook kregen we in april de mooie foto's van Jetske (Jetske Mulder Fotografie en Jets op Bokt.) die zij heeft gemaakt in de sneeuw van ons! <3
Afbeelding

Helaas, Enzo was net 3 dagen terug, toen Vigo op zaterdag een flinke slokdarmverstopping kreeg.. Dat was een pittige maand voor mij :$

Foto's in deze link hieronder is de bloedneus van Vigo te zien na de behandeling van de dierenarts. Kan je niet tegen bloed, bekijk deze foto's dan niet!! Veel bloed! :Y)

BLOEDNEUS!
BLOEDNEUS!

In mei kreeg ik de prachtige foto's van Jetske die ze van ons heeft gemaakt tijdens de bloesem!! Echt prachtige foto's! <3
Afbeelding

Ook hadden we een bloesemshoot van Anne Balder Fotografie :)
Klik voor de collage van de bloesemshoot!

In april zou ik trouwens gaan verhuizen met beide paarden, maar omdat Enzo nog in de kliniek stond ben ik eerst alleen met Vigo gegaan. Daar kon hij vast wennen in een apart landje en wanneer Enzo een beetje opgeknapt was zouden ze samen naar de nieuwe kudde gaan.
Eind mei was het zo ver en mochten ze samen bij de nieuwe kudde in, met een land van maarliefst 5 hectare! :D

Afbeelding

Ook werd het lekker weer en ben ik met Vigo voor het eerst door het water gegaan! :)
Pootjebaden met Vigo

In mei stonden Vigo en ik model bij een hele gave fotomeeting! We moesten in een jurk, en Vigo was echt super schoon en wit! Is me nog nooit eerder gelukt :')
Bedankt fotografen voor de prachtige foto's! Deze foto's zijn gemaakt door Van Zoelen Fotografie!
Afbeelding

In Juni is mijn nieuwe paard aangekomen uit Spanje! Een 16 jarige merrie van de stichting Paard in Nood. Helaas is er "gelogen" over haar leeftijd. Er is mij namelijk verteld dat ze 10 jaar zou zijn.
Superticiosa II (wij noemen haar Faye) heb ik gekocht om haar op te knappen. Ontzettend veel liefde, eten en tijd te geven en uit eindelijk een fijn huisje hier in Nederland voor haar te zoeken. Ze is dus te koop voor de juiste mensen. Helaas zit er wel een addertje onder het gras. Daar wil ik meer over uitweiden in PB.
Ze is echt ontzettend lief en braaf. Ze kwam in Nederland als mager scharminkeltje.....

Afbeelding

Kwamen er achter dat ze gek is op water en zwemmen!! *\o/*
Faye in het water spetteren!

In juli ging ik heerlijk op vakantie samen met mijn vriend en werd er super goed voor mijn paarden gezorgd door mijn lieve bijrijdsters en stalgenootjes!
Toen ik terug kwam heb ik geweldige buitenritten gemaakt waaronder deze met vriendin Jetske over de Lemelerberg.

Afbeelding

Ook kwam Enzo eindelijk weer lekker op gewicht, hij zag er weer veel beter uit! Links boven is eind juli :D
Afbeelding

In augustus ging ik samen met Jetske foto's maken van onze paarden op de hei! Deze keer was Enzo aan de beurt. <3
Afbeelding

Faye mocht ook wat vaker mee met ons ritjes maken. Ik wilde zelf nog niet op haar rijden ivm haar spieren. Ik vond mijzelf nog te zwaar en te lang. Daarom mocht mijn vriendinnetje een stukje op haar! Oh, oh, wat is ze braaf! Niet normaal <3
Afbeelding


September was een heerlijke buitenrit maand. Genoten van alle ritjes met mijn paarden. Ook is Enzo deze maand 3 jaar bij mij!
Knapste Enzo <3


In oktober was ons hoogtepunt toch wel het deelnemen aan de Autumn Desert Trail! Wow.. Wat was dat gaaf. En ik was zo zenuwachtig :') Vigo heeft zich onwijs goed gedragen, hij was bovenverwachting braaf! Top paard! We zijn gezellig samen met Jetske geweest.
Afbeelding

Ook ben ik zelf in oktober verhuisd en ben ik samen met Vigo en een stalgenootje langs mijn nieuwe huis gereden haha!
[url=http://boktimg.nl/img/m/URhhH4.jpg]Vigo zijn oortjes bij mijn huis!
[/url]


November gewoon weer heerlijke ritjes gemaakt. Hier onder een kleine verzameling van onze oortjes afgelopen jaar :)
OORTJES!!


En dan zijn we al weer in december aangekomen. Ook hier lekker door blijven rijden, Enzo mocht in deze maand voor het eerst mee als handpaard en lag er sneeuw!
Afbeelding


Het was een heerlijk jaar! Ik heb weer genoten en kijk uit naar dit jaar. Dat er maar veel mooie dingen op ons pad mag komen! Ik ga dit jaar beginnen met Enzo, hij wordt 4, dus we gaan lekker beginnen met het werken aan de hand. Zien wel of ik er dit jaar nog op ga, en anders volgend jaar.
Vigo heeft mij dit jaar zo verbaasd, ik ben zo trots op hem! Zo blij dat hij bij mij is en dat we nog maar heel veel mooie en fijne ritten samen gaan maken! Ik heb mij voor het eerst opgegeven voor de Eper Paarden4daagse, dat wordt een uitdaging <<)
En dan, prachtige, mooie, lieve Faye! Wat heeft ze zich bewezen, wat een top paard! Zij gaat een hele mooie toekomst tegemoet hier in Nederland!

:evaw:

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo


SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Een Spaans jaar vol avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:07

Ben echt blij dat enzo bij jou terecht gekomen is en hij alle zorg krijgt die hij nodigt heeft en veel aandacht krijgt

kerstmuts

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 23:02

SandravdB schreef:
Ben echt blij dat enzo bij jou terecht gekomen is en hij alle zorg krijgt die hij nodigt heeft en veel aandacht krijgt


Dank je wel! Ik ben ook zo, zo, ZO blij met hem!!! Liefde van mijn leven <3 <3 <3

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Een Spaans jaar vol avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 01:22

Leuk Floor! Was een gezellig jaar. Leuk dat ik zo vaak in je overzicht sta haha! Op naar nog meer gezellige ritjes :D

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Een Spaans jaar vol avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:20

Ontzettend gave foto's!

zasread

Berichten: 2464
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Een Spaans jaar vol avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:17

Wat een leuk jaaroverzicht en wat een hoop prachtige foto's heb je toch van je paarden.

Enzo is toch stiekem wel mijn favoriet. Wat een mooi en lief hoofd heeft hij <3

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Re: Een Spaans jaar vol avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:31

Mooi jaaroverzicht met bijzondere paarden. Je mag je heel gelukkig prijzen en de paarden ook!

FB fotografie-pagina
Op zoek naar een supergave paardrijvakantie? Kijk snel op http://www.oosting-horseriding.com en vindt ons leuk op Facebook

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Een Spaans jaar vol avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:21

Prachtige foto's! Mag ik vragen waar je de bloesemshoot hebt gedaan?

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

pnltl148

Berichten: 65
Geregistreerd: 17-08-15
Woonplaats: Maartensdijk

Re: Een Spaans jaar vol avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:17

Witte paarden in de sneeuw <3

Elisa2

Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Een Spaans jaar vol avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:27

Prachtige paarden hoor, en die shoot met Enzo en je witte jurk is echt heel mooi.

Goed ook dat je Faye opgevangen hebt!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Een Spaans jaar vol avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 19:51

Wauw, bedankt allemaal voor de lieve reacties!! <3

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

Gabyy9

Berichten: 12
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Een Spaans jaar vol avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:11

heel erg mooi!

Fotografie van voornamelijk dieren.
Website / Facebook pagina

tass18
Berichten: 16
Geregistreerd: 23-10-17

Re: Een Spaans jaar vol avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:10

Wat een mooi jaar overzicht leuk om te lezen/kijken

vopo914

Berichten: 310
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: 't hoge noord'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 03:20

Prachtig!!!!!

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Een Spaans jaar vol avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 21:50

Super lief, bedankt allemaal!! <3

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers