Wat een jaar... Lieve [naam], 2018 wordt van ons!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wat een jaar... Lieve ET, 2018 wordt van ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:48

Goh monster, wat hebben wij weer een bewogen maar toch ook veelzijdig jaar gehad... Hoop dierenartsbezoekjes, 3 verschillende stallen gezien, de baas ook nog is ziek... Maar ook een hoop nieuwe dingen gedaan en ontdekt samen! Ik heb zelf een vrij "zwaar" jaar gehad met heel veel veranderingen, pech, tranen en de nodige stress (ook privé dingen die ik voor hier achterwegen laat). Een jaar dat ik nu ook behoorlijk uitgeput en uitgeblust af ga sluiten, maar waar ik zonder jou als mijn hou-vast nooit doorheen gekomen was...
Dus merrie, ons 2017 in een notendop. Over jou, en voor jou...

We beginnen maar gewoon met januari.
Eind december 2016 heb je (door 'schuld'/nalatigheid van onze toenmalige staleigenaar) een heel vervelend ongeluk gehad in stal. Het leek prima met je te gaan, de DA is langs geweest en fysiek was je godzijdank helemaal oké!
Helaas bleek je er mentaal toch meer last van te hebben dan we dachten, op 10 meter afstand konden we je ribben tellen... Vanaf dat moment heb ik je "stil gezet"; alleen maar buiten spelen, zoveel als mogelijk, en heel veel eten! Genoeg ruwvoer erin en bijgevoerd met slobber. Wat je totaal niet erg vond :')
Het ongeluk in stal bezorgde jou meer stress dan wij verwacht en door hadden. Na enorm aandringen mocht je naar een andere box, en na de eerste dag daar was al duidelijk hoe uitgeput je was, ik vond je in een hele diepe slaap op stal... Arm ding, sorry dat ik het niet eerder zag :(

Afbeelding


Februari kunnen we snel doorheen, want ook deze maand heb ik jou gewoon lekker 'met rust gelaten' om aan te sterken. Sinds januari wou ik al verhuizen van stal (om meerdere redenen, maar vooral vanwege dit ongeluk), maar wou jou niet de stress van de verhuizing bezorgen in de staat waarin je nu verkeerde. Ik was behoorlijk bezorgt en stond ook niet meer met een fijn gevoel op deze stal, iedere dag weer bang voor nog een telefoontje dat er iets mis gegaan was... Februari dus nog lekker aansterken, en toen je in maart weer helemaal op gewicht was zijn we vertrokken!

Afbeelding


2 april, de 3e dag op je nieuwe stal werd ik 's avonds gebeld door een nieuwe stalgenoot dat je been open lag... En het bloed er letterlijk uitspoot... Dus wederom direct de DA erbij. Gelukkig leek het mee te vallen en had je gewoon op een rottige plek/manier een ader geraakt, maar de paddock leek wel een slachtveld :+ (sidenote; terwijl dat bloed er letterlijk uitspoot stond mevrouw gewoon met één voetje omhoog rustig verder te knabbelen :') )Wel heb je 3 dagen in het (druk)verband gestaan, en mochten we aan de wandel... Gelukkig geen blijvende schade en mochten we na die 3 dagen ook gewoon weer aan de slag, aangezien je überhaupt nog geen stap kreupel gelopen had :)

Afbeelding


Mei was de maand van uitjes samen met je Friese buurman! Weliswaar een hengst, maar oh zo braaf! Zelfs samen op de trailer en in de paddock met een draadje ertussen, nooit een probleem geweest! Heerlijke beesten :+:
Het eerste uitje was een Bokt-fotomeeting op het strand! En oh merrie wat heb je daar het bloed onder m'n nagels vandaan gehaald, irritant druk mormel := Uiterlijk zijn er, en vraag mij niet hoe, toch wel hele gave foto's uitgekomen! Maar dit doen we niet meer, je hebt niet al te subtiel duidelijk gemaakt dat jij hier niet het geduld voor hebt :roll:

Afbeelding


Het tweede uitje was iets wat ik al heeel lang wou; samen zwemmen! :D Met jou enorme waterangst had ik er niet al te veel van verwacht, dus waren we naar een meertje vlakbij gegaan. Stil water en jij kon overal staan. Het duurde even tot je erin ging, maar wat vond je het prachtig toen je het doorhad! Dit was echt in hoofdletters: GENIETEN <3

Afbeelding


Vervolgens een vrij rustige maand. Mijn zusje heeft met jou de onderlinge wedstrijd op stal meegereden, en jullie zijn nog tweede geworden ook :D Supertrots op mijn duo natuurlijk!

Afbeelding


Juli ben ik op vakantie gegaan, en als er de afgelopen 3 jaar dat ik jou had ook maar één ding duidelijk geworden was...
...Dan was dat wel dat ik niet op vakantie kon zonder een complete instructie over jou wond/blessure verzorging achter te laten, dus ook dit jaar weer :+
Je had het voor elkaar gekregen om een scheur te maken/krijgen vanuit je kroonrand je hoef in, juist... Toppaard :') Uiteindelijk is ook dit goed gekomen en heeft m'n zusje zelfs nog kunnen rijden :)
Toen ik terug kwam heb ik je, wederom, verhuist. Op de stal waar je nu stond kwam je helaas niet zoveel buiten als in eerste instantie verteld was, dus besloten verder te gaan kijken. Inmiddels had ik ook een maand of twee een nieuwe baan, en was ik van 24 uur werken om de hoek naar 40 uur werken op 30 minuten rijden gegaan, dus deze 'doe-het-zelf stal' ging mij ook niet meer lukken. Dat viel mij toch wel wat zwaarder dan verwacht eigenlijk, maar ik was zo lang bezig met alle klusjes dat ik aan jou niet meer toe kwam...
We zijn dus verhuist naar een volpension waar je het hele jaar door van 7:00 tot 18:00 buiten komt, beste keus ooit!

Afbeelding


Goh, ik had een compleet ander paard, in de goede zin... Wat was je relaxed, je was heel duidelijk op je plek hier en het buiten ronddwalen vind je heerlijk. Wat ben je toch een fijn paard, en ik ben zo blij dat we HET plek voor jou gevonden hebben waar je fysiek èn mentaal tot rust komt :j En als pluspunt, is deze stal 30 minuutjes stappen van het bos :D Dus daar maken wij heerlijk gebruik van!
Ook vond ik het wel weer tijd om onze favoriete plek nog een keer op te zoeken; het strand <3

Afbeelding


September is mijn favoriete maand van ons jaar :o We hebben een geweldige shoot in 'de paarse zee' gedaan bij Mandy en Patty, en ohhh wat is daar een prachtig resultaat uit gekomen <3
Later deze maand hebben wij een nieuwe hobby gevonden; koeiendrijven! }:0 Je was nooit een held met koeien, ligt uitgedrukt ;) Dus ik had er niet veel van verwacht, maar pjeeeeuw wat heb je mijn het tegendeel bewezen! Bloedfanatiek was je _O- Ik heb zo genoten van je enthousiasme, want daar doe ik het uiteindelijk allemaal voor :D

Afbeelding


En dan 19 september, onze dag... 4 jaar gelden alweer dat jij na een rit van 3 uur "afgeleverd" werd. 4 jaar geleden dat ons avontuur begon. 4 jaar geleden dat mijn leven drastisch veranderde, meer dan verwacht. Maar vooral, 4 jaar geleden dat ik mijn maatje voor het leven vond <3

Mijn eigen stukje goud :+:

Afbeelding


Al een tijdje ben ik zelf niet helemaal fit. Om het verhaal kort te houden heb ik heel erg veel last van m'n buik, wat resulteert in dat ik veel dingen niet kan. Zo werd ook het paardrijden steeds "zwaarder", omdat mijn buikspieren aanspannen de grootste boosdoener was. Het rijden dus op een laag pitje gezet.
Deze maand zijn wij samen gaan skaten, en hebben we wel nog een paar heerlijke bosritten gemaakt :) Op dat moment niet wetende dat dat voorlopig één van de laatste zou zijn...

Zo trots! Heerlijk zonder hoofdstel samen naar huis <3

Afbeelding


Eind van oktober zouden wij eigenlijk meedoen aan een halloween-springwedstrijd. Helaas was dat voor mij fysiek niet meer haalbaar, maar alle spullen had ik wel al... Dus ja, je moet wat dan... :') :D

Afbeelding


In november werd het wel duidelijk dat ik echt niet meer kon rijden. Fysiek trok ik het niet en de pijn werd ook erger dan ooit tevoren, vooral veel vaker. Op wat stapritjes na heb ik dus ergens rond oktober voor het laatst gereden dit jaar, en ik hoop niet dat dat nog veel langer gaat duren... Maar we zullen het zien :( Wel zijn we meer gaan focussen op het longeren, vooral aan de enkele longe! Maar niet veel later heb ik dat helaas ook los moeten laten, dus jij mocht dus gaan genieten van een vakantie voor nog onbepaalde tijd...

Wel mocht je deze maand weer een hele grote rol vervullen, namelijk die van de echte Amerigo tijdens de optocht! Wat heb je mij onbeschrijflijk trots gemaakt <3 Meer woorden zijn niet nodig, mijn paard is goud waard!

Afbeelding


Afgelopen dinsdagavond kwam ik op stal, en ik schrok mij rot; een been zo dik als een olifant... Direct de DA gebeld die er ook gelijk aankwam. Wanneer houdt onze pech nou op? :n De oorzaak was al vrij snel duidelijk; einschuss.
Een nog grotere schok voor mij. Je bleek ook nog 39 graden koorts te hebben (ondanks dat je heel levendig was en ontzettend alert/wakker) dus je hebt direct koortsremmers gekregen. Daarbovenop nog ontstekingsremmers en een antibioticakuur. 3 dagen is de DA langs geweest om je deze injecties te geven. Door de einschuss kreeg je ook nog is mok dus die wordt ook behandeld. Toen dit begon vroeg ik mij af wanneer onze pech is ophoudt, maar op dit moment was ik alleen maar bang dat ons geluk op zou zijn... De afgelopen 2 jaar hebben we zoveel 'ongeluk' gehad wat steeds goed afliep, dat is natuurlijk een keer klaar... :( Voor nu lijkt alles gelukkig aan te slaan. Je been is bijna weer zo dun als hij hoort te zijn, je loopt niet meer kreupel en bent even vrolijk als altijd.

Afbeelding


En dat is ook wat mij zo enorm geholpen heeft (en nog steeds doet), dat altijd vrolijke koppie van jou. Die veelte grote oren die bijna naar voren vallen. En die nieuwsgierige snuit die zich overal mee moet bemoeien.

Met mij gaat het fysiek nog steeds niet goed, Ik ben doodop en mijn hoofd loopt over. Daardoor ben ik minder vaak bij jou dan ik zou willen. Ik heb mij daar heel schuldig over gevoeld, maar inmiddels heb ik dat redelijk los kunnen laten. Je staat op een fantastische stal waar jij in ieder geval niks tekort komt, en dat is het belangrijkst. (Gelukkig heb ik een lieve vriend die mij dan af en toe wel even naar jou brengt, als ik zelf niet meer kan auto rijden ivm de pijnstillers :+: )
Ik kan niet wachten om weer met je aan de slag te gaan en samen weer de bossen in te trekken! Maar voor nu moet ik even aan mijzelf denken, en kan ik alleen maar blij zijn met zo'n fantastische rots in de branding die mij weer even afleidt van alle ellende op dit moment. Wat pony, ik zou niet weten wat ik zonder jou en je vrolijke hinnik moet!

Mijn prachtige [naam], we gaan er voor! Want samen komen we er wel, en van 2018 maken wij ons jaar <3

Lieve merrie, dankjewel voor alles <3

Afbeelding

xpattystagor

Berichten: 541
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat een jaar... Lieve ET, 2018 wordt van ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:53

Ahh Franka wat zijn jullie toch een topteam! Wat een geduld en liefde <3 een fijn 2018 is je gegund!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:38

Jeetje, hoeveel pech kun je hebben! Hopelijk weet je wel waar jouw eigen klachten vandaan komen en is het ofwel goed te behandelen, ofwel snel over.
Desondanks een mooi jaaroverzicht. Op naar een hopelijk veel beter 2018!

Anoniem

Re: Wat een jaar... Lieve ET, 2018 wordt van ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:02

Ik hoop het ook, dankjulliewel!

Anoniem

Re: Wat een jaar... Lieve ET, 2018 wordt van ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:19

Meestal bekijk ik de jaaroverzichten niet eens, deze heb ik helemaal gelezen.
Hopelijk knap jij snel op en dan op naar een fantastisch 2018!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Wat een jaar... Lieve ET, 2018 wordt van ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:35

Ohh gaaf overzicht! Jammer van al die tegenslagen :j Maar die laatste foto.. Brrrrr koud :D

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:40

Wat een pech, hopelijk knappen jullie beide snel helemaal op en wordt 2018 een super jaar!

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Wat een jaar... Lieve ET, 2018 wordt van ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:06

Prachtig relaas! Wat dapper dat je zo door blijft gaan en vooral erg moedig om weg te gaan waar het niet goed voelt voor je paard. Ik wens jullie voor 2018 vooral heel veel gezondheid! Beiden!

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:12

Gelukkig toch nog een paar hele mooie momenten tussen alle pech door!

Heel veel.geluk in 2018. Jullie verdienen het :*

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Wat een jaar... Lieve ET, 2018 wordt van ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:14

Ach wat een pech maar wel fijn van de goede momenten en dat jullie elkaar hebben. :(:)
Heel veel geluk, sterkte en vreugde gewenst voor 2018 <3

Anoniem

Re: Wat een jaar... Lieve ET, 2018 wordt van ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:49

Bedankt allemaal, heel lief! <3

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Wat een jaar... Lieve ET, 2018 wordt van ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:02

Oh jeetje Franka, wat een pech allemaal. Ik hoop echt voor jullie dat 2018 een top jaar gaat worden waar het geluk jullie toelacht.
Heel veel sterkte met je eigen lichaam, hopelijk knapt dat ook snel op en gaat het gauw beter met jullie beiden :* :* :*

joey2010

Berichten: 4347
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Wat een jaar... Lieve ET, 2018 wordt van ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:34

Jeetje wat een pechjaar was 2017 voor jullie.
Ik hoop dat 2018 dan ook jullie jaar gaat worden.
En heel veel beterschap voor jezelf. :(:)

Anoniem

Re: Wat een jaar... Lieve ET, 2018 wordt van ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:42

Wat een rollercoaster was dit jaar voor jullie allebei! En wat een kneuspaard, :') maar jouw verhaal laat ook maar weer eens zien dat ook kneuspaarden hun gewicht in goud waard zijn. :j

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:45

Daar is de knapste schimmel van bokt weer <3
Maar wat hebben jullie een bewogen jaar gehad zeg..
Hopelijk voel je je weer snel weer goed en kunnen jullie in 2018 er weer vol tegen aan

sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:46

Na zoveel pech komt er vast wat moois. Het is jullie gegund! Heel veel geluk in 2018!

Anoniem

Re: Wat een jaar... Lieve ET, 2018 wordt van ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:01

Dankjulliewel! :+:

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 01:06

Ik blijf het een mooi paard vinden!
Fijn dat een dier je zo kan helpen als je het zwaar hebt. :)

Die laatste foto moest ik wel om lachen hoor. :') Zijn dat echt rode rijlaarzen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:18

gekvanfleur schreef:
Ik blijf het een mooi paard vinden!
Fijn dat een dier je zo kan helpen als je het zwaar hebt. :)

Die laatste foto moest ik wel om lachen hoor. :') Zijn dat echt rode rijlaarzen?


Hahaha ja zijn echte rijlaarzen :D

Ravel13

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Brabant

Re: Wat een jaar... Lieve ET, 2018 wordt van ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:58

Wat een jaar. Op naar een gezond en gelukkig 2018

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Wat een jaar... Lieve ET, 2018 wordt van ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:40

Jeetje, wat hebben jullie ontzettend veel pech gehad afgelopen jaar. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt, en dat het ook snel beter gaat met ET. Wat zijn jullie toch leuk samen <3

Anouk91

Berichten: 371
Geregistreerd: 23-09-08

Re: Wat een jaar... Lieve ET, 2018 wordt van ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:51

Wat een pech, ik kan me er gewoon in herkennen. Veel pech met mn paarden én met mijzelf op fysiek gebied. Daarom nu ook al langere tijd niet aan t rijden en longeren is t ook niet echt op t moment

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:00

mooi verslag, jullie hebben veel meegemaakt zeg, fijn dat het nu goed gaat!.
Die laatste foto is prachtig!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Wat een jaar... Lieve ET, 2018 wordt van ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:06

Wat een jaar hebben jullie gehad. :(:) Paarden kunnen enorm helpen, zowel fysiek als mentaal... Zodra je weer een beetje rust gevonden hebt zal zij je met alle liefde verder helpen, en ze beseft het niet eens. :+:

en nog een lekker oppervlakkige vraag maar... Het topje dat je aan hebt op de galopfoto van de september shoot (zwart en open rug) wat voor topje is dat? :oo

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wat een jaar... Lieve ET, 2018 wordt van ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:53

Heerlijke foto's, en veelzijdig! :D Mooi verhaal ook, wel veel pech