Wat dragen jullie honden?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:10

Het tuigje is binnen! Ik twijfel alleen een beetje of het gedeelte om zijn hals niet te strak zit/teveel in de nek duwt? Het zit niet per se heel strak, maar is wel vrij stug. Wordt dat nog wat flexibeler? Wat denken jullie?


Afbeelding

Afbeelding


Eelmo

Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:54

Ze zijn vrij stug ja, in mijn ervaring wordt dat flexibeler/zachter met gebruik :)

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

cursebreaker

Berichten: 11367
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 16:33

Word idd wel wat zachter/flexibeler maar behoud tegelijkertijd wel gewoon z’n stevigheid wat ik juist fijn vind. Als ik kijk naar t oude model tuig en hoe intensief die gebruikt is geworden so far - de nieuwe hebben we ja minder lang - en je merkt er niks aan qua slijtage aan de padding ed. we hebben wel 1 clip kapot doordat er per ongeluk iemand op is gaan staan := maar die kun je dus los kopen en vervangen voor een paar euro *\o/*

Edit:

Ik vind m er op die foto’s niet heel verkeerd uit zien qua algemene ligging maar heb wel het idee dat hij te lang is qua tussenstuk, al is het heel lastig beoordelen door de hoeken van de foto ook wel. Heb je gevoeld bij de nek en borst en hoe hij aansluit bij het borstbeen? Tuigjes aanmeten komt echt veelal op (na)voelen aan. Miss had je de kleinere maat moeten mee bestellen zodat je verschillende maten kon passen en dan retour wat niet past. Die tabel van NS komt namelijk niet heel goed overeen als je m uiteindelijk hebt en past, zeker bij t nieuwe model is dit een ding. Ik ken meer mensen die afgaand op de tabel een niet passend tuig hadden :') - had ik miss eerder moeten vermelden maar niet bij nagedacht, sorry. Maar ik ben stiekem wel benieuwd hoe de kleinere maat zit ook.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 17:54

Thanks! De foto's zijn niet ideaal nee haha. Ik verwacht dat een maat kleiner überhaupt niet over zijn hoofd komt, die zal denk ik te strak zijn bij de nek. Qua lengte valt deze ongeveer gelijk aan hoe de AnnyX bij hem zit geloof ik. Lastig zo'n speknek/borst, maar wel een kort lichaam. :Y)

mavantos

Berichten: 3516
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:23

Wij hebben voor Freek een mooie zwart kunstlederen halsband van Hunter, een leuk tuigje van Pip & Palms (https://pipandpalms.nl/product/harnas-daisy-me-rollin/) en zijn eerste kleine halsbandje als kleine pup die ruim verstelbaar is en nu dus nog past. Die gebruiken wij voor op het strand.

Ik zou heel graag nog zo'n tuigje willen als die van Pip & Palms. Die past heel goed. Alleen dan liever een donker kleurtje, zodat die niet zo snel vies is. De printjes die ze verder hebben vind ik niet zo leuk en ik kan eigenlijk geen Nederlandse webshop vinden die wel leuke printjes heeft. De meeste zijn Engels en daar kan je niet met iDeal betalen.

Iemand nog tips? :))

Kilimanjaro
@puppy_freek

Deemiii

Berichten: 265
Geregistreerd: 03-12-19

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:40

Woeffie misschien? Weet niet of je daar al hebt gekeken?

yvetjes

Berichten: 920
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:12

Heb je al bij Unclepercy gekeken?

Wees jezelf, anderen zijn er al genoeg.....

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:46

Ik kom ook weer even piepen, gebruik zelf met veel plezier de NS tuigen. Inderdaad best stug, maar dat zorgt er imo ook voor dat ze goed blijven zitten. Hun Ruffwear Flagline (3 punt harnas) draait veel meer met het gewicht van de leiband, deze zitten als een huis. Ik heb zelf de groene en de paarse, wil ook nog de oranje haha (het stopt toch ook nooit hé :') ).

Om jassen te verkopen zou ik zeker Vinted aanraden, echt een booming business!

Volg mijn twee leuke hondjes hier! :D

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 06:50

Oh ja de oranje is ook gaaf! :D Ik vind de blauwe van de oude versie ook mooi, maar de blauwe uit de nieuwe lijn lijkt een hele andere blauw.

Ik heb ondertussen betere foto's gemaakt en een mail naar de webwinkel (Actieve Honden) gestuurd. Ben benieuwd wat zij ervan vinden. :)

mavantos

Berichten: 3516
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 07:56

Deemiii schreef:
Woeffie misschien? Weet niet of je daar al hebt gekeken?


Nee niet gezien! Hebben wel hele leuke dingen, bedankt!


yvetjes schreef:
Heb je al bij Unclepercy gekeken?


Ook even gekeken. Had ik nog niet van gehoord, maar die hebben qua tuigen alleen roze en licht gekleurd. Wel goede tip!


Ik vind het zo lastig, want met Google vind ik die sites/merken niet echt :')

Kilimanjaro
@puppy_freek

cursebreaker

Berichten: 11367
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 11:08

Sem
Ja, het moet idd wel ook nog fatsoenlijk over de kop aangetrokken kunnen worden hihi. Maar denk idd goed om even te overleggen met de webshop. Benieuwd wat voor reactie je krijgt :) De kleuren tussen oude en nieuwe modellen van NS zijn idd wel anders ja. Kwestie van smaak ook allemaal, maar ik vind bv. De paarse kleur vh nieuwe model ontzettend tof, dus het is er imo niet perse slechter op geworden - maar das echt een kwestie van smaak uiteraard. Het oude model zou je via vinted/marktplaats e.d. wel nog op de kop kunnen tikken, mocht die kleur je mooier lijken.

mavantos
Je zou ook eens op Etsy kunnen kijken. Daar heb ik soortgelijke tuigjes ook voorbij zien komen eens, alleen heb ik even geen specifieke shop naam voor je. Misschien is het merk woollywolf nog wat voor je als alternatief? Is qua design wel anders, maar misschien dat je dat ook wel trekt.

Eowyn
Die groene wat je hebt is ook echt zooo mooi! Ik vind de paarse kleur vh nieuwe model ook echt heel erg gaaf, ben ik ook heel blij mee. De oranje wil ik ook nog wel eens en/of de groene hihi.

--

Om zelf ook nog iets bij te dragen aan het topic; hier kwam er onlangs ook nog wat nieuws en draagbaars bij: Een zwemvest voor wanneer ik ga (oefenen met samen) Suppen met d'r & een nieuwe badjas.

Met zwemvesten uitzoeken heb ik de Non-Stop geprobeerd en de Ruffwear en uiteindelijk voor de Ruffwear gegaan omdat die gewoon een stuk simpeler/sneller is met omdoen e.d. Ik zag wel dat Non stop met een nieuw protector life jacket aan komt, wat er ontzettend goed uitziet als de hond echt actief is ook, dus die blijft op m'n radar staan voor de toekomst denk ik haha. Net wat anders weer als het gewone zwemvest wat ze hebben. Maar de ruffwear zal iig gewoon doen wat ie moet doen en is een mooie kwaliteit.

Arya kijkt wel altijd alsof ze dagelijks gemept word als ze zulke dingen moet passen, maar goed. Safety first dus dat ding gaat gewoon om/aan, lol.

Afbeelding

Afbeelding

Qua badjas dit keer voor eentje van Dierenoppas Amersfoort gekozen, omdat ik daar gewoon erg nieuwsgierig naar was met wat ze beloven wat het allemaal doet en hoe het zit qua pasvorm. We hadden al 2 dry-up capes, maar die zijn Ieeeeets strak geworden sinds Arya wat uitgezwaard is nog het afgelopen jaar en voor 't fijner, zeker als ze er even mee in de auto ligt tijdens het rijden, moet die nu wel een maatje groter bv. Misschien dat er tzt nog een Dry-up in groter maatje bij komt dan, want ik vind ze wel heel fijn. Maar wilde nu die van DA eens testen.

Erg tevreden over so far ook. De pasvorm is nagenoeg gelijk met Dry-up qua hoe netjes ze liggen en daarmee maken ze wel echt waar ze beloven wat mij betreft. Het materiaal is dan wel anders als Dry-up maar niet slechter qua vochtopname - word ook niet statisch met af doen dus dat is ook altijd fijn haha. Voordel tov Dry-up vind ik wel dat hij wat makkelijker aan te doen is en dicht te maken bij de staart - de rest is wel hetzelfde als Dry-Up bv. Maar Arya heeft een enorme fluff staart, dus dat is met die van DA nu een stuk sneller en makkelijker omdat het niet meer door een gat hoeft zoals bij Dry-up.

Afbeelding

Afbeelding

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 08:19

Oh naar die badjas ben ik ook nog steeds benieuwd. Handig zo'n vergelijking! Leuke foto's ook, al kijkt ze inderdaad wel een beetje zielig op de eerste haha.

Ik heb inmiddels een uitgebreide reactie terug gehad van de webshop! Zij gaven aan dat het tuigje goed zit bij hem, dus dat is fijn om te horen.

Ik heb trouwens ook nog die antislip lijn van Dierenoppas Amersfoort besteld die hier werd aangeraden. Uiteindelijk toch voor de 5 meter versie gegaan.

cursebreaker

Berichten: 11367
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:31

mavantos schreef:
Wij hebben voor Freek een mooie zwart kunstlederen halsband van Hunter, een leuk tuigje van Pip & Palms (https://pipandpalms.nl/product/harnas-daisy-me-rollin/) en zijn eerste kleine halsbandje als kleine pup die ruim verstelbaar is en nu dus nog past. Die gebruiken wij voor op het strand.

Ik zou heel graag nog zo'n tuigje willen als die van Pip & Palms. Die past heel goed. Alleen dan liever een donker kleurtje, zodat die niet zo snel vies is. De printjes die ze verder hebben vind ik niet zo leuk en ik kan eigenlijk geen Nederlandse webshop vinden die wel leuke printjes heeft. De meeste zijn Engels en daar kan je niet met iDeal betalen.

Iemand nog tips? :))


Kwam dit toevallig net tegen nog bij Kwispel & relax

https://www.kwispelenrelax.nl/product/7 ... lvy-marble

Ze hebben meerdere designs maar misschien is dat een beetje vergelijkbaar nog?



Sem
Fijn dat je reactie terug hebt! En mooie lengte idd 5m, kun je net wat meer ruimte geven weer. Ik heb nu zo’n soortgelijke lange lijn van Flamingo van 10m en vind de grip echt super. Hopelijk gaat die van DA goed bevallen! Toffe kleurtjes hebben ze ook!

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Milky_Way

Berichten: 1587
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:48

mavantos schreef:
Wij hebben voor Freek een mooie zwart kunstlederen halsband van Hunter, een leuk tuigje van Pip & Palms (https://pipandpalms.nl/product/harnas-daisy-me-rollin/) en zijn eerste kleine halsbandje als kleine pup die ruim verstelbaar is en nu dus nog past. Die gebruiken wij voor op het strand.

Ik zou heel graag nog zo'n tuigje willen als die van Pip & Palms. Die past heel goed. Alleen dan liever een donker kleurtje, zodat die niet zo snel vies is. De printjes die ze verder hebben vind ik niet zo leuk en ik kan eigenlijk geen Nederlandse webshop vinden die wel leuke printjes heeft. De meeste zijn Engels en daar kan je niet met iDeal betalen.

Iemand nog tips? :))


Misschien https://barxdogs.nl/collections/hondenharnassen?
Daar hebben ze een donkerblauwe met zonnebloemen.

Heb daar zelf al eens 2 halsbanden met bijpassend strikje besteld. Materiaal voelt degelijk en goed, hoe de harnassen zijn en vallen qua pasvorm weet ik niet maar het is wel een webshop uit NL.

mavantos

Berichten: 3516
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 19:26

Bedankt voor alle tips! Ik heb er een bij Woeffie besteld en ook op AliExpress hele leuke gezien voor ooit in de toekomst!

Afbeelding

Dit is trouwens die van Pip & Palms

Afbeelding

Kilimanjaro
@puppy_freek

Macs

Berichten: 7614
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 16:52

Kennen jullie een Y tuig die niet over de schouders loopt maar extra hoog in de nek? Mijn bul heeft zo'n schouderpartij dat de strengen van de Hurrta net niet fantastisch lekker voor de schouder lopen. Zo'n mooi tuig als hierboven zou hij dan ook echt niet aan kunnen helaas

Maks :+:

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 21:06

Bij kevenaar kun je verschillende delen zelf samenstellen. Die hebben het tuig in 3en gedeeld en je kunt elk deel afzonderlijk kopen. Misschien is dat een optie?

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Macs

Berichten: 7614
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 07:33

EmptyWords schreef:
Bij kevenaar kun je verschillende delen zelf samenstellen. Die hebben het tuig in 3en gedeeld en je kunt elk deel afzonderlijk kopen. Misschien is dat een optie?

Bedoel je bij Theo? Hebben die hondenspul?

Maks :+:

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 09:07

Macs schreef:
EmptyWords schreef:
Bij kevenaar kun je verschillende delen zelf samenstellen. Die hebben het tuig in 3en gedeeld en je kunt elk deel afzonderlijk kopen. Misschien is dat een optie?

Bedoel je bij Theo? Hebben die hondenspul?

Alleen dat geloof ik.

Afbeelding

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 19:43

cursebreaker schreef:
Qua badjas dit keer voor eentje van Dierenoppas Amersfoort gekozen, omdat ik daar gewoon erg nieuwsgierig naar was met wat ze beloven wat het allemaal doet en hoe het zit qua pasvorm. We hadden al 2 dry-up capes, maar die zijn Ieeeeets strak geworden sinds Arya wat uitgezwaard is nog het afgelopen jaar en voor 't fijner, zeker als ze er even mee in de auto ligt tijdens het rijden, moet die nu wel een maatje groter bv. Misschien dat er tzt nog een Dry-up in groter maatje bij komt dan, want ik vind ze wel heel fijn. Maar wilde nu die van DA eens testen.

Erg tevreden over so far ook. De pasvorm is nagenoeg gelijk met Dry-up qua hoe netjes ze liggen en daarmee maken ze wel echt waar ze beloven wat mij betreft. Het materiaal is dan wel anders als Dry-up maar niet slechter qua vochtopname - word ook niet statisch met af doen dus dat is ook altijd fijn haha. Voordel tov Dry-up vind ik wel dat hij wat makkelijker aan te doen is en dicht te maken bij de staart - de rest is wel hetzelfde als Dry-Up bv. Maar Arya heeft een enorme fluff staart, dus dat is met die van DA nu een stuk sneller en makkelijker omdat het niet meer door een gat hoeft zoals bij Dry-up.

[ [url=m/K7vN2o.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GWuZN7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even een kleine kanttekening. De badjas die je hebt gekocht is niet van dierenoppas Amersfoort zelf. Het merk is superfurdogs, een badjas die op meer plekken te koop is. Ik had er eentje voor mijn overleden assistentiehond en was er helemaal wijs mee. Als mijn jongste is uitgegroeid krijgt hij er ook eentje. Ik heb ook een handdoek en washandje ooit gekregen als dank voor een review van superfurdogs.

Vandaag was ik in de primark, en daar zag ik dit :

Afbeelding


Als echte Harry Potter fan vond ik 't jammer dat ze geen maatje Hollandse herder hadden. Heb wel een voerbak meegenomen


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Drico

Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:03

Ahh tof, dat is dus ook nieuw! Hebben ze meer dingen voor honden bij de Primark? :P

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Stacey
Berichten: 79
Geregistreerd: 27-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:27

mavantos schreef:
Wij hebben voor Freek een mooie zwart kunstlederen halsband van Hunter, een leuk tuigje van Pip & Palms (https://pipandpalms.nl/product/harnas-daisy-me-rollin/) en zijn eerste kleine halsbandje als kleine pup die ruim verstelbaar is en nu dus nog past. Die gebruiken wij voor op het strand.

Ik zou heel graag nog zo'n tuigje willen als die van Pip & Palms. Die past heel goed. Alleen dan liever een donker kleurtje, zodat die niet zo snel vies is. De printjes die ze verder hebben vind ik niet zo leuk en ik kan eigenlijk geen Nederlandse webshop vinden die wel leuke printjes heeft. De meeste zijn Engels en daar kan je niet met iDeal betalen.

Iemand nog tips? :))


Ceesencoos heeft heel veel van dit soort tuigjes of renevanderwesten. De merken big and little dogs en Puppia hebben sowieso dit model!

Oeps zie nu pas dat je al voorzien bent, wat een lief hondje!

Stacey
Berichten: 79
Geregistreerd: 27-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:39

Macs schreef:
Kennen jullie een Y tuig die niet over de schouders loopt maar extra hoog in de nek? Mijn bul heeft zo'n schouderpartij dat de strengen van de Hurrta net niet fantastisch lekker voor de schouder lopen. Zo'n mooi tuig als hierboven zou hij dan ook echt niet aan kunnen helaas


De H-tuigen van Zee.dog misschien? Ook nog is een hele leuke kleuren te krijgen!


Drico schreef:
Ahh tof, dat is dus ook nieuw! Hebben ze meer dingen voor honden bij de Primark? :P


Heb al regelmatig hondenspullen zien hangen bij de Primark. Het hangt meestal tussen de reisspullen, elektronica etc. Tot nu toe heb ik borstels, speeltjes, tuigjes en hondenkleding gezien. Veel met Disney

Josien_

Berichten: 8962
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:14

Heeft iemand dé tip voor een regenjas voor een actief hondje van 13 kilo?
Daarbij geen dikke voering, een winterjas hebben we al maar we willen graag een regenjas die in principe het gehele jaar door te gebruiken is.

Edit: en met opening waardoor de riem aan het tuigje kan worden vastgemaakt :D .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Drico

Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:19

Ik heb voor mijn Cardigan een jasje van Pomppa :j
Vind die heel mooi en zit ook netjes met voldoende bewegingsvrijheid!

Heeft iemand trouwens nog tips voor een mooie (liefst leren) half slip halsband?
De slip dan wel echt met een ketting.

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pluklief, SentiBot en 2 bezoekers