[VOLG] Wachten op de nieuwe pup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VenoSnorlax

Berichten: 4517
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Wachten op de nieuwe pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 15:03

Heb ik inderdaad ook aan gedacht om te doen. Aan de andere kant voelt verzekeren zoveel veiliger, helemaal in de tijd van inflatie e.d.

De doorslag was een eenkennige familiehond. Waar ik ervaring heb met honden en ook in de mechelse herders heb gewerkt, kan mijn vriend snel angstig worden van een hond. Dit ras is rustig en erg familie gericht maar een reu heeft toch vaak iets meer pit. Zo heb ik een fijne hond maar ook vooral vriendlief ipv dat ie bang word voor zijn eigen hond.

Zijn hier mensen met ervaring in kleuren ook. Vader is zwart met diep donkerbruine aftekening, moeder is zichtbaar hierboven. Zou zo een foto plaatsen. Kleurengenetica vind ik erg leuk maar die Eurasiers veranderen zo bizar in de jaren

VenoSnorlax

Berichten: 4517
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Wachten op de nieuwe pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-23 10:25

Ik heb er een volg topic van laten maken, het wachten zelf is namelijk bijna over.

De fokker is echt top! We gaan vrijdag avond de 16e kijken (verwacht een foto spam) en ik heb gevraagd of we dan vast een doekje met geur kunnen meekrijgen om de kat te laten wennen. Helaas kan ik geen 2 weken vrij krijgen, dit geeft wel wat stress.

Door drukte op werk is verlof niet meer haalbaar in de zomervakantie, ook het naar beneden zetten van mn werkuren niet. De eerste week zal ik sowieso niet hoeven te bellen en is ook mn teamleider vrij flexibel. Uitjes en laten wennen aan meerdere dingen, kan alleen na werk

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 11:35

Maar er is altijd iemand thuis, begreep ik?

hannelot
Berichten: 963
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Wachten op de nieuwe pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 11:39

Wat leuk een Eurasier! Die zijn echt tof! Verder weet ik er niet zoveel van dus ik volg zeker!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: [VOLG] Wachten op de nieuwe pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:40

Leuk een Eurasier. Daar hebben wij ook voor gekeken maar het is uiteindelijk een Finse Lappenhond geworden.

Heeft de fokker ook een kat?

VenoSnorlax

Berichten: 4517
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-23 15:30

Nikass schreef:
Maar er is altijd iemand thuis, begreep ik?


Jaa dat klopt, ik werk permanent thuis en moet in uitzonderingen (1x per kwartaal ongeveer) een keer naar kantoor


DiantaM schreef:
Leuk een Eurasier. Daar hebben wij ook voor gekeken maar het is uiteindelijk een Finse Lappenhond geworden.

Heeft de fokker ook een kat?


Ook heel leuk! Die hebben net iets meer activiteit nodig en hadden net teveel jachtinstinct voor mijn voorkeur. Ze zijn zo lief tho. De fokker heeft geen kat helaas

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:46

Ik volg! Mijn schoonouders hebben een kruising Eurasier en die is echt geweldig <3 Heerlijk karakter, wel eenkennig maar een superlief dier.

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd naar jullie pup!

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:10

Maar je partner is er ook toch voor de pup? Alles klaar voor de komst? Ik ga nog proberen m'n zomervakantie te verzetten voor de pup, ik doe dat voor de zekerheid vast als de echo goed is. Ik werk in de zorg dus dat kan ook nog een uitdaging worden

Lukasje
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:21

Wow, dat is plots wel heeel erg snel gegaan!! Nu ja snel …. Ik bedoel dat jullie dachten toch nog een poos te moeten wachten en dan plots dat telefoontje. Jammer dat je niet vrij kan nemen maar je bent wel thuis voor de pup. Het belangrijkste de eerste weken -vind ik dan- is rust, regelmaat en het opbouwen van een band/vertrouwen met de baas. Tijdens je lunch en na het werk (het is nu toch lang licht) heb je nog tijd zat voor een uitje.
Spannend !!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: [VOLG] Wachten op de nieuwe pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 19:43

Als je maar thuis kunt werken… de eerste weken ben je er wel zoet mee, de zindelijkheidstraining. Net alsof je even een echte baby in huis hebt.

mavantos

Berichten: 3589
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 20:40

DiantaM schreef:
Als je maar thuis kunt werken… de eerste weken ben je er wel zoet mee, de zindelijkheidstraining. Net alsof je even een echte baby in huis hebt.


Echt werken zit er dan niet bij als je alleen thuis bent met een pup _O-

VenoSnorlax

Berichten: 4517
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Wachten op de nieuwe pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-23 12:18

Gelukkig is mijn teamleider heel erg begripvol en kan ik doordat ik niet hoef te bellen, even weglopen om niet voedsel niet te laten gebruiken als voedsel (:')) even snel buiten te zetten ect en kan ik beneden op de bank werken.

Pup zal de eerste weken niet boven komen tot het 100% goed gaat met de kat. Traplopen mag hij niet tot hij een jaar is, dat is bekend. Wat een liefie ook hierboven! Dat hangende oortje.

Inmiddels zijn ze ruim 2 weken oud en hebben ze allemaal de oogjes open. Nog anderhalve week om ze zelf te knuffelen, te kijken en heel veel foto's te maken! Ook komen de pakketjes langzaam aan binnen. Babymoon is ook geregeld :') Kreeg van de week ineens intens zin in die hele puppy tandjes periode. Wat doet dat pijn, maar zo'n specifieke pijn in zo'n specifiek gedeelte van zn leven dat ik er zin in heb.

Ook ben ik aan het zoeken naar iemand die een leren halsband kan graveren. Dus laat aanraders vooral weten. Het is niet alleen een naam, heb een heel design in mn hoofd

VenoSnorlax

Berichten: 4517
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Wachten op de nieuwe pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-23 11:33

Vandaag voelt echt een beetje alsof we over de grootste drempel heen zijn, in theorie niet uiteraard.

Deze week een hele drukke week, verplicht overwerken enz. dan vakantie! Vrijdag avond lekker puppies kijken en knuffelen (en mama, knuffels voor mama beginnen we mee). We gaan weg voor vakantie en als we terug zijn nog maar 2 weken!!!

We mogen dus geen pup kiezen, wat is dat moeilijk om in je achterhoofd te houden. Blauw heeft me enorm aan persoonlijkheid op foto's. We gaan het zien, ben ook continu zelf aan het nadenken. Wat voor pup past nu echt bij ons, welke karakter eigenschappen

mavantos

Berichten: 3589
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:46

Foto's! :)) <3

VenoSnorlax

Berichten: 4517
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Wachten op de nieuwe pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-23 16:33

Ik kan deze nog met jullie delen. Dit is 6 dagen geleden. Verder vooral video en individuele fotos
Afbeelding

Ook deze om de additude van blauw te laten zien. Deze is wel recent

Afbeelding

VenoSnorlax

Berichten: 4517
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Wachten op de nieuwe pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-23 09:45

Vandaag is het zo ver! Rond een uur of 4 uur half 5 gaan we richting slagharen voor de afspraak van half 8 :):) Puppy foto spam komt dan denk ik morgen.

Voor de mensen die zelf puppy foto's leuk vinden. Ze zijn te vinden in de openbare facebook groep van de fokker. From Gardensheart

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:24

Veel plezier :D

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [VOLG] Wachten op de nieuwe pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 08:46

En hoe was het? :D

VenoSnorlax

Berichten: 4517
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Wachten op de nieuwe pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 13:21

Zo, met de vakantie helemaal een break genomen dus de update nooit gegeven. Het was heerlijk en inmiddels hebben we ook een puppy toegewezen gekregen.

Bij het eerste bezoek kwamen we binnen met een voorkeur voor blauw en rood, dit is het hele bezoek zo gebleven. Zou het niet dat in de laatste 10 minuten (ondanks de coma waarin ie lag) ineens oranje opviel en in 1x compleet verliefd. Sinds maandag weten we ook dat Oranje nu officieel Iroh is en hij volgende week zondag mee naar huis mag.

Afbeelding

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 17:03

Oh wat een heerlijk vooruitzicht <3

VenoSnorlax

Berichten: 4517
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Wachten op de nieuwe pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 08:24

Nog even iets meer informatie over Iroh (want het wachten duurt zo lang en vrienden en familie worden al overspoelt :') )

- Naam is afkomstig van de Avatar serie. De grote kalme oude oom
- Hij is was woensdag zo'n 4,5 kilo. De verwachting is met ophalen rond de 6,5 te zitten.
- Het ras mag maximaal 60 cm hoog worden, de fokkers verwachten dat ie daar dichtbij gaat komen.
- Hij heeft mooie blauwe vlekken achterop zijn toch

Wat ik niet wist is dat zwart ressesief is qua genen. Ze verwachten daarom ook dat er wat een eiige tweelingen in het nest zitten. Zowel papa als mama droegen het, waren niet zwart. In plaats van rond de 25% zwart is het echter 66%. Ook zijn de tongvlekken bij meerdere pups zo goed als gelijk. Iroh lijkt wat door de kleuren en heeft ook zilvere teentjes, de " angst" was even dat het wit was. Wit is uitsluiting van het ras.

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:31

Wat leuk! Alles al klaar thuis :D?

VenoSnorlax

Berichten: 4517
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Wachten op de nieuwe pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 09:44

Nee nog niet helemaal. Kattenspeeltjes moeten we nog verzamelen en we moeten de ren nog klaarzetten. Poes rook mn trui woensdag en paradeerde rond met een dikke staart. Deed verder niet lelijk naar mij ook :')

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 10:41

Ah die twee zullen ook even aan elkaar moeten wennen dan. Je hebt in ieder geval dus alles in huis denk ik dan is het enkel een kwestie van klaar zetten ;)

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 17:49

Zo wat zwaar al!