Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Zoolgangster

Berichten: 9567
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 16:47

karuna schreef:
Leuk he, hier ook, de allerkleinsten in dat verblijf (die niet meer zo klein zijn) komen ook allemaal aanlopen. Hazelaar gaat hier goed, en ze eten het gek genoeg ook als het wat droger is.

Bij de sprieten minder goed nieuws ;( de vier kleine flappenlogees zijn springlevend en mooi verveld. Diegene heeft ook de sprieten in de gaten gehouden, en besproeid om de dag en eten gegeven als nodig van dezelfde braam die de baby flapjes ook hebben gehad. Net zoals wij zouden doen.

Maar helaas een man is vrees ik overleden Y;( (ik geef hem nog een kans maar ik ben bang dat hij echt dood is ipv dood houdt) twee dames lagen slapjes op de bodem :(:) een is al een stuk actiever de andere blijft wat apatisch.

En ze hadden allemaal enorme dorst. Geen idee wat er gebeurd is. Maar ik baal er wel van. Het kan natuurlijk zijn dat dit de eerst vervelde man is die gewoon natuurlijke dood is gestorven. Ik weet namelijk nog steeds niet hoe oud zij nu worden.

Maar wel knap verdrietig, en vreemd ook omdat zij zo goed in de gaten, gevoerd en besproeid zijn. Gelukkig ga ik voor lange tijd niet langer dan een paar dagen uit de buurt. Voor een eventuele volgende keer moet ik goed gaan bedenken wat dan wel een oplossing is.


Wat jammer van het sprietje, Y;( ik merk wel dat andere soorten takken (anders dan PSG1, de indische tak) slecht langere tijd zonder sproeibeurt kunnen, vooral de flappentakken kunnen behoorlijk dorstig zijn, vooral de volwassenen. Dan kom je inderdaad in de problemen als je langere tijd weg bent. Maar het kan ook heel goed zijn dat hij al oud was, de meeste soorten leven niet zo heel lang meer, als ze eenmaal volwassen zijn, vooral de mannetjes, bij nogal wat soorten leven die korter dan de vrouwtjes.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37217
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-21 17:05

De flappen gaan uitstekend. In beide verblijven gebruik ik mos die de vochtigheid vrij goed op peil houdt en waar ik ze ook van zie drinken soms. Zowel de sprietjes als de flappen.

De sprieten zijn gewoon verzorgd toen we wegwaren inclusief sproeien. Hetzelfde eten als de baby flapjes die het goed gedaan hebben,

Dat maakt het zo vreemd. Allemaal dezelfde leeftijd en zeker nog lang niet oud. Maximaal 8 weken volledig verveld maar de meesten minder. De stand inmiddels helaas naast die man hebben ook de twee vrouwen hhet niet overleefd |(l actief maar niet meer willen eten wat ik ok aanbood. En daardoor langzaam weggegleden tot de dood. :(:)

verdrietig en zorgelijk en vooral hard duimen dat de rest gewoon ok blijft. Die gedragen zich zoals het hoort, de dames bol van de eitjes wel.

Een raadsel dus wat er gebeurd is.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37217
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-21 16:53

Vandaag de bodem van de sprieten even goed onderzocht na het schoonmaken. Er lagen dus toch eitjes, en veel ook. Alleen lastig te herkennen, ze zijn inimini en even groot als de poepjes. Alleen hebben ze een iets andere vorm en zijn ze naast zwart ook een streepje wit. Voelde me net een archeoloog, het zand doorharken en speuren op een eitje.

Benieuwd hoe lang deze erover doen voor ze uitkomen. En hoe lang de eerste al geleden gelegd is. Ik heb na de vakantie een deel van de bodembedekking vervangen, de rest laten liggen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Zoolgangster

Berichten: 9567
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:10

Dat wordt afwachten dus, hoe lang het gaat duren. Geduld is een schone zaak, zullen we maar zeggen. :D

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37217
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-21 13:17

Ook geen enkel idee hoe lang deze eitjes nodig hebben voor ze uitkomen. Of hoe oud de sprietjes worden, er is zo weinig bekend over ze.

De eitjes van de flapjes zijn een stuk gemakkelijker te vinden en daarvan weet ik goddank meer. Dat is maandje of vier wachten,

Wel heb ik een ietwat overschot aan kerels bij de flappen, ik zal voor een paar een ander huisje gaan zoeken zodat ze mogelijk iemand met alleen vrouwtjes aan wat gesexte nageslacht kunnen helpen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37217
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-21 23:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Bobby en Forrest zeggen weer even hallo. De maat van Bobby is wel goed te zien zo. Volledig ontspannen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110623
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 02:10

:oo Die is echt groot zeg! Is hij nu uitgegroeid?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37217
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-21 08:33

Zij is nu volwassen en vol eitjes aan het leggen al. En topzwaar

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Zoolgangster

Berichten: 9567
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 16:58

:D Hier ook een dikkertje...

Afbeelding

Die houdingen waarin ze zitten/hangen, ik krijg al bijna kramp als ik het zie, haha.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37217
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-21 17:47

Ook rond en mollig zo te zien, :D die van jou hangt nog rechtop. Hier de voorkeur voor ondersteboven en dan het onderlijf dat bijna dubbelgevouwen tegen de rug aanligt. %) Hoe dan?

Overigens gaan vier flapjes verhuizen, best spannend toch, -O- ik breng ze zelf weg. Twee jonge heren en twee jonge dames. Maar dan heb ik iets meer lucht weer.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Zoolgangster

Berichten: 9567
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 15:06

karuna schreef:
Ook rond en mollig zo te zien, :D die van jou hangt nog rechtop. Hier de voorkeur voor ondersteboven en dan het onderlijf dat bijna dubbelgevouwen tegen de rug aanligt. %) Hoe dan?

Overigens gaan vier flapjes verhuizen, best spannend toch, -O- ik breng ze zelf weg. Twee jonge heren en twee jonge dames. Maar dan heb ik iets meer lucht weer.


Ik kan me voorstellen dat je niet alles kan/wilt houden, het zijn best wel grote dieren en best wel grote eters, met de winter in aantocht is het straks toch wat lastiger om aan vers groen te komen, vooral als je veel dieren hebt.
Fijn dat je een nieuw tehuis voor ze hebt gevonden. :D

Wat zijn de oogjes mooi te zien trouwens, op de foto's. *-:)

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37217
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-21 15:49

Ja he <3 grappige is ze hebben allemaal een andere oogkleur. En Bobby en Forrest zijn twee volleerde modellen. Zo ontspannen in de hantering. <3

Kwa beestjes kan ik nog wel wat meer heren kwijt. (Jij nog interesse in een heer? :+ ) Ook bij de babys veel meer heer dan dame. :P En tot mijn verbazing weer twee eitjes uitgekomen. :oo Ik had de eitjes al lang opgegeven maar blijf ze braaf sproeien voor het geval dat. Vind het ook zo wat als ze op uitkomen staan ze in de vriezer te duwen of plat te drukken. Van de verse eitjes die nu gelegd worden gaan er veel ook de vriezer in of probeer ik zoveel als kan weg te krijgen.

Een voordeel voedsel genoeg hier, veel bramen in de bossen. En twee plekken waar door geen onderhoud de paden zijn dichtgrgroeid met braam. Daar werk ik me langzaam aan doorheen met toestemming van de perceeleigenaar. Hij blij dat er iemand wat snoeit. Ik blij met heel veel beschut groeiende bramen. :D

Voordeel ook is tegen de tijd dat de kleintjes volwassen zijn zijn de nu volwassen heren overleden ga ik van uit. -O- Niet leuk maar wel natuurlijk.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37217
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-21 17:28

Mmmm als het zo doorgaat vraag ik me af of ik de vier flapjes wel achterlaat dan wel ga brengen. De converstatie gaat nogal moeizaam. De dag van brengen wisselt steeds en zojuist als er niemand is zet ze daar maar neer. >;)
Eh hoe dan? Gewoon zo los ? :? Ik moet het transport ding toch meenemen. Antwoord oh zoon zet wel even een vaas neer.

W t f :wow: eh ok. Mijn instinktieve reactie nu is nope daar gaan ze niet heen. :n Kennelijk moet ik ze niet naar de eigenaar brengen maar naar een van de kinderen die vervolgens het hele land doormoeten met een auto vol en vier takken in een vaas of zoiets?
Jakkes wat nu?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Zoolgangster

Berichten: 9567
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 19:44

karuna schreef:
Mmmm als het zo doorgaat vraag ik me af of ik de vier flapjes wel achterlaat dan wel ga brengen. De converstatie gaat nogal moeizaam. De dag van brengen wisselt steeds en zojuist als er niemand is zet ze daar maar neer. >;)
Eh hoe dan? Gewoon zo los ? :? Ik moet het transport ding toch meenemen. Antwoord oh zoon zet wel even een vaas neer.

W t f :wow: eh ok. Mijn instinktieve reactie nu is nope daar gaan ze niet heen. :n Kennelijk moet ik ze niet naar de eigenaar brengen maar naar een van de kinderen die vervolgens het hele land doormoeten met een auto vol en vier takken in een vaas of zoiets?
Jakkes wat nu?


Oh wat vervelend! Ik snap dat je twijfelt, ik zou zelf een vervoersdoos of zoiets in elkaar flansen, denk ik, maar ja, dan nog... Toch ff doorvragen aan die mensen, want voor flapjes lijkt me een vaas niet handig...Weten ze wel hoe je die dieren verzorgt... Wat voor voedsel en zo...

Wat de mannen betreft: ik ben eerlijk gezegd niet van plan om door te gaan met flapjes... als deze dames hemelen stop ik met flapjes. Ik wil wat minderen met de huisdieren hier, ik ben al druk genoeg met 2 werkgevers, ik vind ze heel leuk, maar we zijn nogal kleinbehuisd, en ik geef flapjes graag de ruimte, wat niet echt handig is nu, dus ik houd me maar bij mijn andere sprietjes.
Ik heb wel een kennis in de buurt die ook flappen heeft, ik zal anders eens vragen of hij mannen nodig heeft.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37217
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-21 20:05

Ah jammer zeg. Maar ja bij gebrek aan ruimte moet je iets. Maar als je kunt navragen graag. Je hebt dan toch psg1 over?

Hier uitgebreid bericht gestuurd over hoe ze willen gaan houden en of ze beseffen hoe groot ze worden en dat ik ze alleen wil achterlaten in een fatsoenlijke tijdelijke oplossing. Ik ben benieuwd.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Zoolgangster

Berichten: 9567
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 20:56

Ja, ik heb dan inderdaad psg 1 nog over. Eerlijk gezegd was ik oorspronkelijk helemaal niet van plan om flappentakken te houden, ik ben er toevallig tegenaan gelopen zeg maar. De eigenaar zat wat met het spul omhoog, hij baalde ervan dat hij er iedere keer op uit moest om braamtakken te bietsen in de buurt. Ik had er dus eentje meegenomen om eens te kijken of het wat voor ons was. Geen spijt van, maar ik houd het toch maar liever bij PSG1.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37217
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-21 20:06

Schaamteloos die dieren. Hoezo niet bang meer, heerlijk ontspannen rondstampen. De buik kriebelde enorm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

<3

De stand hier 3 volwassen dames, 3 volwassen heren. Een van de jongere volwassen mannen is helaas overleden plots. Reden onbekend.
6 kleintjes.

De sprieten daar was iets vreemds aan de hand. Alleen de heren leven nog, alle vrouwen zijn overleden. Niet alleen bij mij maar ook bij de twee adressen waar er drie heenwaren. Wat theoretisch niet logisch is maar wel de praktijk schijnt te zijn. De 5 mannen doen het erg goed. Gelukkig zijn er eitjes nog die vanzelf wel uitkomen weer.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37217
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-21 22:40

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Zoolgangster

Berichten: 9567
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:40

Wat een leuke foto's weer.
Wat jammer van de dode sprietjes, heb je het al gemeld bij het wandelende takken forum?
Misschien hebben zij tips?

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37217
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-21 13:14

Ja ook per pb gedaan. En ook andere heel ervaren houders aangeschreven. Vandaar ook de theorie en de praktijk. Er zijn een paar belgen die er al jaren mee kweken. En pas nog bij een prive dierentuin gevraagd die deze soort ook heeft zitten,

Deze ondersoort is weinig bestudeerd nog kennelijk, de theorie is de mannen gaan eerder dood, de praktijk bij deze is de dames overlijden eerder dan de mannen. Na een week of twee a drie leggen stoppen ze meestal met eten en sterven een week of twee daarna blijkt in de praktijk. :(:)

Daarnaast zitten ze ook aardig aan het eind van de gemiddelde levensverwachting van deze soort. Gemiddeld 7/8 maanden. Die ik hier heb waren 5 maart al minstens een week oud. Dat maakt ze al ruim 8 maanden. De laatste dame is eind oktober overleden helaas. Maar op een voor hun kennelijk wel vrij normale leeftijd, dat maakt het nog steeds verdrietig maar de schrik van o ik heb een probleem in de bak is nu berusting ok ze worden gewoon niet echt oud.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Zoolgangster

Berichten: 9567
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:04

OK, dan weet je dat het niet aan de manier van houden ligt of de voedseltakken, al is het natuurlijk wel jammer dat ze zo kort leven.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.


kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 09:28

wat een leuke beestjes op de foto's!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37217
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-22 12:15

Inmiddels pakweg een jaar na de eerste aanwinsten. Er is best een hoop gebeurd.

De eerste lichting is helaas niet meer. O een na allemaal vanwege de leeftijd. Helaas mijn eerste mooie vrouwtje Bobby ;( overleden na een rottig valongelukje in het verblijf. Wat er gebeurd is is me nog steeds een raadsel maar ze heeft haar nekje gebroken. Ik vond haar onder haar favoriete tak op de bodem met een verlamd achterlijf en een opgestroopte nekplaat.

Haar eerste nakomelingen staan op het punt van uitkomen. :j Ik heb nu 10 flappen. Vier volwassenen drie dames waarvan een van elders en een heertje. Stompie doet het nog meer dan goed en is erg actief met de vrouwen ondanks zijn missende voorpoot.

6 halfwasjes, nakomelingen van oa mama Takje ook.

De sprieten zijn inmiddels ook allemaal vanwege leeftijd overleden, de laatste man is echt stokoud geworden drie maanden ouder dan ze normaal worden. Hij heeft nog net zijn eigen kroost meegemaakt. :j

Die uitgekomen eitjes gaan best aardig, een paar jongen zijn al een of twee keer verveld, en er komen nog wat eitjes uit steeds. Nu al voldoende voor een nieuwe generatie, mogelijk kunnen er nog een paar verhuizen als ze iets robuuster zijn. Nu zijn het nog wandelende haartjes.

Zij moesten gister er even allemaal uit, snel wat klimop gepakt zodat ze wat houvast hadden in het bakje. Dat zit er normaal alleen voor de sier in. Ze mogen het wel maar zijn er niet echt gek op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hard bezig met uitkomen gisteravond, even later stapte deze alweer rond

Afbeelding

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Zoolgangster

Berichten: 9567
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 03:52

Hier zijn de volwassen flappen ook niet meer, de eitjes heb ik weggedaan, zodat ik zelf alleen nog maar psg9, de Indische wandelende tak heb, de eerste nimfjes zijn er al.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

Zoolgangster

Berichten: 9567
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:55

Zoolgangster schreef:
Hier zijn de volwassen flappen ook niet meer, de eitjes heb ik weggedaan, zodat ik zelf alleen nog maar psg1, de Indische wandelende tak heb, de eerste nimfjes zijn er al.


Psg1, bedoelde ik natuurlijk, mijn mobieltje deed vervelend, die mist de flappentakken nu ook, blijkbaar.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: love_mandy, WillemijnL en 36 bezoekers