Windhonden liefhebbers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rubs

Berichten: 510
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:22

Ik meld mij ook, vind dit topic nu pas...

Afbeelding

Dit is onze Lurcher, hij heet Skip; in sept 22 in beslag genomen in Nederland door de politie (illegaal stropen) toen in asiel beland, en wij vonden hem op de site van greyhoundsinnood.
Hiervoor hadden we een Galgo Podenco kruising uit Spanje, zij is 13,5 geworden.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 17:37

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door poetser op 01-03-23 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 17:40

Karina schreef:
Podenco Português is zeker een windhond! Benieuwd naar een foto!


Veel foto's heb ik nog niet. Zal proberen straks een paar leuke foto's te maken. Maar om een indruk te geven.

Afbeelding

Afbeelding

Ze staat op dieet maar is al beter in model dan toen ze aankwam.
Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 20:55

Ach wat is Skip een mooi dier! Bizar dat dat hier nog voorkomt, illegaal stropen 8)7 Zo te zien heeft hij het niet beter kunnen treffen dan bij jou :D

Rubs

Berichten: 510
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:15

Ja wisten wij ook niet, de lurchers worden misbruikt voor jacht op hazen, konijnen en reeën, maar ook om te gokken. Dan filmen ze een paar van die honden die achter een konijn aanzitten en dan kun je gokken op welke hond hem te pakken krijgt. En geen frisse types die dit doen. Politie moet het hebben van mensen die de stropers zien en politie tippen.
Skip had duidelijk nog nooit in een huis gewoond, maar hij is heel intelligent en was snel zindelijk. Hij is enorm aanhankelijk, zoooo ontzettend lief. Hij is veel drukker dan de vorige, en een ongelofelijke clown. Ik kan iedere windhondenliefhebber een lurcher aanraden.
Met andere honden is hij wel (nog) gespannen. Corrigeren heeft geen zin (gedaan) want het komt duidelijk uit angst en hij moet niet bang worden van mij. Ik durf hem niet los te laten ivm jagen. Zal wel tijd nodig hebben.

Wat een leuke beestjes komen hier voorbij!!

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:44

Silke is ondertussen een grote meid geworden en nu 3 jaar oud. Ze is voor mijn idee nu pas echt 'volwassen' in haar gedrag.

Als wup van 3 maanden:

Afbeelding

En als 3 jarige:

Afbeelding


(Haar linker oor is nooit gaan liggen :+ )

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:52

<3 Prachtig dier!

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 12:56

Silke :+: :+:
Ot was ook rond dr derde pas “echt” volwassen. Ze is nu 3,5. Al heeft ze nog steeds wel dr puppy momenten _O- :):)

Afbeelding

Afbeelding
Dit is vanaf 16 weken - 3 jaar


Appa is nu 1,5 en begin bij hem ook wel te merken dat hij echt puppy af is. Maar volwassen… mwah nee :')

Afbeelding

Afbeelding
8 weken - 1,5 jaar

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 15:19

Zo, dit topic is al even niet meer actief geweest! Alles goed met jullie en de honden?

Wij hebben leuk nieuws want afgelopen woensdag is onze tweede windhond gearriveerd uit Spanje!


Afbeelding

Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 16:03

Ahw, wat een leuk dier. Is hij al een beetje gewend inmiddels?

Met Faizah gaat het beter dan ik een jaar geleden had verwacht :D
Na een operatie aan een melkkliertumor ging ze ineens vrij hard achteruit. Ze had nooit echt last gehad van artrose, maar na een maand rust wilde ze niet meer lopen als voorheen. Struikelen.. mank lopen.. en spelen/rennen al helemaal niet meer. Dus ik was al blij als ze het eind van het jaar zou halen :=
Met een cocktail van supplementen begon ze uiteindelijk weer wat actiever te worden, en ze heeft nu nog steeds regelmatig momenten dat ze even heel hard (voor haar doen dan) wil galopperen :)) Hobbel de hobbel.
Ze lijkt verder geen pijn te hebben gelukkig, maar is gewoon enorm kleinzerig :+ Een pijnstiller/ontstekingsremmer van de DA deed helemaal niks, dus ik laat haar nu gewoon zelf het tempo en de afstand bepalen en dat gaat prima. De ene keer lopen we 2km, de andere keer wil ze na 100 meter alweer terug. Naja, ook prima.
Verder trippelt ze nog de hele dag kwispelend door huis, en een sprintje naar buiten als wandelaars langs komen is ook geen probleem ^)

Faizah in actie, laatst met de sneeuw :')
De castratenvacht is wel drama hoor :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 16:52

En toch is ze nog wel heel knap hoor die faizah <3

Ik mag ook (eindelijk!) weer meekletsen hier :D
In 2021 is mijn Galgo overleden. Maar in 2024 mag ik mijn 1e eigen hondje ophalen.
Een Whippet pup. in april.
Helemaal zin in.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 22:43

Mijn saluki Kesh is vorige maand 10 geworden. Maar hij had het bijna niet gehaald, is vorig jaar mei geopereerd aan een milt tumor, hele milt er uit gehaald. Hij kon niks meer, totaal geen uithoudingsvermogen, hij kon niet eens meer op een botje kauwen, letterlijk had hij daar de kracht niet meer voor. Het was enorm spannend maar hij is er mega van opgeknapt! We zijn weer volop aan het frisbeeën zelfs en hij rent en vliegt met mijn jonge border collie over het terrein hier.... zoooo blij mee. Het was de vraag of hij uitzaaiingen had maar het lijkt er op dat de vage vlekjes op zijn longen toch alleen wat schade van eerdere longontsteking zijn want het gaat nog steeds goed.

Afbeelding

Rubs

Berichten: 510
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:53

Mooi dier Galaika! Wat goed dat je ook deze een gouden mand geeft!

En de andere zijn ook echte knapperds!!

Ik zou er ook zo graag een tweede bij willen, maar er zit nog zoveel tijd in onze banen, over een jaar of 5 misschien.

gr_roos
Berichten: 7573
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:11

Rubs schreef:
Mooi dier Galaika! Wat goed dat je ook deze een gouden mand geeft!

En de andere zijn ook echte knapperds!!

Ik zou er ook zo graag een tweede bij willen, maar er zit nog zoveel tijd in onze banen, over een jaar of 5 misschien.


Herkenbaar, helaas is een tweede qua tijd nu niet haalbaar. De huidige is heel makkelijk, daat kan ik er nog wel 5 van hebben, maar ja als ze dat niet zijn dan wordt het echt lastig. Hopelijk kan ik er over een paar jaar 1 bei adoperen, het liefst zou ik een (of 2) oudje (ca. 10 jaar of ouder) adopteren.

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:36

Leuke foto's en verhalen iedereen!

@Eloya, wat leuk een whippet puppy! Wees niet bang om veel fotospam te doen als de pup thuis is. Onze 'whippet' (waarschijnlijk een kruising) is alweer 5,5 jaar, ben dus al even uit de puppytijd.

Over een tweede hond: wij hebben dus ook heel lang maar 1 hond gehad en nu dus sinds 2 weken nummer 2 erbij. Het was echt wel even volhouden hoor, in het begin. Nu gaat het een heel stuk beter en kunnen ze al lekker met elkaar racen in de tuin.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:51

ik hoop ook ooit nog wel een 2e aan te schaffen, want ze zeggen toch dat windhonden een wat andere taal spreken dan andere honden. mijn pup gaat opgroeien met de Duitse dog van mijn ouders. dus dat is wel groot verschil in grote en ras XD

Nog ongeveer 3.5 week voor ik mijn pup ga halen en 1.5 week dat ik op bezoek ga <3
Op de insta van dieke had ik een reel gemaakt met foto's en filmpjes en de naam die de pup krijgt :D
Ik weet nog niet welke pup. Dat word op karakter verdeeld weekje pup bij welk baasje het beste past.

Jeppe <3


Benches staan al klaar in beide huizen. Mijn moeder en stiefvader gaan oppassen als ik moet werken. Heel dankbaar voor want ik wel onregelmatig.

Bench bij mij thuis
Afbeelding

Bij mijn ouders zelfde opstelling maar dan een draad bench.