Zo even pauze tussen het bed verschonen en woonkamer opruimen door.
Ik ben Marissa, 33 jr, getrouwd, woon in het zuiden van NL, heb een hond en een paard, werk in de huishoudelijke zorg, heb geen kinderen.
En natuurlijk momenteel 2 aquariums met de bedoeling om te gaan uitbreiden.
Ooit begonnen met het 25 liter aquarium met wat visjes maar die gingen dood, hele poos geen interesse meer gehad, toen weer vissen genomen en daar waren er nog maar 2 van over, een neontetra en een kegelvlekbarbeeltje. Deed er vrij weinig mee. Er kwam een nieuwe buurvrouw wonen naast ons met een aquarium en zo raakte we aan de praat. Ze vroeg of ik wat garnalen wilde hebben want ze hadden er zoveel. Ja leuk, weer eens wat anders! Dus aquarium weer netjes op orde gemaakt, kreeg iets van 6 garnaaltjes. Natuurlijk ga je er info over opzoeken en toen kwam ik erachter dat er nog veel meer kleurtjes bestonden! Ik op marktplaats gekeken of ze die ergens verkochten en ja een winkel in de buurt had die. Daar garnalen gehaald en zo is alles begonnen. Later ook vissen erbij gekocht maar ik kreeg in de gaten dat het aquarium te klein was voor deze vissen en ik wilde heel graag uitbreiden naar een groter aquarium. Dus op marktplaats weer gezocht en in de buurt een juwel rio vision 180 liter voor een mooi bedrag op de kop getikt. Toen alles daarin overgezet, allerlei garnalen kleuren door elkaar gekocht. Jaartje zo gehad en toen wilde ik toch graag gaan kweken, ik heb zelf vroegah muizen gefokt voor de hobby maar mijn man is bang van muizen dus dat ging helaas niet meer toen we gingen samenwonen.
Dus het bakje van 25 liter beneden gezet en zo ben ik begonnen en dat loopt nu goed dat ik nog meer kleuren wil gaan kweken

Zo heel levensverhaal met het ontstaan over m'n garnalen hobby