Een jaar als verwend paardenmeisje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xx_Irisje

Berichten: 12341
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Een jaar als verwend paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-17 23:49

Want verwend ben ik zeker met de fijne paarden die ik dit jaar weer te rijden had!

Januari
Ik begon dit jaar met een nieuwe baan en Sjaan verhuisde mee, ze was vreselijk druk op stal dus ik besloot dr wat werk te gaan geven. Ze werd er rustiger van en ze was in no-time zadelmak.
Hoe tof is het, om op je zelf gefokte, zelf zadelmak gemaakte, paard te zitten!

Afbeelding

Februari
Naast alle gewone bezigheden met de paarden krijgen we gezinsuitbreiding, naast mijn Ridgeback Beer, komt Held ons team versterken.
https://myalbum.com/photo/sPIstVau87r0/1k0.jpg

Maart
Ik rij al jaren voor een bekende fokker paarden en zo krijg ik in mei Jerdeaux (v. Ferdeaux x Ferro) uit de Landsvrouwe-stam op stal, ik reed al 2 zusjes en een broertje van hem, stuk voor stuk fijne paarden en hij bewijst net zo fijn te zijn!
Leuk weetje, de GGK hengst Amazing Star werd ook gefokt uit deze moeder.

Afbeelding

April
Held maakt haar eerste buitenritje (stapritje) ze vindt het prachtig!
https://myalbum.com/photo/tmcAaG1JgZnV/1k0.jpg

En Sjaan gaat op de foto en krijgt haar eerste eigen topic, het ontaardt bijna in een rel maar ook heel veel leuke reacties!
[RIJ-ITP] Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!
Afbeelding

Mei

Met mijn 3 dames, het lijkt wel alsof ik ze op kleur heb uitgezocht, trainen we rustig verder.
https://myalbum.com/photo/s62yZlkvlfWO/1k0.jpg

Jerdeaux laat zien dat hij net zo fijn is als zn broertjes en zusjes, hij is snel zadelmak en is enorm fijn te rijden. We maken verkoopfoto's, op dat moment is hij voor de 10e keer onder het zadel.

Afbeelding

Ik ga op kraamvisite bij Fergievrouwe (v. Bordeaux x Ferro) uit dezelfde moeder van Jerdeaux, zij is verruit mijn lieve-lieve-lievelingspaard. Vorige jaar maakte ik haar zadelmak en 9 maanden later liep ze Z2, bizare prestatie, maar zij past mij zo goed. Gelukkig komt ze in het najaar bij me terug.
xx_Irisje @ [RIJ-ITP] Fergievrouwe (v. Bordeaux) met een ambitieuze planning...

Afbeelding

En ik schaf een hartslagmeter aan, heel leuk speeltje die je soms net wat meer informatie kan geven.
https://myalbum.com/photo/hpt0Sg99y7Yi/1k0.jpg

Juni
De smid is bijzonder geliefd hier.

Afbeelding

Sjaan krijgt een ongelukje, ze schaaft haar kogel open aan een muur, puur pech maar wel het gewricht beschadigd en ze moet onder het mes.
Alles gaat goed en na een week kliniek komt ze thuis, na 2 weken boxrust mag ze, voorzichtig, stappen en op de wei. Geen keuring voor ons.

Afbeelding

Juli
Jerdeaux is in juni al verkocht maar hij blijft nog enkele weken om door te rijden. In juni verlaat hij dan echt mijn stallen, helaas maar naar een hele leuke eigenaar!

Bijzonder moment voor mij, in 2016 liet ik de moeder van Sjaan inslapen, mijn oude wedstrijdpaard en een, voor mij, heel bijzonder paard. Op 17 jarige leeftijd werd ze nog ster, met 18 sport en als negentienjarige werd ze nog keur, dankzij het d-oc predicaat wordt ze postuum nog Elite-Sport merrie.

Sjaan is helaas, nog niet rad, de dierenarts geeft aan dat het de tijd nodig heeft.

Afbeelding

Augustus

Na Jerdeaux krijg ik Juweelvrouwe (v. Negro x Vivaldi) om zadelmak en IBOP klaar te maken, ze is al naar de keuring geweest en een mooi Ster predicaat behaald. We hebben even nodig om aan elkaar te wennen maar ze is bijzonder snel zadelmak, eigenlijk zoals alles uit dit lijntje.
Leuk om te weten, uit de moeder van "Juul" is ook de GGK hengst Incognito gefokt.

Afbeelding

Ook krijg ik Fiesta (v. Zhivago x Chico's Boy) te rijden van een andere eigenaar, een puzzel van een paard maar zoveel kwaliteit, ze geeft me een heel bijzonder gevoel.

Sjaan staat nog altijd op rust.

Afbeelding

September

Juul (Juweelvrouwe) loopt als een trein en we zetten haar op de foto.

Afbeelding

Eind september zie ik Sjaan draven in de paddock en ze lijkt wel rad. Ik jaag dr nog eens aan in de paddock en ja! Ze loopt goed!

Oktober

We pakken Sjaan rustig op, gelukkig is ze nog zadelmak en ze loopt als een trein.

Afbeelding

Ik krijg ook Just be you (Desperado x Sandro Hit) onder het zadel, ook uit deze moeder reed ik al eens een paard en deze merrie blijkt net zo mee werkend. Ik word altijd vrolijk als ik opstap, heerlijk dier!

Afbeelding

November

Het weideseizoen is al echt over maar omdat Juul altijd rustig staan en de boel niet omploegd mag zij nog een paar uurtjes op het gras met haar beste vriendinnetje.

Afbeelding

De IBOP komt, op de valreep schrijf ik Sjaan nog in waardoor ik 3 merries heb, het is een drukke ochtend maar het waard. Eerder die week krijg ik een rotklap van een paard en mn schouder zit goed in elkaar maar rijden zal ik.
Juul behaald de IBOP met 77 punten, wat spanning en haar dikke buik (ze is drachtig) staan meer punten in de weg.
Voor Just be you is de spanning teveel, het vrolijke, fijne paard komt niet tot haar recht, zonde maar absoluut een merrie met toekomst.
Sjaan verrast me, ze is scherp maar doet enorm haar best, de scherpte ziet de jury graag en met mooie complimenten haalt ze de IBOP met 79,5 punt en wordt daarna Ster met 75/80
Alleen Sjaan gaat mee naar huis, de andere dames gaan met zwangerschapsverlof, compleet verdiend.

Juul ruil ik om voor Fergievrouwe "Furby" (v.Bordeaux) samen gaan we knutselen aan onze sportcarriere.

Sjaan zetten we nogmaals op de foto en gelukkig gaat het er het erop volgende topic rustiger aan toe.
[RIJ-ITP] Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Afbeelding

December

Sjaan haalt zich open in de paddock met een flinke schaafwond, gelukkig niet kreupel maar die heeft vakantie tot het nieuwe jaar. Ze heeft het geluksgen van haar moeder geerfd, vrees ik.

Furby en ik gaan voor het eerst weer van start in het Z2, ik was totaal niet gefocust, was alleen maar aan het genieten van het feit dat we weer op wedstrijd waren.
Ondanks een stel enen, tweeen en vieren kwam het eindresultaat toch op 60%
In het nieuwe jaar gaan we ons FOCUSSEN op het ZZL.

https://boktimg.nl/img/m/1Bijtl.jpg


Zoals je kunt zien, ben ik echt een verwend nest maar ik waardeer ze allemaal <3 <3 <3

Op naar 2018, waar nog meer fijne paarden wachten en hopelijk ook sportieve kansen!
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 22-12-17 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Laatste foto in link gezet, wegens teveel foto's zichtbaar

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour



Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Een jaar als verwend paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 00:37

Wauw, ik wil mijn paard bij jou in de leer hebben!
Wat heb jij ze stuk voor stuk fijn aan het lopen zeg!!!
Een genot om naar te kijken en zeer gave dieren zitten er tussen. :)

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Een jaar als verwend paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 05:04

wauw wat een gave bokken allemaal!! je mag mijn paard ook wel zo leren lopen haha.
Ik had nog even naar je reltopic gekeken, maar wat een gedoe zeg om een slofje wat er voor de sier aan hangt... Ziet er netjes en fijn uit

iedereen is perfect zoals hij/zij is!!!

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Een jaar als verwend paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 05:51

Wat een jaar! :) Wel leuke ervaringen allemaal! Hopelijk is Sjaan volgend jaar wat minder onhandig ;)

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

Santos_05

Berichten: 3056
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Een jaar als verwend paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 06:24

Wat een geluk heb je met zulke paarden! Heel knap! Nu nog wat geluk met je eigen paardje, dat is wel een pechvogel.

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

Yom
Berichten: 3746
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 07:01

Potverdorie wat een knap stel paarden zeg, doe je goed :D

Veel succes in 2018 en hopenlijk leert Sjaan dan hoe ze heel moet blijven

Gwenvd

Berichten: 1717
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Een jaar als verwend paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 07:54

Wauw heel gaaf!!! <3 vind die namen zo mooi

Strooigoed

roosje78

Berichten: 2253
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Een jaar als verwend paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 07:55

Heerlijke paarden,ik kan me voorstellen dat je hier van geniet! Succes met je paarden in het nieuwe jaar!

tita

Berichten: 19742
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:00

Wauw wat een ruige paarden heb jij onder je kont en lopen zo fijn, kan ik de mijne ook bij jou brengen :9

30-11-2015
03-07-2018

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:00

Wauw heel gaaf en voor veel mensen een droombaan! Je hebt een rijk paarden leven maar ik weet uit mijn omgeving dat het hard werken is en geen 8 tot 5 mentaliteit. Leuk dat je ons een kijkje laat nemen!

Diana (Oscar X Paddox)
B+13, L1+21, L2+20, M1+11

c_alsemgeest

Berichten: 20533
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Een jaar als verwend paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:18

kan dat reltopic nog wel goed herinneren :')
Maar echt, hele mooie foto's en je bent inderdaad lekker verwend... maarja, beter verwend dan verwaarloosd toch?

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Kimalian
Berichten: 123
Geregistreerd: 21-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:18

Wauw wat een gave paarden. Als ik het goed begrijp rijd je paarden in en door dan? Vind je het soms niet eng? Of stel ik nou een gekke vraag... en sjaan is een paard van je zelf neem ik aan?

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Een jaar als verwend paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:43

Dat reltopic herinner ik me nog wel! Gedoe om een los slofje...ik denk dat jij dubbel en dwars bewijst met alle knappe paarden onder je, dat je echt een fijn stukje kan sturen! En heel goed weet hoe een HULPteugel in gezet moet worden.

Heerlijk overzicht zeg, wat een fijne paarden en wat heb je ze fijn lopen! Daar neem ik graag een voorbeeld aan om zo lekker weg te kunnen rijden met mijn paard :)

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

janouk
Blogger

Berichten: 17809
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:45

Jij bent zeker verwend :D
Succes in 2018

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Sleipnir
Berichten: 130
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Haarlem

Re: Een jaar als verwend paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:19

Wat heb jij stuk voor stuk heerlijke paarden onder je kont. Verwend? Misschien. Maar je rijdt ze dan ook zo fijn! Dat reltopic was echt bizar. Ben heel benieuwd naar wat je in 2018 allemaal zult doen!

Sanet

Berichten: 7824
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Een jaar als verwend paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:45

Wat een ontzettend leuk jaaroverzicht Iris!
Ik ben echt fan van Sjaan, al zou ik d'r wel in bubbeltjes plastic buiten zetten als ik jou was :o

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

webster543

Berichten: 3428
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Een jaar als verwend paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:21

2018 gaat nog veel leuke momenten brengen, daar ben ik zeker van! Wat een geweldige paarden allemaal!

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:23

Wat een heerlijke paarden heb jij toch altijd onder je kont. Ik ben niet een heel klein beetje jaloers hoor :x.
Heel gaaf dat je Fergievrouwe weer bij je hebt. Ik kan me je topic over haar nog herinneren en je hebt wel een bijzondere band met dat paard volgens mij. En hopelijk minder ongelukjes voor kleuter Sjaan in 2018 ;)

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Jester_

Berichten: 12251
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:51

Wat kan je toch goed rijden!! En wat is sjaan prachtig <3

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Een jaar als verwend paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:06

Gaaf jaar, breng je ook paarden uit in de sport?

welmoed__

Berichten: 6537
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:06

Wauwie, wat een stel prachtige paarden rijdt jij zeg! <3

sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een jaar als verwend paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:13

Wat een leuk topic. Mooie paarden, stuk voor stuk. Ben toch wel erg fan van jouw Sjaantje! Wat balen dat ze zich bezeerd heeft in de paddock. Hopelijk leert ze er van en doet ze voortaan wat voorzichtiger!

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Re: Een jaar als verwend paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:30

Je ziet ze niet veel, die zwarte niet-friese paarden. Maar als je ze ziet zijn ze om van te dromen <3
Voor ons komt er in 2018 niet alleen ook een ridgeback in de familie, maar hopelijk ook een groot zwart paard!

_Sofie

Berichten: 4430
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Een jaar als verwend paardenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:43

Wauw, prachtige paarden, stuk voor stuk! Erg fijn om te zien :j

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Suzanne F.

Berichten: 48888
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:23

Oh Juul is prachtig!! Sterkte met Sjaan, sommigen hebben dat gewoon dat ze zich altijd weten te slopen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers