2017 met mijn Superschimmel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

2017 met mijn Superschimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 19:33

Hallo bokkers,

Dit is de eerste keer dat ik een 'een jaar lang in the picture' topic open. Dit jaar hebben mijn paard Busted en ik alleen zulke leuke dingen meegemaakt, dat wil ik graag met jullie delen.

Busted is een 11 jarige KWPN ruin v. Democraat. Ik heb hem zelf opgeleid en samen rijden we inmiddels Lichte Tour dressuur. Daarnaast zijn we ook actief in vrijheidsdressuur. In zowel dressuur als vrijheidsdressuur geven we demonstraties/clinics. Dit hebben we afgelopen jaar ook een paar keer mogen doen!

Januari
Januari stond in het teken van trainen voor ons debuut in de Subtop, wat in februari plaats ging vinden. Daarnaast hebben we deze maand natuurlijk heerlijk 'gespeeld'. Ook kregen we foto's binnen van een demonstratie die we tijdens de kerst van 2016 hadden verzorgd.

Afbeelding


Februari
Februari, ons debuut in het ZZ-Zwaar! Heel spannend natuurlijk, maar het ging best wel goed. We namen twee winstpunten naar huis en werden ook nog eens 2e en 4e! Busted leerde in deze maand ook steigeren op commando. Het moment voelde goed om dit aan te leren. Dit ging erg goed en hij liet al snel prachtige 'steigers' zien.

Afbeelding

Maart
In maart gingen we weer op pad en reden we weer twee winstpunten in het ZZ-Zwaar, deze wedstrijd werden we ook nog eens twee keer derde. De foto (still uit filmpje) is na de wedstrijd genomen, er lag zo'n lekkere strook gras, daar konden we lekker op uitwaaien!
In training sprong Busted deze maand voor het eerst een serie galopwissels om de twee. Passage begon hij ook steeds beter te snappen!

Afbeelding

Eind deze maand reden we ook weer een crossles. Busted vindt springen geweldig en springt vooral graag over natuurlijke hindernissen. We konden weer lekker ons ei kwijt deze dag!

Afbeelding

April
In april kwam mijn beste vriendin langs om prachtige lentefoto's te maken. Daarnaast kregen we deze maand te horen dat Feral Horsecare (Vitalbix) ons een jaar lang ging sponsoren. Een maand vol positiviteit dus!

Afbeelding

Afbeelding


Mei
In mei reden we weer twee wedstrijden waarbij we mooie winstpunten en plaatsingen scoorden! Ook werd Busted deze maand gewogen en werd een voedingsplan opgesteld. Hierdoor kwam hij rap in spieren aan en werd zijn conditie beter en beter.

Afbeelding

Juni
In juni reden we ons eerste grote buitenconcours én ook nog eens op gras.Het was even afwachten hoe Busted het daarop zou doen (hij heeft geen ijzers). Hij deed goed zijn best en was totaal niet onder de indruk van witte tenten, vlaggen en de muziek. We werden ook nog eens twee keer tweede inclusief winstpunten! Wat was ik trots! In deze maand slaagde ik zelf ook nog eens (met vlag en wimpel) voor mijn opleiding. Een echte feestmaand dus!

Afbeelding

Juli
In juli verzorgden we samen met Tamara een leuke vrijheidsdressuur clinic. Deze maand bereidden we ons ook voor op ons Prix st. Georges debuut. Ik kocht mijn slipjas. Dat was een speciaal en emotioneel moment. Echt een mijlpaal die Busted en ik samen hadden bereikt! in deze slipjas moesten natuurlijk ook mooie foto's worden gemaakt. Hier kwam mijn beste vriendin weer voor langs!

Afbeelding

Augustus
In augustus maakten wij ons Prix st. Georges debuut. We behaalden daarbij ook meteen een winstpunt! Echt een top moment, Busted zette ook zijn beste beentje voor. Zo klasseerden wij ons in de Lichte Tour. Na deze wedstrijd heeft Busted genoten van twee weken welverdiende vakantie. We werden deze maand ook uitgekozen om op Horse Event mee te rijden bij een dressuurclinic. Maar omdat de zaterdag van Horse Event niet door ging viel dit letterlijk en figuurlijk in het water.

Afbeelding

September
In september leerde ik Busted het liggen op commando aan. Dit probeerde ik al een hele tijd, maar hij vond het best spannend. Het kwartje viel eindelijk en snel daarna leerde hij ook het platliggen aan. Dressuurmatig trainden we deze maand ook lekker door!

Afbeelding

Afbeelding

Oktober
In oktober mochten wij een gecombineerde dressuur/ vrijheidsdressuur clinic geven. het was ontzettend leuk om zo'n gecombineerde clinic te doen en Busted deed uiteraard weer goed zijn best!
Deze maand reden we ook weer een winstpunt in de Prix st Georges. De teller stond toen op twee!

Afbeelding

November
In november namen we de tijd om lekker te trainen. Busted leerde in deze maand galopwissels om de pas springen. Nu hij dit snapt vindt hij dit geweldig om te doen. Je hoeft maar aan eners te denken en meneer huppelt vrolijk naar de overkant. Ook leerde Busted in deze maand Flehmen op commando. Deze behoort inmiddels ook tot één van zijn favoriete kunstjes!

Afbeelding

December
In december reden wij weer een mooi winstpunt in de Prix st. Georges. Busted deed geweldig zijn best. In de proef lukte het ook erg goed om een 'sjouwende' draf vol te houden. We kregen ook leuke en bruikbare feedback van de jury. Erg geslaagd dus! Gisteren lag er daarnaast een mooi pak sneeuw. Toen hebben we deze foto nog geschoten.

Afbeelding

Hiermee wil ik het overzicht graag afsluiten. In 2018 hoop ik samen met Busted nog zo'n top jaar te kunnen beleven. Ik zou het gaaf vinden als we de overstap naar Inter I zouden kunnen maken. Daarnaast zou ik het ook ontzettend leuk vinden om weer demonstraties te kunnen geven, om zo te laten zien dat een natuurlijke benadering en topsport prima samen kunnen gaan!

Bedankt voor het lezen, (leuke) reacties zijn natuurlijk altijd welkom!

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:37

Wat een gaaf paard toch en wat zijn jullie een leuke, veelzijdige combi! Veel plezier en succes samen in 2018.

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: 2017 met mijn Superschimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:40

Prachtige combinatie!
Succes in 2018!

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:43

Jullie zijn zo'n geweldig team samen en plezier spat er gewoon af <3
Veel plezier en succes in 2018!

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: 2017 met mijn Superschimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:45

Blijft een stoer en knap paard! <3

Die laatste foto in de sneeuw is erg leuk!

_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Re: 2017 met mijn Superschimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:56

Gaaf overzicht! Hij blijft leuk :D

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:25

Super, super, super! Jou topic stemt mij echt super hoopvol! het ziet er geweldig uit!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: 2017 met mijn Superschimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:33

En super issie.
Heel mooi overzocht en wat hebben jullie prachtige successen geboekt! gefeliciteerd!

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: 2017 met mijn Superschimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:38

super topic en jaar
en vind het zo heerlijk om op jouw foto's niet elke keer een mond vol ijzer te zien, maar gewoon een trensje. ik vind busted een echte happy athlete :D

Kar_lien

Berichten: 49
Geregistreerd: 06-03-15
Woonplaats: Gemeente Molenwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:40

Geweldig overzicht, jullie zijn leuk samen!

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: 2017 met mijn Superschimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:03

Ik vind dit toch zo'n gaaf paard! Knap, stoer, vriendelijk en veelzijdig. Jullie zijn een super leuke combi :)

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:08

Eloya schreef:
super topic en jaar
en vind het zo heerlijk om op jouw foto's niet elke keer een mond vol ijzer te zien, maar gewoon een trensje. ik vind busted een echte happy athlete :D

Hier sluit ik me bij aan.
Geen sporen, poespas en onnodige zaken.
Gewoon vriendelijk je paard rijden en voldoende afwisseling bieden.
Hier zouden veel bokkers een voorbeeld aan mogen nemen.
Prachtige combinatie!! <3

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: 2017 met mijn Superschimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:41

Super knap van je wat jullie samen bereikt hebben! Vind het ook erg mooi om te zien dat je zo veelzijdig met hem bezig bent.

robbie88

Berichten: 2086
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: 2017 met mijn Superschimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:50

wat een gaaf overzicht! mooie combinatie, succes in 2018

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 09:55

Askja schreef:
Wat een gaaf paard toch en wat zijn jullie een leuke, veelzijdige combi! Veel plezier en succes samen in 2018.

Dankjewel Askja!

Alja schreef:
Prachtige combinatie!
Succes in 2018!

Dankjewel Alja!

Sill_Monster schreef:
Jullie zijn zo'n geweldig team samen en plezier spat er gewoon af <3
Veel plezier en succes in 2018!

Dankjewel Sill_Monster!

xRivaldo schreef:
Blijft een stoer en knap paard! <3

Die laatste foto in de sneeuw is erg leuk!

Dankjewel xRivaldo!
Ja met die foto ben ik ook heel blij!

_Lotte_ schreef:
Gaaf overzicht! Hij blijft leuk :D

Dankjewel _Lotte_ (naamgenoot hihi) :D

nessinator schreef:
Super, super, super! Jou topic stemt mij echt super hoopvol! het ziet er geweldig uit!

Dankjewel Nessinator!

Eloya schreef:
super topic en jaar
en vind het zo heerlijk om op jouw foto's niet elke keer een mond vol ijzer te zien, maar gewoon een trensje. ik vind busted een echte happy athlete :D

Dankjewel voor je leuke reactie en complimenten Eloya!

Kar_lien schreef:
Geweldig overzicht, jullie zijn leuk samen!

Dankjewel Kar_lien!


vaaleriee schreef:
Ik vind dit toch zo'n gaaf paard! Knap, stoer, vriendelijk en veelzijdig. Jullie zijn een super leuke combi :)

Dankjewel Vaaleriee!!

Wildgirl schreef:
Eloya schreef:
super topic en jaar
en vind het zo heerlijk om op jouw foto's niet elke keer een mond vol ijzer te zien, maar gewoon een trensje. ik vind busted een echte happy athlete :D

Hier sluit ik me bij aan.
Geen sporen, poespas en onnodige zaken.
Gewoon vriendelijk je paard rijden en voldoende afwisseling bieden.
Hier zouden veel bokkers een voorbeeld aan mogen nemen.
Prachtige combinatie!! <3

Dankjewel voor je mooie complimenten Wildgirl!

littleroosie schreef:
Super knap van je wat jullie samen bereikt hebben! Vind het ook erg mooi om te zien dat je zo veelzijdig met hem bezig bent.

Dankjewel Littleroosie!

robbie88 schreef:
wat een gaaf overzicht! mooie combinatie, succes in 2018

Dankjewel Robbie88!

Marin_ka3
Berichten: 599
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:58

_/-\o_ Wat een machtig mooi paard!!!
Prachtige combinatie!

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 10:46

Marin_ka3 schreef:
_/-\o_ Wat een machtig mooi paard!!!
Prachtige combinatie!

Dankjewel Marin_ka!

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:14

Ik vind jullie een geweldige combinatie. Die foto van even uitwaaien na een wedstrijd, helemaal top. Heel veel plezier en gezondheid in 2018.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: 2017 met mijn Superschimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:54

Wauw, wat een prachtige combinatie zijn jullie! Volgens mij hebben jullie ook een fijn jaar gehad <3

noekiee18
Berichten: 115
Geregistreerd: 26-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:00

Een heerlijke combi zijn jullie samen!
Op alle foto`s kun je gewoon zien dat jullie er beide van genieten en echt heerlijk om eens geen sporen en allemaal andere onbenulligheden te zien!
Veel plezier in 2018 :j

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 16:37

margaret18 schreef:
Ik vind jullie een geweldige combinatie. Die foto van even uitwaaien na een wedstrijd, helemaal top. Heel veel plezier en gezondheid in 2018.

Dankjewel voor je leuke reactie Margaret18!

Miefje schreef:
Wauw, wat een prachtige combinatie zijn jullie! Volgens mij hebben jullie ook een fijn jaar gehad <3

Dankjewel Miefje! Ja we hebben echt genoten en samen heel veel geleerd!

noekiee18 schreef:
Een heerlijke combi zijn jullie samen!
Op alle foto`s kun je gewoon zien dat jullie er beide van genieten en echt heerlijk om eens geen sporen en allemaal andere onbenulligheden te zien!
Veel plezier in 2018 :j

Dakjewel Noekiee, genieten is ook het belangrijkste voor mij. Ik ben ook heel blij dat Busted net zo leergierig is als ik zelf ben!

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: 2017 met mijn Superschimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:49

Wat super knap van jullie!

Ben wel benieuwd wat hij weegt en hoe groot hij is?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: 2017 met mijn Superschimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:05

Jaaaa mijn favo schimmel op Bokt *\%/*
Veel succes in 2018 maar dat komt wel goed gok ik zo

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 19:18

Jord schreef:
Wat super knap van jullie!

Ben wel benieuwd wat hij weegt en hoe groot hij is?

Dankjewel! Hij is 1.73 groot en woog in mei 590 kg. Toen mocht hij flink wat aankomen.
In juli woog hij 643 kg en ik verwacht dat hij daarna nog wel wat is aangekomen!

sanso schreef:
Jaaaa mijn favo schimmel op Bokt *\%/*
Veel succes in 2018 maar dat komt wel goed gok ik zo

Wat leuk om te lezen! Dankjewel Sanso!

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Re: 2017 met mijn Superschimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:26

Heb genoten van je foto's. Vooral na zijn aangepaste voeding zie je hem echt geweldig in spieren toenemen. Wordt hij flink mooi van!