Anerican Bully pocket en aankomende date

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 15:41

kwii schreef:
Ik snap niet waarom je dit probeert te verdedigen door het af te zetten tegen haar eigen ras. Als ik twee hondjes van het zelfde ras heb. De ene rent 100m en de tweede 120m. Ja dan doet die tweede het goed binnen haar ras, maar tov de rest van de hondenpopulatie nog bar slecht.


Ik verdedig niks .
****** is helemaal onderzocht een vrjjdag . inclusief der snuit . En was volgens de da goed .
Laatst bijgewerkt door Firelight op 04-06-23 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek verwijderd

Spirit , I love you.

B + 9 winstpunten .


Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Anerican Bully pocket Hayley en aankomende date King

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:44

Ik kan ook echt niet begrijpen dat je hiermee wil fokken…… wat is er beter aan dit “ras” dan aan een ras wat wel gezond is?

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:48

*knip*

Ik had een brainfart, de American Bully is per definitie een kruising en helemaal niet erkend als ras, ze zijn net zoals de labradoodle 'zelf erkend', daardoor kunnen de foto's niet officieel beoordeeld worden. Mijn excuses voor de verwarring.

De vraag blijft overigens hetzelfde vanwaar deze keuze, want op basis van de foto's die je plaatst zou ik de combinatie niet eens maken, ik heb niet het idee dat deze reu de teef verbeterd in lichaam.
Laatst bijgewerkt door KimD op 04-06-23 16:10, in het totaal 2 keer bewerkt


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:52

Dat jij vind dat ze prim ademt betekend niet dat ze dat doen. Dat vind iedereen met zijn knorrende bulletjes ook.
Pure dierenmishandeling dit voortzetten. En nee dit is geen kwestie van smaak. Maar van feiten op wetenschappelijke onderzoek gebaseeerd

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:56

KimD schreef:
Wat ik me vooral afvraag, zijn ze zonder stamboom?

Want als je afgelopen vrijdag voor de foto's bent gegaan kun je de officiële beoordeling van het panel nog niet hebben.


Dit vroeg ik me ook af, want zo snel al de uitslagen krijgen is onmogelijk.

Ik vind de reu ook totaal geen verbetering en vraag me af wat je aan de teef wilt gaan verbeteren door voor deze reu te kiezen?
En dat is een oprechte vraag :j
Verder snap ik echt wel dat je je eigen hond het mooiste vindt en dat het daarom moeilijk is om objectief te blijven.
Juist daarom is het goed om ook meningen/adviezen van anderen te krijgen. Of je daar dan iets mee doet is aan jezelf :)

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:02

Cayenne schreef:
KimD schreef:
Wat ik me vooral afvraag, zijn ze zonder stamboom?

Want als je afgelopen vrijdag voor de foto's bent gegaan kun je de officiële beoordeling van het panel nog niet hebben.


Dit vroeg ik me ook af, want zo snel al de uitslagen krijgen is onmogelijk.



*knip*

Irrelevant, foutje van de feestcommissie. :')
Laatst bijgewerkt door KimD op 04-06-23 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

xLaraaj

Berichten: 3678
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:08

Mag ik je allereerst wel feliciteren dat je testen doet? Want vele op bokt (en daarbuiten) doen dit helemaal niet.

Wel ben ik akkoord met de voorgaande reacties dat de reu je teef niet verbeterd. Ik zou voor een iets atletischere reu gaan met betere neus. Zoals goede fokkers nu ook doen met franse bulls :) verder raad van beheer? Dit ras is niet erkend dus denk niet dat dit kan? Maar daarbuiten, als je fokt, moet je zeker naar gezondheid en verbetering kijken :)

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

Leandra

Berichten: 1591
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Anerican Bully pocket Hayley en aankomende date King

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:12

Het is natuurlijk jouw keuze en ik begrijp ook heel goed dat je er naar uitkijkt. Maar ik zou het niet aandurven. De risico's vind ik te groot. Deze honden hebben een veel groter risico op complicaties tijdens de dracht en zeker tijdens de bevalling. Geboortes gaan bijna nooit op de natuurlijke manier en de dekking gaat ook niet altijd even makkelijk, als het al op de natuurlijke manier lukt met de reu.

Maar nogmaals. Jouw keuze, maar ik zou het risico niet willen en durven nemen.

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 16:13

Cayenne schreef:
KimD schreef:
Wat ik me vooral afvraag, zijn ze zonder stamboom?

Want als je afgelopen vrijdag voor de foto's bent gegaan kun je de officiële beoordeling van het panel nog niet hebben.


Dit vroeg ik me ook af, want zo snel al de uitslagen krijgen is onmogelijk.

Ik vind de reu ook totaal geen verbetering en vraag me af wat je aan de teef wilt gaan verbeteren door voor deze reu te kiezen?
En dat is een oprechte vraag :j
Verder snap ik echt wel dat je je eigen hond het mooiste vindt en dat het daarom moeilijk is om objectief te blijven.
Juist daarom is het goed om ook meningen/adviezen van anderen te krijgen. Of je daar dan iets mee doet is aan jezelf :)


Deze honden hebben een stamboom van ABKC.

Spirit , I love you.

B + 9 winstpunten .

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 16:14

Leandra schreef:
Het is natuurlijk jouw keuze en ik begrijp ook heel goed dat je er naar uitkijkt. Maar ik zou het niet aandurven. De risico's vind ik te groot. Deze honden hebben een veel groter risico op complicaties tijdens de dracht en zeker tijdens de bevalling. Geboortes gaan bijna nooit op de natuurlijke manier en de dekking gaat ook niet altijd even makkelijk, als het al op de natuurlijke manier lukt met de reu.

Maar nogmaals. Jouw keuze, maar ik zou het risico niet willen en durven nemen.


Haar moeder is gewoon natuurlijk bevallen zonder complicaties. Ik ken meerdere fokkers die met deze honden fokken en ook allemaal gewoon natuurlijk zonder enige problemen.

Spirit , I love you.

B + 9 winstpunten .

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 16:16

xLaraaj schreef:
Mag ik je allereerst wel feliciteren dat je testen doet? Want vele op bokt (en daarbuiten) doen dit helemaal niet.

Wel ben ik akkoord met de voorgaande reacties dat de reu je teef niet verbeterd. Ik zou voor een iets atletischere reu gaan met betere neus. Zoals goede fokkers nu ook doen met franse bulls :) verder raad van beheer? Dit ras is niet erkend dus denk niet dat dit kan? Maar daarbuiten, als je fokt, moet je zeker naar gezondheid en verbetering kijken :)


Nee dat klopt . Geen raad van beheer maar wel getest en beoordeeld door een da die dit dagelijks doet voor Raad van beheer dus ik weet wel dat hij weet wat hij doet .

Spirit , I love you.

B + 9 winstpunten .

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 16:17

xLaraaj schreef:
Mag ik je allereerst wel feliciteren dat je testen doet? Want vele op bokt (en daarbuiten) doen dit helemaal niet.

Wel ben ik akkoord met de voorgaande reacties dat de reu je teef niet verbeterd. Ik zou voor een iets atletischere reu gaan met betere neus. Zoals goede fokkers nu ook doen met franse bulls :) verder raad van beheer? Dit ras is niet erkend dus denk niet dat dit kan? Maar daarbuiten, als je fokt, moet je zeker naar gezondheid en verbetering kijken :)


Bedankt . Ik vindt niet meer als normaal dat je die testen laat doen.

Spirit , I love you.

B + 9 winstpunten .

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Anerican Bully pocket Hayley en aankomende date King

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:23

Natuurlijk vind iedereen zijn eigen hond het mooiste, maar daarom betekent niet dat diezelfde hond zichzelf dan ook moet voortplanten of dat het verantwoord is om te fokken met die hond.

“Mooi” is niet echt een reden om te gaan fokken en ondanks dat je testen doet, ben ik het ook eens met mijn voorgangers.

Daarbij komt dat je bewust niet reageert op waarom je deze reu hebt gekozen en wat je denkt te verbeteren aan je teef, wat imo altijd het doel is van fokken.
Dat zegt wel genoeg over waarom je de keuze voor fokken hebt gemaakt, naar mijn idee.

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Re: Anerican Bully pocket Hayley en aankomende date King

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 16:25

Omdat ik bewust niet meer reageer is dat ik toch wordt afgebrand daarom heb ik besloten niet op due vraag te reageren. Ik weet wat hij gaat verbeteren aan mijn teef .
Dit is ook gelijk mijn laatste post op mijn topic .

Spirit , I love you.

B + 9 winstpunten .

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:26

amigamia schreef:
xLaraaj schreef:
Mag ik je allereerst wel feliciteren dat je testen doet? Want vele op bokt (en daarbuiten) doen dit helemaal niet.

Wel ben ik akkoord met de voorgaande reacties dat de reu je teef niet verbeterd. Ik zou voor een iets atletischere reu gaan met betere neus. Zoals goede fokkers nu ook doen met franse bulls :) verder raad van beheer? Dit ras is niet erkend dus denk niet dat dit kan? Maar daarbuiten, als je fokt, moet je zeker naar gezondheid en verbetering kijken :)


Bedankt . Ik vindt niet meer als normaal dat je die testen laat doen.


Je vind het niet meer dan normaal om die testen te laten doen maar kiest er wel bewust voor om met deze honden te fokken?

Dat rijmt niet helemaal met elkaar imo, als je objectief bent.

Waarom kies je hiervoor? En waarom kies je voor deze reu? Wat voegt deze reu toe aan je teef of fokdoel?

En zoals Warboel al vroeg, is er een BOAS gedaan? Aangezien je wel pre-testen bent.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:26

amigamia schreef:
Omdat ik bewust niet meer reageer is dat ik toch wordt afgebrand daarom heb ik besloten niet op due vraag te reageren. Ik weet wat hij gaat verbeteren aan mijn teef .
Dit is ook gelijk mijn laatste post op mijn topic .


Mensen stellen gewoon normale vragen uit interesse, omdat ze benieuwd zijn naar je beweegredenen. Dat is geen afbranden hoor..

Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:26

amigamia schreef:
Omdat ik bewust niet meer reageer is dat ik toch wordt afgebrand daarom heb ik besloten niet op due vraag te reageren. Ik weet wat hij gaat verbeteren aan mijn teef .
Dit is ook gelijk mijn laatste post op mijn topic .

Tsja, dit zegt toch genoeg? Als je een goede, verantwoordelijke fokker zou zijn, dan zou je juist antwoord geven op de vragen om mensen te overtuigen dat je wél een goede keuze hebt gemaakt.

Dit maakt voor mij enkel duidelijk dat je keuze wellicht niet zo handig is, en dat je dat zelf ook wel inziet. Ik hoop alleen dat je er ook daadwerkelijk wat mee gaat doen.

mavantos

Berichten: 3583
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Anerican Bully pocket Hayley en aankomende date King

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:28

Ik vind jouw teefje veel knapper dan die reu waar je mee wilt fokken. Ik zou ook voor een sportiever type gaan, maar mogelijk dat je de merle kleur ook een belangrijk onderdeel vindt in deze fokkeuze.

Kilimanjaro
@puppy_freek

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:29

Marjo schreef:
amigamia schreef:
Omdat ik bewust niet meer reageer is dat ik toch wordt afgebrand daarom heb ik besloten niet op due vraag te reageren. Ik weet wat hij gaat verbeteren aan mijn teef .
Dit is ook gelijk mijn laatste post op mijn topic .

Tsja, dit zegt toch genoeg? Als je een goede, verantwoordelijke fokker zou zijn, dan zou je juist antwoord geven op de vragen om mensen te overtuigen dat je wél een goede keuze hebt gemaakt.

Dit maakt voor mij enkel duidelijk dat je keuze wellicht niet zo handig is, en dat je dat zelf ook wel inziet. Ik hoop alleen dat je er ook daadwerkelijk wat mee gaat doen.



Dat lijkt mij inderdaad ook, geen vraag te gek want je hebt overal een antwoord op als fokker, wat ook belangrijk is, want het geeft aan dst je als fokker een doordachte keuze maakt. Of diegene aan het andere eind het nu met je eens is of niet.

Lijkt me verder ook niet dat je dit graag uitdraagt naar je potentiële pupkopers, als je nu de naam van de reu of teef via Google zoekt kom je ook bij dit topic uit.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Anerican Bully pocket Hayley en aankomende date King

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 17:57

Ik zag deze post en dacht al, oh oh
Laat ik subtiel beginnen met wat over de gecoupeerde oren te vragen.
Oren couperen mag natuurlijk al jaren niet meer in NL, en dan zou je als goede fokker alleen hiervoor deze reu niet willen gebruiken, couperen is gewoon pure mutilatie van honden.
Mijn mening over deze combi is dat dit geen verbeteren is maar vermeerderen om lekker wat centjes op te strijken.
Anders ga je niet een reu gebruiken die zo gehandicapt is, maar gaat het je gewoon om de merle die hij door geeft, en dat is kassa.
Sws vind ik dit een ras waar eigenlijk niet eens meer gefokt mee mag worden want deze dieren kunnen toch niet goed meer functioneren en zijn gewoon gehandicapt door een bizarre lichaamsbouw en neus.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Anerican Bully pocket Hayley en aankomende date King

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 18:38

Geen dierenliefde voor mij :x |(

Warboel
Berichten: 14676
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Anerican Bully pocket Hayley en aankomende date King

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 18:39

Ik zat even in je profiel te kijken, maar de broer van je teef is ook blind geboren? Dan zou ik sowieso niet met je teef fokken.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Anerican Bully pocket Hayley en aankomende date King

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 19:07

Couperen mag al jaren niet meer in Nederland.
Gelukkig maar.
Ik vind de reu raar breed gebouwd, gecoupeerd en geen neusgaten hebben.
Zou zeker niet met deze reu willen fokken.

[o]


Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26714
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 19:15

TS heeft aangegeven hier niet meer te reageren en daarom hier een slotje.

There is a crack in everything. That's how the light gets in.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers