Een heel mooi jaar met Botticelli, van de B naar M1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Een heel mooi jaar met Botticelli, van de B naar M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 17:41

Het jaar is bijna om en als ik zo terugkijk dan zijn we dit jaar zo gegroeid samen! Vorig jaar hebben we ook een topic gemaakt van ons eerste jaar samen: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=253&t=1909178

Botticelli is een 11 jarige hengst van de hengst Paddox. Ik heb hem nu 2 jaar en hoe ik aan hem ben gekomen en onze weg tot nu toe is wel een beetje een penny-verhaal :D Ik ben nog steeds heel blij met hem en hij is echt mijn 'once in a lifetime horse'. Volgend jaar verwacht ik uit mijn eigen merrie een miniversie van hem en daar kijk ik erg naar uit!

Januari
Hier reden we nog in de B rond, het koste ons veel moeite om tijdens de proef ook aan de gang te blijven. Thuis werd hij steeds beter, maar op concours kwam het nog niet echt uit de verf.
Afbeelding

Afbeelding

Februari
Afbeelding
Lekker thuis trainen, klaarmaken voor het L1.

Maart
Afbeelding
Voor de afwisseling :)

Afbeelding
De eerste keer L1 gestart, jury kon ons helaas alleen niet zo waarderen -O-

April
Afbeelding
Het 'dekseizoen' is begonnen. Hier met mijn eigen merrie, in totaal zijn er 5 merries drachtig van hem. Mijn eigen merrie is 19 maart uitgerekend.

Afbeelding
Voor de afwisseling, duidelijk dat hier ons talent niet ligt :7

Mei
Afbeelding
Door het op de weide staan en de merries om zich heen begon hij veel gewicht te verliezen. Trainen wat minder en veel voer erin.

Afbeelding
Op concours gaat het gelukkig ook beter!

Afbeelding
Laatste keer in de L1, hierna kreeg hij vakantie en was het plan om L2 te gaan starten.

Juni
Heeft hij lekker de hele maand vakantie gehad om weer op gewicht te komen.

Juli
Afbeelding
Weer rustig begonnen met rijden.

Afbeelding
Soms leen ik hem even uit aan m'n vriend <3

Afbeelding
Lekker paard zijn!

Augustus
Afbeelding
Reden we in de L1 mee tijdens het FK waarbij we in de middenmoot eindigden.

September
Afbeelding
Samen met een ander paard op de weide bracht hem veel rust. Volgend jaar gaan we het gelijk zo aanpakken!

Oktober
Is hij heel vervelend vast komen te zitten in de stal met zn achterbeen en is hij omgevallen. Gelukkig waren er gelijk mensen bij om hem te bevrijden, maar dit was niet zo'n beste actie voor hem. Met een paar weken rust was het gelukkig weer goed en konden we weer verder met de training.

November
Afbeelding
Starten we in het M1, helaas nog zonder succes. Maar wel steeds in de 170, dus puntjes op de i zetten.

December
Afbeelding
Ja hoor, we hebben onze puntjes op de i! Hij liep 3 wps en een 1e en 2e prijs in de M1, super trots op hem! Ons doel was om voor het einde van het jaar M1 met winst te worden en dat is gelukt!

Afbeelding
Ons doel voor 2018? In maart voor de hengstenkeuring van het bonte paarden stamboek en dan hopen dat hij goedgekeurd wordt. We trainen rustig door en het doel is toch wel dat we volgend jaar rond deze tijd Z1 met winst rijden :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een heel mooi jaar met Botticelli, van de B naar M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:43

Wat een leukerd zeg! Fijn om te zien dat hij ook gewoon lekker paard mag zijn ondanks sport + hengst! :D

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Een heel mooi jaar met Botticelli, van de B naar M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 03:02

Prachtig paard en fijn dat je zoveel hebt bereikt met hem :) Ook super dat hij als hengst ook een paardwaardig bestaan mag hebben :)