Een jaar met mijn bonte psycholoog.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Een jaar met mijn bonte psycholoog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 16:13

Heel graag wil ik mijn jaar met mijn bijzondere steun en toeverlaat met jullie delen.
Afbeelding

Het jaar begon al niet zo lekker omdat ik werd opgenomen met nierstenen voor de tweede keer in heel korte tijd. Mijn knappe dame was ook niet helemaal fijn. Ze was in de omgang net als altijd, maar onder het zadel bleef ze de eerste minuten heel veel verzet tonen. Als we eenmaal op gang waren was het goed. Ze had pijn en werd bang met rijden. Dat was overduidelijk. Ik vestigde nieuwe hoop op de Fysio en bokker Rindin kwam mijn mooie merrie behandelen. Daar kwam heel duidelijk het een en ander uit.
Na de behandelingen was de veranderen echt bizar.

De eerste rit na de behandeling voelde zo fijn. Het verzet was zo goed als weg en ze galoppeerde vlot aan en door.
Afbeelding

De lesje werden weer opgepakt en Pebbles ging steeds fijner lopen.
Afbeelding
Afbeelding

Super trots op de vooruitgang en het vertrouwen groeide steeds meer.
Afbeelding

Toen rond mei kwam er een pauze in onze training. Ik werd opgenomen in het ziekenhuis ivm mijn eetstoornis. 7 weken hebben we stil gestaan. Wel kon ik naa haar toe en gaf ze me de kracht om door te gaan.
Afbeelding

2 seconde na de foto deed Pebbles helaas boos naar het veulen en sprong die boven op mij :P Gelukkig wel een leuk plaatje <3
Afbeelding

Na de opname het rijden weer opgepakt. We gingen onze grenzen verleggen en ons opgeven voor een oefendressuurproefje op ander terein. Eerst lekker oefenen in de weide en superbraaf en daarna mee op les en ook superbraaf, maar wat onwennig.
Afbeelding
Afbeelding

Buitenritje om de vreemde plekken op te zoeken.
Afbeelding

En daar was de oefenwestrijd. Doodsangsten stond ik uit, allemaal voor niets. Pebbles was ongelooflijk braaf en lief hele nette punten.
Afbeelding
Afbeelding

Het was een jaar waarin veel is gebeurd en we zo gegroeid zijn samen. Ik hoop nog heel lang van mijn bonte psycholoog te kunnen genieten. Ze geeft me een betere therapie dan alle andere instanties samen kunnen.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:30

Wat een mooi paard! Fijn dat ze jou zo goed heeft kunnen steunen tijdens slechtere tijden :j Ik vind jullie een mooie combinatie!
Ben je ook van plan wedstrijden te gaan rijden in de toekomst?

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Re: Een jaar met mijn bonte psycholoog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:40

mooie combinatie! :o

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 19:40

Dankjullie voor de reacties <3

Ik zou heel graag haar gaan starten het nieuwe jaar. Nou is ze erg gespannen ( mede door mij) en gevoelig en een beetje autistisch. We moeten dus nog veel oefenen maar dat wil ik graag.

Onze andere pony heb ik al wel gestart de afgelopen 2 maandjes ( gestart in de bb, omdat ivm mijn problemen en dracht het nog niet haalbaar leek ) en nu B+12. De andere mag dan met zwangerschapsverlof en dan mag Pebbles mee voor de BB wedstrijdjes, gewoon om te oefenen.

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Een jaar met mijn bonte psycholoog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:49

Fijn dat je zoveel steun aan haar hebt.
Jullie zien er uit als een fijne combinatie, je rijdt haar zo vriendelijk.

Veel succes en natuurlijk veel plezier in 2018!

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Een jaar met mijn bonte psycholoog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 11:36

Dankjewel! Ze is het belangrijkste in mijn leven en alles waar ik doorheen moet met angst, gaat ze in geachten met me mee en sterkt ze me. Als ik bij haar ben kunnen we minuten lang stil tegen elkaar aan staan. Ze voelt precies wat ik nodig heb.

Het rijden moet leuk en fijn zijn en nu lijkt dat het geval te zijn. Ze is nu zo lief dat streng zijn bij haar nooit nodig is. Ze raakt daar juist onzekerder van.

Zoals het nu gaat hebben we volgens mij beiden plezier en een fijn gevoel.