[VOLG] Pleeggezin voor katjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:24

Die is even boos :=

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:35

Oei, dat word je niet in dank afgenomen :D

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 13:39

friendly schreef:
Die is even boos :=

Scheelt, ze is zo ziek dat ze geen puf heeft boos te zijn. Normaal is ze helemaal niet te hanteren namelijk.

En ik werd gebeld door een medewerker, er was nog een ziek kitten (niet zo erg als Gemma) of ik zie ook wilde. Die heeft ze zelf een tijd in pleeg gehad en moest ze terug naar t asiel doen, omdat ze te veel hooi op d'r vork had. Dus ze is met deze gewoon extra voorzichtig.
Dus meet Bubble
Afbeelding

Bubble heeft ook al t een en ander mee gemaakt. Kwam binnen met flinke niesziekte en heeft daardoor een oog verloren. Heeft samen gezeten met katjes die na plaatsing ringworm bleken te hebben. Dus preventief gewassen. En nu zit z'n ene goede oog half dicht.
We gaan ons best voor ze doen!

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 16:43

Tot zover t rustig aan doen de laatste 2 maanden

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 17:39

Laura_ schreef:
Tot zover t rustig aan doen de laatste 2 maanden

Kansloos...

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:29

Ach t is voor een goed doel he!

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 13:46

Gemma voelt zich al wat beter. Ze staat nog instabiel op d'r poten, omdat ze niet zo veel kracht heeft. We blijven ook nog even dwangvoeren, want zelf eten wil ze nog niet. De koorts lijkt een heel eind gezakt (en stabiel).
Ze is echt knap <3
Afbeelding

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:24

Ik vind haar ook knap <3

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 18:09

Wat fijn! Ze is inderdaad knap, nu alleen nog een schooltas van maken…

pluisbeer

Berichten: 958
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 19:09

Zo lief dat je dit doet!

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:39

Wacht maar tot ze zelf doorkrijgt dat ze knap is. Nu is het dwangvoeren maar straks mag je zo doorgaan want ze zal dan echt niet naar t voerbakje lopen… :') Lopen überhaupt? Hoezo?! Alles komt naar haar toe }:) Ben toch super knap dus doen de mensen wel ff toch *-:)

sas66
Berichten: 630
Geregistreerd: 18-03-15

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:43

Lief van je TS. Ik hoop dat ze allebei gauw opknappen. Ze zijn in ieder geval bij jou in goede handen. En inderdaad, tot zover het rustig aan doen....

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 20:30

Het gaat goed met de bengels! Ze zijn net verhuisd van de hal naar m'n werkkamer. Hun koort is blijvend weg, dus ze mogen op kamertemperatuur gehouden worden nu xD
Ze voelen zich ook echt beter, ze speelden zelfs met een balletje! Beide zijn wel flink afgevallen, dus de komende dagen veel lekkers voeren :)
Gemma heeft me vanmiddag geprobeerd te bijten, dus die kapsones komen ook terug, maar ze laat zich prima oppakken en knuffelen verder.

En nieuws van de drie bengels. Angie laat zich eindelijk aaien en is vanaf dat moment ook helemaal chill in huis. Gekke poes. Droppie doet 't ook goed, die ligt regelmatig dichtbij d'r baas.
Afbeelding

Banana heeft haar nieuwe familie het stuipen op het lijf gejaagd door te verdwijnen. Ze hebben 's avonds met zaklampen door de wijk gelopen, zonder succes. Om 2 uur 's nachts vond Banana het wel welletjes en is toen hard gaan miauwen. D'r baasjes (die wel naar bed waren gegaan) werden er wakker van en jahoor, mevrouw zat 3 meter hoog in d'r dakgoot..
Ze hebben 's nachts nog geprobeerd om d'r van 't dak te halen, maar zijn s ochtends maar de ladder op geklommen om dat naar beneden te halen.

Leuk joh, katten :')
Laatst bijgewerkt door solarpleure op 31-10-22 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 20:43

Haha wat een figuur die banaan! En wat fijn van Angie!

En die twee kleintjes knappen al op, wat fijn! Worden je goede zorgen toch beloond!

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 19:30

Wil er iemand raden hoeveel ik er heb? :Y) :')

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 19:37

solarpleure schreef:
Wil er iemand raden hoeveel ik er heb? :Y) :')


Ben bang dat het er veel zijn?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:02

4

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:48

Nog een moeder met kittens erbij…

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 17:27

Laura_ schreef:
4


Laura gaat door voor de wasmachine *\o/*

Ik heb woensdagochtend Merel mee genomen. Een poesje uit quarantaine met flinke niesziekte. Dus die mag ik lekker medicijnen geven en oogjes zalven.

Afbeelding

De leeftijd van Merel moet nog geschat worden, ik denk zelf zo'n 5 maanden.
Ze is kei tam, maar heeft geen manieren. Ze lijkt dus een beetje op Aagje en wellicht wordt ze aan Aagje geïntroduceerd als vriendinnetje. Maar eerst richten op gezond worden!

Donderdag kreeg ik een telefoontje dat Blub ook wat last van d'r oog. Blub is het vriendinnetje van Bubble, tja dan haal ik die ook wel op ;-)

Afbeelding


Met Bubble z'n oog gaat t aanzienlijk beter al! Hij heeft woensdag prednison druppels gekregen en het is al minder opgezwollen. We gaan nog een weekje door en vrijdag terug naar de dierenarts arts. Als hij dan ok is wordt hij gelijk geënt en kan hij een week later verhuizen :D

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 18:11

Mereltje voelt zich ontzettend beroerd. Ze ligt al de hele dag in een mandje. Als ik d'r eruit haal, dan loopt ze wankelend terug naar d'r mandje. Ik vermoed dat het komt doordat ze ontwormd is, er zijn ladingen spoelwormen uit gekomen. Dus ze kan zich goed ziek voelen doordat die ineens allemaal dood zijn.
Ze kreeg synulox en cavasan tegen d'r niesklachten, maar daar zat ook geen verbetering in. Dus nu staat ze op dox. Hopelijk knapte ze daar snel van op!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 19:22

Wat ben jij goed met die katjes, mooi om te volgen hoe ze opknappen bij jou :)

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:39

Ik zal duimen voor Merel. Ben je een medisch gastgezin geworden?

girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:44

solarpleure schreef:
Mereltje voelt zich ontzettend beroerd. Ze ligt al de hele dag in een mandje. Als ik d'r eruit haal, dan loopt ze wankelend terug naar d'r mandje. Ik vermoed dat het komt doordat ze ontwormd is, er zijn ladingen spoelwormen uit gekomen. Dus ze kan zich goed ziek voelen doordat die ineens allemaal dood zijn.
Ze kreeg synulox en cavasan tegen d'r niesklachten, maar daar zat ook geen verbetering in. Dus nu staat ze op dox. Hopelijk knapte ze daar snel van op!


Hou ook fip in je achterhoofd want dit klinkt ook wat als neurofip en haar omstandigheden zouden hiervoor " ideaal" zijn natuurlijk.. ( hier een fiosurvivor dus hoeft geen doodvonnis te zijn, zie fipwarriors op fb)

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 09:59

Tijn8 schreef:
Ik zal duimen voor Merel. Ben je een medisch gastgezin geworden?


Neehoor, haha, een beetje niesziekte en wat koorts hoort er een beetje bij als je kittens in pleeg hebt. Is een beetje het standaard pakket ;-)


girlyggirl schreef:
solarpleure schreef:
Mereltje voelt zich ontzettend beroerd. Ze ligt al de hele dag in een mandje. Als ik d'r eruit haal, dan loopt ze wankelend terug naar d'r mandje. Ik vermoed dat het komt doordat ze ontwormd is, er zijn ladingen spoelwormen uit gekomen. Dus ze kan zich goed ziek voelen doordat die ineens allemaal dood zijn.
Ze kreeg synulox en cavasan tegen d'r niesklachten, maar daar zat ook geen verbetering in. Dus nu staat ze op dox. Hopelijk knapte ze daar snel van op!


Hou ook fip in je achterhoofd want dit klinkt ook wat als neurofip en haar omstandigheden zouden hiervoor " ideaal" zijn natuurlijk.. ( hier een fiosurvivor dus hoeft geen doodvonnis te zijn, zie fipwarriors op fb)


Fip staat niet bovenaan mijn lijstje van mogelijke oorzaken, juist vanwege de omstandigheden. Ik kijk het een paar dagen aan, als het niet verbetert dan gaat ze mee naar een dierenarts.

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Pleeggezin voor katjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 20:59

Mereltje eet sinds gisteren weer zelfstandig. Hoewel ze liever brokjes wilt dan natvoer xD dat is wel jammer, want ze heeft flink ingeleverd.
Ze is het er ook niet mee eens dat ze nog in de bench moet blijven, morgen maar even kijken hoe ze staat. Ze andere drie bengels zijn (bijna) helemaal gezond en die breken de boel af. Merel staat nog iets wankel op de pootjes, ze moet nog even op kracht komen voor ze er zonder toezicht uit mag.
In ieder geval weer goed nieuws :D